Het nieuwe schoon huis topic!

01-11-2010 15:38 958 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames,

Er was een tijdje terug een leuk actief topic over het schoonmaken van je huis, waarin forummers elkaar stimuleerden om te gaan schoonmaken, opruimen.

Nu is het tijd voor mij om de rommel weer te gaan ruimen! Ik zoek medeforummers die net als ik een stok achter de deur willen om die ellendige vaat weg te werken, de was te strijken, de ramen te lappen, etc...

Mij lijkt het leuk als je een lijstje maakt met wat je wil doen vandaag of deze week en laat weten hoe ver je bent gekomen, wat je weerhield van je klusjes, wat helpt en wat. .... etc etc.

Groetjes MDF

ps. Amygdala doe je weer mee?
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
't Kakt hier een beetje in. Iemand zin om te synchroonsoppen morgen? Ik heb denk ik 1 a 2 uurtjes de tijd morgen

Iemand al iets van MDF gehoord? Heeft ze de eerste week overleefd?
Ben ook benieuwd hoe het met MDF is...

Morgen moet ik naar de UWV en naar de kapper, dus dat synchroonsoppen zal er niet echt van komen... Alhoewel? Ik moet nog:

- Indisch eten afmaken

- Logeerbed opmaken

- Kamer zuigen

- WC schoonmaken

- Afwassen

- Kerstspullen naar de kelder brengen

- Gang dweilen

- Kattenbakken schoonmaken

Nou ja, te veel dus... Aaaaarrrggghhhhh...

T schiet al op... over een uurtje moet ik bij het UWV zijn, dus ik kan nog wat kleine klusjes doen en daarna moet ik maar zien hoe laat ik weer thuis ben...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Wizzik, hier heb je een schop onder je kont. Ons vragen om synchroon te soppen *wink*.

-Afwassen

-was opvouwen

-was strijken

-plastic aan de straat

-groenbak binnen halen (niet geleegd grrrr)

-werken

-uit eten
quote:steph schreef op 10 december 2010 @ 11:28:

Wizzik, hier heb je een schop onder je kont. Ons vragen om synchroon te soppen *wink*.

Hahahah. Nou, het was te proberen toch?

De hele ochtend niets aan het huis gedaan maar ik moet zeggen dat het hier nog nooit zo opgeruimd en schoon is geweest sinds dit topic

De rest van de dag werken dus zal er ook wel niet aan toe komen. Morgenavond eters dus ga ik nog even een rondje door het huis.

@Hasse: Hoe was het bij het UWV?
Goed hoor, had alleen een nogal dom foutje gemaakt... Dacht dat ik om 10 uur moest, bleek de afspraak om 9 uur te zijn. En daar kwam ik achter toen ik voor iets anders om drie over negen in mijn agenda gluurde.... Tjeeeezzzzz... Gelukkig geen gevolgen...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Jeetje Hasse, dan voel je je behoorlijk klote he op dat moment. Gelukkig overkomt het iedereen wel eens, ik heb het ook wel eens gehad bij het UWV.

Vandaag hebben we gedaan:

Stofzuigen

Dweilen

Bank uitstofzuigen

Toilet schoonmaken

Boodschappen doen

Computerkamer stoffen

Koelkast en keukenkastjes aan de bovenkant + afzuigkap schoonmaken.

Ik heb ook nog lekker hardgelopen vanmorgen. Gelukkig heb ik de ergste klusjes achter de rug. Archiveren en de bank stofzuigen. Ik moet van dat laatste nog even bijkomen. Ik denk dat ik de computerkamer lekker aan mijn vriend overlaat morgen, kan hij ook zijn steentje bijdragen in het huishouden.
Ik lees al een tijdje mee, en nu maar eens een keer meeschrijven als dat mag.....

Ik ben in de dertig, getrouwd en met 1 kat.

Ik werk 4 dagen per week, (nu tijdelijk 5). Heb een druk sociaal leven en op dit moment twee huizen. In het ene wonen we nog en in het andere zijn we aan het klussen. Ik hou eigenlijk heel erg van opgeruimd en schoon maar dat komt er lang niet altijd van.....

Vanmorgen eerst een uurtje geklust en de rest vd dag schoongemaakt.... Een paar planken in de voorraadkast opgeruimd en een paar keukenkastjes en natuurlijk de gewone dingen.

Mijn voornemen voor de komende tijd is minder sociale verplichtingen en dan iedere avond 1 ding te doen (voornamelijk opruimen)

Ik heb het gevoel dat ik bijna niks bewaar, totdat ik weer eens een laadje open trek!!! Het lijkt wel of het zichzelf vermeerderd!!

Ik ben trouwens dol op opbergbakjes ed, vind het heerlijk om te sorteren...

Hier hoop ik die beruchte stok achter de deur te hebben....

Plan voor weekend:

- kerstversiering ophangen en dozen weer naar zolder

- dressoir opruimen

- morgen boven soppen

- klussen

- zondag werken

Tussendoor nog gewoon wassen ed.....
@janna: weest wellekome!

Mijn lijstje is bijna af:

- naar het UWV

- naar de kapper

- laatste boodschappen doen

- Indisch eten afmaken

- Logeerbed opmaken

- Kamer zuigen

- WC schoonmaken

- Afwassen

- Kerstspullen naar de kelder brengen

- Gang dweilen

- Kattenbakken schoonmaken

- container binnenhalen

- bloemen op vaas zetten

- rijst stomen

Nog maar twee dingetjes dus! En aangezien mijn ouders komen logeren, komt er (buiten de afwas en de kattenbakken) waarschijnlijk weinig van het huishouden dit weekend.. Ach, maandag weer een dag!
yesyes het is weer weekend gelukkig.

hard gewerkt deze week waar weer een hoop gebeurt is.

vanmorgen gewerkt maar niet zo hard.

had geen zin.

daarna gelijk naar een gesprek over mijn eigen toekomst bij de gemeente.

Dat voelt goed allemaal.

Thuis gekomen:

Gezogen en opgeruimd

net gelijk boodschappen gedaan waar ik zo weer van thuis was.

Kaarsjes aangedaan en een bakkie gezet en nu zit ik heerlijk.

Morgenochtend wat in huis doen en morgenmiddag lunchen en bijkletsen met mijn vriendinnetje die ik al lang niet meer gezien hebt.

En verder lekker van het weekend genieten.

Tot gauw lieve mensen en @janna welkom bij de gezellige meiden club.
Hoi Janna2, welkom hier.

Alles gedaan, oja het is na 2400.

Vandaag:

-kerstversieringen voor de dag halen

-bad uitdoen (is gekit)

-kerstversiering gebruiken (geen idee waarvoor)
Hier vandaag ook kerstversiering doen. Niet teveel, we hebben geen boom dus ik denk dat ik vooral kerstballen overal in ga stoppen/op ga hangen/in ga hangen/op ga leggen/tussen ga prutsen/aan ga plakken

PS: Ga er even tussen uit maar wacht vooral niet op mij met poetsen
hoihoi!

Ja, ik leef nog! De eerste week zit erop. En het is echt enorm wennen om weer te werken (lees: vroeg op te staan, hele dag werken en dat 5 dagen op rij).

Ik moet duidelijk nog mijn draai vinden in het nieuwe ritme. Zover je over ritme kan spreken natuurlijk. Heel vreemd is het nog om tegelijk met man op te staan en ook weg te gaan en thuis te komen. Deze week weinig in het huishouden gedaan; wasje gedraaid, koken eten en afwassen, gestofzuigd. Vooral heel veel bankhangen na het werk.

Hopelijk vind ik komende weken mijn energie weer terug om na het werk meer te gaan. Anders worden de weekenden standaard opruimdagen.

Ik ga zo met man even wat boodschapjes nog doen.

Liefs MDF
zo daar ben ik weer.

Beetje uitgeslapen en lekker relax de krant gelezen en koffie gedronken.

daarna

Stofzuigen

Stoffen

Opruimen

wassen afhalen

een in doen en opgehangen

Bed afgehaald

Kattenbak verschoont

Vuilnisbakken geleegd

Alles is weer klaar en ga nu lunchen met een vriendin in de stad.

iedereen een fijn weekend
Ik ben m'n hond aan het plukken. Echt monnikenwerk bleh! Maar ja, als het klaar is dan ben ik er weer drie tot 5 maanden vanaf.

Gisteren had ik het hele huis goed gestofzuigt en dat kan straks weer. Overal zitten weer zwarte haren, zelfs in m'n neus

Voor de rest gaat mijn vriend lekker koken straks! Maandag gaan we weer verder met de lijst, straks gaan we lekker een filmpje kijken op de bank met een fles cola, een zak spekkies en een zak chips. Heb er nu al zin in
Ik heb de kerstversieringen nog niet gedaan, mijn vriend wilt geen boom zetten en alleen gaat echt niet. Dan maar twee zelfgemaakte bomen in de kamer en een paal (niet vreemd denken) versieren.
Ow, MDF logisch dat je je draai nog moet vinden. Ach de poets kan altijd nog. Nu eerst je werk!
Vandaag al gedaan (en daar zal het wel ongeveer bij blijven);

- was

- sanitair boven en beneden

- opruimen woonkamer

- voorbereidingen voor het eten doen

- cake bakken

Ik ga zo bezoek krijgen (blijven ook eten) en heb er gewoon zin in! Moet dan nog wel de laatste dingen doen aan het eten en ook de afwas nog, maar dat is vanzelfsprekend hier.

Morgen begint er weer een nieuwe werkweek, heb er zin in!! Na het werk dan ook wel even de boodschappen doen. Ik wil dan ook nog een wasje doen en het bed verschonen....

Ik ga jullie op de hoogte houden!

Liefs MDF
Vandaag een drukke dag!

- Was draaien (3x)

- Was ophangen (3x)

- Logeerbed afhalen

- Afwassen

- Kattenbakken uitscheppen

- Kamer opruimen

- Kamers stoffen

- Kamer zuigen

- WC schoonmaken

- Boodschappen doen

- Sollicitatiegesprek

- Naar Scapino (gloednieuwe laarzen, nu al stuk...)
Goeiemorgen allemaal!

Hasse, heel erg veel succes met je sollicitatiegesprek!

MDF, fijn dat je werk zo goed bevalt! Ik wou dat ik dat had joh. Ik hoop voor je dat het blijft bevallen en dat je helemaal op je plek zit

Ik wil vandaag sowieso twee sollicitaties doen. Ik wil zo snel mogelijk ander werk hebben. Donderdag komt de arboarts bij mij langs om te praten. Ik moet zeggen dat ik de afgelopen week, ondanks dat ik best wel wat heb gedaan hier in huis, erg tot rust ben gekomen. Ik zie het gewoon in de spiegel. Ik zie er frisser uit. Ik kijk wel als een berg op tegen de dag dat ik dáár weer moet werken. Vreselijk.

Maar goed.

Hier komt mijn lijst.

Twee sollicitaties!!!!!!!

Hond in model knippen

Stofzuigen

Toilet schoonmaken

Deuren schoonmaken

Eethoek afstoffen

Uurtje met de hond naar het park

Koelkast en keukenkastjes aan de bovenkant + afzuigkap schoonmaken.
Goedemorgen. Hasse succes met je sollicitatiegesprek.

DWJ, jij ook heel veel succes ermee. Ik mis in je lijst Troep opruimen van vriend.!!!! Ga zo door.

Mijn lijst:

-badkamer grote beurt

-slaapkamer grote beurt

-ongeveer drie wasjes draaien

-boodschappen doen
Goed hè! Hij doet het goed! Hij heeft gisteren de was zelf in de wasmand gedaan en de kleren opgeruimd die hij vandaag na z'n werk weer aan doet.
Is niet zo moeilijk of wel?
Nee dat zei ik ook al maar het blijft een man hè. Hij zag het niet en voor dat hij het wel zag, was het al opgeruimd. Nu heb ik hem even op z'n hart gedrukt dat ik het eigenlijk een beetje zat ben om z'n troep achter z'n reet op te ruimen. Mijn vriend is wel zo, als ik het duidelijk veaag, dan doet hij het ook maar dan moet ik wél duidelijk zijn en niet alleen mopperen maar gewoon heel duidelijk vragen of hij alsjeblieft wilt meedenken in het huishouden.

Ik moet weer denken aan die cabaretier, die zo'n leuk stukje had over 'mannen zijn simpel'. Zo leuk! en zoooo waar.
zo het vrije weekend is helaas weer voorbij.

Vanmorgen alweer om zeven uur op en dat op mijn vrije dag.

Samen met mijn vriend wakker geworden met een bakkie en de krant.

Na douchen aan de slag.

Ik heb gedaan:

Opgeruimd

gestoft

het hele huis gezogen en gedweild.

Wc en douche schoongemaakt

Vuilnisbak geleegd.

Was in de machine en straks nog ophangen

Nu moet de vloer even drogen en intussen ben ik wat dingen aan het doen op de computer.

Vanmiddag boodschappen voor de hele week doen en misschien eindelijk eens de kerstboom neerzetten.

En lekker met mijn boek op de bank.

Hoef niet te koken.

Ik heb nog eten van gisteren over dus dat is lekker.

vanavond naar de yoga.

heb ik nu wel even nodig met al die stress op mijn werk.

Iedereen weer een goede en gezellige week.
DWJ, wel belonen hé. Helpt bij dieren en kinderen ook altijd.

Jet, wat heb jij al veel gedaan.

Badkamer is gedaan, nu even eetpauze en daarna weer verder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven