Kind in je uppie?

30-09-2009 18:58 3310 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik ben er ook weer.

Wordt denk ik wel tijd voor een (jaja...) schema, want ik ben de draad echt even kwijt!

Ik zet mezelf er in, en wie wil: kom maar door!

NaamLeeftijdAl begonnen?Waar/hoeAl kinderen?OverigVinyl33NeeStart februari 2011 (als het nog lukt) anders maart bij Geertgen. Nee--Chilles38jaGeertgen/eigen donor Nee--Malaika240jaDonor via internet Nee1e inseminatie geëindigd in miskraam.Mama0331NeeOriënterend liefst bekende donor Ja, 1--Zoeter32NeeIntake gehad bij Geertgen NeeSun7634NeeStaat op 2 wachtlijsten nl Rijnstate & St GeertgenNee--Sokpop33Nee/oriënterend/eind oktober naar workshopliefst zi met bekende donor Nee--Superwoman2237Ja,Bekende donor en Denen als back-up via Geertgen NeeIk wed graag op meerdere paardenEmmetjebee39JaOnbekende donor NeeMeerdere tweelingen in de familieJive39JaNa aantal pogingen met bekende donor nu gestopt. Beraadt zich op plan BNeeDe aanhouder wint!!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Nou, het heeft een tijd geduurd voor ik dit topic durfde te openen, bang voor (ver)oordelen? Maar bij deze toch maar...

Mijn laatste echte relatie is bijna 7 jaar geleden geëindigd. Hierna heb ik nog 2 kortdurende relaties gehad die niet echt standvastig bleken te zijn, ookal had ik dat graag anders gezien.

Mijn kinderwens daarentegen is zeer standvastig, en wordt met de jaren alleen maar groter. Het laatste jaar denk ik er ook steeds vaker aan om deze misschien alleen in vervulling te laten gaan. Maar die gedachte vind ik ook wel wat eng.

Ik ben nu 32. Aan de ene kant zou je denken: je bent nog jong genoeg om iemand tegen te komen en een gezin mee te starten tzt.

En dat is misschien ook wel zo maar de andere kant van mij zegt dat dat de afgelopen 7 jaar ook niet is gelukt, dus waarom nu ineens wel.

Mijn hoofd is een warboel van dilemma's. Het fijne is dat vrienden er de laatste tijd zelf ook wel over beginnen en dat maakt te rustiger. Er zouden veel mensen achter me staan als ik deze stap zou nemen als ik het zo hoor. Maar het maakt mijn gedachten nog niet rustiger.

Kan ik het een kindje aandoen om zonder vader op te groeien? Ben ik niet ongeduldig omdat ik 'nog maar' 32 ben, en nog tijd heb. En aan de andere kant: ik wil geen oude moeder worden. Moet ik dan eerst 38 zijn voor een dergelijke stap gerechtvaardigd is?

Een kind alleen zal niet makkelijk zijn, en ook zwaar. Maar de stap alleen nemen zal wel een bewuste keuze zijn, dus anders denk ik als dat je plotseling alleen achter blijft met een kind.

Anyway, zoals je hoort: deze kikker is in de war!

Wie kan me van nuchter advies voorzien, van positieve en negatieve verhalen? Wie helpt me de chaos te ordenen?

*Zal ik dit topic plaatsen? Zal ik niet? Ja, ik druk op verzenden...*
hi Innova,

heb je gemaild zojuist! zat idd in de spam :-)....heb nogal wat vragen op je afgevuurd....hoop dat je het niet erg vindt
@Chantal:

Omdat ik ook een bekende donor heb die een vaderrol gaat vervullen, zal ik proberen kort uit te leggen waar wij allemaal over hebben nagedacht. Wellicht helpt dat je.

Hoe ga je de bevruchting aanpakken? Zelf of via een kliniek? Via een kliniek gaat de donor het donorregister in. Zonder kliniek moet je zelf zorgen dat je het juridisch dicht krijgt. Omdat jouw donor ook een vaderrol gaat vervullen, moet je gaan nadenken of hij het kind gaat erkennen en vervolgens of je het ouderlijk gezag wilt gaan delen. Op de site van de rijksoverheid kun je over deze twee zaken informatie vinden.

M.b.t. de financiën moeten jullie je afvragen wat de beste situatie is voor het kind: ga je de kosten (evt na aftrek kortingen, toeslagen etc) delen? Hoe zorg je ervoor dat er een potje studiegeld voor later is? Het hangt er natuurlijk van af in hoeverre je de donor in jullie leven wil hebben en in hoeverre de bijdrage van de andere ouder (voor de kosten levensonderhoud voor het kind) de levensstandaard van het kind zal vergroten.

Je kunt bij een notaris meestal een kosteloos oriënterend gesprek aanvragen, waarin je allerlei vragen kunt stellen over jullie persoonlijke situatie. "Onze" notaris vertelde ons dat we redelijk vrij zijn om het naar eigen inzicht in te vullen, zolang het maar binnen een wettig kader blijft (dat houdt hij in de gaten). Hij zal de afspraken die wij samen maken op papier in een officieel convenant gieten.

Ik hoop dat dit enigszins geholpen heeft. Succes met alles!
en het testen is weer begonnen... donor staat klaar...nieuwe ronde, nieuwe kansen
Good luck!
thanx. Test was meteen raak. Sneller dan verwacht, dus donor komt vanavond langs. en dan maar weer twee weken wachten..
Chilles, dankje voor je info!!

Erg nuttig en ik zal zeker de opties eens bekijken vwb het erkennen en ouderlijk gezag. Kijk dat zijn inderdaad dingen waar ik niet over na had gedacht!

tuurlijk weet ik dat een kind erkent wordt en dat er rechten en plichten bij komen kijken maar eigenlijk heb ik nog niet bekeken wat dat in zo'n situatie betekend.

Goed idee om ook eens bij een notaris langs te gaan en informatie in te winnen.

Jij hebt ook een bekende donor, maar begrijp ik dat hij geen rol zal spelen in het verdere leven van het kindje?

Bij mij zal het dan echt co-ouderschap worden dus zeg 2 dagen bij de papa's en de rest van de week bij mij (details moeten nog echt besproken worden hoor).

Ik kreeg ook de tip om eens met een financieel adviseur te praten over de eventuele vergoedingen waar je recht op hebt en wat het meest gunstig is qua inkomen/huis etc.

Hmm het is in iedergeval een stuk meer uitzoek werk en geregel dan wanneer je in een relatie zwanger wordt, zooo hee dat had ik even onderschat haha.

Malaika succes!!
@ Malaika2: Wat fijn... weer een nieuwe poging!!!

Veel succes! Zal voor je duimen!!!
Yeah, rythm is back in town! ;)
Zo ff geleden dat ik hier ben geweest en ben gelijk uur bezig om bij te lezen.

Bij mij is alles weer veranderd. Ik schreef voor 1,5 maand terug dat ik voorzichtig aan het daten was. Het voorzichtige is er af en zie alles door roze bril haha nee hoor sta nog wel met beide voeten op de grond. Maar hopelijk is dit dan voor mij toch de prins op het witte paard....mmmm moet auto toch ander kleurtje worden.

Dus het verhaal om het alleen te gaan doen heb ik ff klein stukje aan de kant geschoven. niet te ver want je weet maar nooit maar ja........

Maar er zijn nog al wat ontwikkelingen spannend ben benieuwd wie weet over paar maanden allemaal zwangere hier want gaat nu wel hard bij de meeste.

Groetjes en alvast een prettig weekend.
"wie weet over paar maanden allemaal zwangere hier want gaat nu wel hard bij de meeste."

Ik kan niet wachten!!! Ik ben zo broeds als een loopse teef, haha. Mijn borsten zijn non-stop opgezwollen en ik heb echt een oerdrang om me voort te planten... En dus ook extreem veel zin in seks. Niet dat mijn (gesteriliseerde) vriend dat erg vind, haha!

Maar goed, op z'n vroegst ga ik pas in februari met IUI beginnen, maar hey, het komt voor dat het in 1 keer raak is. Ik heb dan ook besloten dat ik met oud & nieuws eens flink ga feesten. Zou zomaar voorlopig de laatste keer kunnen zijn.

Toedels!
Wat een goede berichten hier allemaal...

Nou dan kan ik ook niet achterblijven: ik ga starten met kid bij Rijnstate!!

Afgelopen maandag heb ik het donormatchinggesprek gehad. Jee wat was dat eng!! Zoveel info komt er ook op je af.

Maar goed, 3 keuzes gemaakt & over zo'n week of 2 kan ik terecht voor de 1e inseminatie.

Ook op m'n werk heb ik 't afgelopen week verteld. Dat vond ik haast wel het lastigste... Maar m'n (mannelijke) collega vond me een "stoer wijf" & zei dat ik mezelf inmiddels wel bewezen had (m'n tijdelijke contract loopt immers 1 Juni af).
Ooooh, wat gaan jullie allemaal hard!!

En wat leuk Mama03, geniet ervan!!

Ik heb 1 december mijn laatste gesprek bij Geertgen. Er ligt nu donorzaad op me te wachten, wat nog wel getest moet worden.

Ik verwacht dat ik in januari kan starten.

Zou toch tof zijn zo met zn allen!
Jaaaaaaaaaa!
Ik voel een vruchtbare periode voor ons allen opkomen!!!!
Haha, ik voel dat 2011 een heel mooi jaar gaat worden!!
Oohh ook hier alvast wat goed nieuws! Ik heb een donor gevonden die me wil helpen!!! Joehoe! Unbelievable... Zo snel ook. Het voelt goed.

Ben wel eergisteren nog bij Geertgen geweest voor eerste gesprek. Wat ik al dacht bevestigde de dokter daar ook: vanwege allerlei buikoperaties in het verleden raadt hij me aan om toch eerst langs de gyn te gaan... Dubbelchecken of het niet per ongeluk verkleefd is geraakt. Maandag dus afspraak maken met mijn huisarts . Als het wel allemaal in orde is ga ik hopelijk in maart of april starten...eerst mijn cyclus in de smiezen krijgen. Het wordt hopelijk voor mij ook een vruchtbaar jaar 2011! Fijn ook voor jullie allemaal die positieve vibes...
WAUW, wat een goed nieuws Amphere!!
Oh...zit ik zelf een topic te openen hierover, zie ik dat er al 1 is...dom dom dom!

Dames, kan ik me bij jullie aansluiten? Ik ben 38, heb een kinderwens en ben bij momenteel aan het orienteren op mogelijke donoren maar ook op de vraag of ik het wel of niet wil, kan ik het alleen, is min huis niet te klein, mijn salaris niet te laag, is er genoeg back up etc. Enfin, de vragen die jullie jezelf wellicht ook hebben gesteld. Ik wil eventueel een donor via Zelfinseminatie (ZI), zonder tussenkomst van een ziekenhuis. Maar ja...een donor vinden valt ook nog niet mee. Goed dat dit topic er is!
@ Amphere: Ohh... wat fantastisch nieuws zeg! Het is je gegunt hoor!

Ik voel idd ook aan alles dat 2011 een fantastisch jaar zal worden!!!

@ Marsepijntje: Welkom hier! Zag dat er ook al flink gereageerd wordt op jouw topic! En idd... met die vragen hebben we allemaal geworsteld...
Jeetje, wat een leuk nieuws allemaal! Hopen dat alles zo goed voor iedereen blijft gaan, echt leuk om te lezen!

Ik heb twee eken geleden mijn tweede IUI-poging gehad en helaas ook alweer ongesteld geworden... maar ach, het was nog maar de tweede keer en binnen twee weken kan ik als het goed is weer een afspraak maken bij Geertgen voor de derde keer. In mijn omgeving krijgen steeds meer mensen het te horen en iedereen is zo enthousiast, daar ben ik ook zo blij om!

Nou mensen, nu nog even lekker proosten op een vruchtbaar nieuwjaar
Dag allemaal,

Ja het gonst hier van de vruchtbaarheid! Ik ben zelf weer in afwachting. Ik kan een test doen op ... 5 december nota bene... Hopelijk komt de Sint eigenlijk uit Denemarken dit jaar.

Hoe gaat het met de meet? Chiles heb je de mailadressen al?

Groet!
Nee... geen emailadressen. Chilles had gevraagd of mensen het goed vonden als ik ze zou mailen, maar daar heeft, op 1 na, niemand op gereageerd!

En heerlijk he, zoveel enthousiastelingen die gaan starten!

Ik schrok wel een beetje van de IUI kansen bij Geertgen. zo 8/9/10% per keer. Weinig he?

Maar goed, we'll see!

Ik duim voor degenen die nu op een positieve test wachten of een nieuwe poging. Spannend!!
Inderdaad... dus mensen: laat even weten dat ik je emailadres mag hebben, dan kan ik de datumprikker er op loslaten! ;)

Vinyl, je moet gewoon zelf een percentage bedenken: 50%, namelijk wel óf niet! ;) Maar ik ben dan ook wel een optimist! Ik word helemaal vrolijk van al deze berichten hier!

Ik mag hopelijk over een paar dagen weer...
Hahaha, das helemaal een goeie ja!
Mijn adres mag je hebben!!

Nog een paar dagen...dan mag ik weer testen. Zou de Sint dit jaar een heeeeeeel mooi cadeautje voor me meenemen???

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven