Januari 2011

30-04-2010 19:13 2484 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vanmorgen heb ik getest, ik ben zwanger! :-) In januari 2009 gestopt met de pil en een hele onregelmatige cyclus. Ik ben zo blij! Hopen dat het allemaal goed blijft gaan.

Volgens mijn eigen berekening zou het in januari de bevaldatum zijn, vandaar dat ik dit topic open. Volgens mij was 'januari 2011' er nog niet, als het wel zo is, sorry dat ik deze aanmaak.

Jeetje, volgende week maar eens langs de huisarts enz.

Groetjes,

Streepjescode

Het is gelukt om de tabel toe te voegen! Als jullie de gegevens voor erin onderaan in jullie bericht dikgedrukt neer willen zetten, kan ik het gemakkelijker vinden en in de tabel plakken.

Je kan iets dikgedrukt typen door op het B-teken te klikken bij het schrijven van een nieuw bericht en tussen die ][ je bericht te typen, dus ....]typen[.....

Ik hoop dat het lukt!

NaamLftKindjeDatumProvOverigNollekex1exxSam

01-09-2010 14:20 uurMirre102291e30-12xZoon

04-12-2010Zoplotseling301e31-12xj/m is bekendStreepjescode301e3-1ZHDochter

25-12-2010 18:31 uurSofiaLaLa301e7-1ZHj/m is verrassing

verlof m.i.v. 29-11

zwangerschapsyoga

gestart 25-8Little Green281e9-1GRverlof m.i.v. 10-12Sinojo373e11-1NBverlof m.i.v. 1-12Mojitolise291e13-1UTverlof m.i.v. 15-12

zwangerschapsgym

start 23-10Mickey79311e15-1NBverlof m.i.v. 20-12,

zwangerschapsyoga

gestart 8-9Rituals_addict261e15-1NHxHelena281e15-1NHschildklierafwijking,

j/m is verrassingTeepje291e17-1ZHverlof m.i.v. 17-12

zwangerschapsgym

start 25-10Lichtelijk271e20-1DRzwangerschapsyoga

al gestartFloortje_7302e22-1OVzoon (08-02-2009)

verlof m.i.v. 11-12Mamamuis302e25-1DRxMoontje86242e26-1DRxMaliboo241e29-1UTverlof m.i.v. 27-12

zwangerschapscursus

start 4-10
sinojo: mijn zoontje werd wakker, kreeg een schone luier, dronk de fles en boerde wat op mijn schouder en ging dan weer slapen in zijn bed. Ik ben blij als ik hem even vast heb. Misschien is deze dame meer wakker maar zoon sliep echt heel veel!

Fijn feest!

@Moontje: ik vind het echt goed van je dat je nu naar een andere VK gaat!

@little green: succes met afrijden!

@work: succes dames met aftellen!

Ik ga weer liggen. We gaan vanavond naar dolf jansen toe dus wil een beetje uitgerust zijn maar zoontje werkt bepaald niet mee. GRR
@floortje.....wat leuk! Jammer dat zoonlief je niet zoveel rust gunt. Hier net zo.....we hebben 1 hond herplaatst en dacht dat het dan ook rustiger zou worden maar dat valt tegen. Komt ook omdat het nu zo koud is. Dan heb ik geen zin in lange wandelingen dus die energie wordt nu in huis gebruikt haha.

Voel me ook niet helemaal fit. Beetje grieperig en dan kan ik niet zoveel hebben.
-
@moontje: goed dat je geswitched bent hoor! Het is inderdaad niet goed als je niet eens durft te bellen bij zoiets als weinig beweging. Bij mij hameren ze daar echt veel op! Ik ben ook niet enorm tevreden over mijn verloskundige, maar het is ook weer niet zo erg dat ik nog zou switchen. Ik zou bij een volgende keer wel meer orienteren denk ik, omdat ik nu weet wat ik belangrijk vind.

@lichtelijk: vervelend dat je kleintje in een stuit ligt! Ik hoop dat de therapie helpt, het schijnt nog wel te kunnen daarmee, dus we duimen!

@mamamuis: vervelend zeg, al die onderzoeken, hopelijk vinden ze lekker niets! En niet ziek worden hoor! Beterschap!

@floor: veel plezier bij Dolf Jansen, leuk lijkt me! Hopelijk heb je nog een beetje kunnen rusten vanmiddag!

@littlegreen: heb je je rijbewijs gehaald? ik hoop het!

@sinojo: gefeliciteerd met de verjaardag van je zoon alvast, en ik hoop dat het feestje leuk is geweest!

Vandaag lekker een vrij dagje gehad, en weinig gedaan. Even wat boodschapjes en op kraamvisite geweest, zo leuk! Ik begin er steeds meer vertrouwen in te krijgen dat ik me prima ga vermaken in mijn verlof! Nog 2,5 weken werken.....
Nou dames, bedankt voor het duimen/de succeswensen maar het heeft helaas niet mogen baten, gezakt als een baksteen, haha. Ik kreeg na 10 minuten een enoooorme paniekaanval, inclusief hyperventilatie en tranen die over de wangen stroomden dus het examen werd voortijdig afgebroken. Zonde van het geld dus, maar stiekem ben ik vooral heel erg opgelucht dat ik pas weer achter het stuur hoef te stappen nádat de baby geboren is (ik gok toch niet dat ik tijdens de laatste zwangerschapsmaand of met een pasgeboren baby zou durven rijden).

@moontje: goed zeg, dat je bent overgestapt! Je moet je eigen gevoel volgen inderdaad, zo'n zwangerschap is al spannend genoeg zonder dat je je ongemakkelijk voelt bij je eigen vk.
@littlegreen.....wat jammer. Maar aan de andere kant, je weet nu hoe een examen in zijn werk gaat dus volgende keer ben je vast veel relaxter. Maar inderdaad wel zonde....
@little green: ben benieuwd of je het roze kaartje hebt gehaald! Vandaag hoorde ik op de radio dat deze dagen heel veel rijexamens niet doorgaan vanwege het weer...

@lichtelijk: hopelijk draait ie nog! Ik ben zelf geen voorstander van het draaien door de VK, dus als het zo kan zou dat super zijn. En een stuitligging kan ook heel voordelig zijn met de bevalling. Ik lag zelf in een stuit en volgens mijn moeder ging het heel snel. En bij een vriendin van mij net zo. Ligt er wel aan hoe de beentjes er bij liggen.

@yoga: vanavond tweede (en laatste) partnerles. Ik heb tien lessen plus één gratis les gehad. Ik wil nog wel doorgaan denk ik en dan per les betalen. Balen: dit jaar wordt yoga voor zwangeren nog niet vergoed, maar volgend jaar wel (ik heb op mijn werk (een zorgverzekeraar) bij de zorginkopers voor geboortezorg 'geklaagd' dat het dit jaar alleen bij de thuiszorg vergoed werd maar dat daar voor mij geen plaats meer was. Dus had ik niks aan de vergoeding in mijn aanvullende verzekering. Die klacht kregen ze blijkbaar vaker, dus vanaf 2011 zit het in de polis!

@envelopjes en kaartjes: ik heb de (knalroze) enveloppen gisteren thuis gekregen zodat ik alvast kon gaan schrijven. Nu heb ik adresstickers gemaakt (in leuk lettertype en kleurtje), dus dat scheelt veel werk. Vandaag ook de geboortepostzegels gehaald.
@little green: lees het nu pas, balen zeg!!!
@mamamuis: nou, het was al de derde keer en ik word elke keer juist meer gespannen, haha! Maar goed, na de bevalling maar nog een keer proberen, maar dan een faalangstexamen en mét betablokkers, dan zou het toch wel een keer moeten lukken zou je denken!
@mickey: leuk, de enveloppen schrijven! Ik wilde ook geboortezegels kopen, en de man achter de balie zei toen dat je tm 6 januari met decemberzegels mag versturen, en dat is natuurlijk een stuk goedkoper. Wel iets minder leuk, maar dat maakt me denk ik niet zo uit. Dus mocht de baby wat eerder komen zijn we nog goedkoop uit Ik wacht dus nog even af met groot inslaan!
@mamamuis: dit zal wel een heel eigenwijs kindje worden dan. want beweegt gewoon wanneer ze zin heeft! Welk foefje ik ook uithaal:) Ik lees dat je je niet lekker voelt..beterschap!

@sinojo: Ik ben ook erg opgelucht, al is er 1 maar...en dat is dat deze praktijk een weekendverband hebben met de praktijk waar ik zo ontevreden over was, dus ik hoop en duim dat ik niet in het weekend ga bevallen, want dan word het nog eens extra ongemakkelijk! Hopelijk ben jij niet al te veel afgepeigerd vanmiddag en heb je een leuk feestje gehad? patat en mayonaise over de hele tafel, klinkt hemels voor kinderen van 7 en momenteel ook een beetje voor mij;) Ik heb de hele dag honger!

@ Floortje: dank je! Hoop dat je een leuke avond hebt vanavond!

@lichtelijk: Toevallig las ik gisteren iets op een ander topic, geloof ik, over deze methode. Bij de vrouw in kwestie was het 1 keer wel en 1 keer niet gelukt..Mag je zelf de keus maken of je een stuitbevalling probeert of voor een keizersnee gaat of is dat geen optie? Ik zal voor je duimen, want van een keizersnee moet je nog een behoorlijk tijdje herstellen wat niet handig is met een baby. Succes!

@Teepje: is het voor jou geen optie om te switchen of is het allemaal niet zo erg? Je weeen kunnen zelfs worden tegengehouden als je je niet vertrouwd voelt. Ik vond de vk praktijk waar ik bij mijn vorige zwangerschap zat veel meer betrokken. Dat is dan het voordeel bij een praktijk dat iets kleinschaliger is..

@littlegreen: Wat jammer zeg! Volgende keer beter! Je bent natuurlijk sowieso wat gevoeliger nu..Tenminste de meeste zwangere dames;)

@iedereen: Verder gaat alles prima:) Alleen slaat mn hart soms op hol, ben benieuwd of jullie dat herkennen..?

En ik ben met vlagen niet meer zo aardig:) Mijn vriend wil graag weten wat er is, maar ik kan moeilijk zeggen, nou schat ik vind je vandaag gewoon even niet zo lief!:-) Hij heeft vanmiddag namelijk voor de zoveelste keer zijn mond voorbij gepraat over het geslacht van de baby..Dit is bij kennissen, de vorige keren bij mijn ouders en z'n eigen familie, dus we kunnen net zo goed de krant bellen..pff!
Goede morgen allemaal,,,

Het sneeuwt hier in het brabantse land weer,,,,,, de kinderen blij maar ikke niet zo....

@lichtelijk, vraagje, waarom laat je geen uitwendige versie doen bij de gyn.? Mijn jongste hebben ze kunnen draaien in de 36ste week met succes. Het is niet prettig maar wel veel kans op slagen... Heb gelezen wat je wilt gaan doen en idd baat het niet dan schaad het niet.

@geboortezegels heb ik al in huis, heb er wel minder besteld dan noodzakelijk want anders kan ik straks 2 kerstzegels gaan plakken.. dus mocht de baby voor 6 jan. komen dan heb ik 50 geboorte zegels en de rest aangevuld met de dec zegels... tja het zij zo.

De enveloppen heb ik ook al geschreven, vrijwel direct nadat de proefdruk klaar was. hahaahha

@mamamuis, het feestje was geslaagd, ook het eten de kids hebben heerlijk gekliederd, de uitgenodigde stonden wel vreemd te kijken toen ze geen borden kregen en het zo op tafel gegooid werd ahahaha maar eenmaal gezien vonden ze het geweldig, bij de bowlingbaan heb ik alleen maar gezeten en de kids van drinken voorzien, dus veel heb ik niet gedaan hahahhaa... toen moesten ze om 18:00 nog naar de sport (krav maga) en daarna nog mee naar een verjaardag van mijn oom.. en om 22:00 lag ik uiteindelijk uitgeteld in bed... ( nee de kids lagen er nu om 21:00 erin. ook laat voor een door de weekse dag maar ja een keer overleven ze het wel...
-
@lichtelijk, daar heb ik me niet zo in verdiept omdat het bij mij bij de eerste keer meteen was gelukt. Dat scheelt natuurlijk wel. En met 36 weken doen ze het omdat ze dan idd wel de bevalling op gang kunnen wekken, is toen ook niet gebeurd maar ik was er wel zo vanaf... even oorlog in me buik maar dat hou je toch als ze heel laat nog gaan draaien.

ik hoop voor je dat het gaat lukken.. En ik heb altijd geroepen als deze ook in stuit ligt en niet gedraaid kan worden dan een keizersnee, want ik vind het risico bij een normale bevalling wel heel groot als ze in stuit liggen, en dat risico moet je vind ik niet nemen. Maar voorals nog ligt deze dame nu niet meer in stuit. althans daar ga ik vanuit... dinsdag heb ik een liggingsecho bij de vk.
@moontje: ik word heel onaardig wanneer ik moe ben en het overzicht kwijt raak. Ik ben juist liever geworden de laatste 2 weken omdat ik niet meer werk denk ik.

soms heb ik het s avonds nog wel en doe ik wat kortaf tegen man en kind. mijn man herkent het nu en neemt het dan over. Mag ik lekker gaan zitten en zorgt hij dat zoontje het bed in komt. Ik mag dan het verhaaltje voorlezen als ik zin heb. Heel lief.

Onze kaarten zijn nog niet bedacht, laat staan dat ik enveloppen of zegels in huis heb. Ik heb wel ideeen maar we moeten nog naar de drukker en dan is het ook zo gepiept hoor. Maar toch, moet nog wel effe.

Het sneeuwt hier ook al sinds gisteravond. Autorijden vind ik dan echt drie keer niks. Moet wel, want ga straks naar de gyn. Maar vind het maar niks.

Dolf Jansen was echt gaaf en goed gisteren. De baby was enorm actief tijdens de voorstelling en reageerde echt op elk hard geluid. hihi.

Ik hoop lichtelijk dat de moxa-therapie helpt. Heb er wel vaker van gehoord maar niet wat het slagingspercentage is. Als dat heel hoog zou zijn zou de VK dat toch aanbevelen? Anyway, ik hoop dat het helpt en anders de draaipoging.

Ik heb ook lang geroepen dat deze meid in stuit zou blijven liggen maar ze is zelfs al een beetje aan het indalen. Anders had ik ook voor een geplande KS gekozen. Ik vind het risico ook groot en het idee eng.

Ik zal mijn auto sneeuwvrij gaan maken en op weg gaan naar het ziekenhuis. Daarna boodschappen doen dus weet niet of ik kom posten. Dag dag.
-
quote:sinojo schreef op 02 december 2010 @ 12:06:

@lichtelijk,

ik hoop voor je dat het gaat lukken.. En ik heb altijd geroepen als deze ook in stuit ligt en niet gedraaid kan worden dan een keizersnee, want ik vind het risico bij een normale bevalling wel heel groot als ze in stuit liggen, en dat risico moet je vind ik niet nemen. Maar voorals nog ligt deze dame nu niet meer in stuit. althans daar ga ik vanuit... dinsdag heb ik een liggingsecho bij de vk.Lichtelijk, ik wil je toch even iets zeggen. Als je kiest voor een 'gewone' stuitbevalling, maar het niet lukt dan krijg je inderdaad een 'spoed' keizersnee. Maar als het draaien niet helemaal goed gaat, dan heb je met 36 weken ook kans op een spoed keizersnee. In de meeste gevallen gaat het goed hoor. Het draaien lukt wel of het lukt niet. Klaar. Lukt het niet, dan moet je voor jezelf inderdaad de keuze maken of je bij voorbaat al een geplande keizersnee wilt ja of nee. Sowieso beval je met een stuit altijd in het ziekenhuis, dus de experts staan klaar!
Moontje, goed dat je bent overgetapt naar een andere praktijk, je moet je gewoon goed voelen bij een vk. Hopelijk beval je niet in het weekend zodat je niet alsnog je oude vk krijgt. En mocht het wel zo zijn, dit is jouw goed recht, moet ze maar wat aardiger zijn......

Hier trouwens ook een hart dat op hol slaat af en toe.

LittleGreen, wat jammer van je rijexamen. Ik heb ook een keer zo'n dramatisch examen gehad, die mevrouw viel zo tegen me uit achteraf, niet leuk en ik was compleet overstuur. Ik ben niet zo'n natuurtalent, ruim 90 lessen en 4 examens verder eindelijk het rijbewijs gehaald

Inmiddels rij ik overal naartoe dus bij jou komt dat ook wel goed! Bij welke rijschool zit je eigenlijk?

Lichtelijk, heftig dat je kindje nog steeds in stuitligging ligt. Hopelijk helpt de moxa of anders het uirwendige draaien!

Sinojo, wat een leuk idee, patatjes en mayo zo op het tafelkleed en eten maar. Voor de kindjes natuurlijk ook leuk om lekker te kunnen kliederen. Het duurt nog even voor onze dec/jan baby's partijtjes gaan geven maar deze ga ik zeker onthouden!

Hier alweer 36 weken!! Ben zo blij dat ons ventje lekker is blijven zitten. We hopen stiekem wel dat hij in december komt en dat ik niet overtijd raak. Mijn lijf bestaat nu voor een groot deel uit buik en dat merk ik! Bovendien merk ik dat de uk minder ruimte heeft, de bewegingen worden wat minder, maar ik geloof dat dat normaal is. Ben nog wel steeds ubertrots op mijn buik. Ik ben trouwens helemaal niet meer aangekomen het 3e trimester, heb er krap 10 kg bij!
Mirre: alweer 36 weken, wie had dat gedacht?! Wauw!

Little green: jammer van je examen. Komt wel weer als de baby er is en met de nodige hulpmiddelen dan. Je hebt je best gedaan, meer kon je niet doen, toch?

Sinojo: dat van die patat op tafel vind ik ook echt super!

Lichtelijk: mijn VK deed moxa af als iets wat niet bewezen was en soort homeopathisch iets was, vandaar. Gelukkig nooit nodig gehad. Vind de volgorde waarin je het doet erg mooi. Je begint gewoon bij het minst schadelijke/ pijnlijke.

Mijn bloeddruk was 110/80, mooi dus en alles is goed met de kleine. Is al mooi ingedaald met koppie naar beneden. Nog 1 week en dan wordt de bevalling iig niet meer tegen gehouden. Vind ik wel een fijn gevoel. Toch hoop ik dat ik pas in januari beval. Vanaf 37 weken.

Ik ben onwijs benieuwd wie er nu als eerste gaat bevallen. Spannend hoor!

We zijn uit de geboortekaarten, misschien morgen maar even naar de drukker gaan.

Zwaai
Wat wordt er weer veel geschreven.

@mirre.....36 weken alweer! Gaat nu wel echt heel snel hoor.

En wie er als eerste gaat bevallen, geen idee maar wel heel spannend. Het voelt nog alsof het allemaal nog heel lang duurt terwijl in theorie de eerste babies al geboren kunnen worden haha.

Vandaag mijn glucose onderzoek. Vond het drankje niet zo heel erg stinken maar het was wel heeeeel zoet. Voelde als pure ranja wat ik aan het drinken was. En vooral het wachten vond ik vervelend. Ze hebben alleen van die onhandige houten stoeltjes en dan duurt 2 uur best lang.

Daarnaast is onze beeb volgens mij dol op zoet.....die was aan het stuiteren in mijn buik haha.

Maar goed, dat hebben we ook weer gehad. Nu maar af gaan tellen en wachten op een datum.
Inderdaad Lichtelijk, wellicht helpt het! Jammer Floortje, dat jouw VK zo tegen moxa aankeek. De wereldgezondheidsorganisatie ondersteunt deze vorm van therapie wel.

Mirre...spannend zeg! Ik moet eerst nog twee weken werken en hoop dat er dan pas iets gaat gebeuren!

Is iedereen er al wel klaar voor? Ik moet alles nog wassen en er moeten nog puntjes op de i in het kamertje, maar verder hoef ik niet veel meer te doen. Het geboortebord (met de naam in graffitti) is ook in bestelling.

Vandaag lekker vrij. Ik zou met de trein naar mijn ouders gaan maar ik heb geen zin in vertragingen of zo met dit weer (al schijnt de zon wel weer eens een keer). En met de auto de snelweg op zag ik ook niet zitten. Gisteravond was het een ramp, toen moesten we ook een eindje weg, maar reed man gelukkig. Ach, morgen of zondag gaat het dooien, toch ook wel weer jammer. Sinds dinsdag ga ik trouwens met de bus naar het werk. Propvol elke keer en tot nu toe is er maar één persoon voor mij opgestaan (ja, Geert, nog wel een jonge Marokkaanse jongen ), één keer ben ik een beetje gaan hangen. Het is maar een klein stukje, maar na een werkdag is dat echt te veel! Heb maandag op de valreep warme waterdichte laarzen met anti-slip zool gekocht, die ik ook gewoon naar mijn werk aan kan. Ben er nu heel blij mee!
Sinojo, ik heb je een berichtje gestuurd via hyves, had even een vraagje over je geboorte krans.

Iedereen aan het aftellen zie ik. Leuk he! Ik moet nog 3 weken werken en dan heerlijk verlof. Ben er ook wel aan toe moet ik zeggen....ook door wat familieomstandigheden die wat minder leuk zijn.

Geboortekaartjes gaan wij dit weekend uitzoeken. Hebben er nog steeds geen tijd voor gehad. Verder is het kamertje klaar en ligt alles gewassen en gestreken in de kast.

Ga nu weer even snel verder werken!
Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb niet gebeld, want de kleine dame is behoorlijk beweeglijk (voel haar gedurende de dag meerdere keren, en dat is volgens mij het beste teken dat het goed gaat toch? Ook test ik iedere keer na het afvegen en het is steeds plakkerig, dus moet het wel afscheiding zijn. Eergisteren hebben we in bed nog geluisterd met de angelsound en het klonk onwijs mooi.

Wie weet is ze uit de stuitligging gedraaid...

Ik probeer me maar niet van alles in mijn hoofd te halen, alhoewel ik van nature een behoorlijke wat-als-en-waarom-denker ben.

Voor de afleiding ben ik bezig met het boxkleed. Een behoorlijke klus zo zonder naaimachine!

Vanmiddag nog een beetje schoonmaken in huis en wat enveloppen schrijven.

Maandag weer naar de gyn, kijken wat hij er allemaal van zegt.
Onze meid is ook heel erg beweeglijk! Heerlijke bevestiging maar jammer dat ik zoveel pijn heb in mijn lijf.

Kan niet meer lekker zitten, dat is erg jammer.

Maar goed, in ieder geval nog tot volgende week vrijdag moet ze erin blijven van me. Ben zo benieuwd hoelang het nog gaat duren.....

Wij hebben echt alles klaar en klaar staan voor de baby.

Daar houd ik ook wel erg van moet ik zeggen.

Dit weekend sinterklaas vieren met schoonfamilie. Moijtolise ook weer even zien. Ben benieuwd. Begreep dat alles prima ging en dat de kleine ook goed groeit.

Hopelijk wordt de hoofdpijn nu eindelijk wat minder maar anders maar iedere dag 6 paracetamol slikken tegen de hoofdpijn. we zullen zien.
Word helemaal gek van mezelf haha. Ben zo onaardig dat het mezelf gewoon opvalt. Alles wat manlief doet stoort me op de een of andere manier, terwijl hij heel lief is en het allemaal goed bedoeld.

Niek stuitert ook al de hele dag omdat sinterklaas op de psz was en hij morgen hoopt cadeautjes te krijgen.

En voor mijn gevoel moeten er nog 1001 dingen gedaan worden voordat de beeb geboren kan worden. En heb totaal geen energie om iets te doen.....frustraties alom.

Twijfel ineens aan de naam die we bedacht hebben haha. Heb het manlief nog maar niet verteld, geboortebord en de kaartjes zijn namelijk al geregeld haha. Zal wel weer overwaaien.....hoop ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven