Mode & Beauty alle pijlers

Laarzen oprekken

16-11-2010 11:50 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jaaa ik weet het, er zijn al zoveel topics met dit onderwerp, maar die zijn allemaal al zo oud!

Ik heb Shabbies gekocht, die met een grove zool en dikke lederen schacht.. ze zijn echt te strak voor mijn dikke kuiten (43cm)

Weet iemand misschien waar ik ze minstens 4cm kan laten oprekken?

Liefst in omgeving ZuidHolland

Alvast enorm bedankt!
volgens mij kan je de schacht niet oprekken, en zeker geen 4 cm
Misschien wel zo`n elastieken stukje er tussen laten zetten in dezelfde kleur.

Maar wat ik niet snap: Waarom koop je van die dure laarzen terwijl ze eigenlijk gewoon niet passen?
Aiai, 4 cm is wel heel erg veel hoor!

Ik denk dat je er beter een stuk tussen kunt laten zetten.

Bel eens een paar goede schoenenzaken of zij dat kunnen.
Wow, dat kan echt niet hoor! Daar moet een stuk tussen! Zonde van die dure laarzen!
Dat is een illusie. Breng ze zo gauw mogelijk terug voordat je ze molt.
Ga naar een goede schoenmaker en laat je informeren over wat mogelijk is. 4 centimer oprekken lijkt me wat veel, maar misschien kan er wel een stukje tussen.

Zo niet.....terugbrengen of afvallen
Een stuk ertussen laten zetten is ook enorm duur. Zonde van het geld. Koop liever laarzen die je past.
Hoop reactie's.. punt is dat ik al 2 paar Shabbies heb staan (suede) die passen wel goed na een keertje oprekken!

Ik heb op oude topic's hier berichten gezien van mensen die ze wel 7 cm hebben laten oprekken, heb ook al met van Rijs in Zevenhuizen gebeld.. zij kunnen evt ook een paar cm oprekken.. heeft iemand hier misschien ervaring mee?
Als dat zo is dan wil ik graag weten welke merken dan wel zoveel kunnen worden opgerekt. Dat is namelijk slechte kwaliteit als het mogelijk is. Oprekken is volgens mij alleen bedoeld om een klein beetje te krap zittende schoenen ruimer te maken zodat het niet zoveel pijn doet bij het inlopen.
Waarom zou oprekken slechte kwaliteit betekenen?

Als je er iets in stopt wat gewoon past rekt het echt niet 7 centimeter uit. Heb je dus nergens last van.

Suede is wel iets anders dan gewoon leer Demmie. Suede rekt makkelijker en meer. Ik zou het gewoon proberen denk ik. Als het een paar centimeter is opgerekt, kun je met inlopen ook nog wel iets rekken dnek ik.
quote:Pumps_italiaans schreef op 16 november 2010 @ 13:20:

Als dat zo is dan wil ik graag weten welke merken dan wel zoveel kunnen worden opgerekt. Dat is namelijk slechte kwaliteit als het mogelijk is. Oprekken is volgens mij alleen bedoeld om een klein beetje te krap zittende schoenen ruimer te maken zodat het niet zoveel pijn doet bij het inlopen.

Shabbies zijn volgens mij geen slechte kwaliteit hoor..

Paardrijlaarzen van de merken Petrie enz worden ook opgerekt en dat zijn kwalitatief ook super laarzen!
quote:Zwuppeliennn schreef op 16 november 2010 @ 13:32:

Waarom zou oprekken slechte kwaliteit betekenen?

Als je er iets in stopt wat gewoon past rekt het echt niet 7 centimeter uit. Heb je dus nergens last van.

Suede is wel iets anders dan gewoon leer Demmie. Suede rekt makkelijker en meer. Ik zou het gewoon proberen denk ik. Als het een paar centimeter is opgerekt, kun je met inlopen ook nog wel iets rekken dnek ik.Als het 7 cm op laat rekken dan is het rotzooi.
Echt leer laat zich best een paar centimeter oprekken. Het probleem zit hem vaak in de stiksels. Het garen waar de schacht mee gestikt is, is niet zo erg rekbaar als het leer zelf. Je hebt kans op loslaten / stuk gaan aan de bovenrand van de laars, daar waar de voering aan de laars gehecht is. De draad scheurt als het ware uit het leer. De voering moet trouwens ook van echt leer zijn, of in ieder geval van een materiaal dat wat meerekt.

Als je laarzen laat oprekken, vraag dan of ze het langzaam willen doen, d.w.z. niet teveel spanning in een keer erop zetten.

Soesah
quote:Pumps_italiaans schreef op 16 november 2010 @ 13:50:

[...]

Als het 7 cm op laat rekken dan is het rotzooi.Ik mag hopen dat je weet dat huid een rekbaar product is. 7 cm betekent helemaal niet automatisch dat het rotzooi is.
Idd gewoon langs een hele goede schoenmaker die weet wel of dit mogelijk is.
Nou, afgelopen zaterdag de laarzen weg gebracht naar van Rijs in Zevenhuizen.. Mijn kuiten gemeten, die bleken steviger dan ik dacht, maar volgens de dame aldaar was alles mogelijk, er zijn blijkbaar ook een hoop paardrijdames met flinke kuiten!

Gister mocht ik ze ophalen, en jawel.. de laarzen zijn echt wel dik 7 cm opgerekt, ze zitten nu helemaal super!

Je ziet er echt niets van, het leer is nog even mooi, geen putjes of wat dan ook! Een echte aanrader dus!
Nou , geweldige reclame voor Van Rijs in Zevenhuizen!!!!!
Poep, wie heeft jou gescheten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven