hoe lang kat alleen thuis?

02-12-2010 14:53 60 berichten
Hoe lang laten jullie je kat alleen thuis? (Binnenkat, kan dus niet naar buiten) Dus zonder dat de buren komen bijvoeren of zo.

Wij tot nu toe maximaal 1 nacht. Maar ik ben bang dat dat met kerst dan veel op en neer rijden wordt (hebben de familie nou niet bepaald om de hoek wonen), vandaar mijn vraag.
Alle reacties Link kopieren
quote:greta2 schreef op 03 december 2010 @ 18:04:

Maximaal 2 dagen. Maar zie op tegen oud en nieuw. Dan ben ik er niet en is ie alleen met het vuurwerk. Kan ik dat maken?Als je alleen de avond weg bent, gordijnen dicht, overal licht aan, radio aan
quote:meds schreef op 03 december 2010 @ 01:04:

[...]

genoeg reden om dramatisch over te doen. Je katten kunnen dat niet. Waarom neem je dieren als je er overduidelijk niet voor wilt zorgen?Hoezo er duidelijk niet voor wilt zorgen, omdat ze af en toe ze een paar dagen alleen laat? Het zijn geen kinderen hoor! Erg overtrokken, vind ik, je reactie.
Ik ben echt helemaal "flabbergasted".... Je katten 5 dagen alleen laten?? Ik moet er niet aan denken... Als ik je zo lees (Captain-O) dan geloof ik wel dat je het beste met je katten voor hebt, maar 5 dagen... Ik vind 't echt veel en veel te lang hoor.

Daarnaast sta ik versteld van de kattenbak. Één keer per week? Met twee katten op één bak?? Dat kan toch niet anders dan dat dat enorm moet stinken! Ik heb 2 katten en 2 bakken maar ruik het al met 2 dagen dat ik het vergeten ben. Nou zijn die nog jong dus wellicht "produceren" zij wat meer dan volwassen katten, maar dan nog... Ik sta écht versteld.
quote:Jippertje schreef op 03 december 2010 @ 18:09:

[...]

Hoezo er duidelijk niet voor wilt zorgen, omdat ze af en toe ze een paar dagen alleen laat? Het zijn geen kinderen hoor! Erg overtrokken, vind ik, je reactie.en twee katten op 1 bak laat gaan en de bak maar 1 keer per week verschoond.
Je verschoont je bak maar een keer per week? Moeten je katten op die bak poepen of gaan ze vooral buiten?

Als ze niet naar buiten kunnen maar echt op die bak moeten vind ik het helemaal erg. Dat gaat toch enorm stinken, het is ongezond voor je katten en vies. Stel je eens voor dat jij een week op een w.c moet die niet doorgetrokken wordt. ( katten zijn geen mensen maar je kunt bepaalde dingen echt wel vergelijken). Je mag ontzettend blij zijn dat je katten nog zindelijk zijn!

Een vieze bak ( en met meerdere katten op één bak moeten) is een van de belangrijkste redenen waarom katten onzindelijk worden. Koop een schepje en schep die bak elke dag leeg duurt nog geen 2 minuten en is voor je katten echt veel prettiger.
Ook de kattenbak is duly noted en wordt thuis overlegd. Wisten we niet, dus we gaan kijken of we daar wat mee kunnen.

Even los van de kattenbak en het water vind ik de reacties op vijf dagen alleen wel wat overdreven. Maar goed.
Vind je de reacties op die vijf dagen echt overdreven? Ik vind dat eerlijk gezegd nog net iets erger dan die kattenbak.. Het zou werkelijk niet in m'n hoofd ópkomen om zo lang weg te gaan! (maar goed, ik zou al moeite hebben met één nachtje..)

Maar het eerste waar ik in dit geval aan denk is, wat als er één ziek wordt? Tuurlijk gebeurt het niet vaak, maar je zal net zien.. Ik vind dat je dat risico niet kunt nemen. Er is toch altijd wel iemand te vinden die even dagelijks bij ze wil kijken en ze even wat aandacht wil geven? En anders een pension? Dan weet je tenminste zeker dat ze hulp krijgen indien nodig.
Maximaal 24 uur bij langer gaat er wel iemand bij hem kijken.
ik denk bijv. aan blaasgruis wat zich makkelijk kan ontwikkelen bij gestresste katten of katten die hun plas ophouden omdat bijv. de bak vies is. Als een kater verstopt raakt vanwege gruis is ie binnen 24 uur dood.
5 dagen alleen? Serieus ja??

Dat is wel echt idioot hoor, zet maar een glas water op je nachtkastje en drink het na 5 dagen op. En schijt je pot lekker vol zonder door te trekken...en je partner ook... 5 dagen lang.

En leg 2 broden open op het aanrecht en eet dat na 5 dagen maar op.

Het alleen zijn is niet leuk maar daar zouden ze met z'n tweetjes nog wel overheen komen, ze zijn waarschijnlijk al wat minder aandacht gewend als je ze rustig 5 dagen alleen zou laten maar serieus heb je wel nagedacht over eerder genoemde punten. Dat kun je écht niet maken naar je huisdieren toe.

Wij laten de kat nooit een hele dag en nacht alleen. Wel er tussen in: vrijdag naar hotelletje en zaterdagavond terug. Dat doen we nog wel eens en voelen ons dan natuurlijk zwaar schuldig als poes miauwend op ons af loopt bij thuiskomst. Gaan we vrijdag weg en komen we zondag thuis, laten we zeker iemand voor poes zorgen thuis.

Dat is dus ook mijn grens, vandaag weg morgenavond thuis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven