Lijf & Lijn alle pijlers

Les Mills

07-10-2010 15:28 3029 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier een topic voor iedereen die de lessen volgt van Les Mills!

Het is een mysterie, maar sinds gisterochtend is ons oude topic verdwenen, snik snik. De angel weet niet waarom, maar waarschijnlijk heeft de TO gevraagd het te verwijderen. Een niet nader te noemen forummer heeft het ooit geopend, maar dat was als vervolg op een ander topic en zij schreef al zeker anderhalf jaar niet meer mee. Daarnaast heeft zij al een paar maanden geleden afscheid genomen van het viva forum, dus een beetje gek dat het nu pas verwijderd is. Bovendien was het een gezamenlijk topic, dus berezonde dat het er niet meer is! Maar ja, wat doe je er tegen, we moeten weer helemaal opnieuw beginnen.

Ik trap af: ik doe 2x rpm per week, 2x body pump, 1x body balance en 1x fitness. Vanwege rugklachten alles op een niet al te hoog niveau, helaas.

En gisteren had ik gepost dat ik de nieuwe rpm (nr 49) al heb mogen doen en die was zwaaaaaaaar. Lang geleden dat ik zo uitgeput ben geweest....
Nou, ik moet toch wel toegeven dat ik er zeker een half jaar over heb gedaan om een beetje te snappen hoe alle oefeningen in elkaar zaten. Niet gek dus biobitch! Maar het komt goed!
Ik ben weer begonnen met body balance.

Deze is opzich wel te doen, alleen zij de instructrice dat de buitspieroefeningen van de volgende serie veel zwaarder zijn.

De school waar ik nu zit geeft het gelukkig veel minder zweverig dan die waar ik eerst zat. Daar vond ik het echt irritant worden.

Doen er hier meer met body balance?
Zij ze dat Maja of zei ze dat?

Ik sport eigenlijk heel mn leven al en de laatste 15 jaar altijd lid geweest van een sportschool,misschien pak je de oefeningen dan wat sneller op ofzo.

Ik doe ook Bodybalance,vóór de Pump op zaterdag doe ik dat. Het is bij ons ook op donderdagavond maar dan pas laat.
Zij zei dat

Ik doe verder niet met groepslessen mee. Ik wil op termijn misschien weer bij Zumba aansluiten maar ivm knieblessure gaat dat nu niet. Ik sport nu 2x per week. 1x 30-60 min oefeningen in de zaal en daarna bodybalance en 1x 90-120 min in de zaal. Het lijkt lang maar ik heb allemaal hele lichte oefeningen met veel herhaling dus het duurt ff.
ik ben juist overgestapt op groepslessen omdat ik voor eeuwigheid sporten geen motivatie kan vinden, ik kan dat wel voor een uurtje.
Ik heb al weer een tijdje (pagina 1?) niks van me laten horen, maar ik lees stiekem af en toe nog mee.

Ik heb afgelopen zondag voor het eerst gepumpt (drempelvrees duurde wat langer dan ik hoopte) en ik vond het super! De les was ook voorbij voor ik er erg in had. Grappige instructrice die er de hele tijd doorheen loopt te schreeuwen, ik moet er erg om lachen. Geeft mij veel energie! Er was mij een heftige spierpijn beloofd, gelukkig viel het mee. (dus volgende keer meer gewicht!)

Ik probeer zeker 4x per week te gaan naar de sportschool. Shape, combat, attack, balance en vanaf nu dus ook pump. Ik pak alle lessen mee die ik kan, soms ook alleen wat apparaten, buikspierkwartier en mini-workouts. Attack vind ik echt heerlijk en pump wordt mijn nieuwe favoriet denk ik.

Voor balance alleen ga ik niet, in het weekend probeer ik die te combineren met een andere les. Ik vind het een fijne les, maar nog even niet genoeg als workout. 'Gewoon fitnessen' vind ik lastig (doe het wel wanneer ik geen leuke les kan meepakken), want ik vind het vooral motiverend wanneer iemand me vertelt wat ik moet doen. Dat kan gelukkig ook in een buikspierkwartier, maar ik heb toch altijd het idee dat ik minder goed bezig ben met daarnaast een beetje crosstrainen oid, dan wanneer ik helemaal los ga in een les.

Jam, zumba etc, daar heb ik de coordinatie niet voor, steppen vind ik een beetje gevaarlijk vanwege een enkelblessure (en spreekt me ook niet aan). RPM en spinning lijken me ook 'hell', bovendien fiets ik naar mijn werk, 10km verderop, dus heb een goed excuus voor mezelf aan om daar niet aan te beginnen.

Morgen weer combatten, zaterdag pump, ik heb er zin in! Ik wil jullie in ieder geval bedanken voor al jullie berichten, ik haal veel motivatie uit dit topic!
anoniem_113985 wijzigde dit bericht op 26-11-2010 00:52
Reden: toevoeging
% gewijzigd
quote:gobsmack schreef op 26 november 2010 @ 00:34:

Er was mij een heftige spierpijn beloofd, gelukkig viel het mee. (dus volgende keer meer gewicht!)

Misschien nog niet echt verstandig. Je kan beter eerst aan aantal lessen mee doen met een wat lichter gewicht zodat je de oefeningen goed in de vingers krijgt. Als je te snel omhoog gaat met de gewichten heb je kans dat je blessures krijgt omdat je de oefening net niet goed uitvoert.

Ik moet helaas wel in de zaal sporten ivm knieblessure. Als dat beter gaat en ik kan weer harlopen wil ik met de hardloopgroep mee (en zumba).
Ik ga zo naar Balance,pump sla ik even over(denk ik want als ik er eenmaal ben ...)Beetje druk geweest op mn werk de laatste week/weken en best last van mn rug ook(sinds maanden!)

Ik gebruik de tijd vd pump om even te gaan relaxen in de sauna en een zonnebankje te pakken.

Fijne zaterdag!
Hoi Maja,

Wat heb je aan je knie? En gaat het nog lang duren? Vervelend hoor!

Ik heb het pumpen nog maar een keer rustig aangepakt, ik weet inderdaad nog niet precies wat de juiste houding is voor alles, dus voordat ik er meer gewicht op gooi kan ik beter zorgen dat ik weet hoe het allemaal moet.

Ik ga vandaag attacken. Wilde eerst ook nog een balance les doen maar heb niet zo'n zin. Moet nog heel veel doen vandaag, zo'n attackles is ideaal om nog lang op door te stuiteren!
Moet je voor attack veel conditie hebben en is het ook met pasjes, of zijn het meer oefningen doen?
judith, attack is de zwaarste less mills les, dusze een beetje conditie is niet verkeerd. Maar je kan ook wel opties pakken hoor, ik deed het ook toen mijn conditie nog niet zo goed is als nu (helaas geven ze het bij onze sportschool niet meer)
Enige basisconditie is wel handig, maar echt niet noodzakelijk, zoals groentje al zegt, er zijn lichtere opties. En als je vaak gaat zal je juist met attack snel conditie opbouwen. Ik vind het wel de lekkerste les om helemaal in kapot te gaan; je ziet de hele zaal, bent de hele tijd aan het rennen en springen, al heb je daarvan wel even pauze tijdens de push-ups.

Er is wel wat choreografie, maar pasjes kan ik het niet echt noemen. Het is in iedere geval absoluut niet ingewikkeld. Bewijs daarvan is dat ik het zelfs kan!
Ik doe 3 maal in de week aan bodystep en zumba 1 keer. Maar heb de laatste tijd last van een knie, misschien moet ik minder steppen en iets anders er bij zoeken, wellicht attack.

Vraag me wel af of de figuursveranderingen echt zo spectuculair zijn bij attack als de sportschool beweert..........
zomertje, dan zou ik gaan pumpen of xco doen, dan shape je het best. Als je wilt afvallen, ik schat in dat je bij attack echt heel veel verbrand, dus dan is dat het beste.

gobsmack, o ik vond de push ups juist killing. Ik ben dan wel zo iemand die het goed wil doen en dus op de tenen, nou dat lukt me niet hoor en smalle push ups kan ik al helemaal niet. Conditie is wat dat betreft stuk beter
Nieuw op dit topic, maar al veel langer op het forum...

Ik doe aan bodypump en RPM en spinnen, en ben de laatste tijd erg weinig geweest. Ik hoop hier bij jullie een "stok achter de deur te vinden".

@zomertje2010 Ik denk dat figuursverandering met name door bodypump komt. Ik was niet zo onder de indruk van attack.
Elodita, *welkom*! (raar om te zeggen terwijl ik er zelf net ben)

Er bestaat geen les waar je geweldig van in shape raakt denk ik. Een balans tussen goede voeding en voldoende sporten is de enige oplossing denk ik. Krachttraining en cardio.

En voor cardio is attack heel leuk, met daarnaast bodypump kom je wellicht al een heel eind. Al wordt BP ook veel bestempeld als cardio, maar dat gegeven probeer ik te negeren . Doe vooral de dingen die je leuk vindt, als je veel beweegt ben je goed op weg. Ben je al in shape en wil je meer, dan kan je beter en personal trainer raadplegen denk ik.

Is dat steppen leuk overigens? Ik doe het niet vanwege mijn slome enkel, maar ook omdat ik bang ben dat ik de pasjes niet kan volgen of omdat het misschien toch een beetje suf is...

@groentje; volgens mij lopen wij nogal achter met de attack, maar die triceps push-ups (die smalle) vind ik ook heel erg zwaar, huuh! Ik doe mijn best, maar het zweet druipt echt van mijn hoofd en mijn armen worden pap! Ik denk steeds; elke keer wordt het beter wegens training, maar nee! Auw, zwaar, moeilijk! Maar stiekem ook wel lekker. Misschien dat het de laatste les een keer op mijn tenen lukt (held dat jij dat wel al kan!!), maar stiekem weet ik wel beter.

Ik hoorde wel van onze instructrice dat de volgende release opdrukken een eitje wordt vergeleken bij deze!
Ow, hoe moeilijk is het, ik haal jullie nu al door elkaar Zomertje en Elodita. Maar jullie vinden in mijn posting vast terug wat voor wie bedoeld is...

@ Elodita; er wordt hier niet enorm veel gepost, maar dat is in het verleden wel gedaan bij de vorige topics. Dus inspiratie zat. En anders zal ik mijn best doen af en toe mijn gezicht te laten zien. Wat heb je nodig aan inspiratie? Waardering? Bevestiging? Schop onder je kont?
Wat ik gezien heb op de les mills website lijkt me attack wel leuk en ook vermoeiend. Ik doe ook aan spinning, dus zal toch wel iets van basis-conditie hebben. Ik hoop dat ze er begin volgend jaar bij ons van start mee gaan.

Nu voorlopig alleen BP en spinning.
@okapi85 - ik ben het geheel eens met luni. Ik ben niet choreografisch aangelegd (Body Combat gaat me wel hartstikke goed af, maar dansen? Nee!) en vond er niks aan! Hij is bij ons 2 weken geleden gereleased en we hebben een hele goede instructrice. Ik vond de stapjes ingewikkeld en de muziek stom. Dat vind ik btw van Body Jam ook en voor mij is er ook geen verschil tussen Body jam en Sh' Bam (=iets korter misschien?). Zumba daarentegen vind ik wel hartstikke leuk, maar ik vind de muziek daarvan veel lekkerder en vind het meer freestyle dus voel me dan iets minder idioot.

Wat niet-netjes, ik zal me even netjes voorstellen. Kreeg op een ander topic al te horen dat mijn ava er dreigend uitziet, ik ben maar een Body Combat-fan, verder helemaal niet dreigend!

Ik ben op dit moment even uit mijn ritme maar hoop zeer binnenkort weer helemaal in shape te zijn. Ik sport bij FF de ladies @ Amsterdam. Tot anderhalve jaar geleden sportte ik niet. Toen ik besloot gezonder te leven en dat ik toch maar iets aan mijn conditie wilde gaan doen, heb ik meteen een jaarabbonement bij de sportschool genomen. Voor mij de perfecte motivatie. Ik wilde niet het (vele!) geld wat ik al betaald had achteraf weggegooid hebben. Nu ben ik verslaafd aan Body Combat, twijfel ik zelf aan de instructeursopleiding en is de sportschool mijn tweede (okay derde) thuis.

Als ik voor mezelf optimaal bezig ben (lig er nu een maandje uit,denk dat mijn streven januari is om dit weer op te pakken) is mijn rooster als volgt:

Ma kickboksen (niet Les Mills)

Di combat & balance

Woe combat

Do OF combat OF kickboksen OF Zumba of niks

Vr combat

Za combat & kickboksen

Zo heel soms balance, meestal niks

Ik heb nog nooit pump geprobeerd, maar wil dat pas proberen als ik weet dat ik de eerste 4 x regelmatig zal gaan (i.v.m. spierpijn enzo). RPM vind ik vreselijk, Steps lijkt me nog vreselijker, evenals XCO (is dat Les Mills?).

Verder begin ik mijn schouders steeds mooier te vinden en heb ik een crush op mijn combat instructrice...ze is de geweldigste motivator ooit. De reden dat ik na de 2e les niet ben afgehaakt is omdat zij na de eerste les zei "Je mag pas na de 4e x zeggen dat je het niet leuk vindt." Ik was na de 3e x verkocht terwijl ik toen nog 0,0 conditie had.
dubbell
Ik ben een BodyBalance fan! Heb er duidelijk profijt van op buik en rugspieren. Voel me helemaal ontspannen als ik dat gedaan heb.

Laatst ook pump gedaan, ook erg leuk, nog niet te zwaar aangepakt.Vind het jammer dat er (nog) niet zo vaak lessen zijn. Wel dagelijks maar niet in het weekend.
This is not kosher!
Bij ons hebben ze zelfs een Pump les op maandagochtend om 07.15. Lijkt me heerlijk op dat tijdstip te combatten voordat ik naar kantoor ga. Mijn instructrice is voor, maar voordat de sportschool 'm inplant moeten er genoeg geinteresseerden zijn..
Wow Combat, je bent wel een hele fanatieke sporter.

Ik zou ook ook wel zo vaak willen gaan maar met mijn rare werktijden en de tijdstippen van de lessen lukt me dat helaas

Als ik BP doe probeer ik altijd 1 dag ertussen geen bp te doen. Mijn ideale sportschema ziet er zo uit:

ma spinning

di BP +spinning

woe Pilates

do BP +spinning

vrij: niets

Zat: BP + spinning

Zon Spinning
Tsja, mijn sportschool is vrij goedkoop en ligt in een achterstandswijk, ik denk dat er te weinig animo voor is helaas!
This is not kosher!
Jeetje Judith, fanatiek hoor!

Onderstaand is wat ik graag doe (en wat met het lesschema haalbaar is). Deed eerst meer combat, shape of attack, maar nu heb ik dus ook de pump ontdekt.

Ma Shape

Di Fitness (lessen komen niet uit)

Wo Fitness (lessen komen niet uit)

Do Attack

Vr Pump

Za Balance + Combat

Zo Pump + Attack (nog niet beiden gedaan, weet ook niet of ik dat ga trekken maar zal het over 2 weken eens proberen)

Dit is niet wat ik daadwerkelijk doe, het is maar hoe het uit komt, ik ga in ieder geval 4 dagen per week.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven