Wij beginnen eind 2007 / begin 2008

11-09-2007 13:45 5814 berichten
Zwanger! Naam Lftd. Datum Naam Bijzonderheden Dametje 29 12 aug "Prada" Heeft 1 dochter Pebbles 27 28 aug Eva Heeft 2 dochters Freddy 34 14 sept Thomas Heeft 1 zoon lady_bug 27 5 okt Norah 1 zoon* & 2 dochters Liubi 26 8 nov Pieter Heeft 1 zoon PLUKKIE78 30 19 dec Mark Heeft 1 zoon Pluis363 31 19 dec Ruben Heeft 1 zoon Vlinder1987 22 23 dec "S" Heeft 1 zoon Summerbreeze 22 11 feb Mibb 25 7 mrt 24-1: Verlof! Snok 36 2 mei 20 weken echo goed! ka_30 31 2 juni 20-weken echo goed! Aruba 22

Naam Lftd. Start NOD Bijzonderheden Bloem 27 Sept '07 eind okt. ZKH, verder onderzoek zusvansummer 25 Okt.'07 29-10 6-10: Gyn Beer345 33 Heeft 1 dochter
Alle reacties Link kopieren
Freddy, ik heb gister tussen het relaxen door ook nog aan de studie gezeten, alleen is de studie die ik nu doe erg leuk en creatief, dus niet met mijn neus in de boeken (gelukkig). Studeerze vandaag.
hoi kreta, wat fijn dat je uit jezelf ongesteld bent geworden! ik heb helemaal geen verstand van clomid. maar ben in ieder geval blij dat er schot in de zaak komt.

summer, hopen dat alles goed is nu bij de gyn. zou leuk kerstcadeautje zijn.

hoi plukkie, goed om te horen dt je zo'n fijne dag gehad hebt, ben benieuwd naar de rest van je verhaal.

goed om te horen dat het toch nog een goede middag is geworden, freddy. bedoel je ik heb bijna een neefje/nichtje erbij (volgende week is schoonzus uitegrekent) of hopelijk komt er over niet al te lange tijd een neefje of nichtje voor mijn broertje??

liefs vlinder
hoi dames, ik heb een beetje een dilemma, ik krijg van school uit de mogelijkheid om heel goedkoop in mei tien dagen naar israel te gaan voor een studiereis. we gaan met het vliegtuig (ik heb nog nooit gevlogen). maar misschien ben ik tegen die tijd wel zwanger (maximaal 4 maanden). opzich kan vliegen geen kwaad dacht ik. maar ik vind het toch wel een moeilijke beslissing. wat zouden jullie doen? ik moet trouwens binnenkort laten weten of ik defenitief mee wil.

liefs vlinder
Dag dames,

Hoi kreta, we vroegen ons al af of je nog zou komen. Wat fijn dat je menstruatie spontaan is gekomen. Ik geloof niet dat iemand hier ervaring heeft met clomid. Dus misschien wil je het nog een keer uitleggen?

Summer, wat vervelend van die cystes, hoe ben je daar toen achtergekomen (misschien een domme vraag, een tennisbal is niet te missen denk ik)

Gisteravond foliumzuur vergeten, verdorie, ik ga het ook maar aan mijn lenzen koppelen s ochtends. Dat is toch veel makkelijker!

Voor de geintereseerden onder jullie, volgens de boekjes is mijn baarmoeder nu al van formaat stoofpeertje naar formaat peer opgezwollen. En ik moet veel drinken en plassen, ookal volgens het boekje. Niet misselijk maar de knoflookgeur in onze keuken vanmorgen trok ik echt niet!

Dit weekend waren we allebei snipverkouden en ziekig. Ik heb besloten dat ik vandaag een halve dag thuis werk en het later in de week inhaal. Geen zin om me ziek te melden, want geen koorts, maar het voelde ook niet goed er vandaag op uit te gaan. Ik merk dat ik nu nu voorbij de euforie van 'het willen vertellen' zit. Dat ik het graag nog even een paar weekjes van onszelf hou. Best een eng idee soms dat er een kikkervismensje in je buik zit.
Hoi Vlinder, goedemorgen!

volgens mij is dat geen enkel probleem. En je hebt geen inentingen nodig voor Israel toch. Als je onder de 12 weken bent heb je alleen kans dat je wat vermoeider bent..

Ik zou jezelf niet bij voorhand al leuke dingen ontzeggen, dat maakt het proberen zwanger te worden ook gelijk zo zwaar.

Bel anders even je huisarts voor de zekerheid?
hey dametje, ik denk dat de meesten hier wel geinterreseerd zijn hoor, haha. ik in ieder geval wel, wil graag weten hoe je je voelt en wat er allemaal gebeurd. wat een mooie term kikkervismensje. ik heb het foliumzuur naast de tandeborstel staan.
hoi dametje, ik denk dat ik in ieder geval maar eens ga vragen wat een annuleringsverzekering kost, mocht ik me dan echt beroerd voelen kan ik altijd annuleren. en anders bel ik tegen die tijd inderdaad de huisarts maar eens. je hebt inderdaad wel gelijk met dat er dan zo'n druk op staat en dat ik me zelf niets leuks moet ontzeggen. het is denk ook dat ik nog nooit gevlogen heb, ik vind het opzich al eng om iets te doen dat ik nog nooit gedaan heb en als ik dan ook nog zwanger ben... ik dnek dat ik me gewoon maar op ga geven voor definitief mee gaan. en dan zien we het wel. bedankt voor de tip.
Hoi Vlinder,

Ik herken het gevoel dat je alles nu 'goed'wilt regelen. Heb ik ook. Maar stel dat je in mei én niet zwanger bent (hoop van wel natuurlijk) én niet mee bent naar Israel, dan baal je gewoon enorm.

Straks, als we kleintjes hebben, zal ons leven wel veranderen maar we zullen toch altijd dingen moeten kunnen blijven doen (rare zin?).

Overigens heb ik vanmorgen mijn lief laten beloven dat hij voortaan heel goed uitkijkt met oversteken.
Heyy Allemaal

Tijdje geleden maar was erg druk zoals altijd.

Plukkie nog gefeliciteerd, super dat je het zo'n leuke dag hebt gehad.

Vlinder, het vliegen kan geen kwaad en als je het leuk vindt zou ik zeker meegaan. Even checken of er in Israel geen rare ziektes voorkomen die gevaarlijk zijn voor zwangerschap want ik dacht dat inenten niet zo heel goed is vlak voor of tijdens je zwangerschap.

Dametje leuk lijkt me dat en heel onwerkelijk dat er dan een klein mensje in je groeit. Gelukkig niet zo erg misselijk.

Ik ben erg benieuwd wanneer ik mijn eisprong heb, ik kon m wel altijd voelen voordat ik aan de pil was. Ik weet niet zeker of ik vorige keer wel een eisprong heb gehad want ik had zo veel vage klachtjes in mn buik en alles. Wel grappig we zagen een baby in de supermarkt ging mn vriend heel lief aan die vader vragen hoe oud ie was en zo hahaha.
Vlinder, ik zou me gewoon opgeven. Je weet nu toch nog niet hoe het allemaal gaat lopen en stel je voor dat het een jaar duurt voordat je zwanger raakt dan kun je jezelf niet een jaar lang dingen gaan ontzeggen voor het geval dat. Net als zus zegt, informeer naar ziektes en dat soort dingen.

Dametje, ik ben ook erg benieuwd naar je verhalen! Dus schrijf er maar rustig op los. Ik koekeloer ook regelmatig bij het augustus 2008 topic om te lezen hoe iedereen ermee omgaat. Heb je ook een boek waarin je alles kunt volgen?
Ja Vlinder, had het even druk druk druk! Vliegen kan geen kwaad hoor!

Maar dat zei dametje ook al ;) Wel leuk dat je die kans krijgt, zeker doen hoor!

Ik vind het echt leuk om jouw verhaaltjes te lezen, dametje! Bij jou is het gewoon al zover, heel bijzonder. Hoe ik achter die cystes kwam: Ik was in Italie en ik kreeg ontzettend last van steken in mn buik. Naar de 1e hulp gereden. Dachten eerst dat ik blindedarmontsteking had, niet dus. En toen ging er een hysterische gyneacoloog bij me kijken en die ontdekte 3 hele grote cystes. Het is verder niet veel bijzonders hoor, de meeste vrouwen hebben het weleens. Alleen niet zulke ballen om het zo maar te zeggen. Ze zijn vanzelf weer weggegaan. Maar omdat ik nog steeds weleens rare steken voel weet ik dat er nog wel af en toe iets zit. Even laten checken dus, straks lukt het namelijk niet door zoiets stoms!
hoi dametje, je hebt gelijk we moeten de dingen blijven doen die we kunnen doen. goed trouwens hoor dat je tegen je vriend gezegd hebt dat hij voorzichtig moet zijn, komt dat door de zwangerschapshormonen? heb je inmiddels al aan je moeder verteld dat je zwanger bent?

zus/lunja, ik ga me denk maar gewoon opgeven want ik zou verschrikkelijk balen als ik niet zwanger ben en dan thuis zit terwijl vriendinnnen in israel zijn. tegen die tijd zal ik (zeker als ik zwanger ben) informeren over ziektes enzo.

zus, wat leuk dat je vriend aan die man ging vragen over dat kindje. als ik hand in hand met hubbie loop en er komt een kinderwagen langs met een heel klein babytje dan knijpt ie altijd even in mijn hand.
Hallo allemaal, hier gaat het weer super. Heb gister weer lekker gegeten, (kleine porties), en heb weer zin om van alles te gaan doen. Ben er dus weer doorheen.

@Plukkie van harte gefeliciteerd, je berichtje gaf alvast een heel positief beeld.... Maar we horen volgende week vast wel meer. Geniet lekker van dit weekje

@Kreta, hartstikke goed nieuws dat je alvast spontaan ongesteld bent geworden, en dan zit je nu in je eerste ronde!!! Succes

@summerb, sterkte bij de gyn, heb je er veel last van?

@Freddy, studie ze.... het is bijna vakantie!

@Vlinder, ik zou wel gaan, mocht het echt niet lukken (als je zwanger bent en te veel last van kwaaltjes) dan kun je alsnog annuleren. Maar ook al ben je zwanger, dan nog is de kans groot dat het prima te doen is hoor. En hebben mensen niet meestal spijt van iets dat ze NIET gedaan hebben dan van iets dat ze wel gedaan hebben? Enne, met een kind is zon reis en stuk lastiger..

@dametje: leuk he zo'n geheimpje in je buik! Sterkte met de verkoudheid! Wanneer ben je ongeveer uitgerekend? (Of had je dat al geschreven en heb ik er overheen gelezen.... schaam) Augustus ongeveer, niet?

En verder, weinig nieuws, t was inderdaad tijdelijk, die twijfel over of en wanneer een 2e..... Wat mij betreft beginnen we per januari, maar vriendlief wilde een paar weken terug nog een paar maandjes wachten, weet niet precies wanneer het dan zal zijn, maar denk per februari.

We moeten wel eens serieus bezig gaan met huisvesting. Ik wil het liefst verhuizen, maar vriend gaf aan toch nog eens te willen kijken naar verbouw. Ik zie dat laatste niet zo zitten, omdat het geen permanente oplossing is. Tja, ik laat het wel weten als er meer duidelijkheid is.....

Thuis probeer ik dochter weer in t gareel te krijgen. Afgelopen week zijn we erg toegeeflijk geweest betreffende slapen (op de arm of bij ons) en in de box spelen. Maar nu is iedereen weer beter, dus mag ze weer alleen in slaap vallen in d'r eigen bedje (gisteren een half uur gillen, vandaag een kwartier, dus er zit vooruitgang in), en in de box als ik bezig ben (echt krijsen).

Verder is ze gewoon hartstikke lief hoor, maar er zit een eigen willetje in!

Fijne werkweek, en succes voor iedereen die "bezig" is!
He Zus, summer, Lunja en vlinder, hard aan de studie?

Ik heb me net toch maar ziek gemeld voor vandaag. Wel balen maar voel me zo moe en trillerig. Ik doe ook consessies in mijn prive leven, het is nu even zo.

Ben wel lekker HP aan het herlezen.

Ik heb het nog niet aan mijn moeder verteld, nee yo, we hebben alleen contact per mail, sinds ze is weggelopen. Lief en ik willen in principe nog twee weken wachten, rond de kerstdagen zien we veel familie en vrienden achter elkaar, waardoor we het zelf kunnen vertellen voordat het een lopend vuurtje is. Ik ben dan overigens nog maar acht weken maar wil familie dan wel inlichten. Mijn vriends ouders lichten we de zondag voor kerst in ipv op tweede kerstdag wanneer we daar ook altijd heen gaan. Ik wil niet de hele avond moeilijk doen met het eten (vlees en vis,steengrill) waardoor ik waarschijnlijk door de mand val voor we mijn schoonmoeder de test kunnen overhandigen. Dus die krijgt ze nu op haar verjaardag. Mijn vader en zijn hele familie zie ik de zaterdag voor kerst, en mijn moeder en haar familie zie ik - even- op eerste kerstdag.

Van die - echo via een vriendin-, voor de kerst, zie ik trouwens af. Het zou wel leuk zijn maar het is nog steeds geen garantie dat alles goed gaat. Ik denk dat, stel, ik verlies de baby in week negen en ik heb het dan al gezien, dat dat het allemaal nog veel zwaarder maakt. So I'm gonna play it by the rules. 2 januari, eerste afspraak bij de verloskundige
Hoi Beer,

succes met je meisje weer in het gareel krijgen!

Ik ben nu op 7 augustus uitgerekend. Maar ik geloof dat ze zon datum na de eerste echo altijd iets bij kunnen stellen.
Dametje, vlgens mij stellen ze de datum alleen bij als er meer dan een week verschil tussen zit. Hoe gaat het verder met de misselijkheid, is het een beetje te doen?

Leuk om te bedenken hoe je het gaat vertellen! Dat worden heel bijzondere feestdagen! En de laatste keer ulie met z'n 2tjes!

Toch jammer dat je de echo niet door laat gaan, maar ja, het zal aan het verloop van de zwangerschap inderdaad niets wijzigen. 2 januari is al snel, zeker met de feestdagen ertussen. Ik kreeg bij de vk m'n 1e echo (bij de 1e afspraak, met 10 weken). Als je dan een kloppend hartje hebt (zien of aleen horen) is de kans op een miskraam heel veel kleiner!

Hier zit dochter fijn een boterhammetje te eten, zometeen nog een fles melk en dan bodschappen doen, want de kast ier is aardig leeg.....
hoi dametje, ik heb vandaag een officiele SOG-dag. had ik ingepland. ben erg moe laatste tijd. vanochtend moest ik werken en vanmiddag/vanavond nog lange avond op stage. dus nu lekker op de bank met boek en beetje opruimen. moet de afwas nog doen :( wel spannend 2 januari!! heb je er al zin in?

mibb, misschien hebben we een extra kolom nodig met wanneer uitgerekend? dan kunnen we voor steeds meer van ons daar hopelijk iets neer gaan zetten.
Hai Allemaal,

Wij gaan straks een midweekje weg!

Nu nog even spullen inpakken en dan gaan we.

Dus later meer.
geniet ervan lady!
Hoi Beer,

Ik krijg zowiezo een echo in week 11 en in week 20. Volgens de huisarts is nooit goed onderzocht of het wel of niet kwaad kan dus vandaar dat ik een extra echo niet verstandig vind zolang het niet nodig is.
Beer, fijn dat jullie weer beter zijn. Als jullie ook in januari beginnen dan zijn we met een flink aantal tegelijk! Hopen dat er eind januari wat positieve testjes bij zitten! Ik vind dat Dametje snel gezelschap nodig heeft!

Vlinder, jouw stage is op rare tijden, of niet? 's avonds??? Waar loop je stage (of heb ik dat gemist)?

Lady_bug, veel plezier deze week.

Summer, wel schrikken als ze ineens "tennisballen" vinden.

Dametjes, eigenlijk moet je je datum een dag opschuiven, 08-08-08 is toch wel een superdatum! (maar de 7e is ook mooi hoor).
@Dametje, wat een spannende dingen staan er dit komende jaar te gebeuren he?? Geniet er van joh!!!

@Lady_Bug, heel veel plezier!!!

@Beer, ik ben ook van mening dat we Dametje maar snel gezelschap moeten houden! Net als Lunja.

Hier geen nieuws. Ik zit nu op dag 34 van de 'cyclus'. Geen zwangerschap en ook geen duivels. Wat moet je daar nu mee?? Verder is mijn man weg tot vrijdag en mijn moeder komt ook niet. En het internet is ook wisselvallig (ja dat komt ervan als je een gratis wirelessverbinding hebt...). Ik ga denk eens maar heel vroeg naar bed.
Het was een druk weekend met alle Sinterklaas dingen en vandaag weer werken maar nu kom ik gezellig even reageren. Ik moest weer flink wat bijlezen.

@vlinder: Ik ben vorig jaar toen ik 10 weken zwanger was een weekje naar zuid-spanje geweest met het vliegtuig en dit jaar willen we in mei een weekje naar Griekenland, dan is de kans ook best aanwezig dat ik zwanger ben.

Is voor mij geen bezwaar maar ik voelde me ook erg goed vorige zwangerschap.

Waar je met een annuleringsverzekering goed op moet letten is dat niet elke maatschappij zwangerschap als reden voor annuleren accepteert. Ik heb het laatst uitgezocht in verband met die reis in mei. Bij Interpolis (verder heb ik nog niet gekeken) vergoeden ze het alleen als je zwangerschap pas is vastgesteld nadat de reis is geboekt en ook alleen als je om medische redenen niet mag vliegen, dus niet als je je "niet lekker" voelt.

@liubi: wat een gedoe zeg, heb je nog een keer getest?

Als hij nu nog niet positief is zou je haast zeggen dat de dokter gelijk had met die korte cyclus.

@dametje: met 8 weken heb ik al het hartje gehoord bij de VK en ze zei toen al dat de kans dat er nog iets mis kon gaan nu veel kleiner was. Een geweldig moment trouwens, zo gek dat je eerst je eigen hart hoort en dat je ineens een 2 keer zo snel hartje hoort. Ik ben niet zo'n emo figuur maar dit was wel een momentje hoor.

Misschien wel slim dat je het alleen via de officiele weg doet, zeker zo'n eerste keer.

@lady bug: fijne week! Waar gaan jullie heen? Ik had nog helemaal niet gereageerd op die zwangerschap van je zoontje wat je laatst vertelde. Het sterretje viel me nu pas op in de tabel. Ik werd er wel even stil van. Dan besef je toch dat het allemaal niet zo vanzelfsprekend is. Gelukkig sta je bij een volgende zwangerschap weer onder goed toezicht.

@beer: fijn dat je weer bent opgeknapt en dat jullie door het twijfel momentje heen zijn. En wat dochters in het gareel krijgen betreft, daar weet ik alles van.

Vandaag was het zelfs zo mooi dat toen ik de deur dichtdeed omdat ze er niet door mocht, ze zichzelf al gillend plat op haar buik op de grond gooide, echt een opstandige peuterpuber met haar 11 maanden. Ik moest mijn lachen erg inhouden en heb er niet op gereageerd maar toen ze weer wat anders aan het doen was kwam ik niet meer bij.

@summer: getverderrie, dat lijkt me een gek idee. Heb ik toch liever een baby in mijn buik . Slim dat je het even laat controleren.

@zusvanzummer: jullie zijn dus druk aan het klussen (blijft een stomme uitdrukken) op het moment? Lief dat je vriend er ook zo mee bezig is.

@kreta: zelf geen ervaring maar wel een vriendin die het gebruikt en zij heeft nu ook een 'normale" cyclus.

@Freddy: Floor is inderdaad goed verwend maar gelukkig niet te overdreven. Van ons heeft ze een duwwagen gekregen en ik dacht dat we daar misschien wat te vroeg mee waren maar ze wandelt de hele kamer al door achter dat ding. Heel leuk gezicht.

@plukkie: klinkt als een geweldige bruiloft.

@lunja: hoi!

ik ben vast nog iemand vergeten, sorry sorry, maar het is hier ook zo druk.

@Lunja en Liubi: afgesproken, eind januari meer positieve testen!!! Weet alleen nog niet of wij dan al bezig zijn, hoop het wel.

@Pebbles: klinkt inderdaad erg grappig. Het ging hier vandaag redelijk moet ik zeggen, ze is zelfs vanavond binnen 10 minuten gaan slapen. 's Avonds in slaap komen is haar "grootste" probleem, komt denk ik omdat ze tot 7 maand die voeding nog bv heeft gehad en dan aan de borst in slaap viel. Ik legde haar dan slapend in bedje. Overdag altijd wakker in bedje en vrijwel nooit huilen (tot 2 weken terug). Ik verzuchte vorige week ook al dat die peuterpuberteit wel erg vroeg begint... Ze weet precies waar ze niet bij mag komen, en dat is precies war ze naar toe kruipt als ik even weg loop. (Of ze kijkt me lachend aan en kruipt er naar toe). En als ze begint te gillen (in de box) dan moet ik ook moeite doen om lachen in te houden; ze loopt helemaal rood aan. Ik negeer het maar en meestal vindt ze na 10 minuten wel iets om mee te spelen.

@lady bug, veel plezier, lekker, er zo even tussenuit.
@beer: misschien een goed vooruitzicht: ondertussen snapt Floor wat "nee" betekend en ze vindt het niet leuk maar dan doet ze het ook echt niet. Best knap dat ze dat al zo jong snappen.

Slapen dat is ook iets wat hier ook met vlagen beter en slechter gaat. Nu gaat het wel weer al probeert ze het nog wel om ons naar boven te schreeuwen maar ze heeft al door dat dat niet werkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven