Werk & Studie alle pijlers

Tips afronden en herschrijven scriptie

02-12-2010 20:07 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ojee ik heb een deadline voor mijzelf gesteld. Voor kerst wil ik mijn masterscriptie ingeleverd hebben.

Nu moet er nog behoorlijk wat gebeuren ben ik bang. De meeste stukken tekst heb ik al geschreven, dus ik hoef niet meer dagen te worstelen met het verzinnen van hele constructies maar er moet nog behoorlijk wat aangescherpt worden en nog erger, herschreven. Hoe begin je hiermee?

Tijdens mijn scriptiebesprekingen heb ik telkens punten met aantekeningen gemaakt. Aan het einde van zo'n gesprek heb ik die uitgewerkt en puntsgewijs in een wordbestand gezet. Tussen de afspraken met mijn professor door heb ik al wat dingen veranderd maar mijn prof vond het op dat moment zonde van mijn tijd en iets wat ik ook later kon doen dus ik heb dit niet helemaal afgekregen. Stom dat ik naar hem geluisterd heb, denk ik achteraf maar daar schiet ik nu niks mee op. Het stomme is alleen dat ik nu niet meer precies weet wat ik heb aangepast en wat niet. Idd dom, ik dacht in mijn naïviteit (of juist goddelijke vertrouwen in mijzelf ) dat ik dat allemaal wel zou onthouden. Mwah, niet helemaal

Kan iemand mij motiveren om te beginnen met herschrijven? Doordat het zoveel is ben ik gewoon even de draad kwijt waar te beginnen. Iemand ervaringen met een methode die hem of haar hebben geholpen? Help mij
Alle reacties Link kopieren
quote:mevrouwtjezonneschijn schreef op 07 december 2010 @ 09:36:

[...]

Hier ook 36 studie punten voor een thesis hoor! Het is niet zo dat je als je een kortere thesis hebt minder hebt gedaan he De reden voor een kortere thesis is dat dit "economisch schrijven" een onderdeel is van wetenschappelijk schrijven en het dus de kunst is om alles te vertellen in zo'n min mogelijk woorden. Dus vandaar ook mijn tip om alles te vertellen in zo min mogelijk woorden

Succes verder!

Het hangt natuurlijk ook af van het soort studie. Als dat vooral veel literatuurstudie is, dan betekent dit toch dat je onderzoek grotendeels op papier plaats vindt. Als je eerst veel onderzoek doet en dat vervolgens in een tabel oid zet, vertaalt de tijd in onderzoek zich niet naar hetzelfde aantal pagina's. Lijkt me.

Iig is het bij geen enkele studie de bedoeling om zoveel mogelijk woorden aan zo weinig mogelijk inhoud te besteden ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven