Internetdating kletstopic
maandag 29 maart 2010 om 22:29
Deel je ervaringen, stel je vragen, iedereen welkom!
(Hier stond een poging tot een overzicht van de stand van zaken bij diverse hier regelmatig terugkerende posters. Was echter nauwelijks bij te houden door snelle veranderingen en wisselende aanwezigheid. Nu moeten jullie hier dus weer even zelf de kluwen zien te ontwarren.)
(Hier stond een poging tot een overzicht van de stand van zaken bij diverse hier regelmatig terugkerende posters. Was echter nauwelijks bij te houden door snelle veranderingen en wisselende aanwezigheid. Nu moeten jullie hier dus weer even zelf de kluwen zien te ontwarren.)
anoniem_90685 wijzigde dit bericht op 12-02-2011 23:41
Reden: Overzicht verouderd, nieuw overzicht nauwelijks te doen
Reden: Overzicht verouderd, nieuw overzicht nauwelijks te doen
% gewijzigd
maandag 29 november 2010 om 22:47
Hahaha, ik lees nog mee hoor, zoals ik in het andere topic heb geschreven ben ik op een andere manier klaar met internetdaten . Voordat je hier helemaal alleen bent, reageer ik toch maar even. Hoelang zat er tussen jouw berichten en de reacties van de mannen? Was dit hun eerste berichtje naar jou toe? Dan is direct afspreken wel heel snel. Andere kant, het is natuurlijk wel fijner om keuze te hebben, dan helemaal geen keuze. Wat ga je doen, met beide afspreken? Veel succes in ieder geval!
dinsdag 30 november 2010 om 19:41
Thanx Sodeju! Jij hebt het internetdaten toch wel snel bekeken. Maar ik begrijp je wel. Was er eigenlijk ook wel klaar mee. Maar ja, het bloed kruipt... Ik geloof dat ik beide heren op vrijdag heb geschreven en dat ze allebei op maandag reageerden. En ach, ik ben niet tegen snel afspreken. Of iemand potentieel interessant is weet je toch pas in het echt. En ik heb van beide heren voldoende beeld gekregen door hun profiel. Het wordt waarschijnlijk vrijdagavond meneer A en zaterdagavond meneer B. Niets voor mij, maar ja, komt zo uit. En als het dan twee keer niks is, ben ik er waarschijnlijk ook weer een tijdje klaar mee...
donderdag 2 december 2010 om 20:30
Haha Rasa, goed gedaan! Ben benieuwd hoe het gaat dit weeken. Zijn ze leuk (voor zover je nu kunt inschatten)?
Mijn date vorig weekend was okay, was erg gespannen maar was wel gezellig. Verder geen vonk en had geen zin om nog eens met hem af te spreken. Ben van de week maar weer ingelogd (Paiq), maar had geen zin meer in al die oppervlakkige eerste gesprekjes. Wordt steeds kritischer
Ineens sprak een 'oud contact' me weer eens aan en we hebben een paar keer gezellig gekletst. Hoeft van mi niet zo snel, we will see waar dit schip strandt!
Rasa, veel plezier morgen en overmorgen! zenuwachtig?
Mijn date vorig weekend was okay, was erg gespannen maar was wel gezellig. Verder geen vonk en had geen zin om nog eens met hem af te spreken. Ben van de week maar weer ingelogd (Paiq), maar had geen zin meer in al die oppervlakkige eerste gesprekjes. Wordt steeds kritischer
Ineens sprak een 'oud contact' me weer eens aan en we hebben een paar keer gezellig gekletst. Hoeft van mi niet zo snel, we will see waar dit schip strandt!
Rasa, veel plezier morgen en overmorgen! zenuwachtig?
donderdag 2 december 2010 om 21:30
Hi ladies, hier nog iemand die zich in het wereldje van internetdaten heeft gestort. Sinds dit weekend sta ik ingeschreven op Paiq. Leuk principe zeker met die foto's die pas later beschikbaar komen.
Gezellig gechat met een jongen en dan weet ik niet hoe het weer verder moet... moet ik hem nou de volgende keer dat ie online is aanspreken of wachten tot mij hij aanspreekt hahaha of te wel... hoe werkt dit allemaal
Gezellig gechat met een jongen en dan weet ik niet hoe het weer verder moet... moet ik hem nou de volgende keer dat ie online is aanspreken of wachten tot mij hij aanspreekt hahaha of te wel... hoe werkt dit allemaal
donderdag 2 december 2010 om 22:05
Hey icecube, leuk dat je ook aan het paiqen bent geslagen! Tis lastig wat de 'etiquette' is he, ben er ook nog niet helemaal uit. et fotoconcept is wel leuk, maar ook lastig vind ik. Stel je zit een tijdje met iemand te kletsen, heel gezellig, maar dan komt de foto en je vint iemand niet aantrekkelijk. dat kan. Dan vind ik het niet nuttig om verder te praten, heeft zo weinig zin als je al ziet dat iemand je typ niet is.. Heb jij dat ook?
Qua aanspreeketiquette.. als ik zeg maar online kom, en ik zie dat iemand online is dan spreek ik hem gewoon aan. Als hij eerst online komt dan wacht ik meestal tot ie mij aanspreekt. Als je zelf al online bent dan heb je soms niet eens door dat hij online komt (als je bv ff op een andere website bent ofzo).
Qua aanspreeketiquette.. als ik zeg maar online kom, en ik zie dat iemand online is dan spreek ik hem gewoon aan. Als hij eerst online komt dan wacht ik meestal tot ie mij aanspreekt. Als je zelf al online bent dan heb je soms niet eens door dat hij online komt (als je bv ff op een andere website bent ofzo).
donderdag 2 december 2010 om 22:41
Hey eefjuh, ik had het idd tijdens een speeddate. Hij had een geweldig gevoel voor humor en we hadden een heel gezellig gesprek en toen kwam de foto. Uh... ja... nou... niet echt mijn typ dus. Maar het was wel heel gezellig en ja wat doe je dan, dus toch maar aan m'n contacten toegevoegd. We zien wel wat er van komt hahaha Ik had een andere leuke man tijdens een speeddate en dan heb je zoiets van hey jij bent wel leuk. Maar dan het stuk daarna.... Ik ben bang dat als ik hem dan als eerste weer aanspreek het dan "opdringerig" overkomt.
Heb jij trouwens veel ervaring met Paiq? Ik vraag me namelijk af of die speeddates die je aan de linker kant ziet gewoon willekeurig gekozen worden of dat dat mensen zijn die dan jou uitkiezen voor een "date". Hoe zie je het als iemand met jou wil chatten? (tot nu toe heb ik gewoon een paar keer die speeddate aangeklikt als het me wat leek.) Sorry voor alle vragen maar het is allemaal nog een beetje nieuw hahahaha
Heb jij trouwens veel ervaring met Paiq? Ik vraag me namelijk af of die speeddates die je aan de linker kant ziet gewoon willekeurig gekozen worden of dat dat mensen zijn die dan jou uitkiezen voor een "date". Hoe zie je het als iemand met jou wil chatten? (tot nu toe heb ik gewoon een paar keer die speeddate aangeklikt als het me wat leek.) Sorry voor alle vragen maar het is allemaal nog een beetje nieuw hahahaha
donderdag 2 december 2010 om 22:51
@eefjuh, op dit moment geen zenuwen. Komt waarschijnlijk wel als ik naar het café fiets. Ergste moment vind ik altijd vlak vóór en vlak nadat je elkaar voor het eerst ziet... Maar ach, ik ben (helaas) redelijk door de wol geverfd. Bij elkaar al gauw een stuk of 30 dates via internet gehad... Of ze leuk zijn? Ja, ze lijken allebei best oké! De een is wat enthousiaster dan de ander. En het gekke is dat ik wat meer neig naar de minder enthousiaste....quote:peecee schreef op 02 december 2010 @ 20:50:
Nou ik ben date moe ...wat een geneuzel zeg.....
Zonde van me tijd.....kan geen koffie meer zien
@peecee Tell us, what's up?
@icecube, welkom, join the club! Paiq ken ik ook. Die speeddates zoeken jou niet uit. De computer bepaalt dat. Je kunt zelf ook een speeddate aanvragen, de computer stelt je dan voor aan een aantal mannen die online zijn. Maar met matches heb je bijna altijd een hogere score.
Nou ik ben date moe ...wat een geneuzel zeg.....
Zonde van me tijd.....kan geen koffie meer zien
@peecee Tell us, what's up?
@icecube, welkom, join the club! Paiq ken ik ook. Die speeddates zoeken jou niet uit. De computer bepaalt dat. Je kunt zelf ook een speeddate aanvragen, de computer stelt je dan voor aan een aantal mannen die online zijn. Maar met matches heb je bijna altijd een hogere score.
donderdag 2 december 2010 om 23:15
Hey Rasa, Thanks Dat klopt ook wel idd met die matches. Vind het tot nu toe nog wel een leuke site. Beetje gezellig kletsen met verschillende mannen. Heb er alleen niet zo'n vertrouwen in dat ik hier de zogenaamde man van m'n leven tegen ga komen hahaha Stond/sta nog altijd een beetje sceptisch tegenover het internetdaten en eigenlijk nav dit topic heb ik me ingeschreven op Paiq
Maar goed... alle begin is moeilijk hahaha we kijken wel wat er van komt.
Veel plezier met je dates morgen en zaterdag ben benieuwd naar de verhalen!
Maar goed... alle begin is moeilijk hahaha we kijken wel wat er van komt.
Veel plezier met je dates morgen en zaterdag ben benieuwd naar de verhalen!
donderdag 2 december 2010 om 23:47
Hmm... de vrijdagdate heeft zojuist afgezegd... Hij wil nog wel een nieuwe afspraak maken. Maar toch, ik hou er niet zo van. Het klinkt alsof hij liever met zijn vrienden op pad ging. Dit was sowieso de minst enthousiaste van de twee. Maar goed, laat ik mijn motto maar naleven en hem nog een kans geven...
vrijdag 3 december 2010 om 20:24
he jamer rasa, zou even afwachten totdat hij weer initiatief opneemt!
@ icecube, die dates kiezen je idd niet uit. je vraagt een speeddate aan en dan krijgen alle 'geschikte mannen' een berichtje links in beeld: 'icecube wil speeddaten' waar zij dan op kunnen klikken. of niet. net als i eigenlijk!
Vind het niet stom om weer met iemand te kletsen hor, diegene komt toch online om te chatten? heb inmiddels wel het idee dat mensen makkelijk iemand uit hun listje kieperen (wordt ik ook steeds makkeliker mee) dus als je er nog instaat dan wil iemand heus met je praten
@ icecube, die dates kiezen je idd niet uit. je vraagt een speeddate aan en dan krijgen alle 'geschikte mannen' een berichtje links in beeld: 'icecube wil speeddaten' waar zij dan op kunnen klikken. of niet. net als i eigenlijk!
Vind het niet stom om weer met iemand te kletsen hor, diegene komt toch online om te chatten? heb inmiddels wel het idee dat mensen makkelijk iemand uit hun listje kieperen (wordt ik ook steeds makkeliker mee) dus als je er nog instaat dan wil iemand heus met je praten
vrijdag 3 december 2010 om 20:58
@Rasa, dat is wel vervelend maar als hij toch nog een keer een date wil dan gewoon een kans geven. Je weet maar nooit...
@Eefjuh, Ik ben gewoon een onzeker meutje die zich te veel bezig houd met wat andere mensen van haar denken hahaha Vandaar ook de onzekerheid om mensen dan weer aan te spreken. Nog ff 1 vraagje dan... Hoe kan je zien of je bij iemand in z'n lijstje staat of er uit gemikt bent?
@Eefjuh, Ik ben gewoon een onzeker meutje die zich te veel bezig houd met wat andere mensen van haar denken hahaha Vandaar ook de onzekerheid om mensen dan weer aan te spreken. Nog ff 1 vraagje dan... Hoe kan je zien of je bij iemand in z'n lijstje staat of er uit gemikt bent?
vrijdag 3 december 2010 om 21:16
@icecube Als je eruit gemikt bent is het geen 'contact' meer van je en zie je die persoon dus ook niet meer op je eigen pagina staan. Volgens mij krijg je er ook nog een melding van als iemand dat doet.
Overigens verwijder ik niet zo vaak iemand. Laat contact liever doodbloeden. Als je iets van drie maanden allebei niet meer hebt gechat, verdwijnt iemand vanzelf uit je contacten. Zeker als de foto verschijnt en het blijkt niks te zijn, vind ik het soms nogal pijnlijk om dan maar zomaar iemand te verwijderen.
Ik heb trouwens alweer een nieuwe afspraak staan met de afzegmeneer. Aanstaande maandagavond al. Nu dus zaterdagavond date met de enthousiaste meneer en maandagavond met de iets minder enthousiaste.
Overigens verwijder ik niet zo vaak iemand. Laat contact liever doodbloeden. Als je iets van drie maanden allebei niet meer hebt gechat, verdwijnt iemand vanzelf uit je contacten. Zeker als de foto verschijnt en het blijkt niks te zijn, vind ik het soms nogal pijnlijk om dan maar zomaar iemand te verwijderen.
Ik heb trouwens alweer een nieuwe afspraak staan met de afzegmeneer. Aanstaande maandagavond al. Nu dus zaterdagavond date met de enthousiaste meneer en maandagavond met de iets minder enthousiaste.
vrijdag 3 december 2010 om 21:24
Inderdaad, je krijgt een melding. 'die en die heeft je uit zn lijst verwijderd'! Dan wordt ie dus ook automatisch uit jouw lijst verwijderd.
Rasa jij verwijdert dus niet zo snel? Hmm ik hou min listje graag overzichtelijk. Maar ik verwijder niet meteen zodra een foto in beeld komt hoor, wil niemand kwetsen. Dan wacht ik liever een paar dagen, als iemand tenminste een beetje aardig is dan. Irritante mannen gaan meteen de prullenbak in. Heerlijk zo'n macht haha! (grapje)
Het lastige aan een lijst voor mannen die je toch niet leuk vind, vind ik dat je continue aangesproken wordt door ze. Dan maar liever ajuu paraplu!
Rasa jij verwijdert dus niet zo snel? Hmm ik hou min listje graag overzichtelijk. Maar ik verwijder niet meteen zodra een foto in beeld komt hoor, wil niemand kwetsen. Dan wacht ik liever een paar dagen, als iemand tenminste een beetje aardig is dan. Irritante mannen gaan meteen de prullenbak in. Heerlijk zo'n macht haha! (grapje)
Het lastige aan een lijst voor mannen die je toch niet leuk vind, vind ik dat je continue aangesproken wordt door ze. Dan maar liever ajuu paraplu!
vrijdag 3 december 2010 om 21:38
@eefjuh Je hebt bij 'verwijderen' ook de optie 'niet meer weergeven in contactlijst'. Dan zie je die persoon niet meer, net zolang totdat die persoon weer iets tegen je zegt. Zo hou ik (inderdaad) een beetje overzicht.
Wat ik ook weleens doe bij iemand waarvan ik het lullig vind om te zeggen dat ik niks in hem zie is de optie (ook bij verwijderen) 'off line cheat' (kost wel eenmalig 5 credits).
Maar je hebt gelijk, echt opschonen kan soms ook geen kwaad.
Wat ik ook weleens doe bij iemand waarvan ik het lullig vind om te zeggen dat ik niks in hem zie is de optie (ook bij verwijderen) 'off line cheat' (kost wel eenmalig 5 credits).
Maar je hebt gelijk, echt opschonen kan soms ook geen kwaad.
vrijdag 3 december 2010 om 21:59
Nou ik heb het net gemerkt hoe het gaat als je uit een lijstje verwijderd wordt een verse match heeft me meteen uit z'n lijstje gemikt hahaha waarschijnlijk omdat hij 12 jaar jonger is dan ik hahahaha Wat een match weer jongens!
Maar tot nu toe bevalt het wel, dus nog maar gewoon even blijven uitproberen tot ik alles onder de knie heb hahahaha
Maar tot nu toe bevalt het wel, dus nog maar gewoon even blijven uitproberen tot ik alles onder de knie heb hahahaha
vrijdag 3 december 2010 om 22:15
Ben ook al weer geruime tijd aan het daten, nog net geen 30 dates, maar aardig op weg. Ik bemerk wel dat er na de zoveelste afwijzing, ( die er over en weer tussen zitten) ook iets bij mezelf gebeurt. Ja lijk er toch meer last van te krijgen, waardoor ik door mijn houding juist wrs een afwijzing over me afroep.
Hoe houden jullie het enthousiasme en de onbevangenheid vast bij date zoveel?
Hoe houden jullie het enthousiasme en de onbevangenheid vast bij date zoveel?
vrijdag 3 december 2010 om 22:53
Ik heb nog maar 2 dates gehad, dus kan er niet echt over meepraten. Ik hoop ook niet dat ik eerst nog tientallen dates heb voor ik de ware tegenkom, maar je weet het nooit.
Reageren jullie altijd op een mailtje dat je krijgt? Soms krijg je best een lange mail voor de eerste keer en dan zie je meteen (bv aan de foto) dat het je type niet is. Reageer je dan of negeer je de mail?
Ik vind dat best lastig. Ik negeer het namelijk, maar vind het niet netjes van mezelf.
Reageren jullie altijd op een mailtje dat je krijgt? Soms krijg je best een lange mail voor de eerste keer en dan zie je meteen (bv aan de foto) dat het je type niet is. Reageer je dan of negeer je de mail?
Ik vind dat best lastig. Ik negeer het namelijk, maar vind het niet netjes van mezelf.
zaterdag 4 december 2010 om 00:05
@Sam32, iedereen die mij een persoonlijk bericht stuurt (dus geen standaardtekst of een overduidelijk schot hagel), krijgt van mij een reactie. Ook als ik de man in kwestie niks vind. Soms zeg ik dan dat hij mijn type niet is, soms dat ik al met een andere man contact heb.
@Merenthe, goede vraag... Bij mij gaat het met ups en downs. Ik neem regelmatig even een 'pauze' wat het internetdaten betreft. Pas als ik weer zin heb of nieuwsgierig word, pak ik de draad weer op. In de praktijk merk ik dat als ik de man in kwestie (in het echt) interessant genoeg vind, ik vanzelf meer mijn best doe. Maar ik heb meestal het omgekeerde: van de meeste mannen die ik ontmoet word ik niet warm of koud. Of dat wederzijds is, weet ik vaak niet eens, omdat ik zelf altijd na een date waar ik niets voor voel een berichtje stuur (ben altijd eerder dan de man in kwestie). Meestal beaamt die man dan mijn bericht: 'ja, ik merkte ook dat er geen klik was...' of zoiets. Maar dat is natuurlijk ook een makkelijke manier om je gezicht te redden. Wat ik dan overigens ook weer prima vind.
@Merenthe, goede vraag... Bij mij gaat het met ups en downs. Ik neem regelmatig even een 'pauze' wat het internetdaten betreft. Pas als ik weer zin heb of nieuwsgierig word, pak ik de draad weer op. In de praktijk merk ik dat als ik de man in kwestie (in het echt) interessant genoeg vind, ik vanzelf meer mijn best doe. Maar ik heb meestal het omgekeerde: van de meeste mannen die ik ontmoet word ik niet warm of koud. Of dat wederzijds is, weet ik vaak niet eens, omdat ik zelf altijd na een date waar ik niets voor voel een berichtje stuur (ben altijd eerder dan de man in kwestie). Meestal beaamt die man dan mijn bericht: 'ja, ik merkte ook dat er geen klik was...' of zoiets. Maar dat is natuurlijk ook een makkelijke manier om je gezicht te redden. Wat ik dan overigens ook weer prima vind.
zaterdag 4 december 2010 om 10:14