Internetdating kletstopic

29-03-2010 22:29 4410 berichten
Deel je ervaringen, stel je vragen, iedereen welkom!

(Hier stond een poging tot een overzicht van de stand van zaken bij diverse hier regelmatig terugkerende posters. Was echter nauwelijks bij te houden door snelle veranderingen en wisselende aanwezigheid. Nu moeten jullie hier dus weer even zelf de kluwen zien te ontwarren.)
anoniem_90685 wijzigde dit bericht op 12-02-2011 23:41
Reden: Overzicht verouderd, nieuw overzicht nauwelijks te doen
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hi Zamirah, Ik heb heel even op RP gestaan maar kreeg eigenlijk alleen maar berichtjes van mensen die niet bij me passen. Berichten vol spelfouten (daar kan ik dus echt niet tegen) en ik vind het nogal onhandig dat je als gratis lid geen berichten kan versturen maar alleen aan kan geven dat je interesse in iemand hebt.

Je wordt dus al vrij snel gedwongen om te gaan betalen.
Veel geneuzel op rp......zonde van je tijd en geld.
Wel goede ervaringen op RP. Het is gewoon een kwestie van tijd en geduld om het kaf van het koren te scheiden. Heb geen slechte ervaringen, Ben om het zo maar te zeggen wel op correcte manier afgeserveerd, zoals dat heet. Pijnlijk soms, en teleurstellend, als ik de man in kwestie wel zag zitten.

Met de laatste date heb ik 7 ontmoetingen gehad en toen werd alsnog de handdoek in de ring gegooid. Dat hakte er toch wel erg in, want ik was toch wel verliefd. Maar zelfs na 6 of 7 dates kan het zo omslaan. Ik vind wel opvallend dat er veel mannen zijn zichzelf slecht kennen en niet goed weten wat ze willen. De ene biecht op, verliefd te zijn en komt drie dagen later tot de ontdekking dat gevoel weg is?!?!

Ik weet tijdens de eerste date al of die klik er is of niet. Als de klik er bij mij eenmaal is, dan is de kans heel erg groot dat deze er bij date 4 ook nog is.

Ik heb na de laatste chras mijn account op RP verwijderd. Ben nu dus moed aan het verzamelen om er weer op te gaan staan. Twijfel nog...

Als iemand mij een mail stuurt en daarin iets over zichzelf vertelt, dan reageer ik terug. Ik bedank de ander in ieder geval voor de moeite. Als diegene mij niet aanspreekt zeg ik eerlijk dat ik contact heb met een ander en wil kijken wat daaruit voortkomt.
Heb RP ooit wel geprobeerd, maar al snel mijn account weer verwijderd. Het was mij té veel kaf. Ik beperk me nu tot het hoogopgeleide segment (Match4Me, paiq, E-matching). Mannen die iets meer te melden hebben, zeg maar.

@Merenthe Dat lijkt me inderdaad wel zwaar, een man die na zeven dates als nog afhaakt. Heb zelf in de afgelopen zomer een tijdje gedate met een en dezelfde man (vijf dates in totaal), waarna we samen hebben moeten vaststellen dat hoe graag we het ook zouden willen, het gevoel gewoon mist. Toen was ik ook weer een tijdje klaar met daten.

Vanavond is de eerste date weer sindsdien. Nu wel een klein beetje de kriebels. Sowieso nog zien hoe ik me met dit weer naar de betreffende locatie weet te verplaatsen...
Succes Sasa!!
Thanx, Ram32!

Hmm... nu toch wel ronduit zenuwachtig geworden. Komt ook omdat het met dit weer gewoon meer fuss is om ergens naartoe te moeten. Het idee 'even op en neer, als ik wil ben ik zo weer thuis', heb ik op dit moment niet...
Meid dit is toch geen weer om voor een onbekende kerel de weg op te gaan...........
haha peecee. wel doen hoor rasa, mss is ie wel heel leuk.

Of moet je echt ver (buiten de stad ofzo)?
By the weg... heb vanmiddag met mn interessante contact gemaild en we gaan een keer wat afspreken. dat gaat snel zo!

we moeten nog afspreken wat en hoe, ik hou jullie op de hoogte!
Nou, de weg op... het was met de tram (normaal gesproken had ik de fiets gepakt). Netjes laatste tram gehaald en nu weer thuis. Wel een beetje in verwarring. Hij was best heel leuk eigenlijk. Niet echt het type waar ik normaal op val. Hij is heel lief en meestal val ik op wat stoerder. De avond eindigde in een flinke zoenpartij. De twijfel zit hem in het feit dat hij wel erg into me lijkt (het was de enthousiaste van de twee) en dat ik daar altijd nogal van schrik. Nou ja, laat ik nou niet meteen in de pieker- en analyseermodus schieten. Eerst maar eens een nachtje over slapen....
O rasa, leuk!

Kan me wel voorstellen dat je schrikt van zijn enthousiasme, heb ik zelf ook altijd wel als dat gebeurt. Hou het liever een paar dates 'spannend' en onbesproken zeg maar. En je type niet.. tsja, verandering doet eten he! Vind je hem uiterlijk wel aantrekkelijk?

Benieuwd hoe je na een nachtje slapen over denkt
Onrustig nachtje geslapen... zie dat toch maar als een goed teken... En ja, qua uiterlijk is ie zeker prettig om naar te kijken!

Wel een beetje gek dat ik maandagavond nog een date met een andere vent heb. Normaal gesproken doe ik dit nooit, tegelijkertijd dates met twee mannen plannen. Maar ja, als je al zoveel mannen hebt gedate waar je niets voor voelt, tja, dan denk je dat dat vast geen kwaad kan. Ik ga die andere man nog wel zien hoor. Niet erg om vergelijkingsmateriaal te hebben
Ok spannend! Inderdaad geen ramp om twee tegelijk te daten! Maar ik zat daar gisteren toevallig over te denken en ik denk zomaar dat ik het niet zo tof zou vinden als mijn date ondertussen ook met andere vrouw(en) datete. Onredelijk he? haha! Wat zouden jullie daarvan vinden?

Ik zou het sowieso zelf niet kunnen, twee of meer tegelijk. Als ik met iemand afspreek dan betekent dat wel iets voor mij. Als dan zou blijken dat mijn date de dag erna iemand anders zou ontmoeten dan zou ik echt het gevoel hebben dat k me moet bewijzen om zijn hart te veroveren zeg maar. Dan date ik liever 'exclusief' zodat we elkaar op gelijke voet kunnen leren kennen en ik niet het gevoel heb dat ik extra mn best moet doen zodat hi mij dan toch in godsnaam maar het leukst vind.

Maar misschein neem ik het veels te serieus allemaal ;)
Helemaal mee eens Eefjuh. Gelijke kansen.
Filosofisch gezien was de eerste mens ter wereld die online was... een koorddanser.
@eefjuh, herken en begrijp prima wat je zegt. Dit is zeker niet mijn stijl. Stel dat ik man 2 ook leuk zou vinden (wat overigens wel héél toevallig zou zijn), dan vind ik dat heel snel moet gaan kiezen. Zou niet fair zijn om met twee mannen tegelijk het een en ander te proberen op te bouwen. Maar om nu man 2 op het laatste moment te gaan afzeggen, terwijl ik nog niet eens weet of er een tweede afspraak komt met man 1, vind ik net iets te voorbarig.
Hallo forummers,

Ik ben nieuw hier op het forum alhoewel ik wel al een tijdje geinteresseerd meelees.Ik heb mezelf na lang nadenken ook maar aangemeld op een datingsite, en moet er erg aan wennen!

Mijn profiel is nu binnen 5 dagen bijna 700 keer bekeken, en heb diverse berichten gehad, waarvan eentje me wel aansprak.

Heb de desbetreffende meneer geantwoord en zo ging dat zo'n 3 dagen over en weer, dat mijn profiel en foto's hem erg aansprak, we veel dingen gemeen hadden etc etc.

De liefde voor dieren die ik heb sprak hem erg aan, zelfs zo dat hij voor de lol zei: zullen we trouwen?

Tja nu ben ik niet zo snel van het verliefd worden, en had ook in mijn profiel aangegeven het komt zoals het komt.

Weet niet of ik er juist aan heb gedaan om een profiel te maken, ben nogal van dik hout zaagt men planken, men moet niet direct op mijn huid gaan zitten en ben ook wel van het duidelijke.. aangeven wat leuk is en wat niet..

Nu is er radiostilte sinds 3 dagen, maar bezoekt hij nog diverse keren mijn profiel, denk dat ik iets verkeerd heb gezegd ofzo..

ben dus ook geneigd om te denken doegie.. zeg gewoon wat je denkt en wat je voelt.. maar houd ik wijzelijk mijn mond, omdat ik weet hoe ik zijn kan.. en wil niemand voor het hoofd stoten..

Tips voor deze nieuwkomer wbt daten zijn welkom!

GR
@Daisy, welkom!

Tja, ik ben simpel in die dingen. Ik zou hem gewoon een berichtje sturen van het soort 'Je bent zo stil geworden. Heb ik iets verkeerds gezegd?'. Maar er lopen hier geloof ik hele volksstammen rond die vinden dat je in dit soort situaties niet zelf weer contact moet zoeken.
Leuk Rasa dat je date zo goed heeft uitgepakt. Heb je vandaag al wel iets van hem gehoord?

Tja en toch, kan gek lopen, dat je opeens de ander ook leuk vindt. Laat je het maandag even horen, ben benieuwd.....

Mijn aangemeld bij E-matching. Kijken hoe dat gaat verlopen.

Overweeg echter om toch weer terug te gaan naar RP.

Weet je wat me ook tegenhoudt, dat ik dan mijn nieuwsgierigheid niet kan bedwingen en ga kijken of mijn vorige date actief is.

Dat steekt dan als ik zie dat hij online is.
@Merenthe We hebben vandaag wat gesmst en gemaild. Eigenlijk best prettig, een man waarbij je geen hard to get hoeft te spelen.
quote:Rasa schreef op 05 december 2010 @ 23:34:

@Daisy, welkom!

Tja, ik ben simpel in die dingen. Ik zou hem gewoon een berichtje sturen van het soort 'Je bent zo stil geworden. Heb ik iets verkeerds gezegd?'. Maar er lopen hier geloof ik hele volksstammen rond die vinden dat je in dit soort situaties niet zelf weer contact moet zoeken.

Ik heb gisteren een berichtje gestuurd hoe zijn sinterklaas was, aangezien hij zwarte piet moest spelen, maar geen antwoord maar wel 3 keer op mijn profiel kijken..

Ik stuur niets meer, ik heb de moeite genomen al zijn berichten te beantwoorden ( waren er 30 in 3 dagen) maar andersom kost dat dus blijkbaar moeite.

Ben wel zo arrogant te denken zoek het uit, het is uiteindelijk jouw verlies en niet het mijne

Ik ben dus niet zo simpel, was ik het soms maar!

GR
Zit zo af en toe wat pagina's te lezen maar je hebt zelf ook al aardig wat ervaring Rasa!

Ik zou er dus heel snel van genezen zijn sorry, en laat het de mannen ook weten.

GR
@Daisy, welkom! Je hebt er goed aan gedaan om een bericht te sturen. Rasa gaf al aan dat er hier mensen zitten die aangeven dat je in zo'n situatie geen bericht moet sturen, maar daar zou ik geen voorstander van zijn. Dus ik zou net als Rasa vragen hoe het zit. Vooral omdat je merkt dat hij jouw profiel continue aan het bekijken is, maar niet reageert. Uiteindelijk gaat het erom wat jij zelf wilt. 30 berichten in 3 dagen is veel, dus zou je kunnen zeggen dat hij geïnteresseerd is. Die radiostilte van 3 dagen zegt op zich niets, kan namelijk gebeuren. Dat hij in die 3 dagen stilte wel online is en notabene jouw profiel vaak bekijkt is wel een teken aan de wand. Je hebt nu dat bericht gestuurd en geen reactie gekregen. Daarom zou ik nu toch verder gaan kijken naar de volgende vent. Hoe zie jij graag het online contact?

Ik heb zelf met een aantal vrouwen contact gehad waarbij de inhoud van de chats/emails heel leuk en geïnteresseerd waren, maar waarbij er veel stiltes tussendoor waren. Dit werkte enorm vermoeiend, waardoor ik voor mijzelf twee regels bepaalde waar ik mij continue aan hield:

- Ik ga nooit achter iemand aanlopen. Het contact moet redelijk vlot en spontaan verlopen, én van twee kanten komen. Mocht het zo zijn dat het initiatief alleen bij mij ligt, dan stop ik met het contact en laat ik het verwateren. (Wat ook altijd gebeurde als ik dat gevoel had)

- Ik date nooit in het echt met iemand als er online geen klik is.
quote:Zamirah schreef op 04 december 2010 @ 10:18:

Wat is jullie ervaringen met RP?Mijn ervaringen zijn positief. Ik heb er sinds kort mijn vriendin leren kennen. Nou kan ik er alleen als man over oordelen, maar ik vind RP een goede site. De layout en de service vind ik prima in orde, heel prettig. Je moet wel het kaf van het koren weten te scheiden, want ook bij de vrouwen zit er 'pulp'. Nepprofielen die je aan een 4-cijferig smsnummer willen verbinden, vrouwen die alleen maar die aandacht willen, maar verder niks, etc. Zoals bij vele datingsites moet je een gezond verstand hebben, een lange adem en een redelijke olifantenhuid voor de teleurstellingen. Oja, betalend lid is een pre, als man zijnde zelfs een must, want een gratis lid kan niks, behalve hopen dat de ander betalend lid is. Prijs/kwaliteit verhouding bij RP is prima.
Hallo Sodeju

Ik ben er eerlijk gezegd klaar mee, leven gaat door!

Hij was zeer helder over wat hij van me vond, dat van de paar zaken die hij van me wist dat ik flink wat punten had gescoord.

Beide dierenliefhebbers, vegetariers, willen beiden geen kinderen en nog een paar zaken.

Wilde wel meer fot's zien want ik was leuk om naar te kijken.

Vroeg ook direct of ik al wat harten van mannen sneller liet kloppen etc etc..

Heel leuk maar dat betekent voor mij nog niets, ken de man verder nog helemaal niet goed.

Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik een aantal maanden per jaar in het buitenland woon, en maar 5 maanden in NL.

Heb in mijn profiel aangegeven dat het komt zoals het komt niets meer niets minder..

Maar goed, het is zijn verlies en niet het mijne....

Dat jullie het zolang volhouden met dat daten.. weet niet hoelang ik mijn profiel ga aanhouden!
quote:Sodeju schreef op 06 december 2010 @ 11:27:

[...]

vrouwen die alleen maar die aandacht willen, maar verder niks, etc.Waar baseer je dit op?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven