Thailand Topic!

03-07-2006 10:40 3908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Centraal topic voor al jullie vragen, tips, verhalen en andere dingen!
Mayou, omdat ik hier zeker weet dat ik je kan vinden, even een naar jou. 17 januari begin ik, 27-12 uniform passen!

.
Wauw Mayou! Maar ik heb ten eerste geen man en ten tweede tegen die tijd nog láng niet genoeg pensioen opgebouwd. Maar goed, wie weet wat de toekomst me nog te brengen heeft he? Ik ben al gelukkig met het feit dat ik nu 5 weekjes ga genieten.
quote:Stess_to_be schreef op 27 november 2010 @ 14:15:

Mayou, omdat ik hier zeker weet dat ik je kan vinden, even een naar jou. 17 januari begin ik, 27-12 uniform passen!

Hebbie nou weer een nieuwe nick?? Leuk hoor, heel veel plezier tijdens de cursus (en erna natuurlijk) en laat ff weten hoe het gaat. (Heb je m'n emailadres nog/weblog/facebook??)
quote:frizzy schreef op 27 november 2010 @ 14:19:

Wauw Mayou! Maar ik heb ten eerste geen man en ten tweede tegen die tijd nog láng niet genoeg pensioen opgebouwd. Maar goed, wie weet wat de toekomst me nog te brengen heeft he? Ik ben al gelukkig met het feit dat ik nu 5 weekjes ga genieten. En zo is het!
Mayou behoort tot de bevooroordeelden van deze wereld.

En wat ik het te gekste er aan vind; ze doen ook echt wat ik zou willen doen.

Ik ken meerdere mensen die genoeg kapitaal hebben om iets dergelijks te doen maar die blijven toch gewoon thuis.

Deze vakantie zonder einde van Mayou en haar man is toch een droom gewoon?

Emma, ik heb Thailand met een drie jarige gedaan en dit jaar met de inmiddels 5 jarige nog eens.

Houd je van toeristische dingen of wil je rust? Wil je luxe of basic?

Wat voor uitstapjes wil je?

Wellicht heb ik wat tips.
bevooroordeeld

1) Eenzijdig 2) Niet onpartijdig 3) Onrechtvaardig 4) Partijdig 5) Subjectief 6) Tendentieus 7) Vooringenomen '

En ik heb ook soms een goeie dip hoor.
Hahahaha! Jij eenzijdige, tendentieuze vrouw!!!!!!!
Jullie zijn grappig.

Ik zit uit te vogelen hoe ik naar Phayam zal gaan. Tien uur in zo'n VIP bus (naar Ranong) lijkt me echt horror. Kan dus ook de trein nemen naar Chumpon, en dan een bus naar Ranong. Maar goed, dat duurt dan wel langer en ga ik dan een nachttrein nemen of toch overdag? En blijf ik dan wel of niet een nachtje in Chumpon of Ranong?

Ik begin in de stemming te komen jongens!
Je kan ook naar phuket vliegen en dan een bus naar Ranong nemen... Lijkt verder, is volgens mij niet zo.
Hmmmmm ja die optie had ik zelf ook eerst bedacht maar weer van tafel geveegd. Weet nu ook niet meer waarom.
Ik heb een keer in zo'n vip bus van Phuket naar Chumpon gezeten (uur of 8 was het geloof ik).Die bus ging met de minuut meer naar pies stinken, getver zo smerig, en wij zaten daar dus recht boven. Nooit en nooit meer! Ik zou lekker de nachttrein nemen. Kun je tenminste nog een beetje slapen.
Ik heb me dus een keer laten overhalen door een reisgezelschap om de nachtbus te nemen vanuit Chumpon en ik kon wel huilen toen. IJskoud door die rotairco, kon totaal niet slapen door het ruimtegebrek (hoezo de stoel kan plat?) en we werden gewoon 2x de bus uitgebonjourd om te eten. Dus inderdaad, als het even kan neem ik de trein (overigens heb ik in Laos ook helse busritten meegemaakt, maar daar wordt in ieder geval niet de illusie gewekt dat je in een comfortabele bus zit).

Opties:

1. Nachttrein naar Chumpon, daarna in de ochtend de bus nemen naar Ranong en door naar Koh Phayam.

2. Trein 's ochtends vroeg naar Chumpon, dan proberen meteen door naar Ranong, evt daar slapen en 's ochtends naar Koh Phayam.

Ik vind van die nachttrein zo lastig dat je dan de hele dag zonder kamer in Bangkok zit. Aan de andere kant, ik zit nu wel zo te puzzelen, maar wie weet ga ik wel bij een bekende op bezoek en ben ik dus overdag gewoon bij mensen thuis.
Keuzes, keuzes
Ik zat van de zomer in de nachttrein naar chumpon waar de elektriciteit uit viel na 10 minuten dus 10 uur in het pikdonker, bloedheet, naar pies stinkend.... Ik doe het alleen nog maar met een huurauto nu;-)
Kijk, die optie had je nog niet he!
Ik heb pas een half jaar mijn rijbewijs, dat links rijden lijkt me doodeng!

Ach, ik kom er wel, uiteindelijk. Ik zit me nu al te verheugen op die benauwende stank van Bangkok.
Dan neem je toch een chauf d'rbij, is goed voor je Thais!
Mai mi ngen maak maak ka.
kauw djai, ka
Phoet Thai geng maak ka!
Dichan phoet passa Thai nid noi ka

(Phoet passa Hollen di kwa)

Gezellig zo! Mijn Lao is trouwens beter dan mijn Thai. Heb een boek gekocht nu om verder te leren, al sluit het boek niet helemaal aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven