Geld & Recht alle pijlers

We vrekken hier verder ! :-)

06-10-2010 14:31 3013 berichten
Gratis tips, advies en goede raad.

Vrekkendames, en een enkele vrekkenheer ( ? ) stellen hun diensten gratis beschikbaar.

Iedereen is welkom !!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Sanntjuh schreef op 30 november 2010 @ 16:17:

[...]

Maar wat is de site dan? Kan ik die even in de gaten houden?? Wie weet kan je je binnenkort wel weer aanmelden.Dit is hun site http://www.tns-nipo.com/pages/home.asp

maar ik weet niet of daar ook iets opstaat over nieuwe leden.. Wel inderdaad wat zwuppelien zegt, aanmelden via iemand die al lid is
quote:Zwuppeliennn schreef op 30 november 2010 @ 16:29:

[...]

Bevalt de Miss Etam Outlet je? Ik ben weleens bij mij in de buurt geweest, maar daar was het echt ontzettend tegengevallen. Dingen die nog best wel veel geld kosten (meer dan in de uitverkoop in de winkel), een slecht model hebben of gewoon erg lelijk zijn De keus was echt minimaal vond ik.

Nee, bij ons is echt heel veel keuze. Moet er daardoor niet te vaak komen, vind eigenlijk elke keer wel iets.

De nieuwe dingen die net binnen zijn, kosten iets minder dan in de gewone miss etam, maar gewoon laten hangen na een week is dit vaak goedkoper. Tenminste mijn ervaring.
quote:Jannemaan schreef op 30 november 2010 @ 17:49:

[...]

Dit is hun site http://www.tns-nipo.com/pages/home.asp

maar ik weet niet of daar ook iets opstaat over nieuwe leden.. Wel inderdaad wat zwuppelien zegt, aanmelden via iemand die al lid isHet staat op je persoonlijke pagina dat je voorlopig geen leden kunt aanmelden dacht ik. Als ik zie dat er weer aanmeldingen gedaan kunnen worden zal ik het hier wel even melden
graag, want ik heb ook wat vrienden die ook lid willen worden.
Missetam outlet is een nietzonoodzakelijk kwaad waar ik nog wel eens kom omdat mijn mams graag heen gaat. Ik heb er behoorlijk goeie jurkjes en rokjes vandaan voor 1,95 of 4,95. Na de zomer is het inderdaad alleen lila en limegroen dat er schittert en je moet even door de hippe-print-tuniekjes heen kijken maar dan kun je er best goeie basics vinden van best goeie kwaliteit.

Vrekkendinertip: bruine bonensoep!

Nietzovrekkerignáhetdinertip: een allemachtige tobleronereep. Wel uit de aanbieding maar toch...
quote:Zwuppeliennn schreef op 30 november 2010 @ 19:11:

[...]

Het staat op je persoonlijke pagina dat je voorlopig geen leden kunt aanmelden dacht ik. Als ik zie dat er weer aanmeldingen gedaan kunnen worden zal ik het hier wel even melden Graag, hou me zeker aanbevolen.
quote:Jesmitsos schreef op 30 november 2010 @ 16:28:

Nog een paar vrekkentipjes: Ik ben grote fan van de 35% korting die AH op producten doet die tegen de datum aanzitten of die uit het assortiment gaan. Vooral later op de avond zie je dat de stickertjes op de producten komen. Ahum zag laatst een paar stickers liggen die men vergeten was op te ruimen... toch maar niet meegenomen. Ik vond dat dus net iets te ver gaan en zag me zelf al met schaamrood bij de kassa staan als ze er achter kwamen dat ik ze had geplakt. Daarnaast sla ik producten altijd groot in als er weer eens 2 halen, 1 betalen acties zijn. Vooral op luiers en wasmiddel bespaar je zo erg veel geld.

Ik spaar tegenwoordig ook altijd zegeltjes (als ze gratis zijn). Of je krijgt een leuke korting, krijgt geld terug of spaart voor producten.

Als jij die stickers meegenomen had en op producten had geplakt dan valt dat onder het kopje diefstal. Ik hou ook wel van besparen maar dat zou mij toch echt veels te ver gaan. Nu is het natuurlijk niet netjes van de werknemers om die stickers waarschijnlijk per ongeluk te laten liggen maar in dat geval wordt er dus ook wel een bepaalde netheid van de klanten verwacht. Gelukkig maar dat je ze hebt laten liggen. Zou toch wel apart zijn als je nl uiteindelijk een winkelverbod aan je broek hebt hangen

In veel filialen wordt trouwens voor sluit het brood afgeprijsd dus dat is misschien wel een idee om op te letten. Ik ben benieuwd naar de nieuwe ah bonnen trouwens, ik lees wel veel bij jullie mee en profiteer dan toch maar mooi van die dingen
Ojee, ik heb een enorme financiele meevaller en merk meteen dat ik allemaal dingen heb gekocht die ik de afgelopen vrekmaanden niet kon kopen! Toch voel ik mij er niet slecht over, want het zijn wel dingen die ik nodig heb. Ik kon natuurlijk ook zonder, ja dat klopt, maar voor mijn acne is die ene creme van Vichy wel een wondermiddel. Enfin, ik heb dus geld, maar WIL vrekken. Juist ja, dat WIL ik!

Daarom deze week bij Kruidvat make up gekocht (stapelkorting, hoe meer producten, hoe meer korting) en pakjes pickwick fusions "thee" (zit eigenlijk geen thee in), voor 1 euro per stuk. Ik vind die thee echt heerlijk en volgens mij is thee nog altijd goedkoper dan frisdrank (drink ik niet), dus goeie deal vond ik zelf. Bovendien kreeg ik gister een kaart van de H&M binnen dat er weer opruiming is in de online shop: ik bestel altijd een héleboel en stuurt dan zo'n 3/4 weer terug Maar zeker voor wat basic dingetjes, zoals shirtjes en leggings, leuke prijsjes (4/5 euro) en het zijn dingen die ik echt nodig heb. Wilde me laatst leuk aankleden en zelfs m'n gewone zwarte thirtje was grijs verwassen, echt armoedig.. Ik ga zo trouwens naar de HEMA voor het thermo ondergoed in de aanbieding (hoop dat ze het nog hebben), want het is KOUD!!! (betaal m'n huur gelukkig inclusief, dus als ik de hele dag thuis zit, gaat die verwarming gewoon aan!). En daarna mag ik NIKS meer kopen!
Ik lees hier niet vaak mee, maar ik zie dat jullie wel van Unox de BLOND codes kunnen gebruiken en aangezien ik er niets mee doe, zal ik hem hier ff neerzetten voor jullie!

KNK3C-Q3W3A-LQHEE
@Sillies, welkom hier!! Heb wel een vraagje, bedoel het niet aanvallend, maar hoe komt iemand toch aan een studieschuld van 30.000,-? Ik zou echt wakker liggen hoor!

Eten bij anderen vind ik wel ok, maar wel als je iemand ook een keer terugvraagt, anders komt het wel heel uitgekookt over. Eten bij je ouders vind ik wel iets anders.
dat van die studieschuld heeft ze in een ander topic al uitgebreid uit de doeken gedaan. Lijkt me niet nodig om het hier nog eens over te doen.
Dat denk ik ook niet inderdaad....Bovendien hoef je helemaal niet zo gek te doen om 30000 bijelkaar te lenen in je complete studietijd (zal ook mijn schuld worden als ik afgestudeerd ben, na 7 jaar).
Ik had ook zoiets aan studieschuld en dat heb ik inmiddels helemaal afbetaald. Gewoon een tijdje echt vrekken

De NS heeft op de site ook weer wat kortingsbonnen staan. Oa 2de persoon gratis en een kind gratis kaartje geloof ik.
quote:Starshine schreef op 01 december 2010 @ 18:44:

dat van die studieschuld heeft ze in een ander topic al uitgebreid uit de doeken gedaan. Lijkt me niet nodig om het hier nog eens over te doen.

Ok, wist ik niet.

Heb haar OP even gelezen erover, verder zal ik er niks over zeggen.
Ik las hier laatst iets van kleuranalyse, zodat je niet zo snel miskopen meer doet omdat je dan beter weet wat wel en niet bij je past.

Nu ben ik een ramp met mode, ik heb er echt geen kijk op! En ik heb een hekel aan shoppen, ik doe dat graag minder (niet alleen uit vrekkenopzicht) Dus dat zou wel iets voor mij zijn...

Maar als ik wat zoek op internet kom ik alleen maar uit bij hele dure analyses... en bij sommige krijg ik ook de indruk dat ze je gewoon op een snelle goedkope manier veel geld afhandig willen maken.... En dat is natuurlijk verre van vrekkerig!

Weet er iemand een gratis goedkope voordeligere oplossing voor dit "probleem" ?
http://www.modewijzer.com/advies/kleurtypes.htm

Ik heb de analyse cadeau gekregen, dus da's wel heel goedkoop.

Maar hij was meer dan 100 euro, dat herinner ik me nog wel.

Dan krijg je ook zo'n kleurenwaaier.

Op zich kun je zelf ook wel een beetje kijken welk type je bent.

Ik wist van een aantal kleuren al dat ze mij goed staan, en die pakte ik automatisch al. Maar ik weet nu ook welke kleuren ik niet meer koop.
Ik heb laatst een prei ovenschotel gemaakt, maar ik heb mijn eigen sausje gemaakt, dus geen kant en klaar. Ik heb melk, eieren, kruiden en aardappelzetmeel gebruikt. Echter het sausje was veels te dun. Heeft iemand een tip welk ingredient ik eraan toe moet voegen om de saus dikker te krijgen?
Maizena?
@Janna: Wat goed dat je je studieschuld al hebt afbetaald. had het gelezen in ander topic. Mijn vriendje heeft ook studieschuld van 16.000. Laatst kreeg we weer bericht omdat hij in januari moet gaan betalen. Ik kan me er zo aan irriteren aan die schuld. Het liefst betaal ik het zo snel mogelijk af. Alleen hebben we dus een huis gekocht en een bouwdepot. Nu denk ik dat het handiger is om de lening met het vastgestelde bedrag maandelijks af te betalen en dan te sparen voor keuken of badkamer, zodat we daar geen extra geld voor op hoeven te nemen. Want ons bouwdepot zal niet toereikend zijn om het hele huis te bouwen.
Maizena is dat niet hetzelfde als aardappelzetmeel? Ik had er best veel van gebruikt dacht ik, maar misschien niet genoeg. Zou bloem ook werken of is dat echt alleen om te bakken?Ik dacht dat je daar ook een bloemkoolsausje van kan maken. Voorheen gebruikte ik altijd de pakjes, maar ik wil het nu zelf leren te maken.
@nogeensdan: dank je, ik ga daar eens kijken Mooi om cadeau te krijgen zeg!

Meer tips zijn welkom

@BrEkster: Maizena is maiszetmeel, word veel gebruikt als bindmiddel. Probeer het eens

Ik maak trouwens altijd een witte roux als basis voor mijn sausje voor preiovenschotel. Heel makkelijk, boter smelten, bloem erbij, roeren en verwarmen. Melk erbij en verwarmen + roeren tot gewenste dikte. Als het dan wat te dik is doe je er weer wat melk bij, is ie te dun dan verwarm je wat langer (wordt snel dikker)

Dan heb je een mooie witte saus

Soms doe ik er nog wel eens wat bieslook door.
BrEkster, ik had ook zo'n soort keerpunt, wat Sillies nu heeft. Toen was ik ook nog niet afgestudeerd. Toen heb ik een automatische overboeking aan IBG aangemaakt en steeds als m'n salaris binnenkwam ging er meteen geld naar IBG. En als ik iets extra's had ging dat ook naar IBG. (extra gewerkt, vakantiegeld, belastingteruggave...) Verder heb ik er niet teveel over nagedacht, want daar schiet je toch niets mee op. 't geld moet gewoon terug en hoe sneller dat is gedaan, hoe minder rente je betaalt. En zeker omdat ik niet gewend was geraakt aan meer geld per maand om uit te geven, ging het best. Ik had nog geen groter huis of auto of iets anders waar veel geld heen ging...

Wat zijn de voorwaarden voor een bouwdepot? Moet je huis er meer waard van worden?

En tegen wat voor rente leen je daar je geld? Want als je geld dat je tegen een hogere rente leent (hypotheek, bouwdepot) gaat gebruiken om een lening met een lagere rente (IBG) af te lossen, dan kost het je dus geld...
quote:Punica schreef op 02 december 2010 @ 13:04:

Ik maak trouwens altijd een witte roux als basis voor mijn sausje voor preiovenschotel. Heel makkelijk, boter smelten, bloem erbij, roeren en verwarmen. Melk erbij en verwarmen + roeren tot gewenste dikte. Als het dan wat te dik is doe je er weer wat melk bij, is ie te dun dan verwarm je wat langer (wordt snel dikker)

Dan heb je een mooie witte saus

Soms doe ik er nog wel eens wat bieslook door.Is dat zoiets als bechamelsaus?
quote:Janna_ schreef op 02 december 2010 @ 13:10:

[...]

Is dat zoiets als bechamelsaus?Ik heb geen idee, want ik weet niet goed wat bechamelsaus is. Is dat niet met kaas erin of zo?
Eh, ik dacht met boter en bloem...

Ik zoek het op...

25 gram boter

25 gram bloem

melk

Bereidingswijze voor Bechamelsaus

Verhit de boter in een pan tot de boter begint te kleuren.

Roer de bloem erdoor en laat het mengsel al roerend 3 minuten op laag vuur pruttelen zodat de bloem gaat garen. Schenk een scheutje melk bij het mengsel en blijf goed roeren. Voeg de volgende scheut melk toe als het mengsel een glad papje is. Kook de saus nog 3 minuten en breng het op smaak met zout.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven