vriend slecht

02-12-2010 18:57 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,op dit moment is het met mn vriend slecht, hij heeft wel veel problemen ivm zijn zoontje en moet hij ineens veel geld betalen aan de belasting wat hij niet kan betalen,heeft dus financiele problemen,hij zit nu heel erg in de knoop en heeft nergens zin in,bij hem is al eerder manisch depressief vast gesteld,hij zei me dat hij niet toe is aan een echte relatie,dat kan natuurlijk maar wij hebben nu een intieme relatie en ben zo bang dat hij dat misschien ook niet meer wil en heb hem vaak gezegd dat ik hem niet kwijt wil.hij moet eerst aan zichzelf denken zegt hij.zoenen doen we wel.

ik wil hem graag helpen en heb gezegd dat ik begrip heb voor hem en hem steun,psycholoog heeft hij. maar nu zit ik ook niet lekker in mn vel en ben dus zo bang dat ik hem kwijtraak. hij doet zichzelf te kort zegt hij,maar het is niet uit tussen ons.wat moet ik doen en hoe kan ik hem helpen?
ja, ene keer doet hij zo en de andere keer is hij aardig, ik wil zo ook niet behandeld worden, wij zijn ook collega,s. nu ik me dus niet lekker voel en koorts heb, ben ik misschien morgen niet op t werk en ga hem dat flink laten voelen
ik zit wel af en toe te denken om een vriend te nemen,ik verdien ook wel iets beters denk ik soms.maar ik ga bijna nergens heen,niet meer uit ofzo dus ik zou niet weten waar ik er een moet tegenkomen?
Smurfje, je moet niet gaan denken ik krijg geen vriend want ik kom nergens. Dat is ook niet de juiste basis om een relatie aan te gaan. Je moet eerst gelukkig zijn met jezelf. En waarom ga je dan niet is vaker weg? Geen zin om af en toe lekker met vriendinnen wat te gaan drinken ergens of zo? Je krijgt dan ook al op zijn minst aandacht van mannen. En dat vijzelt je zelfvertrouwen weer lekker op :-)
quote:smurfje251 schreef op 05 december 2010 @ 16:06:

ja, ene keer doet hij zo en de andere keer is hij aardig, ik wil zo ook niet behandeld worden, wij zijn ook collega,s. nu ik me dus niet lekker voel en koorts heb, ben ik misschien morgen niet op t werk en ga hem dat flink laten voelen

Smurf, dat heeft met zijn ziekte te maken. Ik denk niet dat hte de oplossing is om het hem morgen flink te gaan laten voelen. Daar kom je niet verder mee en je voelt jezelf alleen maar kutter.

Ga eerst aan jezelf werken. Zolang je niet goed alleen kunt zijn en tevreden bent met jezelf zul je geen succesvolle relatie krijgen. Je zoekt het geluk in een man, en dat werkt gewoon niet.
ik heb weinig vriendinnen eigenlijk
Hoe lang ga je hier nog mee door Smurfje? Je reageert namelijk niet op degenen die je er op wijzen dat het al maandenlang één doffe ellende is.

dus nogmaals... hoe lang ga je hier nog mee door?
Heb je ook niet 1 goede vriendin of zo? Je bent dus erg bang om alleen te zijn. Ik vind dat wel heel erg voor je. Iedereen herkent dat natuurlijk soms wel een beetje en tja hij is nu waarschijnlijk alles voor jou. Ik hoop echt dat je hier uit gaat komen op een goede manier. Ik weet hoe moeilijk het is.
ik snap jullie echt allemaal. ik ben ook van plan om weer eens uit te gaan,maar altijd alleen en dat vind ik niet veel aan,toen ik jaren terug uitging,kreeg ik ook aanspraak van jongens en had jaren terug een relatie gehad die ik in de discotheek heb leren kennen.maar dat is hij niet hoor. ik werk op een sociale werkvoorziening en heb pdd-nos maar in lichte mate en zie er verder normaal uit en heb moeite met leren. ik werk samen met een andere vrouw die is 31 en heeft de zelfde beperking als mij en heeft ook een man gehad via het werk,die relatie was toen uitgegaan omdat zijn moeder alles bepaalde en dat ook van haar.haar geld enzo en dat zij in een tehuis moest.ze had ook eerst moeite gehad om hem los te laten en ze was daar ook goed ziek van geworden. nu is ze anders gaan denken en is veranderd, ze wil daar geen man meer van de werkplaats en ze wil hem niet meer terug.omdat die mannen allemaal wat mankeren op de sociale werkplaats
...zucht... Smurfje... ik geef het op. Je WIL overduidelijk niets anders want je dwaalt steeds af en hebt overal excuses en smoesjes voor. Misschien heeft dat met je PDD-Nos te maken, dat weet ik niet want ik ken het niet. Maar ik voel wel dat het weinig nut heeft om je van adviezen te voorzien... sorry
sorry,maar dat wou ik uitleggen, ik weet nu ook niet wat ik met hem wil en ik luister echt wel naar jullie adviezen! dus ik heb wel iemand waar ik daar weleens over praat,want die collega heeft ook zoiets meegemaakt
ik ga het toch nog een keer zeggen: Stop asjeblieft met die klootviool! Dit is niet goed voor je. Beter alleen en gelukkig, dan samen en ongelukkig.

En misschien kun je gezellig samen met die collega gaan stappen of wat anders leuks gaan ondernemen zodat je toch weer wat meer onder de mensen komt?
quote:smurfje251 schreef op 05 december 2010 @ 17:21:

sorry,maar dat wou ik uitleggen, ik weet nu ook niet wat ik met hem wil en ik luister echt wel naar jullie adviezen! dus ik heb wel iemand waar ik daar weleens over praat,want die collega heeft ook zoiets meegemaaktHet zou goed voor je zijn als je weet dat je niet met hem wil !
Het is leuk om de topics van Smurfje te lezen. Allemaal goede diagnoses, goede adviezen, en Smurfje die op een zinnetje ervan reageert en verder gewoon verder gaat zichzelf in de ellende te werken.Het verschil tussen een dagboek en een forum is Smurfje niet duidelijk.

Hallo Smurfje! wij zijn levende mensen! We hebben je verhaal gelezen en er over nagedacht! We proberen je te helpen maar wat doe jij er aan om je ellende te verbeteren?

Ach wat maak ik me ook druk. Hier wat algemene adviezen. pik er maar een uit, of niet.

Je hebt geen relatie met je partner,

je hebt een relatie met het beeld

dat je van je partner hebt.

Zoek je troost niet bij degene die je pijn deed.

Alles valt te overleven, behalve de dood.

Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker.

Je hebt uiteindelijk je begeerte lief en niet het begeerde.

Wees meester en vormgever van jezelf.

Geluk is niet afhankelijk van dingen buiten ons,

maar van de manier waarop wij die zien.

Ieder mens is de architect van zijn eigen lot.

Zelfs een weg van duizend mijl begint met èèn enkele stap.

1 dwaas kan meer vragen stellen dan duizend wijzen kunnen beantwoorden.
Beklaag je niet over de duisternis, steek een kaars aan.
ja zou kunnen,ik weet niet of ze het met mij wil doen dat stappen,maar ze zegt steeds,het is dat ik daar moet werken maar prive hoef ik ze niet tegen te komen, al die flappen daar
quote:Zwuppeliennn schreef op 05 december 2010 @ 16:59:

[...]

Smurf, dat heeft met zijn ziekte te maken. Ik denk niet dat hte de oplossing is om het hem morgen flink te gaan laten voelen. Daar kom je niet verder mee en je voelt jezelf alleen maar kutter.

Ga eerst aan jezelf werken. Zolang je niet goed alleen kunt zijn en tevreden bent met jezelf zul je geen succesvolle relatie krijgen. Je zoekt het geluk in een man, en dat werkt gewoon niet.Smurf, zou je hier eens op kunnen reageren. Ik vraag me af hoe jij hier tegenaan kijkt.
Dan zou ik me - als ik jou was - toch maar gaan aansluiten bij een sportclub of iets dergelijks. Lekker in je uppie er op uit en andere mensen leren kennen!

Maak een stappenplan voor jezelf:

Stap 1 -> activiteiten buiten de deur gaan zoeken

Stap 2 -> vriendlief vanaf NU in zn sop gaar laten koken

Stap 3 -> 'ja maar' uit je woordenboek schrappen
ja,je hebt gelijk,weet ik,maar is dat wel echt zijn ziektebeeld of is hij gewoon zo? morgen ben ik denk ik niet op mijn werk nee,niet met die koorts en verkoudheid,ben bijna nooit ziek!

die collega wil liever onder de normale mensen en ze zei tegen mij dat het voor mij ook veeeel beter is dan die van de sociale werkplaats

sporten doe ik al 2 keer per week maar heb daar ook weinig contact,ik vind het moeilijk om contact te maken met anderen en zijn weinig mensen van mn leeftijd
Hij is gewoon zo... en het maakt niet uit of het door een ziektebeeld komt. Hij gedraagt zich zo tegen jou en zal dat blijven doen. Voor jou is het niet acceptabel toch?

Dus:

Vraag: Accepteer je zijn gedrag nog langer?

Antwoord: Nee... vanaf NU niet meer, er is genoeg gebeurd!

Zo simpel... zonder 'ja maar'
Dus... is sporten niet de manier voor jou om in contact te komen met anderen.

Dan zou je een leuke cursus kunnen gaan volgen... en dat vergroot dan misschien gelijk je kansen op een 'normale' baan.
Eh ja, wat Bianca zegt dus

En dat je niet op je werk bent morgen, dat is nou eenmaal zo. Iedereen is weleens ziek. Maar laat het daar ook bij en ga het niet zoals je zegt, je "vriend" nog eens extra laten voelen. Dat is nutteloos.
is er misschien iets waar ik alleen heen kan gaan qau activiteit?
Je kan een teamsport gaan doen of een schildercursus of bij een loopgroepje gaan of een kaartclubje of eh nog honderd andere dingen. Ga gewoon doen wat je leuk vindt.
bianca gaf een goeie tip, studie of cursus, kan vaak wel via sociale werkplaats.
wij slapen nooit.
maar........ ik heb wel en dat hoort bij mijn beperking dat er bij mij veel dingen herhaald moet worden en dan het kwartje pas bij mij valt
Als je dat van jezelf weet dan lees je toch je topics nog een paar keer door en blijf je voor jezelf herhalen dat hij niet goed voor je is. Volgens mij zeggen je ouders het ook....dus hoe vaak wil je het nog horen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven