Amandelen verwijderd - tips en vraagjes???
maandag 6 december 2010 om 21:19
Afgelopen woensdag, 1 december, zijn mijn amandelen verwijderd. Zoals bij de meeste mensen valt de pijn ontzettend tegen. Vandaag lijkt het alleen maar weer erger te worden. De ochtend is het ergste eigenlijk, maar vandaag houdt de pijn nog langer aan. Er hebben al best wat traantjes gevloeid
Je leest en hoort overal dat je koud water moet drinken en ijsjes eten, maar dat is juist wat ik niet kan verdragen. Mijn oren gaan er ontzettend zeer van doen. Daarentegen drink ik wel weer veel lauwe thee met honing en probeer ik te eten wat ik kan.
Heeft er iemand nog meer tips of ervaringen. Wanneer is bij jullie de pijn gaan verminderen?
Je leest en hoort overal dat je koud water moet drinken en ijsjes eten, maar dat is juist wat ik niet kan verdragen. Mijn oren gaan er ontzettend zeer van doen. Daarentegen drink ik wel weer veel lauwe thee met honing en probeer ik te eten wat ik kan.
Heeft er iemand nog meer tips of ervaringen. Wanneer is bij jullie de pijn gaan verminderen?

maandag 6 december 2010 om 22:38
maandag 6 december 2010 om 22:40
De pijn werd pas na 10 dg minder, toen de korst er af ging. Daarna werd het echt veel beter. Na een paar dagen een scheermesjes gevoel (errug fijn....) en dat was dus de korst die gevormd werd, tot die opgehoest werd en er erg ranzig uit zag... Hebben jullie dat ook gehad?
Spekjes eten ging aardig, wel zoet, maar toch echt iets in de maag. En veel koude dingen, ging veel beter dan warm.
Sterkte!
Spekjes eten ging aardig, wel zoet, maar toch echt iets in de maag. En veel koude dingen, ging veel beter dan warm.
Sterkte!
maandag 6 december 2010 om 23:08
Bij mij zijn ze op mijn 14e verwijdert en ooohh mensen wat had ik pijn.
Ijsjes, ijsblokjes opzuigen, koud drinken met ijsblokjes. Als het maar extreem koud is want daar ga je de zwelling mee tegen.
Verhoog om te beginnen je paracetamol je mag er 6 op een dag.
Eventueel je behandeld arts vragen of je nog een receptje diclofenac kan krijgen en vertel hem dan ook van je napijn. Mogelijk is het toch een beetje ontstoken en heb je een kuurtje nodig.
Wat ik overigens s'nachts deed, een coldpack om mijn keel, handdoek er over en echt dit hielp ook enorm goed.
Ik heb een week lang geleefd op vla, rijstepap en zacht voedsel.
Zolang je pijn hebt, wees voorzichtig met warm eten want dan heb je meer pijn.
Succes.
Ijsjes, ijsblokjes opzuigen, koud drinken met ijsblokjes. Als het maar extreem koud is want daar ga je de zwelling mee tegen.
Verhoog om te beginnen je paracetamol je mag er 6 op een dag.
Eventueel je behandeld arts vragen of je nog een receptje diclofenac kan krijgen en vertel hem dan ook van je napijn. Mogelijk is het toch een beetje ontstoken en heb je een kuurtje nodig.
Wat ik overigens s'nachts deed, een coldpack om mijn keel, handdoek er over en echt dit hielp ook enorm goed.
Ik heb een week lang geleefd op vla, rijstepap en zacht voedsel.
Zolang je pijn hebt, wees voorzichtig met warm eten want dan heb je meer pijn.
Succes.
dinsdag 7 december 2010 om 09:41
Zo zie je dat echt iedereen andere ervaringen heeft met wat ie wel of niet fijn vond. Vannacht heb ik m'n wekker iedere keer op 1,5 uur gezet zodat ik iedere keer afgekoelde thee kon drinken. Had vanochtend iets minder pijn als normaal. En m'n moeder heeft me paracetamol zetpillen gegeven, schijnt wat sneller te werken dus daar heb ik vanochtend ook één van gepakt. Daarnaast slik ik nog diclofenac, voor zo lang het nodig is. Vandaag toch maar weer proberen wat te eten. Heb net een plakje ontbijtkoek op, dat gaat redelijk. Las ergens van iemand dat ie knakworstjes at, lijkt me ook geen slecht idee. Misschien met een geklutst ei wel een redelijke maaltijd. Ik zal vandaag nog eens proberen een ijsje te eten, En voor de rest denk ik gewoon veel geduld hebben Las veel verhalen over pijn etc. maar wanneer je het zelf doorgaat valt het nog eens extra tegen. Volgens mij hebben best wel wat mensen niet in de gaten wat voor heftige ingreep dit is, als ze het zelf niet hebben meegemaakt.
dinsdag 7 december 2010 om 09:47
Het ergste van alles vond ik het oude bloed dat zijn weg weer naar boven vond. En dat ik toen ik wakker werd van de operatie nog hevig uit mn mond bloedde, de wond wilde maar niet dicht gaan. De bakjes waren niet aan te slepen. Toen hebben ze toch maar even de chirurg erbij gehaald!
We ask ourselves, 'Who am I to be brilliant, gorgeous, talented, fabulous?' Actually,who are you not to be?
dinsdag 7 december 2010 om 10:03
quote:vooroverdepasta schreef op 07 december 2010 @ 09:47:
Het ergste van alles vond ik het oude bloed dat zijn weg weer naar boven vond. En dat ik toen ik wakker werd van de operatie nog hevig uit mn mond bloedde, de wond wilde maar niet dicht gaan. De bakjes waren niet aan te slepen. Toen hebben ze toch maar even de chirurg erbij gehaald!
Daar heb ik gelukkig geen last van gehad maar wat zal dat vreselijk zijn geweest zeg!
Ik zit nu al aan een ijsje te sabbelen, het gaat toch wel redelijk moet ik zeggen.
Daar heb ik gelukkig geen last van gehad maar wat zal dat vreselijk zijn geweest zeg!
Ik zit nu al aan een ijsje te sabbelen, het gaat toch wel redelijk moet ik zeggen.
dinsdag 7 december 2010 om 22:16
quote:sinas schreef op 07 december 2010 @ 21:01:
Wat ik lekker vond na dagen zonder eten, was een kop afgekoelde tuinkruidenbouillon (gewoon van poeder) met piepkleine stukjes brood zonder korst erin. Lekker zout, een feestmaaltje :-)Ja dat heb ik ook een paar keer gedaan, blijf je niet zo slap van!
Wat ik lekker vond na dagen zonder eten, was een kop afgekoelde tuinkruidenbouillon (gewoon van poeder) met piepkleine stukjes brood zonder korst erin. Lekker zout, een feestmaaltje :-)Ja dat heb ik ook een paar keer gedaan, blijf je niet zo slap van!
woensdag 8 december 2010 om 09:58
quote:sinas schreef op 07 december 2010 @ 21:01:
Wat ik lekker vond na dagen zonder eten, was een kop afgekoelde tuinkruidenbouillon (gewoon van poeder) met piepkleine stukjes brood zonder korst erin. Lekker zout, een feestmaaltje :-)Ik kon echt geen zout verdragen!
Wat ik lekker vond na dagen zonder eten, was een kop afgekoelde tuinkruidenbouillon (gewoon van poeder) met piepkleine stukjes brood zonder korst erin. Lekker zout, een feestmaaltje :-)Ik kon echt geen zout verdragen!
We ask ourselves, 'Who am I to be brilliant, gorgeous, talented, fabulous?' Actually,who are you not to be?