Mode & Beauty alle pijlers

Kerstkledij

02-12-2010 10:35 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat trekken jullie aan tijdens kerst? Ik ben er nog niet uit..
Ik heb een jurkje gekocht dat ik voor kerst niet aantrek, maar na de kerst wel gewoon aan kan naar werk ofzo. Goeie dikke panty / legging eronder, mijn zwarte laarzen die ik al had en klaar is kees. Ik heb 1 keer een jurkje gekocht dat ik niet meer aan kon naar mijn werk. Een jaar of twee later paste ik er ook met geen mogelijkheid meer in. Het hangt in mijn kast tot ik een keer levensbedreigend ziek wordt en wonderbaarlijk herstel en die 30kg weer kwijt ben De mogelijkheden om het ding anders ooit weer te dragen acht ik niet echt groot.
Gewoon, dát waar ik op dat moment zin in heb. Geen speciale (dure) kerstkleding voor mij, daar heb ik a) geen geld voor en b) een beetje onzin, tenzij je naar een galafeest gaat.
quote:Jippertje schreef op 02 december 2010 @ 11:01:

[...]

Hoe vier je dat? Ik hoor wel vaker dat mensen iets met kerstavond doen en ik weet dat het in andere landen ook iets gevierd wordt. Maar wat dan? Kerstavond is voor mij eigenlijk niet zo gewoon als andere avonden in de week en is alleen 1e Kerstdag echt Kerst.

(Tweede kerstdag heb ik voor mezelf afgeschaft. Begrijp nog steeds niet waarom er een tweede gevierd wordt. Soms heb ik het idee dat die tweede dag is ingelast zodat je twee dagen hebt, 1 voor je eigen familie en 1 voor schoonfamilie. En dan maar uitvechten wie welke dag krijgt )In Zwitserland (en vast meer landen) is kerstavond heel traditioneel, met kadootjes etc. En tweede kerstdag vieren ze daar niet, dat is typisch Nederlands lijkt het wel...
niets bijzonders.. Ik heb nog een leuk tuniekje met een zwarte skinny broek. 1e kerstdag heb ik eters dus moet ik wel netjes en 2e kerstdag is hier traditioneel de "doe de gordijnen dicht dag" en lopen we als gezin in comfortabele kleding en doen we spelltjes en kijken we film..
Mijn zelfgemaakte jurk met noorwegen patroon, kan best twee dagen want we zijn bij twee verschillende families. Maar die jurk draag ik normaal ook naar mijn werk als het heel koud is en eht sneeuwt!
Waarschijnlijk eerste kerstdag een jurkje met een vestje. Ik vind het altijd lastig eerste kerstdag, want we gaan met de auto, de verwarming staat bij de familie altijd flink open, dus het is bloedheet en een jurkje zo prima kunnen, maar we gaan ook een eindje lopen om een frisse neus te halen.
quote:SeptemberGirl schreef op 02 december 2010 @ 10:59:

[...]

Mag ik bij jullie langskomen? Ik heb een hele mooie (groene!) joggingbroek en dan hoef ik niet naar mijn schoonouders....Altijd welkom!
Volg je hart. Dat klopt.
Ik heb bij H&M een rood velours huispak gescoord. Aangezien ik 18 december uitgerekend ben van ons tweede kindje verwacht ik dat dat mijn kerstoutfit wordt dit jaar. En we hebben helemaal geen afspraken dus we gaan lekker met het gezinnetje relaxen, heb er heeeeel veeeel zin in!
Hoi,

Ik heb het hele jaar door leuke kleren aan dus ik koop niks nieuws voor kerstmis. Heb genoeg ingeslagen dit jaar.

Kerstavond is gewoon relaxen met lekkere kleding aan, desnoods fleeze trui onder het genot van All you need is love...

1e en 2e kerstdag blijven we waarschijnlijk ook thuis. Ik trek dan wel iets leuks aan; blauw/grijze legging en dito truitje met lange laarzen en daarop een een blauw geblokte overgooier met zwarte laarzen eronder. In de overgooier zit ook zwart overigens.

2e kerstdag hangt er vanaf of ik de kleren schoon heb kunnen houden, anders trek ik wat anders aan.
Wij vieren ook kerstavond toevallig dit jaar. Dan doen we hetzelfde als we op een andere kerstdag ook zouden doen. Lootjes getrokken en daarna soort van gourmetten. Puur omdat er mensen onregelmatige diensten hebben en de andere dag moeten werken. Lijkt me duidelijk hoe (medeafvalstrijdster ) BarbarAnn haar kerstavond met Trainert gaat vieren .

Maar ontopic: ik trek een zwarte jurk of rok aan, die ik nog wel in de kast heb liggen. Ik ga netjes omdat ik weet dat mijn schoonmoeder en moeder erg hun best doen om er een leuke kerst van te maken.
nou vooruit, de verwarming hoger en dan een keer niet mijn huispak. Maar zeker geen opgedoft bloot jurkje zoals je in de folders ziet, brr het is december hoor!

zal wel broek met trui worden of zo.
Ik zit te twijfelen of ik nog een leuk jurkje zal scoren (ook omdat ik daar gewoon zin in heb )
.
anoniem_117898 wijzigde dit bericht op 10-11-2018 15:34
Reden: .
99.61% gewijzigd
Ik vier kerstavond niet echt hoor. het is een gewone avond, net als vele anderen. de kinderen liggen gewoon op tijd in bed en wij kijken televisie.

ik heb 1 keer kerstmis meegemaakt in Australie bij mijn schoonouders. Kerstavond werd gevierd met familie en werd er een feestelijk maal op tafel gezet en werden er cadeautjes uitgedeeld.

1 kerstdag bleven we thuis en kookten wij, ik en mijn vriend en zijn zus die toen nog thuis woonde, een kerstdiner; hamburger with the lot en sla! (mijn schoonzus is nogal een kieskauwer).

2e kerstdag gingen we naar Melbourne city want dan had je de big sale van boxing day.

Toen zaten we uiteraard in ons zomerjurkje en korte broek.
quote:himalaya schreef op 02 december 2010 @ 10:52:

Wat ik normaal ook aan trek. Geen speciale dingen gekocht / of ga ik kopen. Het gaat om het gezellig samenzijn met mijn familie, en dat wordt niet (nog) gezelliger als ik in een opgeflufte outfit kom.Dat dus.
Weet je wat mij nou altijd zo opvalt aan die zogenaamde feestkleding of kerstkleding? In al die kledingfolders staan de dames in van die prachtige, sjieke, maar vooral koude jurkjes! Dacht toch niet dat ik iets met blote armen of een heel lage hals ga aantrekken in koukleummaand december, dit is nog altijd het noordelijk halfrond, hoor!

Nee, het wordt iets wat netjes is, bedekt, want lekker warm. Ik denk een gebreid grijs tuniekjurkje met zwarte maillot en kekke laarzen. Neeee, hoor niet bij de zwarte kousengemeente, maar ga wél naar de kerk op 1e kerstdag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven