Geld & Recht alle pijlers

We vrekken hier verder ! :-)

06-10-2010 14:31 3013 berichten
Gratis tips, advies en goede raad.

Vrekkendames, en een enkele vrekkenheer ( ? ) stellen hun diensten gratis beschikbaar.

Iedereen is welkom !!!
Alle reacties Link kopieren
Even een stomme vraag...

wat is WE ? online winkel, maar welke ?
De vrouwelijke tegenhanger van de (vroegere?) Hij

Ze hebben ook gewone winkels in de winkelstraten.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
@Atelier-madame: Ik zou eerst proberen om er naast te blijven werken. Mocht het niet lukken kun je altijd nog een lening houden. Spaargeld kun je ook opmaken. Maar dan moet je direct na je studie een betaalde baan hebben. Als je dan nog 2 maanden langer op je kamer blijft kun je nog 2 maandjes sparen, en dan heb je al startersgeld voor de verf en een goedkope vloer. Of wil je direct gaan kopen, want dan is een duurdere vloer misschien beter?
quote:himalaya schreef op 03 december 2010 @ 11:17:

De vrouwelijke tegenhanger van de (vroegere?) Hij

Ze hebben ook gewone winkels in de winkelstraten.Thanks...
Gaan voor optie 3. De kans dat je vertraging oploopt door te blijven werken is aanwezig en dat is uiteindelijk duurder dan dit kleine bedrag te lenen.
Ik denk dat het heel stom is om je spaargeld op te maken. Je moet altijd een buffer achter de hand hebben, zeker als het onzeker is of je meteen inkomsten hebt.
AM, moet je ieder weekend dezelfde uren werken of kun je je flexibel inplannen? Ik zou kijken hoe het gaat, maar inderdaad niet je studie eronder laten lijden.

De regels mbt hypotheekverstrekking worden in 2010 nog iets verder aangescherpt. Dan is het wel handig om wat spaargeld achter de hand te hebben en zou lenen via DUO wel slim zijn (al blijf ik het vreemd vinden dat studieschulden niet worden meegenomen in de berekening).

Een studieschuld van 2000 euro is nog wel te overzien.
Vrekkers; het is morgen "Buy Nothing Day". Beetje vervelend dat het net in het weekend en net rond Sinterklaas valt, want door de weeks heb ik regelmatig buy-nothing-days. Ik houd regelmatig deze dagen omdat dan blijkt dat ik eigenlijk nog genoeg in huis heb of inventief met eten wordt. Maar non food zaken (even Sinterklaas daargelaten) heb ik de laatste weken maar heel weinig gedaan. Jullie?
Als je minder wil moeten, moet je minder willen.
Dat was vorige week zaterdag al hoor sweetfirefly.
Oeps, gelukkig staan blosjes mij heel charmant .
Als je minder wil moeten, moet je minder willen.
dank voor alle reacties!

ter verduidelijking ik hoop een huurhuisje te vinden met mijn vriend, natuurlijk richten we die niet duur in, maar een koelkast wasmachine en vloer moet er wss toch in.

mijn bijbaantje is in een supermarkt, nov en dec elke zat en zondag open maar straks wss alleen zaterdag, ik zal sowieso 8u moeten werken, met nog 40 uur door de weeks wordt me dat wel heel véél, minder is niet zo snel te realiseren, daarvoor word ik dan ook weer te duur. maar ik ga iig met ze overleggen.

spaargeld opmaken ga ik sowieso niet doen, dan leen ik wel iets bij, en als ik na mn stage mn scriptie moet afronden zoek ik desnoods nog wel ff een ander baantje.
Hoi

Hier even geen tijd om te vrekken, mijn huisje is opgeleverd en ik moet nog een hoop spullen kopen. wel probeer ik een beetje de reclames te zoeken. zo had ik gisteren 2 x 2.5 liter verf met 15 % korting bij de gamma. Scheelt toch weer een paar euro. Verder zou de stucadoor goede verfrollers meenemen van de groothandel voor een paar euro!

Maar nu heb ik een luchtbed met pomp gezien bij de wehkamp maar de verzendkosten zijn daar iets van 8 euro. Heeft er iemand misschien een kortingscode of een code voor gratis verzendkosten bij de wehkamp?

anders bestel ik morgen een luchtbed bij de kijkshop online. Daar is die in totaal wel 2 euro duurder (geen verzendkosten) maar als er dan iets mee is kan ik er gewoon mee naar de winkel ipv opsturen enz.

groetjes
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
@A_M: misschien kan je overleggen of je om de week op zaterdag kan werken? Ik weet niet of ze dat doen maar je kan het allicht proberen?

En anders lenen, als je na je studie een huisje gaat zoeken heb je inderdaad een flink spaarbedrag nodig. en 2000 euro is m.i. zo terug betaald zodra je een baan hebt.
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
quote:Janna_ schreef op 02 december 2010 @ 17:21:

[...]

Je kan dus je bouwkosten bij lenen, maar dat geld niet aan iets anders uitgeven?

Even van de radar-site:

Je mag zaken bekostigen die ten goede van het huis komen.

Meubels vallen hier dus niet onder.

Bij een aanbetaling vraag je aan de verkoper van de keuken een rekening van die aanbetaling. Die rekening stuur je op naar de bank en de bank betaald het aan de verkoper van de keuken. Tenzij je kiest dat je het geld naar jezelf overgemaakt wil hebben, in dat geval moet jij het dus nog een de verkoper van de keuken betalen.

Ik had eigenlijk zelf ook gehoopt dat ik er meubels mee kon betalen. Nou ja, dan komt het behangetje er uit. Scheelt ook weer in de hypotheek.
quote:adios schreef op 03 december 2010 @ 16:19:

Maar nu heb ik een luchtbed met pomp gezien bij de wehkamp maar de verzendkosten zijn daar iets van 8 euro. Heeft er iemand misschien een kortingscode of een code voor gratis verzendkosten bij de wehkamp?

groetjes

Nee, heb geen mailing gekregen met gratis verzending.

Maar de bijdrage in de verzendkosten zijn daar altijd 4,95. Of 4,99, daar wil ik vanaf zijn

Ik heb mijn automatisch opblaasbare exemplaar bij de Action gekocht, iets van 30 euro voor een 2 persoons maat. Heb gehoord dat die erg lekker slaapt!

Succes met je verbouwing! Heb je al een klantenpas van de Gamma? Dan krijg je vaker korting volgens mij.
Voor wie het vroeg: de WE is nu zowel mannen als vrouwen kleding, idd heette het vroeger HIJ.
Vroeger had je een HIJ en een ZIJ De ZIJ was denk ik wel minder bekend dan de HIJ. De ZIJ zat er ook in Den Bosch kan ik me nog herinneren.

De HIJ en de ZIJ zijn toen samen overgegaan in de WE

Ik ga vandaag maar weer eens proberen te vrekken op de weekboodschappen. Ik merk dat ik dat toch nog moeilijk vind. Ik heb een weekmenu gemaakt ahv de aanbiedingen Het valt mij op dat er nu niet veel aanbiedingen zijn omdat ze allemaal speciale -dure!- kerstdingen hebben ipv aanbiedingen....
Ik heb weer een leuke storting op mijn spaarrekening gedaan. Mijn vriend heeft een tijdje in de ww gezeten, en toen werd sparen even helemaal niks. Nu zitten we weer in de lift.

We zijn van plan om onze auto in de ruilen voor een kleinere. Het scheelt 800 euro wegenbelasting per jaar, en in de verzekering waarschijnlijk ook behoorlijk.
quote:Punica schreef op 04 december 2010 @ 12:20:

Ik heb een weekmenu gemaakt ahv de aanbiedingen Ja, dat probeer ik ook vaak. Met wat ik nog in huis heb en wat er in de aanbieding is.

Beetje jammer dat ik dan de dag daarna zin in sushi heb en dat ook gewoon koop
quote:Tinkeldel schreef op 04 december 2010 @ 12:35:

Ik heb weer een leuke storting op mijn spaarrekening gedaan.

Dat is een fijn gevoel he, als je eindelijk weer wat kan sparen. Gewoon dat je weet dat je wat achter de hand hebt, voor het geval dat...

quote:Tinkeldel schreef op 04 december 2010 @ 12:35:

We zijn van plan om onze auto in de ruilen voor een kleinere. Het scheelt 800 euro wegenbelasting per jaar, en in de verzekering waarschijnlijk ook behoorlijk.Ja, dat kan echt veel schelen. Zag laatst dat een 3 en een 5 deurs van hetzelfde model (en een iets zwaardere motor, bij de 5 deurs) al ¤20,- verschil maakte per 3 maanden.
quote:himalaya schreef op 03 december 2010 @ 22:07:

[...]

Nee, heb geen mailing gekregen met gratis verzending.

Maar de bijdrage in de verzendkosten zijn daar altijd 4,95. Of 4,99, daar wil ik vanaf zijn

helaas, het verschild per product groep en bij dit luchtbed gaf hij aan dat het iets an 8 euro was.

Ik heb mijn automatisch opblaasbare exemplaar bij de Action gekocht, iets van 30 euro voor een 2 persoons maat. Heb gehoord dat die erg lekker slaapt!

Ohh dan ga ik maandag meteen even kijken of ze nog iets hebben!

Succes met je verbouwing! Heb je al een klantenpas van de Gamma? Dan krijg je vaker korting volgens mij.

Yep, heb em meteen van mijn vader gebietst. Heb al een euro voordeel bonnetje ingeleverd en heb nog 2x 1 euro voordeelbonnetje toen gekregen voor de volgende keer!
quote:adios schreef op 04 december 2010 @ 14:13:

[...]

Sorry Adios, ik koop eigenlijk ook alleen maar kleding daar en dacht daarom dat er 'altijd' maar 5 euro verzendkosten waren.
Ik AH!

Stoommaaltijd gekocht (doe ik zelden), was in de aanbieding voor 3 euro en er zat een 35% sticker op. Ik dacht 2 euro af te moeten rekenen maar nee, eerst gaat die 35% van de volle prijs af en daarna gaat de bonuskorting van ¤ 1,49 eraf. Dus vanavond is er voor me gekookt voor nog geen anderhalve euro .
Ja, da's lief van AH dat ze dat tegenwoordig zo doen. Zo had ik pas geleden heel erg goedkoop twee zakken verse boerenkool.
Oh, dat wist ik niet, dat de AH dat zo doet, maar wat relaxt!! Was ie lekker?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven