Visgourmet

02-12-2010 12:47 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik durf het bijna niet te plaatsen, maar ik heb naar mijn inziens goed gegoogled en op de eetpijler gekeken.

Ik wil visgourmetten. Maar ik wil dus niet 18,95 per kilo bij AH betalen voor een kant-en-klare schotel, terwijl ik nu pangasiusfilet voor 3,95 per 750 gram in de vriezer heb liggen. Ik heb ook zalm in de vriezer liggen.

Ik wil maken: gemarineerde pangasiusfilet stukjes.

stukjes zalm (gewoon kant en klare zalmkruiden gebruiken?).

Gamba's of garnalenspiesjes.

Heeft iemand tips hoe ik dit klaarmaak? Of een link, die ik niet heb kunnen vinden. Ik ben geen keukenwonder, ben van de makkelijke keuken en heb bijvoorbeeld geen verse knoflook en knoflookpers of verse kruiden in huis. Ben wel bereid deze te halen, als het echt niet zonder kan.

Bedankt!
verse knoflook is wel lekker. En dan met oliifolie en verse rode peper. beetje citroen erdoor.

een marinade met ketjap en knoflook is ook lekker.
Die gamba's dus in de olijfolie dopen en dan een beetje verse knoflook erop? En de marinade, pangasiusfilet door de ketchap heen halen (is dat dan niet te sterk) en een beetje knoflook erop? Ik heb dus echt zoiets nog nooit gedaan..
je maakt een husseltje van olijfolie, knoflook, peper, citroen.

daar leg je de gambas in. En laat je marineren. Een aantal uurtjes. Of een nachtje.

Je maakt vervolgens een husseltje van ketjap en knoflook en beetje citroen en daar leg je de pangafilet in.
Weet niet of er een Dirk bij je in de buurt zit? Die heeft nl bevroren alvast gemarineerde gamba's. Laten ontdooien en hop, zo het pannetje in. Errug lekker en niet duur.
Nope
OK, klinkt duidelijk. Ik haal in ieder geval, ketjap, knoflook, citroen en bevroren gamba's. Wij hebben geen Dirk, alleen AH en C1000.
neem gelijk een rood pepertje mee. Of wat sambal. Om het een beetje pittig te maken.
AH verkoopt ook olijfolie met knoflook-chilipeper er in.

Die kun je ook prima gebruiken.

Versteegen (kruidenmerk) verkoopt ook veel soorten viskruiden, kant en klaar in zakjes (bv. spaanse marinade voor gamba's).
@ Winniethepooh bedankt nog voor je tip van de olijfolie met knoflook-chilipeper. Ga ik onthouden voor de volgende keer.

Ik ben vanmiddag al naar AH gegaan, want ik verwacht dat meer mensen het idee hebben van het weekend gezellig te gaan eten. Was bang mis te grijpen. Heb ook bij AH in de vriezer die wok garnalen met knoflook gevonden. De pangasius ga ik zelf marineren met de ketjap, knoflook en citroen. Ben benieuwd! Ik verwacht vaker met vis te gaan gourmetten, dus ik schrijf de tips op.
Graag gedaan Nike!

Geniet van je visgourmet!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven