Single Mum

07-08-2010 11:43 518 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze wil ik graag een topic openen speciaal voor alleenstaande moeders (of natuurlijk vaders).

Met het doel om tips,trucs & ervaringen uit te wisselen, met voornamelijk een positieve en energieke boventoon

(juist omdat er voornamelijk negatieve/ emotionele topics op het internet te vinden zijn)

Mijn vraag aan jou:

Wat is het voordeel van een alleenstaande ouder zijn?
Hoi Misspoez,schrijf gezellig mee!
welkom misspoez!!

Suus, nog een weekje tot D-day dus! Spannend meid!!

Ik kan me erniets bij voorstellenhe, dat je ouders andere dingen belangrijker vinden dan contact met jou!! Gelukkig heb je steun van anderen!! Weet dat je hier ook altijd tips en advies enzo mag vragen he!!

Ik ga opruimen en slapen, zo moe!!
zie hyves bericht!!!!!
Spannend!!
He Suus, gaat het?? Spannend hoor!

Ik lees nu pas trouwens over je ouders, wat naar zeg! Die had je juist nu zo goed kunnen gebruiken... ik vroeg me al af hoe dat zat, omdat ik je er nooit over hoorde. Ik hoop iig dat je wel een paar anderen hebt die dat gat een beetje kunnen opvullen.

Ben benieuwd naar je volgende post...volgens mij lig jij nu gewoon in je kraambed met een hopelijk lieve, goede kraamverzorgster,, en natuurlijk een klein roze hoopje aan de borst, even heeeelemaal geen zin en tijd om op een forum rond te hangen iig... of mss ben je nog in het zh?? We gaan het wel horen allemaal...
Het is goed openhartig naar anderen te zijn, maar met eerlijkheid moet je voorzichtig zijn, en als het mogelijk is moet je respectvolle en aardige woorden gebruiken. Confucius
Enne, lief dat je schrijft dat ik dapper ben, maar zoals je op onze hyve zult lezen, valt dat wel een beetje tegen. Eerder zwak vind ik het. Maar goed, met het idee alles maar geprobeerd te hebben en als dat ook niet werkt dan werkt het dus echt niet. Dan moeten we nog een keer door die ellende (zoals afgelopen weken), maar dan is het tenminste echt klaar.

Ik vind iedereen hier erg stoer, vooral die meiden die zo positief de moed er in houden. at met een 'normale' ex misschien wat beter te doen is dan met een naarling, waar een aantal ook helaas mee opgescheept zit. ik zelf ook vond ik, maar goed, ik vestig mijn hoop dus nog even op therapie. wie weet ziet hij dan het licht...
Het is goed openhartig naar anderen te zijn, maar met eerlijkheid moet je voorzichtig zijn, en als het mogelijk is moet je respectvolle en aardige woorden gebruiken. Confucius
Dag meiden,

Ik lees nog steeds mee hoor! Zal ook de hyves weer eens lezen, daar kom ik minder vaak. Is Suus dus bevallen, concludeer ik??????

Had vandaag even een moeilijk moment: we kwamen ex tegen bij het winkelcentrum. Oudste helemaal van slag: vloog hem om de hals (logisch) en kon maar niet snappen dat hij niet mee zou gaan naar huis. Na een dikke knuffel en kus zijn we doorgelopen, maar later die dag was hij erg dwars en kwam het er gelukkig alsnog uit. Dus ik heb hem even lekker op schoot genomen en geknuffeld en er even over gepraat dat het wel moeilijk is voor hem enzo. Maar dit snijdt wel door mijn ziel.... Het is niet mijn eigen pijn waar ik dan moeite mee heb, maar wel zijn pijn. Je wilt je kind geen pijn zien hebben....

Het schrijft wat moeilijk, jongste trekt steeds aaan mijn computerdraadje, kom straks wel weer terug ;)
Hee kaboinkie, is ook wel erg moeilijk voor je zoontje...zielig!! Ik kan me voorstellen dat dit pijn doet, ook bij jou.

Dikke knuffel!!
Feest want Suus heeft een geweldig mooie dochter gekregen!!

Blij voor haar!!
Vanmorgen iets doms gedaan....... ik weet ook niet waarom eigenlijk.

Op de kast lagen spullen van ex:GSM, horloge, portemonnee en sleutels.

Ik weet ook niet waarom eigenlijk maar keek in z'n portemonnee en wat vond ik? Condooms!! het was nog te vroeg om naar mijn werk te gaan maar ben toch maar aangereden. Ex stond onder de douche en ik wilde hem liever niet meer zien.

Ik hou mijn mond straks daarover als ie thuis komt maar is wel heel moeilijk.

Ik had ze lek moeten prikken!!!

Natuurlijk moet hij zelf weten waar ie hoert en snoert, ik kan daar niks meer van zeggen maar toch.....

Had ie nou niet ff kunnen wachten totdat ik hier weg was? Sjonge wat een hoge nood!!
baaaah, nare man!!!

:puke:
Goh, wel gek hoor, hebben we in principe 'verzoend', maar tis nog verre van goed. Zo raar! We hebben geen ruzie ofzo, maar ik mis iets. Iets heeeel wezenlijks. Ik weet niet of ik nou iets mis bij hem en daarom bij mezelf ook. Of dat het gewoon aan ons beiden ligt, los van elkaar... Dat gevoel dat ik altijd voor hem had is ineens helemaal niet meer zo aanwezig. En ik kan m'n vinger er niet opleggen waar dat door komt.

Gisteravond was hij dan ook blijven slapen. Weer alleen dat, slapen, wat ik zelf dus ook wilde, want ik heb dus helemaal geen aandrang tot iets anders, en dat baart me ook al een beetje zorgen. En ik voelde me toch weer rot! Maar nu door iets heel anders. Laatst was het verdriet doordat ie weg was en nu verdriet doordat ie naast me lag maar er eigenlijk nog steeds niet echt was! Moeilijk zeg!

Ik denk dat het deels bij mij ligt, er is toch veel gezegd etc. en ik denk dat ik het respect voor hem gewoon voor een groot deel weg is En ik denk dat dat voor hem ook geldt.

Alleen heb ik het gevoel dat ik toch telkens initiatieven moet nemen, wat al snel stopt als hij ook niet echt over de brug komt natuurlijk. Ik denk dat ie wel wil, maar dat hij gevoelsmatig een grote berg over moet (terwijl ik dat eigenlijk zou moeten, gezien de gebeurtenissen, maarja, ik ben wat vergevingsgezinder geloof ik)

Dus, nou ja, beetje ingewikkeld om te omschrijven, ik houd jullie wel op de hoogte van ontwikkelingen. M'n kind heeft zich nu in de knoop gewerkt met laptopkabeltje Even redden!
I´m back!

Heb eindelijk internet in mijn nieuwe stulpje, dus probeer vandaag zoveel mogelijk bij te lezen, wat administratie te doen ..en tjah als ´beloning´van al mijn harde werken zometeen eens kijken op MP of ik dingetjes kan vinden om mijn baby uitzet uit te breiden.

Best moeilijk, aangezien ik het gevoel heb dat ik beter al mijn geld even op kan potten voor financiele tegenvallers die er natuurlijk aan gaan komen (kinderopvang betaling, ziekenhuis kosten etc)

Afgezien van brandend maagzuur en enorme rug/ bekkenklachten (nu al) gaat het lichamelijk wel ok, nog steeds niet de oude of topfit, maar val momenteel niet flauw en dat scheelt al de helft!

Mentaal gaat het super, af en toe last van zwangerschaps depressies (hormonen), voel me dan heel droevig of zielig zonder reden.. maar heb niet het gevoel dat er een dieper gevoel achter zit.

Ben vorige week door al mijn verzekeringen heen gegaan en hbe deze aangepast aan mijn nieuwe gezins situatie. (Van alleenstaand naar 1 ouder gezin) zodat mijn kleine jongen zometeen bijv. met een gerust hart een bal door de ramen kan trappen, haha.

Misschien een tip om er ook eens naar te kijken voor degene die net uit elkaar zijn...

Zit nu tegen week 25 aan en mensen zien nog steeds niet dat ik zwanger ben!

(Alhoewel de mannen misschien al afvallen omdat ze toch niet verder naar beneden dan borsten kijken, of verder omhoog dan benen)
Akelig Shiloh, dat je je niet top voelt lichamelijk!! Wel fijn dat je je mentaal super voelt!!

mmm,baby wil niet slapen... ga maar weer heen... gelukkig ligt ze dichtbij in de slaapkamer benenden!

KLus, sterkte meid! En ik vind dat je heel eerlijk bent over je gevoel!!
He Shiloh, op onze Hyve, bij 'Aanbiedingen' etc, heb ik even een verhaaltje voor je getypt (over babyspullies).
we zijn alllemaal maar stil geloof ik......

Hoe is het met jullie?? Met jou Shiloh? En met de mama van die mooie Jasmin?
Als er géén tegenslagen komen, verhuis ik in december! Ik heb een woning!! En het klinkt misschien raar maar ik kan pas écht enthousiast zijn als ik een sleutel heb. Zo enorm teleurgesteld de laatste weken tijdens de zoektocht naar een huis, dat ik best wantrouwig/ bang ben dat er toch weer iets fout gaat.

Ein-de-lijk vooruitzicht!!

Wacht nu op mijn overwaarde die bijna onderweg is.
Monique dat klinkt positief! Dus met een beetje geluk vier jij toch de feestdagen in je eigen huis! Ik ga voor je duimen, je hebt zo langzamerhand wel genoeg tegenslagen gehad!
Monique: super blij voor je!!!Zou toch super zijn als dat gaat lukken!!!!!!!!!! Ik duim voor je!!

Shiloh, hoe gaat het met je?
Hee Suusje hoe is het met je en met Yasmin? En Siloh, hoe gaat het toch met jou? En natuurlijk ook de andere mama's.... gaat het allemaal een beetje?

Als het meezit ben ik over 2 weken weg!! Oh ik kan niet wachten!
Ik hoop het voor je monique, dat het lukken gaat!! Zet je je adres dan op hyves? Kan ik je een kaart sturen!!

HIer beetje stille avond, kruipt voorbij. Soms is een dag dan zo lang, zeker als ik niet hoef te werken, dan spreek ik dus niemand.. maar goed, hoort erbij!

Morgen sinterklaas vieren bij M op school. Leuk, we mogen allemaal kijken! Daarna naar mijn ouders, voor een gezellige avond! Ga nu de boel afsluiten en A laatste flesje geven!

Dag meiden!
Ik zal tzt het adres op hyves zetten

Ik heb vandaag op mijn werk een hoop lege dozen van inco-materiaal meegenomen dus ik kan weer het eea inpakken. Jongste zoon is erg van slag. Het valt ook niet mee, we verhuizen nog voor kerst... nog voor zijn verjaardag dus.

Hier ook een rare avond. Ik was bij mijn buren,vader van buurvrouw is overleden..... Triest!

Veel plezier morgen op school en bij je ouders. Het wordt vast leuk!!!

liefs
Hier weer een gevalletje van neus op de feiten gedrukt worden..

Sint vieren zo is gewoon niet leuk, er mist iets, het samen mistn en dan is het ineens zo stil in huis en voel ik me beetje alleen. Niets aan. Wel leuk tv avondje hoor, kijk net als de rest van Nederland The voice of Holland, zo slapen en morgen en overmorgen.. tja, dan weer rustige dagen, vind het best wel stil met twee kleine kindjes. Misschien dat Hex (mooie benaming las ik op hyves) zondag grote dochter meenmeent.. lijkt me niet zo'n goed idee, want morgen even weer sinterklaas vieren, en denk dat ze zondag gewoon lekker thuis wil zijn.. Maar goed, ik schik me wel.

Ga vast beetje opruimen en nog even de uitslag afwachten.

Monique, hoop dat je je zoon voldoende kunt steunen bij de verhuizing! hoe is het voor je oudste zoon? Hij blijft bij zijn vader toch? Wanneer ga je hem zien? En hoe is het bij de psycholoog? Goed gevoel bij?

Dag meiden, slaap lekker!
Sint vieren is ook hier anders.....ik heb wel kadootjes gekocht voor de jongens.En ook al zijn het geen kleine kinderen meer, het gewoon voor hun een leuke avond zijn.

Zusje, oudste blijft inderdaad bij zijn vader wonen. We hebben in het ouderschapsplan gezegd dat de kinderen nier persé om het weekend bv bij een ouder moeten zijn maar mogen dit zelf bepalen. Met grote(re) kinderen is dat handiger (nou ja wat is handig) af te spreken dan met kleintjes. En omdat ik dichtbij ga wonen kunnen ze (de jongens) gewoon elkaar iedere dag zien, even op en neer fietsen. Oudste zoon maakt lange schooldagen en is erg op zichzelf en heeft niet zoveel behoefte aan zijn vrij drukke enthousiaste praterige broer

Hoe vaak ik hem dus ga zien weet ik niet maar ik vind niet dat ik hem moet/kan verplichten een heel weekend bij mij te zijn.

Bij de psychologe is het nog steeds erg moeilijk en emotioneel. Tijdens een laatste EMDR weer goed ziek geworden. Je moet het zien als een wond die moet genezen volgens haar maar sjonge wat is dat lastig.

Eerst verhuizen en rust, pas daarna zullen de behandelingen minder heftig gaan werken zegt zij.

Ik had nooit gedacht/verwacht dat ik er zo vresellijk op zou reageren maar het schijnt toch goed te zijn.

Ik zie erg op tegen kerst.... word er verdrietig van. Ik moet het wél leuk maken voor de jongens die tenslotte jarig zijn dan!
Hoe is het met juliie allemaal?? Erg stil hier...

Vanmorgen heb ik mijn huurcontract getekend en 17-12 krijg ik de sleutel. Ik zit gewoon te trillen .... spannend!!

Alles is bijna afgelopen, vanmiddag nog een afspraak bij de notaris.

Ik ben momenteel enorm aan het vechten om mijn hoofd boven water te houden, het is niet gemakkelijk.

knuffels voor jullie!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven