Boeken bij Ryanair

23-09-2010 23:23 52 berichten
Heeft iemand ervaring met tickets boeken via Ryanair?

We waren eens aant kijken om naar londen te gaan voor een weekendje, en Ryanair heeft redelijk goedkope tickets..

Maar, je kunt dan aangeven bij boeken:

- standaard tarief

- zonder belastting

Bij standaartarief betaal je zo'n 70 euro belasting bij, en bij de andere optie niks. Hoe werkt dit? Ik neem aan dat je niet kunt kiezen om maar geen belasting te betalen?

Of laten ze je dat op het vliegveld dan betalen? Het scheelt nl nogal wat op de ticketprijs! (lees 3x zoveel!!)

wie weet dit?
Alle reacties Link kopieren
Nog een aanvullende vraag:

Bestaat de kans dat vluchten ook nog goedkoper worden naarmate de vertrekdatum dichterbij komt?

Ik heb vorige maand voor vluchten gekeken voor volgend jaar mei en toen kosten ze nog een appel en een ei (kwam ook helemaal geen tax bij); nu vragen ze sowieso voor de vluchten al meer (maar dat is nog te overzien), maar er komt ook nog een giga bedrag aan belastingen bij.

Al met al is de prijs nu 3x zo hoog als een maand geleden.
Pauline65,

Ik denk dat het eerder andersom is, hoe dichterbij de datum komt hoe duurder de stoelen. Meestal hebben ze per vlucht maar een x aantal stoelen voor het goedkoopste tarief, een x aantal stoelen voor het iets duurdere tarief etc. Zo werkt het bij Easyjet, en zo zal het ook wel bij Ryanair werken denk ik......

Maar dan mijn vraag:

hoe ver van tevoren kan je vi Ryanair boeken? Ik zat te kijken, maar het is nog maar tot en met maart......
Mijn ervaring:

De vluchten bij ryanair zijn vaak rond 1,5e maand van te voren het goedkoopste, wanneer ze acties hebben zeg maar. Zoals nu is de actieperiode tm eind februari, waarschijnlijk zal je eind maart/ begin april het goedkoopste kunnen boeken voor mei. Wel zijn het altijd bepaalde bestemmingen die het goedkoopste zijn, ze vliegen nu bijvoorbeeld ook naar de canarische eilanden vanaf eindhoven, ik verwacht niet dat je daar voor een tientje heen zult kunnen vliegen.
quote:koekkie schreef op 08 december 2010 @ 23:08:

Maar dan mijn vraag:

hoe ver van tevoren kan je vi Ryanair boeken? Ik zat te kijken, maar het is nog maar tot en met maart......

Nee hoor, als je bijvoorbeeld kijkt van Eindhoven naar Pisa, dan is het al voor juli en augustus te boeken.

Kennissen hebben die vlucht begin november geboekt voor ¤ 240 en nu kosten diezelfde vluchten voor 3 personen al bijna ¤ 600!

Ik verwachtte ook al wel dat hoe dichterbij de vertrekdatum hoe duurder het wordt; maar het gaat wel erg progressief!

Het is even dubben: we hebben een optie op een huis en krijgen volgende week te horen of we dat om kunnen zetten in een definitieve boeking; maar of we dat willen hangt mede af van de prijs van de vliegreis.
Je kunt het beste ver van te voren boeken; is meestal het goedkoopste.

Om op je vraag terug te komen geen belasting is een soort actie.
We zijn er uit!

Vluchten op zaterdag heen en terug, dan kreeg ik het 'standaard tarief', met een fiks bedrag aan belastingen.

Vliegen op vrijdag of op zondag leverde een 'geen belastingen tarief' op.

Op zaterdag kwam het op ¤ 575 alles bij elkaar; op vrijdag of zondag op ¤ 272.

We nemen nu daar 1 nacht een hotel; allicht (vele malen) goedkoper dan de ¤ 300 prijsverschil.

Nog nooit eerder bij Ryanair geboekt en snapte in eerste instantie niet waar de prijsverschillen vandaan kwamen, omdat de prijs van de vlucht maar 10 of 15 Euro scheelt.

Maar het 'geen belasting tarief' blijkt inderdaad een soort actie te zijn.

Bedankt!
Ook ik zat even te zoeken naar een leuke aanbieding.

We reizen met een kind onder de 2 en daarvoor betalen we 20 euro per vlucht. Zou ik bij een aanbieding ons kleintje niet beter als een volwassene kunnen boeken? 3 euro of 20 euro scheelt nogal wat.

Iemand ervaring hiermee?
Jusa, ik heb daar ook naar zitten kijken en volgens mij kan het niet. Ik wilde dat ook doen, vlieg in februari in mijn eentje met 2 kinderen, waarvan eentje van 1 jaar, dus ik wilde graag drie stoelen (ze waren toch heel goedkoop, haha), maar dat ging niet.

Heb ik ook nog een vraagje: op de site staat dat je buggys al bij het inchecken van je koffers moet afgeven. Weet iemand of dat in de praktijk ook echt zo is? In dat geval laat ik de buggy thuis en neem ik een draagdoek mee, want anders moet ik nog weet ik hoe lang met een kind aan de hand en eentje op de arm rondlopen. Maar ik weet van een paar jaar terug dat ze dat bij Transavia ook zeiden en dat je uiteindelijk wel gewoon je buggy mee mocht nemen tot de deur van het vliegtuig.
..
Hallo allemaal, gisteren hebben wij mijn schoonmoeder en -zus naar vliegveld WEEZE te Duitsland gebracht. *snik*

Wij willen wat vaker gaan reizen via Ryanair, maar met welk betaalmiddel kan je ticket beter betalen: visa of mastercard?

@Reizigster2004, gisteren was er een dame die haar buggy meenam tot aan het vliegtuig!!! Ik weet niet of ze voor haar een uitzondering hebben gemaakt.

@Pauline65, thanks voor de info, altijd handig om te weten.
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
Ik heb zelf met Visa betaald; maar volgens mij stond Mastercard ook aangegeven bij de betaalmogelijkheden.

Meteen een huurauto geboekt; dat scheelde ook gigantisch veel in vergelijking met rechtstreeks bij Hertz boeken.

Wij wonen op een kilometer of 10 van Eindhoven airport: ideaal!
@Pauline65, oke dus jij betaald met een Visa kaart.

Graag zou ik meer info willen wat beter is: betalen met visa of mastercard. Wij willen de kaart alleen maar aanschaffen om af en toe een ticket te betalen via Ryanair.
Er is geen 'beter' in dit geval. Het maakt niks uit.

Ik heb al jaaaren een Visa-card en mijn man heeft een Mastercard omdat zijn bank die aanbood. Gewoon kijken welke voor jou het goedkoopst is (via bank, ANWB, eventueel werk etc.).
quote:Pauline65 schreef op 21 december 2010 @ 14:15:

Er is geen 'beter' in dit geval. Het maakt niks uit.

Ik heb al jaaaren een Visa-card en mijn man heeft een Mastercard omdat zijn bank die aanbood. Gewoon kijken welke voor jou het goedkoopst is (via bank, ANWB, eventueel werk etc.).Oke, dank je wel voor je antwoord.
Ik heb net tickets geboekt via Ryanair en betaald via Mastercard. Ik zag dat er nog 20 euro administratiekosten berekend werden. Weet iemand of er een manier is om die kosten een volgende keer te omzeilen?
Wie weet toevallig wat voordeliger is een visacard via ABN of via ANWB?

Layla, (Mooie naam) geen idee hoe je die kosten kan omzeilen.
Volgens mij kun je die kosten niet omzeilen. Want je moet met je creditcard betalen en daar vragen ze 5 euro per passagier voor.
omzeilen kan alleen wanneer je met cadeaubonnen van ryanair betaald. anders betaal je 10 euro pp voor een retourvlucht. zeker als je dan nog een koffer incheckt en op een vliegveld veraf land vd stad kunnen de kosten nog flink oplopen.
Je moet ook verplicht online inchecken tegenwoordig. Tenminste, het lukt mij niet dat uit te vinken. Zoiets irriteert me mateloos, maar goed... de prijzen blijven toch laag.

Ver van tevoren boeken geeft inderdaad de meeste kans op heel lage prijzen. Niet altijd, over het algemeen wel.

xYella.
Die toeslagen zijn altijd balen, voor mijn zomervakantie een ticket geboekt naar Italie:

heenreis 20 euro pp

terugreis 60 euro pp

maar goed alleen handbagage voor 2 weken is wel heel weinig dus toch maar een koffer inchecken, hopa 30 euro erbij

creditcard kosten 20 euro erbij

etc etc er komt toch snel weer 60 euro bij, en natuurlijk is uiteindelijk een bedrag van 100 euro heen en weer geen geld, maar die prijzen die ze op de site vermelden zijn wel vals.
Ik vind de prijzen helemaal niet zo vals. Tot nu toe heb ik tussen de ¤ 20 en ¤ 50 voor een retour betaald en nooit meer met Ryanair. Kwestie van de aanbiedingen er even uit zoeken (dus soms niet meteen boeken en een paar dagen wachten) en een beetje (marge van een paar dagen) flexibel te zijn met je data.
quote:layla1969 schreef op 29 december 2010 @ 21:43:

Ik heb net tickets geboekt via Ryanair en betaald via Mastercard. Ik zag dat er nog 20 euro administratiekosten berekend werden. Weet iemand of er een manier is om die kosten een volgende keer te omzeilen?

Nee, die is er volgens mij niet, want je kunt niet via Ideal ofzo betalen. Het is goedkoper als je een debitcard van bv Mastercard hebt, maar ik heb hier in NL nog nooit van het bestaan van zo'n card gehoord.

Ik heb deze week bij Easyjet een vlucht geboekt, en je kon daar kiezen tussen debit- en creditcard, en debitcard scheelde de helft van de kosten. Ik voel me dan altijd een beetje bekocht, dat je nog moet betalen om te kunnen betalen. Maar ja, het is natuurlijk allemaal verder retegoedkoop, dus waar hebben we het over (ik had dezelfde vlucht - Europese bestemming - gegoogled bij vliegtickets.nl en meer van dat soort sites, en dan kon ik er ook komen... voor prijzen vanaf 700 tot 3500 euro. Haha. En dan soms nog overstappen ook. Nu ga ik voor 65 euro (enkele reis).
Ik voelde me idd ook wel een beetje bekocht, dat je moet betalen om te kunnen betalen, maar goed al met al blijft het wel goedkoop. Ik heb al gezien dat ze nu weer leuke aanbiedingen hebben vanaf Brussel-Charleroi, 1 van mijn beste vriendinnen woont in Spanje dus die vindt het wel leuk als ik regelmatig kom en voor zulke prijzen is het nog wel te doen. Die kadobonnen zijn dan toch niet zo gek om aan te schaffen. Moet je dan wel het volledige bedrag in kadobonnen betalen of mag het ook een gedeelte zijn en de rest met creditcard?
Ik heb even gegoogled en kwam op deze siteterecht, waarin wordt uitgelegd hoe je je kunt aanmelden bij Visa Electron waardoor je geen creditcardkosten hoeft te betalen, dat ga ik dus de volgende keer doen.
Dat klinkt goed layla, ga ik binnenkort even bekijken.
Zat ineens te denken, hebben ze aan boord van Ryanair ook films? Of is dat in alle bezuinigingsijver ook verdwenen?
..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven