Radeloos

29-11-2010 23:00 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu al 3 jaar een relatie met een nogal "argressieve" man,

nouja agressief in gedrag, is erg bezitterig en heeft nogal vaak losse handjes.

Maar ik hou te veel van hem om de stap te durven nemen om helemaal weg te gaan bij hem. Ik ben nu in de tussen tijd al terug bij mijn ouders gaan wonen. Maar het geval is hij woont bij mij in de straat. En houdt mij dan ook bijna 24/7 in de gate en gunt mij vrij weinig rust.

Sinds een half jaar heb ik een affaire met iemand die ik al me hele leven ken, maar die zelf een gezin heeft.

Hij en zijn vriendin hebben een zoontje waardoor ze bij elkaar zijn gebleven, en bij elkaar zijn.

Als we samen zijn hebben wij gewoon een moment van rust voor ons zelf. Waarbij we gewoon nergens aan hoeven te denken.

Natuurlijk zou ik het zelf totaal niet goed keuren als mijn vriend een affaire zou hebben, en voel me hierbij dus ook altijd erg schuldig achteraf.

Daarom dat ik al zo vaak achter die affaire een punt heb willen zetten

en hij idem dito, lukt het ons niet.

Als ik niet bij hem ben hoop ik dat hij mij belt/smst zodat we die avond toch nog even bij elkaar kunnen zijn. Maar het is voor mij zo moeilijk om hem te kunnen zien en haal daarom de gekste stunten uit en betrek mijn vrienden erbij om hem te kunnen zien zonder dat mijn vriend er achter komt.

De man met wie ik een affaire heb, heeft mij gevraagd bij mijn vriend weg te gaan.

Zodat wij vaker bij elkaar kunnen zijn en omdat hij wilt dat ik gelukkiger ben.

Ook heeft hij gezegd dat zodra ik weg ben bij mijn vriend hij bij zijn vriendin weg gaat.

En als ik goed na denk moet ik weg bij mijn vriend maar ik durf die stap niet te zetten, ik hou echt van hem maar ik trek het niet meer.

En heb al zovaak geprobeert bij hem weg te gaan maar dan escaleert de boel telkens.

Weet iemand wat ik moet doen? Heeft iemand advies?
Je weet t geloof ik zelf al.

Kies je voor mishandeling of voor liefde?
Nou.

Ik zou even helemaal niks doen. Ja, weg gaan bij die fantastisch agressieve partner van je.

En dan even lekker in mijn eentje radeloos worden van de tijd die ik lekker helemaal aan mijzelf zou kunnen besteden.

En ik zou al helemaal geen relatie aangaan met een man met vriendin en kind. En al HELEMAAL NIET op zo iemand gaan zitten wachten omdat hij bij zijn vriendin weggaat als jij bij jouw partner weggaat.

Wat een zooitje zeg.
Ja, ik heb wel advies. Maak een afspraak met een goede psych om aan je gevoel voor eigenwaarde te werken. Je heb 2 vriendjes: 1 mishandelt, 1 is bezet. Waarom gun jij jezelf geen echte leuke vriend die exclusief met jou wil zijn en je op handen draagt?
Wat bedoel je met: En heb al zovaak geprobeert bij hem weg te gaan maar dan escaleert de boel telkens.
quote:Nastik schreef op 29 november 2010 @ 23:04:

Nou.

Ik zou even helemaal niks doen. Ja, weg gaan bij die fantastisch agressieve partner van je.

En dan even lekker in mijn eentje radeloos worden van de tijd die ik lekker helemaal aan mijzelf zou kunnen besteden.

En ik zou al helemaal geen relatie aangaan met een man met vriendin en kind. En al HELEMAAL NIET op zo iemand gaan zitten wachten omdat hij bij zijn vriendin weggaat als jij bij jouw partner weggaat.

Wat een zooitje zeg.

Dit wilde ik ook schrijven.

Neem eerst tijd voor jezelf.
Je moet jezelf daar niet voor lenen.

Je probeert het mooie redenen te geven, maar dat komt omdat je je zo vreselijk graag nodig en geliefd wil voelen. Een fantasierelatie eigenlijk.
quote:Boarn schreef op 29 november 2010 @ 23:10:

Wat bedoel je met: En heb al zovaak geprobeert bij hem weg te gaan maar dan escaleert de boel telkens.

Hij komt midden in de nacht met een dronke kop aan de deur staan,

onderweg van me werk naar huis staat hij op me te wachten. nouja hij zegt dat hij toevallig daar moest zijn.

Ook gaat hij bij vrienden van mij stampij maken als hij niet weet waar ik ben. dus tjaa escaleert in die zin dus.
quote:Nastik schreef op 29 november 2010 @ 23:04:

Nou.

Wat een zooitje zeg.Natik, je bent niet de eerste die dit zegt, maar hij is de eenigste op deze wereld die mij gewoon de rust gunt en mij mezelf laat zijn. En al weet ik dat 9 van de 10 mannen toch niet weg gaan bij hun vriendin/vrouw, ergens denk ik dat hij het echt meent.
quote:jOiis schreef op 29 november 2010 @ 23:13:

[...]

Hij komt midden in de nacht met een dronke kop aan de deur staan,

onderweg van me werk naar huis staat hij op me te wachten. nouja hij zegt dat hij toevallig daar moest zijn.

Ook gaat hij bij vrienden van mij stampij maken als hij niet weet waar ik ben. dus tjaa escaleert in die zin dus.en toch heb je nog een relatie met hem?
Is dit serieus?
quote:jOiis schreef op 29 november 2010 @ 23:15:

[...]

Natik, je bent niet de eerste die dit zegt, maar hij is de eenigste op deze wereld die mij gewoon de rust gunt en mij mezelf laat zijn. En al weet ik dat 9 van de 10 mannen toch niet weg gaan bij hun vriendin/vrouw, ergens denk ik dat hij het echt meent.Dan doe je da toch lekker? Succeskans is zeer laag, maar goed, dan ben je in ieder geval van 1 foute man af.
quote:jOiis schreef op 29 november 2010 @ 23:00:

Ik heb nu al 3 jaar een relatie met een nogal "argressieve" man,

nouja agressief in gedrag, is erg bezitterig en heeft nogal vaak losse handjes.

Okay...dit is al niet gezond.Maar ik hou te veel van hem om de stap te durven nemen om helemaal weg te gaan bij hem.

En dit is ook niet gezond. Je kunt altijd weg.

Ik ben nu in de tussen tijd al terug bij mijn ouders gaan wonen. Maar het geval is hij woont bij mij in de straat. En houdt mij dan ook bijna 24/7 in de gate en gunt mij vrij weinig rust.

Sinds een half jaar heb ik een affaire met iemand die ik al me hele leven ken, maar die zelf een gezin heeft.

Hij en zijn vriendin hebben een zoontje waardoor ze bij elkaar zijn gebleven, en bij elkaar zijn.

Hoe kun je onder de blik van je vriend ontsnappen als hij jou bijna de hele dag in de gaten houd? Lijkt me nogal een opgave, om onder dit soort omstandigheden een affaire te hebben. Je maakt het jezelf wel héél erg moeilijk. Je geeft me de indruk dat je eerder probeert te ontsnappen aan je thuissituatie met een foute man dan echt te gaan dealen; je zoekt het dan maar bij een ander

Als we samen zijn hebben wij gewoon een moment van rust voor ons zelf. Waarbij we gewoon nergens aan hoeven te denken.

Natuurlijk zou ik het zelf totaal niet goed keuren als mijn vriend een affaire zou hebben, en voel me hierbij dus ook altijd erg schuldig achteraf.

Je keurt het zelf niet goed, maar jij hebt wel een affaire. Met een man die bezet is en een kindje heeft. Is dat nou handig? Je voelt je wel schuldig, maar je doet er niets mee.

Daarom dat ik al zo vaak achter die affaire een punt heb willen zetten

en hij idem dito, lukt het ons niet.

Natuurlijk lukt dat wel, wel als je het écht wil. Maar willen jullie wel?

Als ik niet bij hem ben hoop ik dat hij mij belt/smst zodat we die avond toch nog even bij elkaar kunnen zijn. Maar het is voor mij zo moeilijk om hem te kunnen zien en haal daarom de gekste stunten uit en betrek mijn vrienden erbij om hem te kunnen zien zonder dat mijn vriend er achter komt.

De man met wie ik een affaire heb, heeft mij gevraagd bij mijn vriend weg te gaan.

Zodat wij vaker bij elkaar kunnen zijn en omdat hij wilt dat ik gelukkiger ben.

Ook heeft hij gezegd dat zodra ik weg ben bij mijn vriend hij bij zijn vriendin weg gaat.

Ja ja, dream on. Hoe vaak zeggen mannen dit wel niet tegen hun minnares?

Als deze man zo gek op jou is, dan gaat hij zelf als eerste weg bij die vriendin van hem. En jij zou ook weg kunnen, als je dat écht wil.

En als ik goed na denk moet ik weg bij mijn vriend maar ik durf die stap niet te zetten, ik hou echt van hem maar ik trek het niet meer.

En heb al zovaak geprobeert bij hem weg te gaan maar dan escaleert de boel telkens.

Wat escaleert er dan? Er bestaan opvanghuizen voor vrouwen die in noodsituaties zitten, je kan naar instanties voor hulp, je kunt aangifte tegen hem doen als hij je bedreigd of zich aggressief gedraagt. Je bent geen marionet die naar zijn pijpen danst.

Neem het heft in eigen handen en ga bij deze man weg als je niet meer bij hem wilt zijn. Ik begrijp dat het moeilijk is en dat je van hem houd kan ik nog snappen ook, maar je leeft in een zeer ongezonde situatie waar veel te veel mensen bij betrokken zijn geraakt.

Weet iemand wat ik moet doen? Heeft iemand advies?Ja, weg bij deze man.
En je kan niet een tijdje alleen zijn omdat?

Waarom dat gehup van de ene man naar de ander?

Van een agressieveling naar een vreemdganger...

Hmm....ok hij slaat niet, maar om nou te zeggen dat je er heel veel op vooruit gaat.

Meis, ga aan je eigenwaarde werken en zorg er nu eerst voor dat je bij je vriend weggaat...

Is eng, weet ik, maar op deze manier ga je het ook niet redden...

Echt niet

Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
nou ben meer uit bangigheid een relatie met hem, ik hou van hem en geef om hem alleen dit is een kant van hem die hij echt niet meer onder controle heeft. en wil op een manier bij hem weg kunnen gaan zonder dat hij zo doet. Dat hij mij een keer aan de kant zet.
Als je eerst nou eens de relatie met die agressieve vriend beeindigd, dan kan je altijd kijken wat vriend 2 doet.

(Zal er niet te veel op hopen).

Dat scheelt je al 1 groot 'probleem'.

Die man klinkt niet echt fijn om om je heen te hebben.
Zowiezo wegwezen bij die agressieveling. Maar je verhouding is ook de oplossing niet, lijkt mij? Afgezien van dat het niet netjes is, voed je zijn jalouzie en "reden tot" lossen handjes ook nog eens, door niet te kappen en ondertussen met een ander iets te hebben.

Zoek een coach of therapeut, want dit soort types voelt zich bijzonder aangetrokken tot een bepaald type vrouw, die niet durft op haar strepen te staan en voor zichzelf op te komen, te zachtaardig is, of weinig eigenwaarde heeft. Die agressie moet je echt nooit pikken, maar dit "stiekeme" protest heeft ook weinig zinvols.

Ik sluit me bij de anderen aan: ga eerst svp eens kijken wat jij van je leven verwacht, wie jij bent, ipv je zo afhankelijk te maken van een man/partner, die weinig toevoegt voor je of te weinig te bieden heeft. En door te zwichten voor (angst voor) zijn escalaties geef je je vriend macht over je. Ik denk dat het ophoudt als jij sterk staat voor wie jij bent en wat jij wilt en wat vooral niet wilt.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
quote:jOiis schreef op 29 november 2010 @ 23:20:

nou ben meer uit bangigheid een relatie met hem, ik hou van hem en geef om hem alleen dit is een kant van hem die hij echt niet meer onder controle heeft. en wil op een manier bij hem weg kunnen gaan zonder dat hij zo doet. Dat hij mij een keer aan de kant zet.

Oh, daarom ben je dus aan het vreemdgaan: in de hoop dat je vervelende partner er achterkomt en je dumpt.

Zeg nou zelf: niet echt een constructieve manier van je relatie uitmaken, is het wel?
Hoe oud ben je? Ik lees echt zoveel smoezen en excuses om maar vooral geen verantwoordelijkheid over je eigen leven te hoeven nemen. Het wordt echt tijd dat je dit wel leert, want de controle bij anderen leggen maakt jou echt niet gelukkig.
@JOils: Lees ook ff mee op "ingestort na rotrelatie".. wat het met je doet als je hiermee doorgaat..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Van de regen in de drup.
quote:nummerzoveel schreef op 29 november 2010 @ 23:25:

Hoe oud ben je? Ik lees echt zoveel smoezen en excuses om maar vooral geen verantwoordelijkheid over je eigen leven te hoeven nemen. Het wordt echt tijd dat je dit wel leert, want de controle bij anderen leggen maakt jou echt niet gelukkig.Ik ben net 19 geworden, en ik ben heel eerlijk je hebt gelijk
TO houd van haar (agressieve) man omdat hij ook een goede kant heeft?
Zoals ik dus even lees is iedereen hier het wel een beetje met elkaar eens. Ik hoor het wel vaker dat ik wat moet doen aan me eigenwaarde en dat ik sterker in me schoenen moet staan.

Heb volgende week ook eerste afspraak bij psygiater. Toch allemaal bedankt voor eerlijke antwoorden. Ik neem meestal eerder dingen aan van mensen die erbuiten. En denk dat dit voor mij een bevestiging is van wat ik ergens zelf al dacht.
Begin met eerlijk tegen jezelf te zijn. Als je echt van iemand houdt dan ga je niet vreemd. Dus wat voel je echt? Liefde of....?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven