Ervaringen website Vakantieveilingen?

08-12-2010 08:49 14 berichten
Ik ben sinds een tijdje de website van Vakantieveiligen aan het volgen. Er zijn me wat dingen opgevallen waarvan ik me afvraag of het wel eerlijk verloopt.

Zo zie je aan het eind van een veilig opeens de biedingen snel oplopen. Je kunt als bieder niet zien of je tegen echte andere bieders opbokst, of dat het systeem van de site zelf "bieders" heeft die de biedingen opdrijven.

Het meest vreemde zag ik gisteren. Ik had in een tabblad een veilig openstaan waar ik interesse in had en had een alarm in mijn telefoon gezet. Toen ik vlak voor het alarm weer keek, stond in het algemene overzicht van veiligen "mijn" veiling op 30 seconden. In het tabblad liep de veiling nog 3 minuut zoveel. Ergens was er verschil ontstaan tussen tabblad en afloop van de veiling. Erg vreemd, want in de regel hoef je de tabbladen niet te verversen. Herkent iemand dit?

Ik ben verder benieuwd naar de ervaringen die jullie met de site hebben en of jullie wel eens echt goedkope veilingen hebben gewonnen.
Alle reacties Link kopieren
Het op het laatste moment bieden is bekend op veel van dit soort sites (bijv. ebay). Het heeft zelfs een naam. Dit zijn wel echt personen die bieden.

Je tweede vraag weet ik niet.
Ja, ik heb er wel een positieve ervaring mee.

Ik wilde graag naar de musical "We will rock you" en deed mee aan de biedingen op vakantieveilingen. Uiteindelijk had ik 2 kaartjes voor de totaalprijs van 45 euro. Die kaarten kosten normaal iets van 50 a 60 euro per stuk ( ben even vergeten wat de exacte originele prijs was). De kaartjes die ik had bleken recht te geven op plaatsen in de zaal op rij 1!

Verder hebben vrienden van mij een keer een weekendje weg gewonnen op een bungelowpark. Het was geen superdeluxe vakantie, maar ze hadden een stacaravan en er was genoeg te doen op het park ( zwembad, restaurants etc). De totaalprijs van dat weekendje weg voor 6 personen kwam op 80 euro.

Maar ik moet wel eerlijk zeggen: ook ik vraag me weleens af je opbokst tegen echte bieders of dat het systeem zelf bied. Ondanks dat ik goede ervaringen heb vind ik het soms vreemd hoe ineens nieuwe bieders in de laatste minuten bieden.
Ik bied ook altijd pas op het laatst. Wanneer iedereen al gelijk heel hoog begint te bieden, dan voer je de prijs onnodig op.
quote:Silvy schreef op 08 december 2010 @ 09:01:

Ik bied ook altijd pas op het laatst. Wanneer iedereen al gelijk heel hoog begint te bieden, dan voer je de prijs onnodig op.Dat ben ik met je eens Silvy. Maar waarom lopen in de laatste paar minuten de biedingen op. Ik zou dan gewoon wachten tot 10 seconden voor afloop en dan een laatste bod plaatsen. Soms zie je het in de laatste minuten echt van 10 euro naar 45 euro oplopen, met nog een minuut te gaan of zo.
Ja hoor wij hebben 3 keer een overnachting in een hotel gewonnen voor minder dan 30 euro. Dit is dan een overnachting voor 2 pers met ontbijt!
Ik denk ook wel dat ze een minimum richtprijs hebben als die niet gehaald wordt gaat iemand in opdracht van de prijs opvoeren. Gaat niemand er overheen dan gaat het gewoon nog een veilingronde mee..T'is maar een aanname hoor..
quote:Tinkeldel schreef op 08 december 2010 @ 08:56:

Het op het laatste moment bieden is bekend op veel van dit soort sites (bijv. ebay). Het heeft zelfs een naam. Dit zijn wel echt personen die bieden.

Je tweede vraag weet ik niet.

Klopt: snippen... weet ik ook sinds de aflevering van The Big Bang Theory van gisteren. Dat snippen doe ik ook en met mij vele andere mensen denk ik. Dat vind ik dus niet echt verdacht.

Wij hebben twee leuke veilingen gewonnen op vakantieveilingen.nl (een keer een hotel en een sauna-arrangement) maar zoals ik hier al eens eerder heb gepost, heb ik daar ook wel hele 'verdachte' veilingen gezien waarbij twee bieders in 5 minuten tijd de prijs heel erg opdreven door om en om elkaar met 50 euro te overbieden, terwijl de veiling nog 10 uur ofzo doorliep (was in de vakantietijd met super last minutes naar Egypte; de aanbieder van die reizen zie ik nooit meer op de site dus misschien hebben ze dat aangepakt).

Dat met die tabbladen en het tijdsverschil heb ik niet meegemaakt maar ik ververs dan zelf wel regelmatig de veiling waarop ik wil bieden als ik ga snippen.
quote:Ikbenanoniem schreef op 08 december 2010 @ 09:03:

[...]

Dat ben ik met je eens Silvy. Maar waarom lopen in de laatste paar minuten de biedingen op. Ik zou dan gewoon wachten tot 10 seconden voor afloop en dan een laatste bod plaatsen. Soms zie je het in de laatste minuten echt van 10 euro naar 45 euro oplopen, met nog een minuut te gaan of zo.

Ik heb het ook een tijdje gevolgd, en idd. dit is heel raar, want waarom zou je ineens zoveel meer gaan bieden?

Of is er altijd een reserveprijs? (d.w.z. een prijs waaronder ze het niet laten gaan?)

Verder had mijn vriendin kaartjes gekocht via deze site (voor Mary Poppins) en bij aankomst in het circustheater waren de kaartjes er niet, ze wisten van niks, je hebt dan nog de uitdraai met bewijs dat je betaald hebt, maar mijn vriendin had 1 klasse seats geboekt en eindigde toen ergens hoog achter.
quote:plukjepulk schreef op 08 december 2010 @ 09:10:

Ik denk ook wel dat ze een minimum richtprijs hebben als die niet gehaald wordt gaat iemand in opdracht van de prijs opvoeren. Gaat niemand er overheen dan gaat het gewoon nog een veilingronde mee..T'is maar een aanname hoor..Precies dat denk ik ook. Ik heb het echt een tijd gevolgd en er gaat niks weg voor een hele lage prijs, bv 15 euro voor een hotelarr.
Ja, ze zouden best een minimumprijs kunnen hebben natuurlijk. Gisteren zijn er wel wat goedkope bungalowarrangementen weg gegaan, voor 13 euro een midweek (maar wel de midweek van volgende week, dus last minute).

Het blijft natuurlijk nog niet duur, een hotelovernachting voor 45 euro.
Ha, ik heb net mijn eerste veiling gewonnen.
Wij hebben al een aantal keer kaartjes voor een feest via vakantieveilingen gekocht.2 kaartjes voor 9 euro en 2 kaartjes voor 15 euro terwijl de gewone prijs 35 euro was per stuk.
Wij hebben goede ervaringen met vakantieveilingen.

In de zomer van 2009 zijn we een week op een camping geweest, (staanplaats) voor ¤60 (normale prijs: ¤33 per nacht). Dat vonden we toen al erg goedkoop, maar we zijn daar mensen tegengekomen die voor ¤12 stonden!

Afgelopen zomer hebben we weer geboden op een kampeerplek, nu hebben we voor ¤15 een week op een luxe camping gestaan. En tussendoor in het voorjaar hebben we ergens een stacaravan gehad, ook via vakantieveilingen.

Waar je wel op moet letten, zijn de bijkomende kosten. Toeristenbelasting bijvoorbeeld, of de huur van lakenpakketten.

Dit stond overigens netjes op de site vermeld, we zijn niet met nare verrassingen geconfronteerd.

In alle gevallen ging het bij ons om een aanbieder die regelmatig op vakantieveilingen staat. Ik weet niet of het bij andere aanbieders ook zo netjes verloopt.

En wat het bieden betreft: het heeft geen zin om al vroeg een hoog bod uit te brengen. Zoals eerder gezegd: dit drijft alleen de prijs maar op. Wij kijken altijd hoe het verloop van de biedingen is. Dan bepalen we ons uiterste bod, en bieden zo laat mogelijk. Zo hebben we er natuurlijk ook weleens naast gezeten, maar dat maakt het ook spannend.
Ik moet helemaal niks!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven