Januari 2011

30-04-2010 19:13 2484 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vanmorgen heb ik getest, ik ben zwanger! :-) In januari 2009 gestopt met de pil en een hele onregelmatige cyclus. Ik ben zo blij! Hopen dat het allemaal goed blijft gaan.

Volgens mijn eigen berekening zou het in januari de bevaldatum zijn, vandaar dat ik dit topic open. Volgens mij was 'januari 2011' er nog niet, als het wel zo is, sorry dat ik deze aanmaak.

Jeetje, volgende week maar eens langs de huisarts enz.

Groetjes,

Streepjescode

Het is gelukt om de tabel toe te voegen! Als jullie de gegevens voor erin onderaan in jullie bericht dikgedrukt neer willen zetten, kan ik het gemakkelijker vinden en in de tabel plakken.

Je kan iets dikgedrukt typen door op het B-teken te klikken bij het schrijven van een nieuw bericht en tussen die ][ je bericht te typen, dus ....]typen[.....

Ik hoop dat het lukt!

NaamLftKindjeDatumProvOverigNollekex1exxSam

01-09-2010 14:20 uurMirre102291e30-12xZoon

04-12-2010Zoplotseling301e31-12xj/m is bekendStreepjescode301e3-1ZHDochter

25-12-2010 18:31 uurSofiaLaLa301e7-1ZHj/m is verrassing

verlof m.i.v. 29-11

zwangerschapsyoga

gestart 25-8Little Green281e9-1GRverlof m.i.v. 10-12Sinojo373e11-1NBverlof m.i.v. 1-12Mojitolise291e13-1UTverlof m.i.v. 15-12

zwangerschapsgym

start 23-10Mickey79311e15-1NBverlof m.i.v. 20-12,

zwangerschapsyoga

gestart 8-9Rituals_addict261e15-1NHxHelena281e15-1NHschildklierafwijking,

j/m is verrassingTeepje291e17-1ZHverlof m.i.v. 17-12

zwangerschapsgym

start 25-10Lichtelijk271e20-1DRzwangerschapsyoga

al gestartFloortje_7302e22-1OVzoon (08-02-2009)

verlof m.i.v. 11-12Mamamuis302e25-1DRxMoontje86242e26-1DRxMaliboo241e29-1UTverlof m.i.v. 27-12

zwangerschapscursus

start 4-10
Weet niet meer precies wie het allemaal vroeg dus geef maar op alles antwoord haha.

@brandend maagzuur vs oliebollen.....ik krijg bijna overal maagzuur van. Maar dat had ik er wel voor over. Bij Niek was ik verslaafd aan alles wat van kip was en van ijsjes van de ijssalon in Emmen. Baalde ook als een stekker dat het winterseizoen was en dat hij dus dicht was.

@honden.....in de winter hebben we alle honden binnen. Nu hebben we er 1 herplaatst dus nu hebben we nog 3 honden en 2 katten binnen. We hebben 1 engelse cocker en 2 bullmastiffs. Zijn schatten maar het is soms wel een beetje veel omdat alles nu binnen zit.

@streepjescode.....succes met de versie.

Zaterdag gaan we een dagje naar Den Bosch....manlief is vrachtwagenchauffeur en hij werd vandaag gebeld dat hij is ingeloot om te testrijden met de allernieuwste, zwaartse, meesta fantastische (als ik hem moet geloven) vrachtwagen die er is.

We moeten er al om 9 uur zijn.....pffff. Dus dat wordt om 5 uur opstaan en om 6 uur in de auto. Daar gaat mijn plan om lekker naar de markt te gaan en een grote pan echte snert te maken. Maar dit is natuurlijk wel heel leuk voor hem.
Rustig hier....

@Sinojo: da's schrikken ineens! Je moet nu echt aan jezelf denken hoor. Laat je man of iemand anders van de familie zondag maar voor de koffie en het gebak zorgen!

@mamamuis: zo'n vrachtwagen da's inderdaad wel de moeite waard om zo vroeg op te staan

Man moet alweer overwerken, net als zaterdag en maandag. Dus hij gaat weer niet aan de slag met de laatste dingetjes in het kamertje . Morgenavond samen naar VK en Intratuin, een cadeautje halen, dus dan komt het er ook weer niet van. Zaterdag MOET hij thuis werken van mij. Op zolder ligt ook nog heel veel werk. Zoals het er nu uitziet gaat de kraamhulp echt geen wasjes draaien daar (het is een beetje een hindernisbaan en de was drogen en strijken gebeurt al een paar maanden op onze slaapkamer...). Zucht..

Daarbij voelde ik me vandaag helemaal niet goed. Ik stond op met een enorm zeurende pijn in mijn onderbuik en hoofdpijn. Heb fysio en yoga daarom afgezegd.

Het valt me toch wel zwaar om nog te werken. Maar volgende week staan er nog zoveel leuke dingen op het programma op mijn werk! Maandag kerstpakket en na het werk uit eten o.a. t.g.v. mijn tijdelijke afscheid, dinsdag workshop op het werk (kerststukje maken, heb ik iets om straks tegenaan te kijken ), donderdag afscheidsborrel van (een leuke) collega die met de VUT gaat en tevens mijn laatste werkdag, dus kan ik gelijk ook iedereen gedag zeggen. Dat kan natuurlijk niet als ik me ziek meld...
Hoi hoi allemaal

Sinojo, doe rustig aan meid!

Mickey, haha ik moet lachen om je verhaal over het wassen op zolder....Zoooo herkenbaar. Het was bij ons tot aan een week geleden ook een hindernisbaan. Kon net bij de wasmachine komen en vanaf de wasmachine net bij het droogrek. En iedere keer als ik vroeg om het op te ruimen (het was ook nog allemaal troep van hem) had hij wel weer een excuus. Totdat ik kwam met dat de kraamzorg langs kwam en die misschien ook wel wilde zien waar ze moest wassen.....nou dezelfde dag was het opgeruimt. Natuurlijk hoefde ze het niet te zien maar ik kan nu wel weer normaal wassen.

Ik ben vanmorgen bij de vk geweest en ook weer goed gekeurd. Kleine had een groeispurt gehad want mn buik was aardig gegroeid. Bloeddruk was verder prima dus mocht weer 2 weken wegblijven.

Kamertje is nu verder helemaal klaar. Vandaag de gordijnen opgehangen. Zal gelijk even foto's op onze hyves zetten dan kunnen jullie het ook zien.
dag allemaal, hier ook alles zijn gangetje. De laatste loodjes op het werk, waardoor ik niet meer zo fit ben daarna. Ik heb vandaag een foto van mijn buik laten maken en ik schrok me dood. Had toch niet zo door dat hij al zo groot was! Ben benieuwd hoe lang het nog duurt, en hoe groot hij nog verder wordt!

Vanavond een info-avond over de bevalling bij de verloskundige. helaas moet ik alleen want mijn man is ziek. Ik heb hem de laatste 2 dagen dus wat moeten ontwijken en tot nu toe lijk ik de dans te ontspringen. Ik had niet echt zin in 2-3 dagen boven de toiletpot.....
@maliboo.....supermooi het kamertje. Wat is het hier dan nog een bende als ik dat van jou zie haha.

Hier net de kerstboom opgezet. Voor mij hoefde het niet per se dit jaar, meer van de praktische kant bekeken maar manlief vind dat wel heel gezellig dus vooruit....net in snel tempo alles opgezet en eigenlijk is het ook wel weer heel erg leuk. Dus hopenlijk blijft beeb nog even zitten want heb geen zin om hem volgende week weer af te kunnen breken en hij staat nu op de plek waar de box moet komen haha.

Niek heeft een kerststalletje van little people en vindt het helemaal geweldig. Vorig jaar vond hij het allemaal maar niks maar nu is de sint alweer helemaal vergeten want nu is de kerstboom helemaal hot haha.
@mickey, leek mij ook erg leuk, maar ja 't is niet mijn eerste kindje he?! Gewoon doen!

Nog even volhouden op je werk, kan me heel goed voorstellen dat je in je hoofd meer met de beeb bezig bent. Zeker als je haar zo voelt drukken! Sterkte gewenst.

Kan me je dubbele gevoel wel voorstellen maar als het echt niet gaat, moet je wel he? Mijn werk belde gisteren en vandaag met dezelfde vraag: of ik morgen wel mee ga naar collega die in oktober baby gekregen heeft. Ook voor kerstdiner en zo word ik gewoon gevraagd. Dus bij mij geld niet dat als je je ziek gemeld hebt je niks meer mag. Werken is iets heel anders dan een kerstdiner van 2 uurtjes. Daarna ga ik lekker weer slapen.

@Sinojo: bah. Wat naar he als je ineens in de buurt van de verloskamers komt. Komt alles ineens erg dichtbij! Maar kan me voorstellen dat eerder bevallen zalig voor je polsen zou zijn! Maar die hoge bloeddruk is beslist niet goed!

@mamamuis: kan me voorstellen dat je het druk vindt, het zijn ook geen rustige honden, die mastiffs. Wat geweldig voor je man, zo'n testrit!! Wens hem veel plezier!

Maliboo: ben benieuwd naar de foto's van het kamertje!

Haha, dat Niek helemaal fan is van de kerstboom!

Ik heb tot mijn eigen droefenis de bak met kerstballen vorige week van de trap laten vallen. Heb nog steeds niet durven kijken. Dat ga ik vandaag doen en daarna beslis ik of ik nieuwe ga kopen en de boom ga zetten of gewoon leuke versiering ophang zonder boom.

Het is hier een bende en ik kan niets vanwege de pijn, zo frustrerend. Deze meid ligt ook op mijn schaambeen te drukken. Alle pijn daaronder die lange tijd verdwenen was dankzij fysio is weer terug. Bah.
hoi hoi allemaal... vandaag een zeeeer rustige dag van gemaakt. heb werkelijk niets gedaan.... als alleen maar op de bank gelegen met een lekker dekentje en tussen de middag mijn jongste zoon opgevangen en samen gegeten. gelukkig kan hij zelf al naar school, dus ook daar hoefde ik de deur niet voor uit.

Het vreemde is dat ik van ellende mezelf nog vervelender voel. Niets doen is echt helemaal niets voor mij.

En dan ga je op internet een beetje surfen en dan ga je zoeken naar zwangerschap en hoge bloeddruk en dan wordt je ook niet vrolijk van..en dan ineens denk je dat je wel allerlei kwalen hebt... maar dat is dus niet zo, mezelf gek maken dat wel..

Goed heb besloten om deze dag maar niet meer te laten herhalen anders ben ik tot de bevalling een dweil en daar heb ik geeeeeen zin in.

@floortje, ja idd die bloeddruk is niet goed en als je dan ook nog in de verloskamers ligt dan wordt je ook niet vrolijk en neeee het is nog steeds NIET veranderd in het zkh. kil en zeer onpersoonlijke verloskamers.

Zei het direct tegen mijn man, dat ik het ineens weer herinnerde en het beeld kwam nog steeds overeen, dus niets geen gezellige kamers, zoals sommige hier vertellen jammer genoeg.

Kon naar een schilderij kijken waar 2 bloemen op stonden en die hangt er expres zodat je je eigen daarop kunt focussen, het schilderij hing ook nog eens scheef hahahha waar je allemaal niet op kan letten... eigenlijk had ik een foto moeten maken dan hadden jullie kunnen zien wat ik bedoel.

Maar goed, ik ben weer van de klaag af, en heb vandaag al surfend besloten dat ik ook nog een mooie schommel stoel wil voor in de babykamer, bij ikea een hele leuke gezien,dus die ga ik volgende week halen.... je moet jezelf toch verwennen als je voeding moet geven...Weet uit ervaring dat het op bed midden in de nacht niet handig is om de fles te geven...

@maliboo, echt super je kamertje....mag je trots op zijn hoor.

@teepje, zoals ik als reactie bij je foto al zei, je buik mag er wezen hoor, ik denk als ik er een foto naast zet, dat er niet veel verschil zal zijn.......hij zit nu echt in de weg met het aantrekken van schoenen... heeeeeeeeel vervelend maar ja, dan maar instappers.
Ik heb ook even een buikfoto op hyves gezet! Het is al wel van 4 weken geleden maar ik had geen recentere foto op deze pc.

WIj hebben ook net een kerstboom opgehaald, heb al helemaal zin om m op te tuigen en de hele kamer vol met onzin te zetten, ik ben dol op Kerst! Inderdaad maar hopen dat de baby niet besluit volgende week al te komen want dan past het thuiszorgbed niet meer in de woonkamer, haha! En morgen heb ik mijn laatste werkdag, mis mijn collega's nu al een beetje.

@maliboo: wauw, wat is jullie kamertje mooi en netjes! Super gedaan, die muurschilderingen!
Ik ga zo ook eens op Hyves kijken...

Nou, heb de hele mallemolen net ook gehad.

Moest naar VK en bloeddruk leek 138/93. Ontzettend hoog dus, terwijl ik me heel rustig hield tijdens het meten. Toen VK hoorde dat ik buikpijn had, hoofdpijn en het gevoel een riem boven om m'n buik te hebben, vond ze dat een goede reden om het eiwit in mijn urine te meten. Op een schaal van 1 (geen eiwitten) tot 5 (megaveel eiwitten) kwam ik uit op streepje 2. Ze stuurde me voor de zekerheid meteen naar de gynaecoloog. Daar dus drie kwartier aan de metertjes, nog een keer urine getest, bloed getest. Nou, alles was goed! Hartslag baby ook. Moet wel meteen bellen bij bepaalde signalen, maar ik hoef het niet extra rustig aan te doen en mag gewoon nog werken zo lang ik me daar goed genoeg voor voel. Maandag moet ik wel voor extra controle naar de VK.
*
Hey allemaal,

Ik lees nog wel mee, maar ik merk dat ik moeite heb met het reageren op al die (mooie) verhalen. Ik ben helemaal in mijzelf gekeerd ofzo.. Morgen alweer 37 weken en bij ons staat de kerstboom (nog) niet. Ik was het eigenlijk helemaal vergeten! Ik denk dat er dus dit jaar geen een komt. Ik zet wel een leuk kaarsje neer hier en daar en dan vind ik het wel goed. Bovendien neemt de box nu zoveel ruimte in dat ik niet goed weet waar ik de boom zou moeten zetten hihihi...

Ik heb sinds deze week ineens heel, heel veel pijn in mijn schaambeen, écht niet leuk meer. Ik hoop dus dat de kleine volgende week komt hihihi... Nou meiden, ik lees voorlopig gewoon weer even mee, doei doei!
Toch leuk dat mensen die niet al te vaak posten, nu wel gepost hebben!

@Mickey: wat balen dat je bloeddruk ineens zo hoog is en streepje twee op de urinestick! Denk erom, die riem hoor je daar niet te voelen. Ik zou je echt adviseren kalmer aan te doen.

(Ik had alleen maar hoge bloeddruk en heb accuut al mijn werk neer gelegd. Maar heb ook heel veel ellende door hoge bloeddruk gezien, dus ben niet objectief meer)

Ik ben vanmorgen 2 uurtjes bij collega naar haar baby wezen kijken. Heerlijk en o, zo leuk om de andere collega's te zien!

Maar thuis knapte ik direct weer af, van 13 tot 15 in bed gelegen. Maar voel me echt niet happy. Heb zo'n gigantische zware druk aan de onderkant, ben echt bang als ik sta dat mijn vliezen breken. Heel apart.

Even met man overlegd, als we het ziekenhuis bellen, moeten we natuurlijk direct komen en daar hebben we ook niet zoveel zin in. Man komt nu maar wat eerder thuis om iig zoontje op te vangen als die thuis komt. Dan moet ik maar blijven zitten.

Blegh, we wilden juist van alles gaan doen dit weekend.
Floortje: bloeddrukmeter bij VK was waarschijnlijk niet goed, in zkh heb ik drie kwartier aan zo'n apparaat gelegen dat elke vijf minuten mijn bloeddruk meet en daar kwam 120/80 uit. Prima dus. Want 138/93 was wel schrikken.

Maar het was gewoon eng dat klachten die ik eigenlijk als niet zo belangrijk afdeed, door de VK (gelukkig maar) wel serieus werden genomen. Toch goed om dan achteraf te horen dat er niets aan de hand is. Vandaag voelde ik me een stuk beter waardoor ik tussen de middag toch even naar de Etos ben gelopen. Maar inderdaad, net als bij Sofialala word ik dan meteen afgestraft.

O ja, beeb is al gedeeltelijk ingedaald, hoofdje ligt in mijn bekken.

@sofialala en zoplotseling: ik herken het wel hoor,het in jezelf gekeerd zijn. Ik heb daar gelukkig niet elke dag evenveel last van.

@floortje: hopelijk doet een avond rust je goed en heb je morgen wat meer fut!
Net terug van de gynaecoloog. Hij heeft naar de ligging gekeken van de kleine meid. Ze ligt nu niet meer met haar voetjes naar beneden, maar haar ruggetje ligt beneden. Een dwarsliggertje dus. Niet optimaal, want als mijn vliezen nu breken, wordt het een keizersnede (onderin veel vruchtwater te zien). Maar in ieder geval niet meer met haar voeten naar beneden.

Hij gaat er vooralsnog niet vanuit dat mijn vliezen snel zullen breken, maar bij een harde buik moet ik gelijk contact opnemen met het ziekenhuis om langs te komen en de ligging te bekijken. Ik ga het dus maar heel rustig aan doen.

Hopelijk gaat ze her weekend nog een beetje verder schuiven met d'r koppie naar beneden. Maandag weer controle en dinsdag dan misschien draaien.
@mickey, balen dat bij jouw ook de bloeddruk zo hoog was, ik had exact hetzelfde , ook alles in orde en geen klachten maar ben het wel rustiger aan aan het doen. Ben inmiddels al wel vanaf 33 wkn thuis. Ik zou wel wat rust meer gaan nemen als ik jouw was.

Gisteren had ik dus helemaal niets gedaan en voelde me echt een dweil. Maaaar het goed ik heb als een engel geslapen, niet uit bed gemoeten voor te plassen en geen pijn aan de polsen echt heerlijk toen om 7 uur de wekker ging... ik was echt zo verbaasd dat ik doorgeslapen had...

Vandaag gewoon weer de dagelijkse dingen gedaan, en ook in de middag nog 2 taarten gemaakt voor mijn jongste die dus zondag zijn verjaardag viert, en nu ben ik weer gestraft want lig met harde buiken op de bank en veel pijn in mijn bekken van het staan, en dan de druk nog maar niet over gesproken.

Morgen toch maar weer rustig aan doen.

Ik heb ook sterk het vermoeden dat ik blij mag zijn als ik het einde van volgende week ga halen..... dacht zojuist even dat ik om de 10 min weeen had maar gelukkig is het nu gestopt...

Heb net voor de zekerheid mijn vluchtkoffertje maar extra aangevuld...

@streepjescode. fijn hoor als ze nu al een dwarsliggertje is.... hopelijk schuift ze nog wel richting de goede kant.... richting uitgang.
He meiden,

Ik heb wat nieuwe info voor de tabel:

Geboren: Mirrezoon! Hij is geboren op 4 december na 36,3 weken zwangerschap. De bevalling was heel kort en heel heftig (geen tijd voor pijnbestrijding), zoon is geboren met vacuümpomp omdat zijn hartslag daalde. Vanwege zijn vroege geboorte en de moeilijke bevalling heeft hij een paar dagen in het zh gelegen en sinds gisteren zijn we weer thuis. Ik zal een foto en zijn naam op de Hyves zetten!
Gefeliciteerd Mirre!! Een zoon, leuk hoor! Gelukkig is hij nu lekker thuis.Heel veel geluk met de kleine man
Gefeliciteerd Mirre!!!!

Wat fijn dat jullie lekker thuis zijn en nu lekker kunnen gaan genieten.

We wachten vol spanning op naam en foto. Nu lekker genieten van jullie mannetje.
Jeee de eerste baby is er!!! Gefeliciteerd mirre! Nu lekker genieten van jullie zoon!!
Gefeliciteerd!!!! wauw ik ben jaloers:)!

Geniet van elkaar!
Gefeliciteerd Mirre! Wat fijn dat alles goed gaat! Ben stiekem ook wel jaloers, ook al is het bij mij nog lang niet zover! Helaas kan ik vannacht gewoon niet slapen, wat ik ook probeer! Ik ben er nu dus maar uitgekomen.....

Ik geloof dat mijn verlof dat deze week begint me erg bezighoudt in mijn hoofd. Niet eens zozeer de overdracht en de afronding van de werkzaamheden, maar gewoon het idee om dat allemaal even achter me te laten en een heel grote verandering tegemoet te gaan, maakt me erg uit balans. Hopelijk vind ik wat meer rust als ik straks gewoon thuis kan doen waar ik zin in heb, ik loop nu gewoon op mijn tandvlees geloof ik!

Ik ga zometeen toch maar weer even terug het bed in denk ik!
Gefeliciteerd Mirre met je zoontje . Fijn dat je er nu voor de kerst er vanaf bent . Ondanks de vroege geboorte toch alles goed met de kleine want ik lees dat je weer thuis bent . Geniet ervan
Mirre, van harte gefeliciteerd! Natuurlijk ook voor Mirreman!

Geniet er lekker van!!! Ik ga je zoon in de tabel zetten.
Ik heb me ook eindelijk aangemeld voor Hyves, was het helemaal vergeten... Alleen weet ik de naam van de Hyves niet, kan iemand me die doorgeven, dan zal ik me aanmelden?
@Mirre: hee proficiat!!! Da's vroeg! Ben benieuwd naar hoe het nu gaat en hoe het bevalt!! En naar de foto natuurlijk!

@Streepjescode: januari-2011!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven