Peppersweet; heerlijk

24-11-2010 23:58 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oftewel Meditarraans Kaas Peppersweet, zoete pikante pepertjes, gevuld met kaas..

Heb vanavond een bakje op, nu weer in de aanbieding bij AH...

Normaal ¤ 2,99, nu met bonuscard korting ¤ 0,40 eraf.

Altijd als-ie in de bonus is , koop ik het ,anders nooit eigenlijk (best duur).

En dan eet ik zo'n bakje in een keer op, nou ja het is maar 110 gram.

Zo ontzettend lekker spul. Wie weet of die bij de Lidl lekker is?
Ik heb ook wel eens de sweet peppers met roomkaas van de Appie. Idd erg lekker. Als je ze voordelig en lekker wil hebben, kun je ze denk ik het beste los kopen en zelf vullen.
Hmmm, lekker! Ik haal ze altijd bij een Turkse (groente) winkel.
Ze smaken in de supermarkt overal wel hetzelfde. Wat ik doe, bijv. bij het maken van een kaasplateau, is ze zelf vullen. Vele malen lekkerder.

Vullen met roomkaas of met zachte geitenkaas of noem maar op. Kan met pijnboompitjes erdoor, verse kruiden. En heel makkelijk.

Koop ze ongevuld, laat ze op keukenpapier uitlekken en vul ze of grof met een theelepel en wil je het mooi hebben voor visite even met een spuitzak of iets anders. Echt veel lekkerder.

Je hebt ze in het rood maar die gele zijn lekker zoet als je een keer wilt veranderen. Deze had ik gemaakt voorbij een kaasplateau als nagerecht.

Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik heb wensen keer saus van gehad, soort tabasco flesje. Echt heerlijk, maar ik kan het nu nergens meer vinden helaas. Zelfs in Duitsland gezocht, dus als iemand een tip heeft....
Ik maak ze altijd zelf, de pepers zijn te koop bij de Xenos, en dan naar eigen smaak een lekkere kaas er in doen,mmmm
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Zelf maken!
Die van de Albert Hein zijn zoooo lekker!!! Bij de Liddl of Aldi of Super de Boer zijn ze veel scherper, en juist het zoete van die van de AH vind ik zo lekker.
quote:reisa1978 schreef op 25 november 2010 @ 08:31:

Die van de Albert Hein zijn zoooo lekker!!! Bij de Liddl of Aldi of Super de Boer zijn ze veel scherper, en juist het zoete van die van de AH vind ik zo lekker.Er gaat niks boven zelf gemaakt eten,vind ik dan.
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Ik heb deze week de sweetpeppers van de lidl gekocht. Heerlijk! Moet wel zeggen dat ik die van de ah nog niet geproefd heb.
quote:Britannia schreef op 25 november 2010 @ 06:31:

Ik heb wensen keer saus van gehad, soort tabasco flesje. Echt heerlijk, maar ik kan het nu nergens meer vinden helaas. Zelfs in Duitsland gezocht, dus als iemand een tip heeft....Ik kreeg vorig jaar met kerst een Fair trade pakket, daar zat ook zo'n flesje in.
ik wil het wel eens zelf maken dan. welke supermarkt kan je ze kopen, zonder vulling?
quote:Heyjij schreef op 25 november 2010 @ 16:49:

ik wil het wel eens zelf maken dan. welke supermarkt kan je ze kopen, zonder vulling?

Volgens mij verkoopt de jumbo ze, en de xenos.

Ik maak ze altijd met een mengsel van monchou en boursin.

Wil je ze vers: de markt, Oosterse winkels (zoals een toko, bij de Turk), zelf kweken, in winkels waar ze ook olijven verkopen, e.d.

Uit een potje (vaak in olie): Xenos, Fair trade (waarschijnlijk zijn er veel meer verkooppunten, maar daar kan ik niet zo 1,2,3 op komen).

In de omstreken van Amsterdam in alle supermarkten. Hier bijv. AH, Dekamarkt, Dirk vd Broek, dacht Super en Vomar ook.

Kijk bij het vak tapas/olijven/tapenada/pesto/turkse tapas enz.

Daar staan ze altijd.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
ik woon in omgeving Amsterdam, dus zal morgens eens kijken! bedankt voor de tip.
Niet aan gedacht, zelf maken...
...potje gekocht en Monchou (ik wist niet welke kaas ,maar had deze nog onthouden).

Wel lekker..., maar die olie waarin de pepperdew's van de AH zit is niet te versmaden. In de pot stonden ze op water, ze waren ook pittiger.
Zelf lijkt mij Monchou ook niet lekker. De pepertjes doe ik zelf afspoelen onder water, goed laten uitdruppelen op keukenpapier. Evt. gewoon extra afdrogen en dan pas vullen. Ik heb van een nare bijsmaak nooit iets geproefd.

En het stomme is, ik wist eerst niet dat ze zo te koop waren dus ik zat ze te eten waar een dikke ranzige oliesmaak op lag. En toen ontdekte ik ze vers.

Hoop dat andere ze zelfgemaakt wel lekker vinden. Die Monchou keuze zou trouwens niet de mijne zijn.
Goede avond,

had je alleen monchou gebruikt? Dan snap ik wel dat je het niet lekker vond. Bah

Met boursin is het heerlijk, daarom staat er ook een mengsel van monchou en boursin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven