hoe lang kat alleen thuis?

02-12-2010 14:53 60 berichten
Hoe lang laten jullie je kat alleen thuis? (Binnenkat, kan dus niet naar buiten) Dus zonder dat de buren komen bijvoeren of zo.

Wij tot nu toe maximaal 1 nacht. Maar ik ben bang dat dat met kerst dan veel op en neer rijden wordt (hebben de familie nou niet bepaald om de hoek wonen), vandaar mijn vraag.
Alle reacties Link kopieren
Ook maximaal 1 nacht mochten we langer weg blijven dan vraag ik of mijn ouders even bij de poezen willen gaan kijken.

Maar 2 nachten zou ook wel kunnen als je voldoende water en voer neer zet moet dat wel lukken.
hallo!

grappig dat we beide bijna dezelfde nick hebben!

ik heb twee poezen, ook binnenkatten. Wij laten ze zo af en toe wel es twee nachten alleen, bv weekend weg. Lowlands etc en dit gaat altijd goed. Voldoende voer en water op verschillende plekken, kattenbakken goed schoon voordat we gaan etc.

Het is natuurlijk niet heel gezellig voor ze als je wat langer weg bent maar zoals in your case met Kerst zou ik het geen probleem vinden.
Ik laat mijn katten nooit langer dan een nacht alleen (en dan alleen als het echt niet anders kan).

Ik ken iemand die de katten een heel weekend alleen liet met meerdere bakjes water en eten, maar ik zou dat nooit doen. Met eten redden ze het misschien wel, maar ik vind het zielig als ze al die tijd geen aandacht krijgen.

Ga je met kerst een paar dagen weg? Zou je dan niet misschien de katten mee kunnen nemen, of de katten bij iemand laten logeren?
Maximaal 2 nachten (we hebben een voederautomaat). Zijn we langer weg, dan laten we halverwege iemand langs komen. Kat is het zo gewend en wordt nerveus als ie ergens moet logeren. Dan heeft ie een week nodig om zich aan te passen. We doen het alleen als we een paar weken weggaan, anders blijft ie gewoon lekker thuis.
2 nachten is bij mij de max. Anders word ik zelf onrustig
Het levert voor katten juist vaak meer stress op als je ze mee gaat nemen of uit logeren stuurt. De meeste katten zijn erg gehecht aan hun eigen veilige omgeving en dan kunnen ze best wel eventjes alleen zijn (met voldoende eten, water en schone kattenbakken).
Omdat onze families niet heel dichtbij wonen zijn we met kerst misschien op kerstavond al weg en komen 2e kerstdag 's avonds een keer thuis.

Ergens laten logeren vind ik met kerst eigenlijk niet kunnen. Ik wil hier met kerst niemand mee lastig vallen.

Vind het eigenlijk ook een beetje zielig, inderdaad vooral om de aandacht.
@J22: kun je niet aan een van de buren vragen of ze misschien bij de katten kunnen gaan kijken?
1 nacht is voor mij de max, alleen omdat ik het zielig vind.
2 nachten, de katten redden het prima. Het is meer dat ik er zelf moeite mee heb. ;) Gewoon zorgen voor voldoende voer. Een kat is sowieso volgens mij best wel op zichzelf.

Heb je geen bekende in de buurt die even een kijkje kan nemen?
ander halve dag is mijn max.

uiteraard ga ik wel eens op vakantie, max 2 weken vaak en dan komt er iemand savonds langs om even te knuffelen en te voeren. maar langer dan 2 dagen vind ik echt niet kunnen.

misschien kun je iemand vragen die even kan komen kijken ?
Vind je het niet veel lekkerder om te zorgen dat je een dagje thuis bent met kerst? Heerlijk, ik kijk daar het meest naar uit. Met vriend en drie katten op de bank.
Volgens mij is het langste van donderdagochtend tot maandagmiddag geweest (festival). Drie bakjes water en drie bakjes voer. Maar wij hebben er wel twee.
Eten katten niet meteen alles op? Ik heb een hond maar als ik 3 bakjes eten zou neerzetten is dat binnen 5 minuten op.
quote:Captain_Obvious schreef op 02 december 2010 @ 15:29:

Volgens mij is het langste van donderdagochtend tot maandagmiddag geweest (festival). Drie bakjes water en drie bakjes voer. Maar wij hebben er wel twee.

Hier idem dito.... komt niet zo heel vaak voor, maar een paar keer per jaar zijn we een lang weekend weg, wat extra voer en waterbakjes en klaar.

We hebben alleen een boze kat als we terugkomen, maar dat duurt nooit langer dan een dag.
quote:knappekloon schreef op 02 december 2010 @ 15:21:

ander halve dag is mijn max.

uiteraard ga ik wel eens op vakantie, max 2 weken vaak en dan komt er iemand savonds langs om even te knuffelen en te voeren. maar langer dan 2 dagen vind ik echt niet kunnen.

misschien kun je iemand vragen die even kan komen kijken ?En dat is niet zielig? Iemand die even snel wat eten neer zet, 2min aait en hem dan weer smeert.... dan zijn ze ook 23uur en 55 minuten per dag alleen.
Nog meer dezelfde topics

http://www.viva.nl/zoeken ... -1&q=kat+alleen+thuis#963
quote:ossiepossie schreef op 02 december 2010 @ 16:53:

Eten katten niet meteen alles op? Ik heb een hond maar als ik 3 bakjes eten zou neerzetten is dat binnen 5 minuten op.

Hangt van de katten af. Ik ken mensen met katten die ook meteen al het eten opeten. De mijne doen het niet maar ik ga liever niet meer dan 1 nachtje weg. Of er moet iemand zijn die ze goed verzorgd.

Ik heb een kleine kat die graag speelt met water en de waterbakken omgooid. Nou heb ik een grote afwasteil in de badkamer staan maar het idee dat die omgaat en beneden die bakjes ook, nee ik durf het niet aan. En ik vind het ook zielig voor ze. Ze doen als ik een half uurtje weg ben al of ze mij een week gemist hebben als ik weer thuis kom.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Wij laten onze 2 (binnen)katten ook niet langer dan 2 nachten alleen. 2 nachten kan best, genoeg eten, drinken en de kattenbak schoon.
Wij laten ze nooit langer dan een dag alleen. Als we een nachtje weggaan komt altijd m'n schoonmoeder, afhankelijk van hoe laat we weg zijn gegaan, één of twee keer de eerste dag eten en aandacht geven en kattenbak scheppen (komen nog niet buiten). Volgende dag idem. Gaan we langer weg dan komt ze altijd 2 keer per dag.

Opzich één nachtje zonder schoonma nog wel kunnen qua eten en drinken, maar de kattenbak moet gewoon echt altijd bijgehouden worden.
Twee nachten max. De katten redden het prima - ik zet een uitgebreid snackbuffet voor ze klaar - maar ik voel me zo schuldig dat ik het eigenlijk al iets te lang vind. Daarna worden ze dus ook uitgebreid geknuffeld en vertroeteld en mogen ze álles. Nouja, who am I kidding, dat mogen ze eigenlijk altijd al.
2 nachten max, is het langer dan komt er iemand langs.

Ik heb zo'n voerbak met een timer gekocht en er gaat dan een belletje af als hij opengaat. Zo eten ze niet in 1 keer al hun eten op, maar hebben ze later ook dan wat.

Als ik ze voer voordat ik wegga, hun gewone bakje neerzet en dat ding heb ik precies genoeg voermomenten voordat ik terug kom.
Die van ons voelen zich te goed voor brokjes, dat eten ze alleen als ze echt honger hebben.
Mijn katten zijn ook nooit boos. Of in ieder geval, ze reageren hetzelfde, of ik nou 1 minuut of vier dagen weg ben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven