Gezondheid alle pijlers

Tandimplantaat in Belgie laten doen?

05-12-2010 16:05 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Lezer,

Mijn partner is een paar weken geleden zijn voortand verloren. De tand was al dood, en is nu met wortel en al eruit gehaald. We hebben een offerte laten maken, en het kost bijna 2500 euro om het hier in Nederland te laten doen. (verzerking vergoed bijna niets)

Borstimplantaten haal je tegenwoordig ook voordelig in Belgie , dus waarom niet een tandimplantaat?

Iemand ervaring mee om het in Belgie te laten doen? Het scheelt als ik een paar websites moet geloven de helft.

Wie o wie heeft een belgies juweeltje in zijn mond?
Hmm.. ik lees even mee. Ik mis een tand en wil heel graag een implantaat. Gelukkig zit die tand (die er dus niet meer is) redelijk achterin dus als ik niet te breed grijs zie je het niet. Maar het maakt me wel onzeker.

Implantaten zijn duur en volgens de kaakchirurg zou een kroon de tanden ernaast beschadigen.

Ik heb echter nog nooit gehoord dat het in Belgie goedkoper kan.
Geen idee over Belgie, wel een tip. Mijn tandarts heeft bemiddeld tussen mij en de verzekering, waardoor ze uiteindelijk besloten om volledig te vergoeden

Misschien kun je je tandarts vragen om eens te bellen naar je verzekeraar.
Echt? Wat fijn!

Welke verzekering heb je?
Ben al bezig geweest met tandarts en verzerking. Het verliezen van de voortand is voortgekomen uit een trauma (letsel). Als kind is hij namelijk in een kuil gefietst. En nee, er wordt zelfs met dit niet vergoed.

We kunnen ons nog wel bijverzekeren (naar stap 3 ipv 1) dan betalen we 22 euro pm meer, en wordt er iets meer vergoed. Per saldo scheelt dit bijna 300 euro. Maar goed, dan blijft er nog een smak geld over wat zelf betaald moet worden.
Ik lees mee, ik mis 2 kiezen op een rij. Ik zou daar graag een implantaat willen. Ik weet dat Turkye wel goedkoop is.
Menzis.

Ik had bewust het hoogste tandartspakket afgesloten, maar dan nog wordt er maximaal 1500 euro vergoed. En aangezien ik ook al 2 dure behandelingen bij de mondhygiëniste had laten doen, was er nog maar 1000 euro over.

Ik had de rekening al betaald, maar een paar weken later kreeg ik een brief dat ik alles weer terug kreeg.

Na een telefoontje bleek dat mijn tandarts had gebeld, en ze daarom alsnog hadden besloten om volledig te vergoeden Moest nog wel een deel eigen risico betalen, maar dat is beter dan 1500 zelf ophoesten.
Jorina, wij zitten ook bij menzis! Met welke reden is het wel vergoed dan? Denk je dat mijn partner ook in aanmerking kan komen?

Zit nu in een lastig pakket, van de week de tandartsverzerking al 2 stappen verhoogt, misschien toch terugzetten omdat hij het in belgie laat doen, nu weer jouw berichtje...

Ik weet het even niet meer, Help!
Ik woorn in Belgie en ben heel erg tevreden over de gezondheidszorg hier. Het enige dat ik nog in Nederland laat doen zijn mijn tanden......................
quote:winkelfanaat schreef op 05 december 2010 @ 16:45:

Jorina, wij zitten ook bij menzis! Met welke reden is het wel vergoed dan? Denk je dat mijn partner ook in aanmerking kan komen?

Zit nu in een lastig pakket, van de week de tandartsverzerking al 2 stappen verhoogt, misschien toch terugzetten omdat hij het in belgie laat doen, nu weer jouw berichtje...

Ik weet het even niet meer, Help!

Ik heb geen idee wat hij heeft gezegd, hij zal er wel iets van hebben gemaakt dat het echt noodzakelijk was.

Maar misschien anders morgen even bellen met de tandarts, wat de mogelijkheden zijn? Als hij/zij zegt dat ze niet willen bemiddelen, heb je tot februari de tijd om je verzekering aan te passen.
quote:watgebeurter schreef op 05 december 2010 @ 16:49:

Ik woorn in Belgie en ben heel erg tevreden over de gezondheidszorg hier. Het enige dat ik nog in Nederland laat doen zijn mijn tanden......................Want?
Maar bij mijn partner zou het dan toch echt ook noodzakelijk zijn? Hoe lang is het bij jou geleden?

Ben ook wel benieuwd watgebeurter, slechte ervaring met belgische tandartsen?
quote:winkelfanaat schreef op 05 december 2010 @ 16:54:

Maar bij mijn partner zou het dan toch echt ook noodzakelijk zijn? Hoe lang is het bij jou geleden?

Ben ook wel benieuwd watgebeurter, slechte ervaring met belgische tandartsen?

Ik heb het drie maanden geleden laten doen, aankomende week komt er een tijdelijke kroon op, en in maart de definitieve. Blij toe, want ik word gek van het plaatje wat ik nu draag.

Ik denk dat verzekeraars de reden misschien meenemen in hun oordeel of vergoeding op zijn plaats is. Mijn hoektand is afgestorven doordat in mijn jeugd, mijn slotjesbeugel niet goed is geplaatst, en daardoor er te veel druk op mijn tanden stond. Gevolg was een scheef gebit, en een afgeknelde wortel.

Maar nogmaals, ik denk dat je je tandarts gewoon even om advies moet vragen
Noodzakelijk was het bij mij trouwens niet. Het trekken van de tand wel, maar het plaatsen van een implantaat met kroon is eigenlijk iets cosmetisch. Je kán in principe ook zonder die tand leven, je doet het alleen niet omdat het geen gezicht is.
-
Mijn tandarts heeft mijn verzekering (ook Menzis) een brief gestuurd, dat het nódig was en ik heb dus onderin 2 implantaten en alleen maar 90 euro eigen bijdrage betaald. En de rekening was erg hoog....want ik moest een ondergebit, implantaten en een nieuw bovengebit!
Hey,

Ik woon in Belgie. Ben zeer tevreden over de ziektekostenverzekerning hier. Een standaardverzekering (mutualiteit) vergoed hier 80% van de tandartskosten onbeperkt.

Kosten voor bruggen, kronen, ed vallen hier wel buiten. Hiervoor heb je een aanvullende tandartsverzekering nodig.

Heb ook een implantaat nodig, mis een kies rechtsboven.

Heb bij de tandarts een offerte gevraagd, 750 euro voor het implantaat. En voor de kroon ook 750 euro. Dat is toch wel een verschil met in Nederland als ik het zo lees. Ik heb zelf een aanvullende tandartsverzekering en deze vergoed 80% van de kosten, valt dus nog wel te betalen.

De hoogste offerte die ik heb ontvangen voor een implantaat in belgie is 1000 euro, en dit was bij een privekliniek. Prijzen zijn hier echt wel een stuk lager dan in Nederland.

Weet niet meer hoe het precies werkt met de Nederlandse ziektekosten verzekeringen, maar kan je niet naar Belgische tandarts toe? Worden buitenlandse behandelingen niet gedeeltelijk vergoed?

Groeten
@Wolkje; Dat is maar net hoe je verzekerd bent. Volgens mij moet je sowieso je verzekering om toestemming vragen voor een behandeling in het buitenland, komt bij dat je in NL vaak uit 2 manieren van verzekeringen kiezen. Of een verzekering waarbij je alleen kan kiezen uit gecontracteerde zorgaanbieders, of een verzekering waarbij je vrije keus hebt. De laatste is over het algemeen wel duurder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven