Thailand Topic!

03-07-2006 10:40 3908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Centraal topic voor al jullie vragen, tips, verhalen en andere dingen!
Zima, bedankt voor de tip, ziet er goed uit! Ik ga even de weersverwachting checken.
Het weer ziet er voor de komende 5 dagen best goed uit. Ik zou vanuit bangkok naar Koh Chang kunnen vliegen. Daar op het strand tot rust komen voor een paar dagen en daarna de oversteek naar Cambodja kunnen maken. Hmmm, hoe meer ik erover na denk hoe meer de optie tot leven komt . Vervolgens kan ik nog een week in Thailand vertoeven als het weer het toelaat.
Ik kan het je heel erg aanraden. Ik ben vanuit Cambodja via Ko Chang naar Bangkok gereisd. Het was echt super! Ik ben nu een week terug. De laatste twee weken van mijn reis was het weer supergoed. Ik ben benieuwd hoe je het vindt!
koh chang is nice

Als ik nu naar buiten kijk (onweer, harde regen) verlang ik best wel naar een hangmat in het zonnetje ;P
Driewieler wat leuk dat je gaat! Ik ga over 3 weken ook! Maar ik heb op dit moment het plan om naar Koh Phayam te gaan. Ben er eerlijk gezegd nog niet helemaal uit, maar wil in ieder geval beginnen aan het strand, en het liefst ergens waar het niet zo toeristisch is. Dan lijkt Koh Phayam toch wel een goeie optie, al kwam ik er gisteravond achter dat er niet meer wordt gevolgen op Ranong, dus dan moet ik een nachtbus nemen. En ik snap niet waarom iedereen de VIP-nachtbussen relaxt vindt, want ik vind ze koud en ik kan niet slapen als ik niet kan liggen. Kan ook altijd nog de nachttrein naar Chumpon nemen en vanaf daar verder.

Kan iemand me vertellen hoe de Cambodjaanse bevolking verschilt van de Thaise?

En ik zag dat je vanaf Ranong makkelijk de grens over kan naar Myanmar. Laat ik nou supernieuwsgierig naar dat land zijn, omdat ik in Nederland gevluchte Birmezen heb ontmoet en ze geweldig vond, en het land lijkt me prachtig en weinig toeristisch, maar als je gaat kun je niet anders dan de corrupte regering sponseren...

Overigens heb ik 2 jaar terug een man ontmoet in Chiang Mai, die vertelde dat hij lang in Myanmar had gewerkt, en dat er nu goede vrienden waren opgepakt (lees: verdwenen) omdat hij als Westerling in hun huis had geslapen. Het lijkt me vreselijk om de plaatselijke bevolking zo in gevaar te brengen.
Het is Koh phangan ipv Koh Phayam

Je kunt ook vliegtuig nemen van bangkok naar koh samui en dan met boot naar koh phangan.

Het eiland staat trouwens wel bekend om zijn full moon parties.

Maar dat is meer op de zuidelijke stranden. De stranden meer naar boven toe zijn daar niet zo mee bezig.
Koh Payam bestaat ook hoor. Ligt aan de westkant. Koh Paghnan ligt aan de oostkant.
lol, d8 dat koh phangan bedoeld werd. koh payam ken ik niet, maar ben ook nog niet erg bekend met de westkant. Hopelijk komt daar binnenkort verandering in.
Frizzy, de Khmer zijn nog vriendelijker dan de Thai! Superlieve mensen en ook veel directer. Daar houd ik wel van. Cambodja is een stuk armer dus houd er rekening mee dat je ook ellende te zien krijgt waar je hart van breekt: zeker als het om kinderen gaat. Aan de andere kant is er ook veel optimisme voor de toekomst.

Houd er rekening mee dat alles in dollars wordt gerekend en dat Cambodja daarom duurder is dan Thailand. Reken op $15 dollar voor een tweepersoons maaltijd en relatief hoge entrees voor tempels. Tussen de $3 en $7 is geen uitzondering.

Ik ben zelf nooit in Birma geweest, maar mijn zwager en schoonzus wel. Zij reizen heel veel en deze reis was hun mooiste reis.

Tot zover de mogelijkheden buiten Thailand
quote:nim schreef op 16 november 2010 @ 13:44:

Het is Koh phangan ipv Koh Phayam

Je kunt ook vliegtuig nemen van bangkok naar koh samui en dan met boot naar koh phangan.

Het eiland staat trouwens wel bekend om zijn full moon parties.

Maar dat is meer op de zuidelijke stranden. De stranden meer naar boven toe zijn daar niet zo mee bezig.Daar was ik in 2001, en naar ik heb begrepen zou er naar terug gaan me erg sip maken omdat het totaal niet meer is wat het is geweest. En ik ben de fase van zuipen tot je erbij neervalt wel voorbij intussen.
Dat klinkt wel leuk Zima, wat je vertelt over de Khmer. Joh, ik was gister in de BCC en toen was er een docu over de bouw van Ankhor Wat, en de tijd waarin dat gebeurde. Naar 10 minuten daar naar de tv's te hebben gestaard en gezegd dat ik niet geholpen wilde worden ben ik maar weggegaan, maar had het graag helemaal gezien.

Het is heel stom, maar ik ga nu voor de 4e keer naar Thailand en Laos, en om de een of andere reden ga ik steeds niet naar de omringende landen, uit angst voor teleurstelling. Ik hou ook helemaal niet van de toeristische dingen en ga meestal gewoon met de Thai en Lao om (verblijf ook bij hen thuis of in tempels), spreek intussen ook de talen redelijk (basisdingen dan). Het is nu al heel wat voor mij dat ik naar het zuiden ga om op het strand te hangen.

Wat me dan ook weer tegenhoudt van Cambodja zijn de verhalen over wapens die je worden aangeboden als je op een terrasje zit en de oorlogswonden die nog duidelijk zichtbaar zijn. Aan de andere kant heeft Cambodja natuurlijk meer te bieden dan Phnom Penh en Shianoukville.

Misschien ben ik gewoon een angsthaas en een zeikerd dat ik mijn wereld in Zuid Oost Azie niet wat verbreed. De ervaring leert me namelijk dat ik het tot nu toe altijd en overal naar mijn zin heb gehad (behalve in Chiang Mai).
Als je niet van toeristische dingen houdt... Angkor Wat is de meest toeristische plek waar ik ooit geweest ben. Maar het is zo moooi dat ik me er over heen heb gezet.

De verhalen over het gevaarlijke Cambodja zijn erg overdreven: met name door dure hotels die willen dat je er 's avonds komt eten en drinken ipv op het terras in het centrum. Het is echt niet gevaarlijker dan de gemiddelde grote stad.

Ik ben ook in Battambang geweest: een saaie provinciestad met een geweldige bamboetrein en super lieve inwoners. Ik heb er een paar dagen Engelse les gegeven en zo veel Khmer leren kennen.

De oorlog is zeker niet vergeten, maar de manier waarop de Khmer het verleden dragen en naar de toekomst kijken is bijzonder inspirerend. Je maakt heel makkelijk contact met de bevolking, die hier ook heel open is. Als je houdt van niet toeristisch avontuur zijn hier legio mogelijkheden. Het is heel goed te combineren met je vertrouwde Thailand. Ik vond het iig een erg goede combi!
Oh het is ook niet zo dat ik bang ben dat mij iets overkomt, maar meer dat ik met dat soort dingen niet in aanraking wil komen. Precies de reden dat ik nooit in Israel ben geweest: ik hoef niet te zien hoe normaal het daar is dat pubers met geweren lopen. Just not my cup of tea.

Maar moet eerlijk zeggen dat je verhaal me verder erg aanspreekt. Misschien moet ik toch de grens over!
Niets is wat het lijkt in Azië en dat geldt voor ieder land daar. Zolang je toerist bent is er niets aan de hand, maar ondertussen gebeurt er veel wreeds. Cambodja is daarop helaas geen uitzondering.

Desalniettemin blijft het trekken.
Maar Mayou, toch heb ik het idee dat het in het ene land beter zichtbaar is dan in het andere land.

Zo lijkt me dat je er in Myanmar eigenlijk niet onderuit kan, zeker gezien het feit dat er opnieuw hele groepen Birmezen zijn gevlucht naar Thailand en de hele wereld op de hoogte is van het politieke klimaat aldaar.

Ook over Thailand hoor je in het nieuws wel het één en ander: hoe men met deze vluchtelingen omgaat, de ongeregeldheden in het zuiden, de demonstraties. Ook in Thailand zelf vrij zichtbaar, aangezien ik zomaar een keer heb zitten lunchen met heren die zich net zaten voor te bereiden op een demonstratie.

Over Cambodja zei ik al wat dingen, en wat betreft Laos: het is een communistisch land. Ik heb ontzettend zitten zoeken naar 'bewijzen' dat de regering slecht omgaat met haar volk, maar dat is me niet gelukt. De bevolking houdt haar mond, je ziet wel dat de Vientiane Times slechts nieuws brengt met een halleluja-boodschap betreft de regering, ik weet dat er meisjes worden geronseld voor de seksindustrie in Thailand, maar verder kom ik niet.

En ja, helaas spelen dit soort dingen wel mee, voor mij. Ik moet echter voor mezelf afwegen hoe zwaar ik het laat meewegen.

Wat betreft mijn vakantie: heeft iémand een idee of er op Koh Phayam en Koh Chang (Andaman Sea) een tempel staat en zo ja, wáár?
Ik vond Cambodja vreselijk. Ik vond het namelijk wel vervelend dat mij aangeboden werd om met een AK 47 te schieten vlak nadat ik van The Killing Fields afkwam. Ook het overal afzetten en bedelen vond ik erg onplezierig. Daarbij kwam ook nog dat er nergens natuur is. Het is een kaal land met een wrede geschiedenis. De mensen zijn ook heel gesloten en vaak onaardig.
Het klopt dat het in het ene land meer zichtbaar is dan in het andere land. Mijn indruk is echter een hele andere dan die van Kaar. Er zijn mij geen AK 47 aangeboden. In Vietnam trouwens wel bij de oorlogsplekken... Wees er in ieder geval op voorbereid dat je meer armoede tegenkomt dan in Thailand. Bedelende kinderen zijn geen uitzondering.

Zwager en schoonzus konden in Birma trouwens veel dingen omzeilen en zorgen dat hun geld bij de plaatselijke bevolking terecht kwam. Bijvoorbeeld doordat hun reisgezelschap niet met zijn allen op een veerboot ging, maar hem drie keer liet varen . Dan boekte de kapitein 1 reis en kwam de helft dus bij de plaatselijke bevolking terecht. Met een beetje speurwerk vind je een betrouwbare reisorganisatie die aan dit soort trucjes meewerkt, zodat je het regime niet sponsort. Gidsen gaven ook vaak aan dat de eerste marktkramen van de overheid waren en de laatste bijvoorbeeld niet.

Het ergste vind ik trouwens die dikke Westerse mannen in je vliegtuig, waarvan je al weet wat ze in Thailand hebben gedaan. Dat vind ik echt misbruik maken van je rijkdom en de situatie
Dag allemaal ik ben nieuw in dit topic.

Ik heb dagenlang zitten lezen totdat ik het hele topic heb gelezen, supertips allemaal door jullie gegeven die ik allemaal heb opgeschreven om hiermee verder te "googelen".

Ik heb net de tickets geboekt en wij gaan de 1e 2 weken van februari met Eva Air (ticket was EUR 680).

Allereerst heb ik wat knullige vragen: (sorry)

1. Je krijgt toch gewoon een visum bij aankomst in Thailand voor 30 dagen? (het visum waar hier op het forum over wordt gesproken wat je moet aanvragen is toch alleen als je langer dan 30 dagen in Thailand wil blijven?).

2. Wij gaan dus 2 weken begin februari en dan is het nog superhoogseizoen?? Nu willen wij alleen 2 nachten BKK boeken en de rest........zien we wel. Maar omdat het toch hoogseizoen is vraag ik me toch wat af.....als je in Thailand bent reis je dan gewoon naar je bestemming toe en ga je gewoon lopen totdat je wat leuks vindt? Krijg je dan geen duurdere prijs dan een "internetrate"? En hoe zit dat met het afdingen, als je bv aankomt op de bonnefooi op een eiland, ga je dan ook gewoon rondlopen en wat zoeken of boek je iets bij de mensen die staan te wachten tot de boot aankomt? Is dat aan te raden en hoe doe je dat met het afdingen dan?

3. Als ik op een budget reken van EUR 60 per kamer per nacht zit ik dan goed met rekenen (wij willen gewoon normaal standaard zitten, hoeft niet superluxe maar ook niet té basic).

4. Naast het accomodatiebudget hoeveel moet ik dan nog ong. rekenen om mee te nemen als eet en reis (bus trein etc) budget??

Ik zit zelf te denken aan EUR 2500 voor 2 personen (accomodatie, eten, reizen etc) is dit genoeg?

5. Ik zit zelf te denken om in 2 weken te doen:

BKK, Kanachaburi, Koh Samui, Koh Pahnang, Koh Tao.

of

BKK, Kanachaburi, Krabi, Koh Phi Phi

Wat zouden jullie aanraden voor iemand die voor het eerst naar Thailand gaat?

Ik heb bewust Chang Mai niet meegenomen in het schema omdat ik mijn man (die nog nooit een verre reis heeft gemaakt en ik hem maar met moeite over heb kunnen halen om te gaan...) even wil kennismaken met een klein beetje basis verschillend Thailand , stad BKK, buiten BKK en de stranden en eilanden. Nu heb ik heel vaak gebackpackt dus voor mij kan je het zo gek niet bedenken maar voor hem moet ik het dus "simpel" houden.

6. Raden jullie aan om 2 kleine rolkoffers mee te nemen (aangezien ik heb gelezen dat jullie aanraden om niet veel mee te nemen of alleen mijn grote "echte" backpack meenemen en die met zijn 2-en te delen?

Sjonge sorry voor mijn vele en knullige vragen maar ik ga voor het eerst naar Thailand en ik wil graag de reis zó proberen te maken en in te richten (voor zover dat kan haha) dat hij het geweldig vind en weer terug wil (zodat ik dan wel meer dingen kan inplannen...).

Alvast super bedankt als iemand de moeite zou willen nemen om mijn vragen te beantwoorden!
Ik zou kanchanaburi overslaan. Neem de trein naar chiang mai en geniet van die leuke stad en omgeving. Vlieg dan naar koh samui of krabi, afhankelijk welke kust je kiest .kijk even op internet waar het geen regenseizoen is in februari.

Volgens mij is het helemaal geen superhoog seizoen. Er is immers nergens een grote vakantie in die tijd

60 euro per nacht lijkt me prima.

rolkoffer ook.

Ik zou ter plekke accomodatie zoeken omdat je dan weet wat je krijgt.

Mocht je toch vooraf ( goedkoper) willen boeken, kijk dan goed op tripadvisor wat er over hotels gezegd wordt.

Visum hoef je niet meer te betalen. Je krijgt het bij binnenkomst en het wordt bij uit reizen weer in genomen...
Eenelfje,

Vanaf februari is de grote drukte echt wel voorbij. Wij gaan ook weer vanaf 2e/3e week februari. Ik zou dan ook niet te veel van tevoren boeken. Sterker nog, loop een hotel binnen en pak een foldertje en vraag naar de prijs. Als je zegt dat dat boven je budget ligt komen ze vaak al met een lagere prijs. Vervolgens met je foldertje bij het volgende hotel binnenstappen. Zelfde verhaal. Zeker als ze zien dat je in de buurt aan het "hotelshoppen" bent is er nogal eens wat te regelen. Niet té laat inzetten en altijd lief blijven lachen natuurlijk

Zo kregen wij eens bij het naar buiten lopen in een lobby ("Thank you, too much for us, we'll look down the road"), ineens de bungalow aangeboden voor de helft van de prijs!

Zelf vind ik Koh Samui en Koh Phangan erg leuk. Samui is wel erg druk maar dat wordt al een stuk minder vanaf februari én als je in het zuiden gaat zitten (zuidelijker dan Lamai). Lamai is leuk, veel minder massaal dan Chaweng (grootste dorp/stad in Samui) maar, zeker in februari, gezellig druk 's avonds en dus ook leuk om even op het brommertje naartoe te tuffen.

Krabi is ook heel mooi. Qua omgeving, qua leuke uitstapjes maken (oa naar Phi Phi), maar toch blijf ik voorkeur houden voor de oostkant.

Phuket is vreselijk. Chiang Mai vond ik ook niet heel erg leuk, maar dat kan gekleurd zijn door persoonlijke ervaring. Ik was daar echt voor een reden en heb relatief weinig tijd gehad om echt in de stad te verdiepen. Wel een prachtige omgeving trouwens ook weer.

Je zou prima moeten uitkomen met je budget. Persoonlijk vind ik BKK altijd het leukste als afsluiter. Nog even een paar nachtjes een fijn luxe hotel boeken (Banyan Tree!!!!) en je nog een paar dagen onderdompelen in de hectiek en fijn winkelen.

Oja, als je op Samui vliegt kun je daar alleen komen met Bangkok Airways of Thai Airways (wel aan de prijs). Of met Firefly maar da's alleen vanuit Maleisie. Wil je naar Krabi, dan kun je met dezelfde maatschappijen vliegen maar ook bijvoorbeeld met AirAsia (veel goedkoper!)

Veel plezier!
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
quote:eenelfje schreef op 17 november 2010 @ 22:18:

Ik heb net de tickets geboekt en wij gaan de 1e 2 weken van februari met Eva Air (ticket was EUR 680).Da's een leuk tarief voor het hoogseizoen :-) Goed gedaan.quote:eenelfje schreef op 17 november 2010 @ 22:18:1. Je krijgt toch gewoon een visum bij aankomst in Thailand voor 30 dagen? (het visum waar hier op het forum over wordt gesproken wat je moet aanvragen is toch alleen als je langer dan 30 dagen in Thailand wil blijven?).Klopt, en een multiple entry visum is handig als je bijvoorbeeld meerdere keren het land binnen wilt komen (als je uitstapjes gaat maken naar buurlanden).quote:eenelfje schreef op 17 november 2010 @ 22:18:

als je in Thailand bent reis je dan gewoon naar je bestemming toe en ga je gewoon lopen totdat je wat leuks vindt? Krijg je dan geen duurdere prijs dan een "internetrate"? En hoe zit dat met het afdingen, als je bv aankomt op de bonnefooi op een eiland, ga je dan ook gewoon rondlopen en wat zoeken of boek je iets bij de mensen die staan te wachten tot de boot aankomt? Is dat aan te raden en hoe doe je dat met het afdingen dan?Ik zorg dat ik niet te laat op de dag aankom op mijn volgende plek en ga dan ter plekke op zoek. Inderdaad kun je vaak op de pier al mee naar een strandje ergens om een hotel te bekijken.quote:eenelfje schreef op 17 november 2010 @ 22:18:

Als ik op een budget reken van EUR 60 per kamer per nacht zit ik dan goed met rekenen (wij willen gewoon normaal standaard zitten, hoeft niet superluxe maar ook niet té basic).Ik slaap basic - schoon, fan en eigen badkamer - meestal voor rond de 300 baht (~ 6.50 eur) per nacht. Op de eilanden is het duurder. Jij zult luxer willen slapen (airco?), maar het tienvoudige hoeft dat niet te kosten.quote:eenelfje schreef op 17 november 2010 @ 22:18:

Naast het accomodatiebudget hoeveel moet ik dan nog ong. rekenen om mee te nemen als eet en reis (bus trein etc) budget??

Ik zit zelf te denken aan EUR 2500 voor 2 personen (accomodatie, eten, reizen etc) is dit genoeg?Voor twee weken? Ik vind het ruim. Bus en trein zijn goedkoop (voor boot vanaf Koh Tao + bedje in de aircon nachttrein van Chumpon naar Bangkok betaalde ik dit voorjaar iets van 1100 Baht ~ 23 eur, trein Ayuttaya - Bangkok kostte iets van 20 baht) en eten/drinken kun je zo duur of goedkoop maken als je wilt. Ik heb lekker gegeten voor 50 baht (simpele maaltijd met flesje water) en ook voor meer dan 250 baht (luxer en met een fles bier erbij). Als je cocktails wilt gaan drinken op de State Tower in Bangkok zou ik ruim budgetteren, maar is de moeite waard. Seafood eten op Yaowarat is ook leuk.quote:eenelfje schreef op 17 november 2010 @ 22:18:Wat zouden jullie aanraden voor iemand die voor het eerst naar Thailand gaat?

Géén Ao Nang (Krabi). Op Koh Phangan is Thong Nai Pan prima. Mijn ultieme 'gestrand op een eiland'-gevoel was Pak Nam op Phi Phi, maar voor jou waarschijnlijk niet comfortabel genoeg, al past het goed in je budget. Het eten was er heerlijk.

Wel: Sukhothai (met jouw budget kun je mogelijk zelfs vliegen...) of Ayutthaya, dat mis ik nog in je lijstje.

Have fun!
Wat veel reacties al, superlief!!

Mijn bedoeling was om een soort van 3 of 2 daagse tocht bij een of ander reisbureautje op Khao San Road te BKK te boeken naar Kanachaburi, River Kwai, Erawan, Jungle Rafts etc., dit is toch mogelijk ...of zal ik dan dus toch maar voor Chiang Mai kiezen.....pppff moeilijk moeilijk, ik wil mijn man dus ook wat buiten BKK laten zien zonder hem het gevoel te geven teveel heen en weer te reizen....

Ik heb even gegoogeld op februari en volgens mij zit ik goed want overal wordt er bij februari maar 1 druppeltje aangegeven en minste dagen regen.

Hmmm wordt dus toch even afwegen of het nu Krabi en Koh Phi Phi wordt of Koh Samui en Koh Phanang.....moeilijk moeilijk. Ik vind het zelf wel leuk al het ergens gezellig druk is dus niet te druk maar ook niet uitgestorven..

Het budget van EUR 60 per kamer per nacht is wel veel maar na al mijn gegoogel naar resorts kwam ik meestal op die prijs uit maar dat betekent niet dat ik zoveel luxe wil dat het echt rond die prijs moet zijn hoor, liefst goedkoper maar ik dacht ik schat het budget liever te ruim in dat ik aan het eind nog geld over heb dan dat ik te weinig reken en we voorzichtig aan moeten doen....en ja misschien is er dan nog geld om aan het eind in BKK wel in een lekker luxe hotel te gaan zitten! Ja is toch de 1e keer Thailand dus heb er nog geen verstand van.

Nu is dus mijn dilemma....

Kanachaburi of toch Chiang Mai

Krabi en Kho Phi Phi of Koh Samui en Koh Phanang..

sorry mijn vraagteken doet het opeens niet meer....vandaar mijn puntjes....
Sukhotai had ik niet meegenomen in het schema om het schema een beetje `rustig` te houden voor mijn man!

Nu zullen jullie wel denken want houdt die veel rekening met haar man....maar ik heb hem al met moeite kunnen overtuigen om te gaan dus ik dacht als ik het schema rustig hou en vanalles toch een beetje.. stad, buiten de stad en eilanden laat zien dan hoop ik dat ie het zooo leuk gaat vinden dat hij nog een keer wil en dat ie dan meer wil zien en nog een keer wil etc!! Eigenbelang uiteindelijk haha..

Want dat Thailand mooi is ben ik wel van overtuigd door al jullie mooie en enthousiaste reacties en tips!
Ik vind dat je dat slim aanpakt hoor Eenelfje. Mijn vriend wilde ook nooit naar Thailand (Azië trok hem überhaupt niet) totdat ik het een keer zat was en hem meesleepte. Sindsdien is het een jaarlijks verplicht nummer (niet dat dat een straf is ) In februari gaan we voor de 7e keer. Ook wij hebben het eerste jaar niet heel veel gedaan, eilandje en Bangkok. Maar vanaf het jaar daarop zijn we meer gaan bekijken, met name in de omliggende landen. Ieder jaar combineren we Thailand met een land in de regio en inmiddels zijn we behoorlijke Azië-kenners. Cambodja, Vietnam, Laos, Singapore, Maleisië en Indonesië hebben we al "gehad". Dit jaar staan Taiwan en Hong Kong op het schema. Dus wie weet!
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Fijn te horen dat mijn "plannetje" om Thailand te zien maar niet téveel in 1x dus nog niet eens zo'n gek idee is Winterdip!

Ik hoop dat het bij ons net zo zal gaan als bij jou!

Jullie gaan ook in februari weer, leuk!

Wij komen om 14.30 uur in de middag aan in BKK dus ik ga alvast 2 dagen een hotel in BKK boeken (enige wat ik vooruit ga boeken), 1e middag ff rustig naar hotel beetje eten etc en dan wilde ik heel graag de volgende dag al de fietstocht met Co van Kessel doen, fietstocht 1 maar dan wel de middagtoer. De middagtoer eindigt volgens mij rond 6 uur maar hoe laat wordt het eigenlijk donker in Thailand?? Zijn we dan wel voor het donker terug met die fietstoch en is zo'n fietstocht wel te doen gelijk de 1e echte hele dag dat je er bent? Of kan ik dat maar beter aan het eind vd reis doen?

En die reisbureautjes op Khao San Road tot hoe laat zijn die eigenlijk open? Kun je daar bv 's avonds laat nog een tour boeken die al gelijk de volgende ochtend vertrekt ofzo of werkt dat zo niet?

En stel je voor dat naast de tours bv de nachttrein of de vliegtuigen helemaal vol zitten om naar een eiland te gaan (aangezien ik er toch heen wil en ik hier lees over privé chauffeurs..) is dat duur zo'n privé chauffeur en is dat dan gewoon een taxichauffeur waarmee je dat afspreekt of gaat dat ook via een reisbureau?

Mijn man is een kettingroker dus die gaat problemen krijgen in Thailand denk ik want op straat etc mag je daar niet meer roken blijkbaar? Zijn er bv. rookplekken op straat of in restaurants etc? Of mag er echt helemaal niet meer gerookt worden op straat etc?

(Sorry voor al mijn knullige vragen maar ik maak mij altijd druk om praktische simpele dingen eigenlijk..).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven