Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
Denk aan je IBI!
Lieve IBI,

Ik lees al mee vanaf het begin en af en toe loopt er een traan over mijn gezicht.....

Wat maak jij samen met je lief een verschrikkelijke tijd mee!

Geen enkel woord kan omvatten wat ik jullie toewens, elk woord mist zijn doel.

Ik heb diep, diep respect voor jou.....helaas kan dat de situatie niet veranderen, was het maar zo!

HIH kan zich geen betere vrouw aan zijn zijde wensen.

Ik hoop oprecht dat jullie samen nog een paar waardevolle momenten mee mogen maken.....van die momenten waar je straks met een lach op terug kan kijken.

Geniet van elkaar en laat geen moment onbenut.

Thee.....ik ben er stil van wat jij doet. Waarom zijn we niet gewoon allemaal zo? We denken vaak wel om bepaalde dingen op te zetten, maar de daad bij het woord voegen lukt meestal niet (ook bij mij niet....).

Jij hebt mij m'n ogen geopend! tnx!!

Lieve IBI&HIH ik kan, helaas, niet meer doen dan in gedachten bij jullie zijn en bij het aansteken van een kaarsje even aan jullie denken. Ik blijf jullie volgen!

Thee....ik wacht op een seintje als er weer nachten gekocht moeten worden!

Leolieke
.
anoniem_58584 wijzigde dit bericht op 26-11-2010 10:29
Reden: sorry...drukte 2 keer
% gewijzigd
IBI en HIH
Alle reacties Link kopieren
Lieve Ibi en Hih.... weet dat ik continu aan jullie denk iedere keer de hele dag als ik Ibi hond knuffel knuffel ik ook jullie!

Lieve Ibi en Hih,doet de antibiotica zijn werk al?

Had Hih vannacht koorts ofzo , dat hij zo verward was?

Een warme knuffel voor jullie,en als we ook maar ergens mee kunnen helpen horen we het graag...

I don\'t need an excuse for being what I am.

Veel liefs voor jullie allebei!
Een keer is genoeg
Verschrikkelijk, wat jij en je man samen moeten doorstaan. En nog verschrikkelijker, dat deel van al het leed dat jij in je eentje moet verstouwen omdat je daarin er voor hem wilt zijn; zoals die verwarring die hem overvalt en waarin jij dan de sterkste wilt zijn, voor hem. Wat een verdriet, ikbenik.

Liefs
Dikke vette knuffel voor IBI & HIH

En ook een dikke knuffel voor alle forummers die zo intens mee leven , van alles op touw zetten voor IBI en HIH.

Geen woorden voor , alleen maar knuffels
een dikke knuffel voor jullie beide & de zussen!!

Heb verder even geen woorden.... alleen heel veel
IBI, ik wil je alle kracht van de wereld toewensen in deze zeer moeilijke tijd voor jullie!
Ik weet dat ik een beetje off topic ga (sorry IBI) maar wil graag paar dingen kwijt.

1. Ik zal hier zeker mijn mailadres weer neerzetten als er weer 'nachten' nodig zijn en buiten dat ik hoop dat ze een tijdje samen thuis kunnen zijn, hoop ik ook nog veel 'nachten' nodig te hebben om IBI en HIH zoveel mogelijk en zolang mogelijk samen te laten zijn.

2. Ik krijg hier veel complimenten voor mijn inzet. Dat wil ik liever niet lezen eerlijk gezegd. Ik heb de tijd en doe dit dus gewoon. Daar hoef ik geen 'veren' voor. Klaar.

3. Wie ik wel een heel groot compliment wil geven is FrreaK.

Zij verzorgt nu al een week of 7 de hond van IBI/HIH. Ja ik mail en internetbankier veel/vaak maar dat is wat anders dan 5 x per dag iemands hond uitlaten en er voor zorgen. Ze doet het met liefde en haar Mini en hond IBI zijn 2 handen op 1 buik, maar toch....
Oke Thee, geen veren. Toch een welgemeend dank je wel voor de inspiratiebron die je voor velen bent!

Freak, top dat jij de hond verzorgt!
@thee, ik begrijp je heel goed!! Ook Freakk een

Op dit moment telt dit allemaal niet, en wil je je helemaal niet op de voorgrond hebben!! dikke kus!!

Maar alle liefs en steun voor IBI en HIH!! wat een liefde, en genegenheid naar elkaar toe jullie hier (en zussen) laten zien!!, dat verdient alle respect en steun!!!

IBI, ik hoop dat je de hele dag met HIH hebt kunnen doorbrengen en je rust in je hoofd hebt door het verblijf in het familiehuis.
Wat ontzettend zwaar wat jullie door moeten maken, wat een verdriet. Toch hoop ik dat er nog momenten komen dat jullie van en met elkaar kunnen genieten, als is het van kleine dingen. Dat jullie elkaar alles kunnen zeggen wat je te zeggen hebt. Heel veel sterkte... wat kan ik meer zeggen....
Ik denk aan jullie
voor IBI
Het eerste wat ik 's morgens open, mobiel, dus in bed. En het laatste wat ik 's avonds check...

Lieve IBI, je bent een kanjer en veel sterker dan je soms denkt.

En Freak, knuffel ook de hond maar dubbel namens mij. En die van jezelf ook, anders is het niet eerlijk....
Zojuist via schoonvader gehoord dat hij zijn broer in paniek heeft gebeld. Bleek dat hij dacht dat die morgen naar Frankrijk moest en broer heeft een auto. Morgen moet hij wel naar een andere kamer dus zijn gedachten zullen wel aan de haal zijn gegaan met hem.

Heb verpleging weer gebeld ga weer proberen te slapen.
Ibi.. ik hoop dat je wat kunt slapen. Wat ontzettend rot dat ie zo in de war is. Heb je enig idee hoe dat komt?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven