* * Ju(n/l)i 2007 * *
dinsdag 11 december 2007 om 09:46
Ben benieuwd naar jullie cb uitkomsten/tips. Ik moet de 21e weer, ben benieuwd wat de plannen zijn qua eten enzo. Ik neem aan dat ze s morgens iets van fruit krijgt en s middags een beetje groente ofzo, maar als ik dat ga inpassen, zit Salomé de hele dag te eten haha. Nouja, waarschijnlijk slaapt ze dan wel iets minder, al is daar nu weinig van te merken. Vanmorgen heb ik haar toch om half 9 er maar uit gehaald, ze was nog niet helemaal wakker, maar goed, ze gaat s avonds vroeg naar bed, en ze moet toch drinken dan. Nu heb ik haar net weer op bed gelegd, ze was druk aan het herrieschoppen, maar nu is het stil.
Marianne, hoe gaat het met de bv, nog steeds volledig of geef je af en toe een flesje?
Marianne, hoe gaat het met de bv, nog steeds volledig of geef je af en toe een flesje?
dinsdag 11 december 2007 om 10:16
nou, dat was een nuttig bezoekje !
qua groei zit ze nogsteeds precies op gemiddeld voor lengte en gewicht
hoofdje blijft op eigen lijntje boven gemiddeld
Qua voeding duidelijk schema; moet na te leven zijn denk ik
starten rond 8uur met fles
tussendoor wat fruit (koffiekopje)
rond 12uur pap
rond 16uur groentehap (soepkommetje)
rond 20uur fles
dus: 1x pap
2x fles
fruit / groente
ik ga nu dus ook even aktief achter een kinderstoel aan!
zo in de wipper gaat wel, maar is voor mijn rug niet slim omdat ik dan aan de tafel sta (als ik zit, kan ik niet goed bij haar mond
)
qua groei zit ze nogsteeds precies op gemiddeld voor lengte en gewicht
hoofdje blijft op eigen lijntje boven gemiddeld
Qua voeding duidelijk schema; moet na te leven zijn denk ik
starten rond 8uur met fles
tussendoor wat fruit (koffiekopje)
rond 12uur pap
rond 16uur groentehap (soepkommetje)
rond 20uur fles
dus: 1x pap
2x fles
fruit / groente
ik ga nu dus ook even aktief achter een kinderstoel aan!
zo in de wipper gaat wel, maar is voor mijn rug niet slim omdat ik dan aan de tafel sta (als ik zit, kan ik niet goed bij haar mond
dinsdag 11 december 2007 om 10:29
dinsdag 11 december 2007 om 10:36
ja..pap uit bordje
'eventjes' zitten kan best hoor!
zeker als je zorgt voor goede steun.
Goed leren zitten leren ze pas door de spieren die daar bij nodig zijn ook te trainen he?
ik ben marktplaats al aan het uitpluizen,
er staat voor 55euro een tripptrapp te koop niet ver van hier.
Dan zelf nog bij een babyzaak zo'n inzet-kussentje kopen et voilá !
'eventjes' zitten kan best hoor!
zeker als je zorgt voor goede steun.
Goed leren zitten leren ze pas door de spieren die daar bij nodig zijn ook te trainen he?
ik ben marktplaats al aan het uitpluizen,
er staat voor 55euro een tripptrapp te koop niet ver van hier.
Dan zelf nog bij een babyzaak zo'n inzet-kussentje kopen et voilá !
dinsdag 11 december 2007 om 11:31
ik heb ff gegoogled wat nou zo'n trip trap was.....maar het kwartje is gevallen. zoë zit nu aardig maar er komt hier geen kinder stoel ik heb er geen plek voor.
Marit: wat een heerlijk schema heeft ilse nu zeg. ik ben benieuwd hoe ik dat straks moet doen met bv en zo.
emmetje: we zijn nog steeds aan het bv. elke keer zeg ik, ik bouw af, maar na een paar dgn doe ik toch maar niet.....ik weet niet. ik vind het toch fijner als ze bij mij drinkt. en de bv wil nog steeds dus waarom niet.
Marit: wat een heerlijk schema heeft ilse nu zeg. ik ben benieuwd hoe ik dat straks moet doen met bv en zo.
emmetje: we zijn nog steeds aan het bv. elke keer zeg ik, ik bouw af, maar na een paar dgn doe ik toch maar niet.....ik weet niet. ik vind het toch fijner als ze bij mij drinkt. en de bv wil nog steeds dus waarom niet.
dinsdag 11 december 2007 om 11:50
dinsdag 11 december 2007 om 12:15
ilse ligt nu op de grond te worstelen...
\
WHAAAA
ik kijk even om (na schrijven bovenste zin)
en ze ligt 1meter náást de deken !
ze kan het dus echt!
*trots*
lastig dat slapen he?
ik kreeg net de tip om toch laatste voeding wat later te gaan doen
in de hoop dat ze van 20:30-07:00 slaapt ofzo
nouja, de pap net was geen succes
dus maar gewoon de fles gehad.
dinsdag 11 december 2007 om 12:19
Haha Marit, dat heb ik ook gehad laatst met die pap. Wilde Salomé een beetje pap laten proberen van een lepeltje, ze keek me echt aan met zo'n blik van je denkt toch niet echt dat ik dat ga eten.
Salomé is trouwens ook enorm (ENORM) aant kwijlen, maar niks geen bobbels op haar kaken oid wat wijst op aankomende tanden, misschien komt het wel van de verandering van eten ofzo.
Salomé is trouwens ook enorm (ENORM) aant kwijlen, maar niks geen bobbels op haar kaken oid wat wijst op aankomende tanden, misschien komt het wel van de verandering van eten ofzo.
dinsdag 11 december 2007 om 16:15
vanmiddag naar het cb beureau geweest en ze is maar 60 gr(ze is nu 7220gr.). aan gekomen in 2 wkn. ik moest me wederom geen zorgen maken(wat je automatisch wel doet) en een extra papje tussen door gaan geven. zo gezegt zo gedaan. na 2 x kokhalzen vond ze het heerlijk en ze ligt nu lekker voldaan te slapen.
ben net ook nog even langs een fietsenzaak gegaan....alles met 20% korting. ik ga toch maar een fiets stoeltje aanschaffen en ik probeer of het nu al lukt om te fietsen. er zit een grodel in net zo als de mc. dus ik zie wel of het lukt.
groetjes marianne ~
ben net ook nog even langs een fietsenzaak gegaan....alles met 20% korting. ik ga toch maar een fiets stoeltje aanschaffen en ik probeer of het nu al lukt om te fietsen. er zit een grodel in net zo als de mc. dus ik zie wel of het lukt.
groetjes marianne ~
dinsdag 11 december 2007 om 16:21
Wat raar, die verschillende adviezen van de CB's....
Laura mag nog geen pap tot ze 7,5 maand is en moet nog gewoon 4 melkvoedingen. Daarnáást een beetje groente-en fruithap.
Ik zie trouwens nog geen aanleiding om rijstebloempap te gebruiken. Waarom zou ik dat eigenlijk doen? Melk is toch ook voedzaam?
Laura mag nog geen pap tot ze 7,5 maand is en moet nog gewoon 4 melkvoedingen. Daarnáást een beetje groente-en fruithap.
Ik zie trouwens nog geen aanleiding om rijstebloempap te gebruiken. Waarom zou ik dat eigenlijk doen? Melk is toch ook voedzaam?
What matters most is how you see yourself
dinsdag 11 december 2007 om 16:44
dinsdag 11 december 2007 om 16:51
ik vind het ook een vreemd advies wat jij gekregen hebt hoor Jane !
rijstebloem is een bindmiddel waarmee je Laura vast kunt laten wennen aan pap, zonder dat ze meteen de bambix (granen/gluten dus!) moet verwerken.
Na enige tijd ga je het mengen met de bambix, en als het goed blijft gaan na 2weken over op 100% bambix-pap.
Naast de pap is 2x een fles (mits warme maaltijd goed gaat)
van opvolgmelk ruim voldoende!
net ging warme hap hier echt niet !
mijn god, ik werd gewoon kwaad op haar! wat erg!
maar, ze krijsde echt van nijd de boel bij elkaar hier. Dat ken ik niet van haar!
Toen eerst maar de fles, minder dan normaal.. en daarna ging het groentje hapje nog wel een beetje.
Pffff
woensdag 12 december 2007 om 10:11
Wat een rust hier mensen! iedereen hard aan t werk of haar kerstboom aan t optuigen?
Hier is Fiene nog een en al onrust. Nog geen idee wat het nou is, regelweken misschien? alleen lopen wij nooit gelijk op met 'oei ik groei' qua timing.
Ik heb zelf lekker rust gevonden, ik heb in januari een gesprek over werkmogelijkheden, omdat ik toch steeds tegen het stressverhaal aan loop. Nu ik me weer lekker voel moet ik zeggen dat ik niets liever dan aan de slag wil, maar wil mijn neus niet nog een keer stoten, daar krijg ik toch wel een knauw van. Dus eerst het gesprek maar aangaan en geduldig zijn.. al moeilijk genoeg...
Inmiddels zit ik bijna op een half jaar BV! Nu twijfel ik wat ik ga doen. Op slechte momenten heb ik om het hardst geroepen dat ikzsm zou gaan stoppen, maar ik wil gaan Rapley-en straks denk ik. En wat vermeld borstvoeding.com? Dat dat weer het best samen met borstvoeding gaat....
Kortom, wat te doen, iemand? Ik moet zeggen dat ik niet zozeer het voeden zelf zat ben maar wel het kolven.
Iemand tips??
Sorry voor het niet zo geinteresseerde stukkie, merk dat ik door de Fiene huildagen er niet zo pittig bij zit...
Metis , ben je weer opgeknapt? heftig zijn he ziek zijn als je een baby hebt...
Fiene rolt zich ook om!!!
Jane, binnenkort wedstrijdje houden met Fiene en Laura?!
Hier is Fiene nog een en al onrust. Nog geen idee wat het nou is, regelweken misschien? alleen lopen wij nooit gelijk op met 'oei ik groei' qua timing.
Ik heb zelf lekker rust gevonden, ik heb in januari een gesprek over werkmogelijkheden, omdat ik toch steeds tegen het stressverhaal aan loop. Nu ik me weer lekker voel moet ik zeggen dat ik niets liever dan aan de slag wil, maar wil mijn neus niet nog een keer stoten, daar krijg ik toch wel een knauw van. Dus eerst het gesprek maar aangaan en geduldig zijn.. al moeilijk genoeg...
Inmiddels zit ik bijna op een half jaar BV! Nu twijfel ik wat ik ga doen. Op slechte momenten heb ik om het hardst geroepen dat ikzsm zou gaan stoppen, maar ik wil gaan Rapley-en straks denk ik. En wat vermeld borstvoeding.com? Dat dat weer het best samen met borstvoeding gaat....
Kortom, wat te doen, iemand? Ik moet zeggen dat ik niet zozeer het voeden zelf zat ben maar wel het kolven.
Iemand tips??
Sorry voor het niet zo geinteresseerde stukkie, merk dat ik door de Fiene huildagen er niet zo pittig bij zit...
Metis , ben je weer opgeknapt? heftig zijn he ziek zijn als je een baby hebt...
Fiene rolt zich ook om!!!
Jane, binnenkort wedstrijdje houden met Fiene en Laura?!
woensdag 12 december 2007 om 20:20
Utregmeissie, ik heb verder geen tips voor je. Vin het superknap dat jij een half jaar BV hebt volgehouden ! Ik begrijp (geloof) alleen niet dat Rapley en BV nou zo goed samengaan. Ik zie het verschil niet, maar dat zal wel aan mij liggen. Volgens mij is Rapley'en met een fles melk net zo goed mogelijk. En als jij nog zin en tijd hebt om BV te blijven geven, doe je dat toch lekker? Je kunt ook gedeeltelijk BV gaan geven als tussenoplossing.
Metis, ik wou nog zeggen dat ik blij ben dat je weer 'terug' bent. Ik had je al 3 weken gemist en had dat ook in mijn verdwenen berichtje geschreven. Eva is goed gegroeid. Ze komt goed mee hoor.
Marianne, ben je nog geslaagd voor een fietsstoeltje?
Catpower, how's life?????? Mis je....
Tinok, hoe is het met jou? Hang in there.
Emmetje, lekker dat gekwijl hè? Weet je wat pas ECHT lekker is? Je baby als 'vliegtuigje' boven je gezicht houden en een kwijldraad rechtstreeks in je mond krijgen ....
Punkertje, al nieuws over de ingreep van Punkie???
'k Ga bankhangen. Ciao
Oh ja, mijn eierstokken rammelen al weer een tijdje . Hoe is dat bij jullie? Ik heb opoe nog niet eens op bezoek gehad, dus technisch gesproken is het nog niet mogelijk, maar ik betrap mezelf al een paar weken op mijmeringen over een zwangerschap en nòg zo'n lekker moppie erbij .... Maar tegelijk ook de 'angst' dat een 2e zwangerschap en kindje nooit zo voorspoedig, gezond, gemakkelijk, lief etc. kan zijn. Herkenbaar? Of juist niet?
Metis, ik wou nog zeggen dat ik blij ben dat je weer 'terug' bent. Ik had je al 3 weken gemist en had dat ook in mijn verdwenen berichtje geschreven. Eva is goed gegroeid. Ze komt goed mee hoor.
Marianne, ben je nog geslaagd voor een fietsstoeltje?
Catpower, how's life?????? Mis je....
Tinok, hoe is het met jou? Hang in there.
Emmetje, lekker dat gekwijl hè? Weet je wat pas ECHT lekker is? Je baby als 'vliegtuigje' boven je gezicht houden en een kwijldraad rechtstreeks in je mond krijgen ....
Punkertje, al nieuws over de ingreep van Punkie???
'k Ga bankhangen. Ciao
Oh ja, mijn eierstokken rammelen al weer een tijdje . Hoe is dat bij jullie? Ik heb opoe nog niet eens op bezoek gehad, dus technisch gesproken is het nog niet mogelijk, maar ik betrap mezelf al een paar weken op mijmeringen over een zwangerschap en nòg zo'n lekker moppie erbij .... Maar tegelijk ook de 'angst' dat een 2e zwangerschap en kindje nooit zo voorspoedig, gezond, gemakkelijk, lief etc. kan zijn. Herkenbaar? Of juist niet?
What matters most is how you see yourself
woensdag 12 december 2007 om 22:18
even snelle posting...
Leuk hoor die aanwezige babykriebels... maar wat me te binnen schoot, Jane, heb ik het nou verkeerd of had jij ook net als ik een keizersnee gehad?
Wij zitten hier aan de condooms en dat is 1 groot succes, ahum!, maar de angst zit er bij mij nogal in na de waarschuwende woorden van de vlkige over
'niet binnen 1 jaar zwanger worden na een ks '.... ivm mogelijk uitscheuren van litteken..
Dus geloof dat het voor mij gezondheidstechnisch niet eens een optie is!
Leuk hoor die aanwezige babykriebels... maar wat me te binnen schoot, Jane, heb ik het nou verkeerd of had jij ook net als ik een keizersnee gehad?
Wij zitten hier aan de condooms en dat is 1 groot succes, ahum!, maar de angst zit er bij mij nogal in na de waarschuwende woorden van de vlkige over
'niet binnen 1 jaar zwanger worden na een ks '.... ivm mogelijk uitscheuren van litteken..
Dus geloof dat het voor mij gezondheidstechnisch niet eens een optie is!
woensdag 12 december 2007 om 22:46
hier ff snel een berichtje
mijn eierstokken rammelde al van het begin dat zoë er was. maar nu wil ik steeds meer van zoë genieten en voorlopig komt er een geen kleintje bij
.....kees wil zo snel mogelijk al weer een kleintje. dus ben benieuwd wanneer wij weer beginnen. wat ook mee speelt is dat mijn werk drastisch gaat veranderen en je als niet mee kunt gaan met de verranderingen lig je er uit.....dus daar ga ik eerst maar is aan werken. ik ben wel benieuwd wie er als eerste weer zwanger is van ons groepje???
wat op het moment erg vervelend is dat zoë om de havenklap wakker is 's avonds. om 9 uur weigerde ze ook de fles toen heeft ze toch 3 kwartier aan de borst(en) gelegen en ik hoor haar nu al weer huilen. wat ik daar nou mee moet....geen idee. ik maar ff bij haar kijken
groetjes marianne
mijn eierstokken rammelde al van het begin dat zoë er was. maar nu wil ik steeds meer van zoë genieten en voorlopig komt er een geen kleintje bij
.....kees wil zo snel mogelijk al weer een kleintje. dus ben benieuwd wanneer wij weer beginnen. wat ook mee speelt is dat mijn werk drastisch gaat veranderen en je als niet mee kunt gaan met de verranderingen lig je er uit.....dus daar ga ik eerst maar is aan werken. ik ben wel benieuwd wie er als eerste weer zwanger is van ons groepje???
wat op het moment erg vervelend is dat zoë om de havenklap wakker is 's avonds. om 9 uur weigerde ze ook de fles toen heeft ze toch 3 kwartier aan de borst(en) gelegen en ik hoor haar nu al weer huilen. wat ik daar nou mee moet....geen idee. ik maar ff bij haar kijken
groetjes marianne
donderdag 13 december 2007 om 08:50
goedemorgen!
Marianne, hier werd ilse opeens ook 's avonds wakker gisteren!
Vreemd, normaal begint ze gewoon in één keer aan haar nacht!
Speentje gegeven en gelukkig niet meer gehoord.
Zelfs tot 7:15uur niet gehoord!!!!!!!!!!!!!!
Zou het hier qua slapen dan ook eindelijk goed gekomen zijn !?
nu ligt ze héérlijk in de box te brabbelen en te gillen,
ik loop af en toe even langs om haar te knuffelen en dan grijpt ze me in mijn nek vast
Vanmiddag werken, vanavond komt mijn moeder
en morgen vertrek ik met mijn moeder naar Brussel om mijn zus te helpen verhuizen.
Pas zaterdagavond weer naar huis!
dat wordt zondag véééél knuffelen dus !