Geld & Recht alle pijlers

Door de bomen zorgverzekeringen niet meer zien?

05-12-2010 21:47 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, wie heeft er net als ik moeite mee om toch tot een goed vergelijkend warenonderzoek te komen voor wat betreft zorgverzekering?

Iemand tips voor een goede site waar je wel duidelijk en makkelijk offertes naast elkaar kunt aanvragen, zonder dat -het lijkt?- je gelijk een aanvraag hebt ingevuld?

Ik twijfel heel erg over wel of niet aanvullend verzekeren. Wat is wijsheid? Ik heb normaal een goede aanvullende verzekering genomen, maar als ik bedenk wat je daar nog van terug krijgt en wat ik vorig jaar daarvan heb aangesproken? Is het wat jullie betreft onverstandig om met een kind van 6 jaar geen aanvullende verzekering te nemen (het inkomen is klein, dus bij calamiteiten ligt er geen reserve)?

Zijn er verzekeringen jullie bekend, die AD vergoeden zonder dat het op conto komt van eigen risico?

Hebben jullie een aanvullende tandarstverzekering? Dat lijkt me nl. nog wel de moeite waard, zeker met een dochter die mogelijk nog moet beugelen in de komende jaren.

Kortom, ik ben benieuwd, hoe gaan jullie het 't komende jaar aanpakken?

groetjes 'klopje

mijn verzekering voor het komende jaar:

Totaal aantal stemmen: 6

ik verander niks (50%)
ik ga meer verzekeren Geen stemmen
ik ga minder verzekeren (33%)
ik doe alleen een basisverzekering (17%)
ik ga voor basis en tandarts Geen stemmen
ik van voor basis en aanvullend, zonder tandarts Geen stemmen
Ohja, bedankt voor het meedenken : )
Gefeliciteerd met het vinden van de juiste verzekering, Klopje. Geef jezelf gerust zo'n schouderklop voor het doorzetten en niet opgeven. *thumbs up*
when you wish upon a star...
Heb je overigens gekeken hoe VGZ de boel opsplitst? Beugelen betekent vaak op naar de orthodontist. En de meeste verzekeraars hebben dat weer niet onder de tandartsverzekering maar onder gewone aanvullende verzekering. Zou dus kunnen dat ze kan gaan beugelen zonder dat jij een idioot hoge tandartsverzekering nodig hebt in de toekomst.
He Pixie, wat zeg je nou? Beugelen (althans de controles) door de gewone aanvullende verzekering?

Ik heb zowat de hele polis doorgelezen (ook van andere maatschappijen) en ben er nergens iets over tegengekomen?

Weet je hoe ze dat dan noemen in de aanvullende verzekering?

Want het zijn inderdaad vooral de controles die een beugel duur maken.
quote:Pixiedust schreef op 08 december 2010 @ 15:49:

Gefeliciteerd met het vinden van de juiste verzekering, Klopje. Geef jezelf gerust zo'n schouderklop voor het doorzetten en niet opgeven. *thumbs up*

Elk jaar ga ik weer met frisse tegenzin die dingen doorspitten haha

Elk jaar weer op zoek naar de beste aanbieding en prijs combi. Nou ja, ik 'kies' er 3 potentiele kandidaten uit en ga die vergelijken.
quote:schouderklopje schreef op 08 december 2010 @ 15:57:

He Pixie, wat zeg je nou? Beugelen (althans de controles) door de gewone aanvullende verzekering?

Ik heb zowat de hele polis doorgelezen (ook van andere maatschappijen) en ben er nergens iets over tegengekomen?

Weet je hoe ze dat dan noemen in de aanvullende verzekering?

Want het zijn inderdaad vooral de controles die een beugel duur maken.

Pin me niet vast tot op elk detail (zit zelf niet meer in de beugels en heb geen kinderen) maar orthodontie zit bij diverse verzekeraars in de aanvulling. En de pubers in mijn omgeving die beugelen gaan eigenlijk allemaal via de orthodontist. Waarop de moeders dan weer verzuchten over hun zoektocht naar de beste dekking orthodontie, want beugel hé. De polisvoorwaarden die ik zelf over de afgelopen jaren heb gelezen voor aanvullende verzekeringen hadden veelal ook orthodontie in de aanvullende, waarbij duidelijk beugels voorbij kwamen. Heb daar dus niet tot elk detail van onthouden want niet interessant voor mij maar wel dat er zo'n duidelijke opsplitsing is. Hoe dan ook, zodra je orthodontie vermeldt ziet is dat dus het uitspitten waard.

Tegenzin ken ik hierin niet. Ik ben een rare mafketel, ik vind het eigenlijk stiekem wel leuk dat uitzoeken. Waarom? Ik weet het niet. Ik heb veel profijt van het afsluiten van een passend pakket maar wie heeft dat natuurlijk niet? Zoals gezegd; beetje raar mens.
ik vind het vooral lastig om die aanvullende te vergelijken.. basis is overal hetzelfde en ik kan gebruik maken van een goed collectief dus kijk ik voornamelijk naar de aanvullende.. maar dat is zo vreselijk lastig te vergelijken..
Poldervrouw,

ik vind het vooral zo lastig te vergelijken, omdat elke verzekeraar nog weer tig varianten heeft op aanvullend. Basis, beter, best, supersterren, etc. En denk je een goede gevonden te hebben, dan is het ergens anders net weer wat voordeliger, mits je via een collectief gaat. Maar dan blijkt de basis weer duurder. Etc. Kortom, een sluitende aanbieding ben ik nog nooit tegengekomen.

Pixiedust, ik hou ook best van me verdiepen in dat soort taaie massa. Mits het ook goed vergelijkbaar is. Maar dat vind ik dus lastig, want het zijn appels met stoofperen vergelijken.
Ik vind het ook echt lastig vergelijken hoor. Als ik kijk naar de dekking die ik heb zit ik met mijn collectiviteitskorting die ik heb niet zo hoog, maar om het goed te vergelijken moet je dan kijken naar wat er precies wordt vergoed en dan valt het vaak flink tegen. Mijn huidige verzekering vergoedt bijv. mijn lenzen (200 euro per 2 jaar) en steunzolen (tot een bedrag van 300 euro per jaar), ik heb een gezinspakket bij VGZ. Er zijn maar weinig verzekering die dezelfde dekking hebben. Nu heb ik ook niet alles nodig, maar het is wel een fijn gevoel om te weten dat àls er iets aan de hand is ik me daar geen zorgen over hoef te maken. Mijn dochter wordt bijv. binnenkort geopereerd en mijn oudste staat ook op een wachtlijst om geopereerd te worden. Stel nou dat ik overstap en dit ziekenhuis heeft geen contract afgesloten met hen, dan zou ik dus niet alles vergoed krijgen of ik zou naar een ander zh moeten. Ik moet er niet aan denken, dus ik denk dat ik alles maar bij het oude laat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven