Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
Lieve IBI

Ik lees dit topic nog maar sinds een week, en sinds ik de OP las houd het me heel erg bezig. Ik zou je zo graag zoveel woorden van steun en kracht willen schrijven, maar ik weet niet wat er nog gezegd kan worden zonder dat het stom over komt. Ik wil zeggen geniet van de tijd die je nog samen hebt, maar hoe kun je nu genieten van een moment als je weet dat dit de laatste keer is. Mss is het maar beter om gewoon niks te schrijven, en je alleen een virtuele knuffel te geven..
Alle reacties Link kopieren
Stil in gedachten bij jullie!

Ik stuur alle kracht en steun jullie kant op.

Hele dikke knuffel...
Lieve IBI en HIH, vorige week waren we hier nog in zenuwen of jullie nog naar de Efteling konden gaan, en nu dit!! ik krijg het koud, samen met mijn kids lees ik hier, ik ben er stil van....

Veel sterkte en dikke
Oh nee.... Geen woorden verder. Sterkte.
Lieve Ieb, ik hoop dat je wat kan rusten vannacht. Morgen heb je hem bij je in de buurt. Vergeet niet daar ook van te genieten.

En oo wat doet loslaten op deze manier veel pijn. Ik vind te enorm dapper en sterk. Hih kan trots zijn op zijn meisje!
Ik zit al 10 min te schrijven en weer te wissen met tranen in mn ogen. Ik weet niet wat te zeggen..

Het is vreselijk oneerlijk

En tsja, wat zeg je dan.. Sterkte? Knuf?

Alles wat je wil en nodig hebt x 100. Kanjer!
Lieve IBI, wat moet dit vreselijk zwaar zijn voor jullie. Ik wens jullie ontzettend veel kracht toe!
...... heel veel sterkte

Wat een verdriet.. ik zou willen dat ik een stukje verdriet van je over zou kunnen nemen... het is zo oneerlijk allemaal..

Hele dikke
Heel veel sterkte ibi en hih hij kan heus nog wel laatste heldere momenten beleven en hoop dan zo dat jullie samen zijn zodat je nog kan genieten van zijn onverdeelde aandacht zodat jullie nog even samen kunnen genieten van het mooie leven jullie samen hebben!

Ik hoop hij naar huis is en dat hij daar kan blijven tot jullie eigen afscheid hoe droevig ook!

Dit soort berichten zijn zo zwaar om te horen ik wens je dan ook alle liefde toe.
Zo jong, zo snel en veels te vroeg... wat ontzettend oneerlijk!

Ik hoop dat je in deze nachtmerrie je momentjes van rust kan vinden en de kracht om los te laten....

Ik heb veel respect voor jou en je lieve man.

Wens je heel veel kracht en sterkte!
Sprakeloos

Lieve Ikbenik,

ik heb aan het begin van dit topic weleens gereageerd maar ben al snel gestopt met lezen omdat het te heftig was en me teveel bezig hield. Helaas heb jij deze mogelijkheid niet, hoezeer je hem misschien ook nodig hebt (van je vorige nick meen ik me te herinneren dat we vergelijkbare psychische achtergronden hebben, met dit in gedachte:) ik kan me voorstellen dat je al meer aan kan en doorstaat dan je ooit voor mogelijk hebt gehouden, het blijft niet eerlijk. Ik kan niets zeggen om het beter of makkelijker te maken, hoe graag ik ook zou willen, ik heb enorm veel bewondering voor hoe je je erdoor slaat, enorm veel sterkte gewenst
Sjezus Ieb...
Lieve IBI,

Ik hoop dat het gaat lukken om vandaag samen naar huis te gaan.

Wat is dit kut. Heel veel sterkte IBI. Mijn hart huilt om jullie situatie

Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.
Ben er helemaal stil van. heel veel sterkte IBI, HIH en familie...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven