Mijn kat is ook mijn wekker

02-12-2010 11:55 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alleen dan eentje die iets te vroeg afgaat.

Ik heb een siamees, ze is erg eigenwijs en dat vind ik ook erg leuk aan haar, ook praat ze heel erg veel.

Alleen de afgelopen 2 weken, komt ze me standaart om half 6 wakker maken.

Ze gaat dan op mijn buik/borst staan en mauwt heel veel, en aait met haar pootje over mijn gezicht. Ik vind het heel erg lief hoor...maar ook wel irritant,heeft iemand tips?

Haar niet meer in de slaapkamer laten is geen optie want dat is ze heel haar leven al gewend en anders gaat ze een uur aan de deur zitten mauwen
Waren ze maar mijn wekker, dan had ik me vanochtend niet verslapen Maar toen ik wakker schrok, lagen ze ook nog allebei heerlijk te slapen en keken alleen een beetje geergerd toen ik redelijk gestresst op stond.
http://www.youtube.com/watch?v=w0ffwDYo00Q
Mijn kat was ook mijn wekker. Consequent om half 5. Toen kat 2 erbij kwam besloten ze de hele nacht te spelen en lawaai te maken. Ze slapen nu in een andere kamer. We horen ze wel (we hebben maar 1 verdieping), maar ik kan het nu wel beter negeren.

Heeft een tijdje geduurd voordat ze dit accepteerden, vooral de oudste was (en is) het er niet mee eens. Hij verstopt zich 's avonds altijd wanneer we naar bed willen. Maar het helpt wel! We geven ze nu elke ochtend half 8 eten. Niet eerder, niet later. Dus tegenwoordig is de inwendige kattenwekker ingesteld op half 8. Duurt even, maar dan heb je ook wat.
mijn kat is ook mijn wekker en ik woon in een studio zonder slaapkamerdeur. Vind het fijn dat ze me elke dag wakker maakt maar moet haar nog leren wat weekend is.
quote:Frankie33 schreef op 07 december 2010 @ 10:40:

http://www.youtube.com/watch?v=w0ffwDYo00Q you made my day
quote:groupie schreef op 02 december 2010 @ 15:08:

We hebben het met de plantenspuit in 2 nachten afgeleerd

Dat dacht ik ook te doen, met de plantenspuit naar buiten spuiten als ze aan de deur krabben. Maar na een paar keer had mijn kat dat spelletje door en ging ie doodleuk nét om de hoek zitten als hij hoorde dat ik mijn bed uit sloop...
quote:Snorhaar schreef op 09 december 2010 @ 09:32:

[...]

Dat dacht ik ook te doen, met de plantenspuit naar buiten spuiten als ze aan de deur krabben. Maar na een paar keer had mijn kat dat spelletje door en ging ie doodleuk nét om de hoek zitten als hij hoorde dat ik mijn bed uit sloop...

Herkenbaar! Die van mij zijn ook te slim voor de plantenspuit.

En een 2e kat erbij nemen was voor onze nachtrust niet zo'n goed plan. Nu staan er in 't weekend 2 katten aan onze deur te krabben en miauwen... Soms door de week ook, maar niet elke week en ook niet altijd op hetzelfde tijdstip.

Vannacht kwamen ze met z'n tweeen om 3 uur aan de deur krabben, volgens mij omdat ze het erg koud hadden. Toen we de slaapkamerdeur opendeden kropen ze allebei met koude oortjes onder ons dekbed, en dan ben ik zo'n softie dat ik het niet over mijn hart kan verkrijgen ze weg te sturen. Stom van ze, want er is vloerverwarming op de badkamer, dus daar kunnen ze met z'n tweetjes lekker op de badmat liggen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven