Mijn kat is ook mijn wekker

02-12-2010 11:55 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alleen dan eentje die iets te vroeg afgaat.

Ik heb een siamees, ze is erg eigenwijs en dat vind ik ook erg leuk aan haar, ook praat ze heel erg veel.

Alleen de afgelopen 2 weken, komt ze me standaart om half 6 wakker maken.

Ze gaat dan op mijn buik/borst staan en mauwt heel veel, en aait met haar pootje over mijn gezicht. Ik vind het heel erg lief hoor...maar ook wel irritant,heeft iemand tips?

Haar niet meer in de slaapkamer laten is geen optie want dat is ze heel haar leven al gewend en anders gaat ze een uur aan de deur zitten mauwen
Mijn kat is ook mijn wekker, maar ik heb haar wat later gezet, dus ze gaat pas om half 8 af.

Ik denk haar consequent van bed op de grond zetten en het miauwen negeren. Maar heb er verder ook geen verstand van.

Kan er een reden zijn waarom ze het pas sinds twee weken doet?
Mijn wekker ging elke dag om 5 uur af ineens, dus die slapat nu toch maar beneden.

Gewoon doorzetten dus. Ik vind mijn nachtrust belangrijker.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik heb een Cornish Rex (lijkt qua karakter op de siamees) en die functioneert ook vaak als wekker. Alleen niet altijd op de zelfde tijd. Ze mag de slaapkamer niet in en als ze te vroeg af gaat sluiten we haar beneden in de woonkamer op. Alleen kan ze zo hard mauwen dat ik het dan nog hoor .
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Mijn kat maakt mij op vrije dagen vaak wakker op de tijd dat ik op werkdagen opsta (half 5....). Negeren is geen optie want hij gaat op het kussen staan en vervolgens met z'n nageltjes m'n haar kammen (waarop ik vervolgens met pluishaar wakker word ). Ik geef 'm wat te eten en kruip vervolgens weer in bed, dan is het over. Of ik zet 'm de slaapkamer uit voor die laatste paar uurtjes.
Mijn kat denkt ook dat hij mijn wekker is.. Ik vind van niet.

Eigenlijk vind ik dat hij er niets mee te maken heeft. En hoe durft hij mij wakker te maken als ik kan uitslapen!! (vind mijn kat wel lief hoor..)

Slaapkamerdeur dicht helpt inderdaad niet, dan wordt er aan de deur gekrabd en gemiauwd. Kat heeft ook een nogal klagelijke, zielige miauw waardoor ik, zodra ik me eraan erger, ook gelijk een schuldgevoel heb. Verder wordt hij ook erg gelukkig als ik mijn benen eindelijk over de rand van het bed zwaai (dan is het ineens ook een minder klagelijke miauw). Ik loop dan slaapdronken achter vrolijk piepend, miauwend, zigzaggend beestje aan richting de keuken.

Als dan blijkt dat het etensbakje leeg is, vergeef ik het hem wel.

Ik gaf eerder s'ochtends weleens een blikje, daar ben ik mee opgehouden, want toen was kat helemaal niet meer te houden.

Ik lees mee voor tips, overleg met mr kat heeft tot nu toe nog niets opgeleverd.
Bij mij zijn ze er na een hoop gedoe eindelijk aan gewend, dat de slaapkamerdeur 's nachts dicht is.
Mijn kat is ook mijn wekker. Maar gelukkig eentje die pas om half negen afgaat.

Mijn andere kat is mijn alarm. Helaas eentje die afgaat (lees: kattenkwaad uithalen) op de onmogelijkste tijden.
Ok ik denk vast veel te veel door en zal poezen nu allemaal menselijke gewoontes meegeven die niet kunnen maar zouden die katten niet ontzettend hun best doen omdat ze het baasje willen waarschuwen dat ze verslapen? Ik kan me voorstellen dat als je elke dag om half 5 op staat dat de kat daar aan gewend raakt en je, op de dag dat je niet zo vroeg wilt opstaan, je toch wil wakker maken omdat dat jouw gewoonte is. Ok schiet mij maar lek voor deze stomme gedachtegang
haha toch fijn dat er meer van zulke schatjes zijn!

Tjah het etensbakje is eigenlijk altijd vol! En ik herken dus inderdaad het "kammen" van je haar, alleen mist ze soms mijn haar en dan heb ik kleine krasjes op m'n wang.

Wij wonen in een huis met maar 1 verdieping dus beneden neerzetten gaat niet, blijf haar horen! Ook mijn kat heeft echt een "zeur" mauwtje waardoor je helemaal gek kan worden.

Vaak probeer ik haar dan maar bij me te nemen maar dan moet ik blijven aaien anders begint ze weer :D

Het mauwen gaat hier helaas ook niet over als ik opsta, dan gaat ze mee naar de badkamer en wil alles zien wat ik doe, moet haar vaak dan echt 5 minuten optillen en kroelen voordat het weer wat rustiger wordt.

Vind haar heel lief maar ga inderdaad maar eens proberen om haar kordaat op de grond te zetten steeds, misschien dat ze het dan leert. Overigens slaapt ze overdag ook zoveel, en met de sneeuw nu vertikt ze het echt om naar buiten te gaan.
Afbeelding laat ook mn hyves zien..
anoniem_105346 wijzigde dit bericht op 02-12-2010 12:39
Reden: privacy
% gewijzigd
Hahaha, ja wellicht denkt mijn kat inderdaad "sjee! het is al ruim over half 5!" als ik op een vrije dag om 6 uur nog slaap.

Niet alle katten zijn inderdaad stil als je ze buiten de slaapkamer zet (al lukt het zoals Zamirah zegt na een hoop gedoe uiteindelijk wel) of zeuren niet meteen de volgende dag weer om een bakje eten als je ze daarmee stil hebt gekregen. Ik heb verder dan ook geen tips. Of hooguit de tip dat met katten vaak niets werkt na 1 keer maar pas na een hele lange adem (lees: volhouden).
Ik heb daar kinderen voor... minder harig, en ik dacht, die worden later een stuk zelfstandiger. Oudste is nu puber, zelfstandigheid valt vies tegen... had beter katten kunnen nemen
mijn kat gaat pas af nadat hij de wekker gehoord heeft.

soort snoozefunctie dus.

Volgens mij is er maar 1 oplossing en dat is haar je kamer uitzetten en meerdere deuren ertussen dicht doen.

Over een poosje weer eens proberen, kijken of ze het irritante vroegwekken nog doet. Zo niet dan is het probleem verholpen, succes.
Leuk die verhalen

Mijn poesjes die hebben gelukkig precies het ritme van het baasje

In het weekend slapen ze uit en doordeweeks moet ik ze met moeite wakkermaken omdat ik dan moet opstaan
Ik heb ook zo'n wekker die standaard elke dag om half 7 aandacht moet

Mijn moeder wordt iets eerder gewekt door hem, tussen 4.30 en 5.30 (ze gaat om 5.30 er altijd uit)
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Mijn kat wás mijn wekker... totdat er een 2e bijkwam!! Toen er nog één was, sliep die altijd bij ons op bed. Met de 2e erbij wilden we dat eigenlijk niet meer. Slaapkamerdeur gaat nu dicht als wij naar bed gaan, en de 2 poezen kruipen tegen elkaar aan in hun eigen mandje. Blijven lekker liggen, en pas als wij de slaapkamerdeur open doen, worden zij ook wakker. En of dat nu 6u of 8u of 10 u is...dat maakt niet uit. Ideaal! Dus misschien een 2e erbij nemen?
Ja hier nog iemand die een kat als wekker heeft door de week is dat niet zo erg want dan moet ik er toch uit maar int weekend is het wel lastig.

Ze begint eerst heel zachtjes te piepen en dat eindigd dan met hard mauwen.

Bij ons is dit de tweede kat die erbij kwam de eerste heeft ons nooit wakker gemaakt.
Dat deed mijn kat ook een tijdje! We hebben het met de plantenspuit in 2 nachten afgeleerd

Nu komt ze in het weekend kijken vana een uurtje of 11 of we nog leven :-) dat is prima!
Ook ik heb een harige wekker die me tikken op me hoofd geeft om 5 uur in de ochtend.En elke avond komen ze lekker bij me op de bank liggen onder me dekbed zodra ik naar bed ga lopen ze voorop naar de slaapkamer.
Hoe oud zijn je katten?

Mijne kwamen hun eerste levensjaar ook 's nachts zeuren, maar inmiddels snappen ze het verschil tussen nacht, door-de-weeks vroeg uit bed en uitslapen in het weekend/vakantie.
Hier ook vroeger. Maar sinds ik er een kitten bij heb was het over want gaat hij daarmee spelen. Word ik ook wel wakker van want het spelen moet OP bed. En nu hij iets ouder wordt is het ook minder.

Ik moet er ook vaak wel om lachen. Ik doe soms of ik nog slaap. Dan komt hij snuffelen aan mijn neus en mond en dat kriebelt en dan moet ik lachen en dan kijkt hij echt zo van, ik wist het wel dat je wakker was. Minder vind ik het als hij op mijn buik springt met een boogje, oei dat doet echt pijn.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Mijn kat kwam toen ze jonger was gewoon heel dicht bij me, zonder te miauwen. Nu doet ze dat niet meer, hoe zou dat komen? Als ik mn ogen gewoon dicht hield en ik me niet bewoog, dan was ze ook heel stil en deed ze niets, alleen dicht bij me blijven, soms een poot op me leggen.... nu doet ze dat niet meer, vind ik wel jammer :( . Nu gaat ze zelf spelen als ze wakker is ....als ze lastig begint te doen, zet ik haar de kamer uit en deur dicht. Dan is ze wel stil tot ze echt begint te miauwen als het volgens haar TE lang duurt (en ze eten wil)...

Oja, wat ik ook raar vind, ze heeft van die momenten dat ze in mijn kleerkasten wil kruipen. Heb een grote kast, met drie dubbele deuren. De deuren zijn altijd dicht en als ze 's morgens wakker wordt dan hoor ik ze soms krabben aan de kastdeuren en zachtjes klagend miauwen. DAT is pas irritant. Te meer omdat het een oude kast is (zo jaren 80 stijl) met sloten en sleuteltjes op de deur, maar de deuren zijn niet zo solide (oude kast, deurtje die niet zo goed zit soms, of beetje loskomt)....soms krabt ze zo lang tot er een deurtje opengaat. En ik wil niet dat ze in de kast kruipt, dus moet ik haar wel eruit zetten... anders zou ik ze laten doen tot ze vanzelf snapt dat ze er echt niet in kan;
Heb heel mijn leven al katjes (die me altijd 's ochtends vroeg klagelijk miauwend wekte...

Tot mijn verbazing doet mijn Brits Langhaartje dat niet en het enige verschil is dat deze 's avonds eten krijgt ipv 's ochtends (staan wel altijd brokken maar ze zeurt alleen om haar zachtvoer)

Katje was wel bij fokker gewend 's avonds te eten (waarom weet ik ook niet).Ze komt wel tegen vijf uur 's ochtends boven op me liggen maar slaapt dan gewoon weer verder tot ik opsta.

Dus misschien is de tip...de etenstijd proberen te verschuiven

B.v. Net voordat je 's ochtends de deur uitgaat....dan laat ze je misschien iets langer liggen.

Als ik ooit er een katje bij neem hoop ik dat ze net zo makkelijk is als deze....heerlijk beestje waar ik enorm dol op ben.
Die van mij ook, vroeger konden ze ook bij mijn slaapkamerdeur komen. Blijkbaar vonden ze 4 uur vroeg genoeg voor mij en begon nummer 1 klagelijk te mauwen, tegen de deur te springen en krabben. Vreselijk!

Nu slapen nummer 1 en 2 in de keuken. Dan hoor ik ze soms nog wel bezig, maar niet meer tegen mijn deur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven