Zelf sushi maken...?!

12-12-2007 12:03 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

A.s. vrijdag gaan een stel vrienden en ik nog even op de valreep sinterklaas vieren. Samen met 3 anderen verzorg ik het voorgerecht. De andere 3 maken een soepie, krabsticks en gevulde champignons en mij is gevraagd om sushi te maken. Nu heb ik nog nooit zelf sushi gemaakt, dus het wordt een grote uitdaging. Ik vind het wel hartstikke leuk om te doen, dus ik ga ervoor. Alleen, waar begin ik?! Ik heb al op een aantal websites gekeken, maar die vind ik niet zo goed. Ik zit vooral met de hoeveelheden ingredienten (rijst etc) die ik moet inslaan voor 17 man.. (Rekening houdend met de 3 andere voorgerechten die er al zijn). Zou het echt niet weten! Pffff.. :-) Waar moet ik rekening mee houden bij het maken van sushi, kan ik het al morgen maken en vrijdag meenemen, wat is simpel, maar wel lekker?

Anyone tips on making sushi?? Graag!! Hartstikke bedankt!
Haha, grappig idd, jullie hebben op hetzelfde moment gepost met hetzelfde gerecht!

Maar zalmwraps it is, dat klinkt supergoed! Heb je daar een foto van, MV?

Dat scheelt een hoop gedoe zeg..

Ik had me trouwens vergist in de andere voorgerechten, die zijn:

- meat on a stick

- asperge/krabsoep

- gevulde champignons

en nu dus:

- zalmwraps

Er wordt geen rekening gehouden in combinatie met de hoofdgerechten, het wordt een beetje ongeregeld zooitje.. Haha. Iedereen eet gewoon wat er wordt gemaakt..
Oh ik had de foto's nog niet gezien, thanks! Leuk al die reacties

Zijn de zalmbuidels hetzelfde als de zalmwraps?
Nee de zalmbuideltjes is niet hetzelfde als zalmwraps. Ik heb er geen foto van maar ik kijk even voor een foto voor je op internet. Wat kreng ook zij, je koopt van die kant en klare wraps en die besmeer je, moment, ik kijk even voor je.

Stom, ik heb ze zaterdag nog gemaakt om mee te nemen toen ik een dagje naar maastricht ging, vergeten een foto van te maken.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ohhhhhh... die zalmbuideltjes.. die ga ik ook doen... met kerstdiner bij de ouders (alle kids koken een beetje) . Perfect om voor te bereiden en ter plaatse af te maken.

Tnx MV!
Computer says nooooo
Zoiets ziet het er dan uit en dat snij je in kleine rolletjes. Net als je een opgerolde pannenkoek in plakjes snijd.

Je kan ze echt niet een dag van te voren maken.

Vulling kan je aanpassen per rolletje, dus verschillende smaken. Tomaat, komkommer, sjalot, zalm, tonijn, krab. Maar ook kipfilet (broodbeleg). Maar als er al krab is, is vis misschien lekkerder erbij. Of je maakt van beide iets. Ja de vulling kan met fruit, kip ananas. Tonijn, augurk, zilveruitje. Mais, paprika, rijst, alles kan erbij, wel even lekker kruidjes erbij doen.
quote:summer73 schreef op 12 december 2007 @ 14:27:

Ohhhhhh... die zalmbuideltjes.. die ga ik ook doen... met kerstdiner bij de ouders (alle kids koken een beetje) . Perfect om voor te bereiden en ter plaatse af te maken.

Tnx MV!Kan je het goed lezen? Anders wil ik het vanavond wel even voor je overschrijven. Heb nu niet zo heel veel tijd, maar vanavond lukt het wel.
MV! Dat ziet er echt goed uit, wow...

Dan ga ik morgen even spulletjes inslaan en lekker vrijdag maken, hartstikke bedankt voor de tip Het wordt een groot eetfestijn!

Die zalmbuideltjes f zalmmousse wil ik voor kerst maken dan... Ziet er echt goed uit. Het zalmmousse recept is niet echt goed te lezen, zou super zijn als je die uit kan tikken, big thanks!
Oja, met wraps kan je onbeperkt varieren, ik heb nu maar een paar dingen neergezet die ik lust. Ik lust bijv. geen garnalen of zeefruit. Maar kan mij voorstellen dat mensen die er wel van houden het lekker vinden. Ik gaf maar een paar dingetjes door wat je erin kan doen. Maar veel broodbeleg, veel groenten, fruit, noten, etc. kunnen erin. Neem gewoon wat ingredienten waarvan je denkt dat de meeste mensen lekker vinden. Je kan een vegatarische rol maken, een vlees rol en een visrol bijv.
quote:homegirl schreef op 12 december 2007 @ 14:40:

MV! Dat ziet er echt goed uit, wow...

Ja onze lieve Myleentje is een echt kookwonder
Kijk eens op videojug.com. Heb je allemaal 'how to' filmpjes. Als je onder sushi zoekt kom je allemaal filmpjes tegen.
Zal vanavond even op videojug kijken (nu is beetje lastig) en uitkijken naar het recept van de zalmmousse

In ieder geval bedankt voor de tips allemaal, scheelt me een hoop hoofdpijn haha.
ah,sushi-recepten heb je al genoeg zie ik:)

1 tip: koop je ingredienten NIET bij de AH of een andere supermarkt, maar in de toko. Dat scheelt ongeveer de helft in prijs!

oh, ik zie dat je geen sushi gaat maken...nou ja, wil t dan toch maar even gezegd hebben;)
quote:mylenevalerie schreef op 12 december 2007 @ 14:33:

[...]

Kan je het goed lezen? Anders wil ik het vanavond wel even voor je overschrijven. Heb nu niet zo heel veel tijd, maar vanavond lukt het wel.wat lief van je! maar ik heb nog even gekeken: kan het goed lezen! Zal je laten weten hoe het gelukt is!
Computer says nooooo
Mijn jongste zoon lust heel graag sushi. Waar het te koop is, neem ik het wel eens mee. In eerste instantie bij AH, maar als je het dan een keer bij een echte sushi-bar hebt gegeten, is die van AH toch een beetje minder smaakvol.

Vorige week op vakantie ergens bij een sushi-to-go een bakje meegenomen voor tussendoor, en dat was dan weer een regelrechte tegenvaller.

Mam, zei mijn zoon toen zullen we het weer eens zelf maken.

We hebben ooit een klein boekje gekocht met eenvoudige sushi recepten, waar we goed mee uit de voeten kunnen.

Dat vond ik wel een goed idee en gisteren was de dag.

Afgelopen dinsdag zijn we naar de oosterse wijk in Den Haag gegaan om daar in een grote supermarkt de benodigdheden te kopen, want in de nederlandse supermarkten is alles 2 x zo duur. Was ik toch nog een hoop geld kwijt, want ik heb gelijk mijn kruidenvoorraad aangevuld, en ik zie altijd weer bijzondere blikjes die ik wil uitproberen, en roti-vellen voor in de vriezer ook maar meteen meegenomen.

Gisterochtend vroeg al de rijst gekookt en aangemaakt, daarna de verse vis gaan kopen. In de middag met zijn tweeëen de keuken in gegaan, hij doet de 'rollen', ik de 'kussentjes'.

Dit was het resultaat van onze inspanningen, we vonden het er mooi uitzien en het smaakte ook nog eens heerlijk!

@ Perel, dat ziet er heerlijk uit zeg!

Ik ben ook gek op sushi, maar vind die kant en klare toch echt niet lekker hoor, er gaat niets boven verse sushi.

die doe het zelf pakketten in de supermarkt zijn prima om mee te beginnen, uit 1 pakketje kun je 4 rollen maken en dat is voor 2 personen als hoofdgerecht of 4 personen als voorgerecht voldoende. Als je veel moet maken of het regelmatig eet kun je beter alle ingrediënten los kopen.

Het rollen lijkt moeilijker dan het is vind ik, met zo'n matje gaat het prima.
Ziet er mooi uit! Ik vind het erg leuk om te doen, het is erg makkelijk, alleen vind ik het niet zo lekker
Perel wat een mooi plaatje!!!!!

Even dit topic up, ik wil nl ook sushi gaan maken.
Ik krijg ook zin in Sushi´s door jullie. Straks even langs de Appie om een Sushi kit te halen. Dit is de eerste keer dat ik het maak, ben benieuwd!
Ik dacht ik ga naar de toko voor spullen maar om te beginnen is een sushi kit wel een idee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven