Pro HappY Tips

08-12-2010 23:59 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op dit onderdeel van het Forum worden vooral psychische problemen weergegeven en er zijn veel mensen die goede adviezen geven of gewoon luisteren.

Het lijkt mij een fijn plan om goede tips en adviezen te verzamelen.

Dus brand los,

wat maakt het dat jij blij(er) bent over de grond rolt van het lachen:rofl: dat je een vreugde dansje doet dat je zin krijgt voor cheerleader te spelen dat je de zon ziet schijnen dat je zin krijgt iemand een , een of een te geven of een liedje of een melodietje te zingen of te neurieën of.............................................

Ik ben erg benieuwd naar wat jullie ideeën hierover zijn. Alle suggesties zijn welkom mitst positief geformuleerd en een ieder in zijn waarde laat.

Voor iedere reactie alvast en voor ieder goed idee

Mijn eerste blijmaker: dieren, huisdier of een stel eenden die oversteken en een file veroorzaken

Tips van de medeforummers:

Knorrende kat in de file

aandacht voor anderen

wijntje

kat

chocola

mediteren

iets voor een ander doen

spa-en: bad, maskertje, scrubben etc daarna met thee op debank

onverwacht aandacht krijgen van een ander

sporten

financiele meevaller

zingen

dansen

lange wandeling

sauna

warme douche

samenzijn met geliefden

kop koffie met voeten op de verwarming

strand en zee

dieren

1e stranddag

zon

slapen in een fris schoon bed

vakantie

sushi

voorjaar

mooie natuur

lekker eten

uislapen

kat die bij je komt liggen

warm versgebakken brood

geur van pas gemaaid gras, hooi, wierook e.a.

zon op je hid

taarten bakken en snoepen van het deeg

flinke wandeling

samenzijn met vrienden en geliefden

superfood, zie lijst

uiteten met goed gesprek

flauwe grappen maken met collega's of vrienden

kruikje in bed

leuke dag op het werk

complimenten van collega's, leidinggevenden

uitslapen

wijn

oogcontacht met knappe man

sporten

thuiskomen als het koud is buiten

documentaire kijken

verdrinken in een mooi boek

'oude'artiest vinden die je geweldig vind

ubergezondesmoothie maken

brood of appeltaart bakken

foto's kijken van fijne tijden

in lente zon boek lezen

tuinieren

creatief bezig zijn

Dit zijn super blijmakers. We hebben zojuist bewezen dat geld niet gelukkig maakt, sterker nog geluk is gratis....
Fijne/mooie/waardvolle/leuke/grappige dingen opschrijven. Zo blijkt dat elke dag, hoe rot hij ook was, ook iets goeds met zich meebrengt.
quote:beauty93 schreef op 09 december 2010 @ 19:38:

[...]

Wauw, dat is heel wat. Heb je dit zelf ontdekt en/of zijn dit voedingsmiddelen waarvan je lichaam serotonine oid eh..bakt.Ik wist altijd al dat havermout erg gezond is. Op de verpakking zag ik laatst staan dat het een zogenaamde superfood is. Toen ben ik gaan zoeken op internet. En ik vond twee lijsten, die je hier gecombineerd ziet. Het zijn voedingsmiddelen die boordevol gezonde bouwstoffen en/of antioxidanten zitten. En een gezonde geest huist nog altijd makkelijker in een gezond lichaam, dus... Ik merk ook echt effect. Anders zette ik het hier niet neer.
telt wijn ook?
Hele foute of hele flauwe grappen met vriendinnen, zomaar oogcontact met een knappe man op straat (vandaag nog! ), sporten, het liefst in de buitenlucht en zo intensief mogelijk, door guur weer (storm, sneeuw) fietsen om thuis lekker warme kleding aan te doen, een mooie, inspirerende documentaire, 'verdrinken' in een mooi boek, een oude artiest ontdekken die je geweldig vindt, waardoor je meteen heel veel mooie liedjes hebt om naar te luisteren, een über-gezonde smoothie maken.
quote:crlala schreef op 09 december 2010 @ 21:11:

telt wijn ook? Rode wijn met maten, ja.
quote:Frankie33 schreef op 09 december 2010 @ 21:42:

[...]

Rode wijn met maten, ja.Met hoeveel maten?
Maakt niet uit zolang ze goed zijn.
Ha! Mijn 2 favorieten bij elkaar Klont @ Frankie,

daar word ik nou blij van.
quote:campari schreef op 09 december 2010 @ 21:49:

Ha! Mijn 2 favorieten bij elkaar Klont @ Frankie,

daar word ik nou blij van.En hier wordt ik dan weer blij van!
Zonder T joh

Frankie kan echt prachtig schrijven en is ook gewoon leuk. Jij ook, slim en kordaat,

heb veel plezier gehad aan 'ons' topic en ben nu vivaverslaafd.
Oh, dankje Ik heb daar echt harop zitten lachen om je opmerkingen, wat een topic zeg! Voor TO was het uiteraard minder plezierig, maar ze is er als het goed is tenminste wel van af.

En oh ja, zonder T. En dat terwijl ik steeds controleer met 'smurf'. (Krijg je overigens wel hele leuke zinnen van )
quote:beauty93 schreef op 08 december 2010 @ 23:59:

Van de lezers:

Zelf lezen is leukerDeze snap ik niet hoor Beauty, zal het positief formuleren; Hee, loop tegen iets aan waar ik het fijne van wil weten, zo leergierig ben ik wel....
quote:Klontje schreef op 09 december 2010 @ 22:11:

Oh, dankje Ik heb daar echt harop zitten lachen om je opmerkingen, wat een topic zeg! )

Ik ook! Zelfs die zaterdag nog haha.

'Smurf'? ken ik niet, vertel.

Kan ook best een grammaticacorrectie gebruiken.

Dat vind ik zo mooi aan Frankie, afgezien dat ze slimme dingen zegt kan ze zo mooi, pakkend schrijven.

Soms '' zalvend" c.q. formeel, héérlijk, als een boek.
@ Klont, ben je dan dyslectisch dat je het checkt?
quote:campari schreef op 09 december 2010 @ 22:18:

@ Klont, ben je dan dyslectisch dat je het checkt?Nee, helemaal niet hoor. Maar het is best handig als je snel iets wil typen en daarnaast vaak heel grappig, da´s het leukste er aan. En ´smurf´ is dan net zo´n handigheidje als ´loop´, qua wel of geen T. Goh, volgens mij smurft/loopt wordt het nu nog ingewikkeld

En ik ben eigenlijk nog nooit (dat ik het weet- me herinner) iets tegengekomen van Frankie, zal er eens op letten!
Kep last van mijn reet. Er zitten allemaal veren in. Ben er maar bij gaan staan.
@ Klont, volgende keer moet je me dit nog eens uitleggen.

@ Frankie, heb ze eruit getrokken
quote:campari schreef op 09 december 2010 @ 22:34:

@ Frankie, heb ze eruit getrokken

Opluchting als je van lichaamsvreemde objecten bevrijd bent, dat is ook Pro Happy.

Sommigen hebben een erwt of knikker in hun neus. Of hun tong zit vast in de vriezer. Of ze hebben een modelvliegtuigje aan hun voorhoofd. Dan ben je daarna heel gelukkig, elke dag dat je geen modelvliegtuigje aan je voorhoofd hebt.
Ga nog een poging wagen! Bij deze gelieve op te letten

Als je de zin: ´jij wordt blauw´ wil schrijven en je weet niet zeker of er wel of geen T achter moet, kan je dat controleren door ipv ´wordt´, een ander woord in te voeren. Bijvoorbeeld het woord ´loop´, of mijn favoriet ´smurf´. Als je dat woord in die zin gebruikt en er komt een T achter (jij smurft blauw), dan komt er bij ´wordt´ dus ook een T achter. Want ´jij smurf blauw´ klinkt natuurlijk voor geen meter.

Ps: ik denk dat het niet volgen van een PABO opleiding een zeer verstandige keuze is geweest.
quote:Frankie33 schreef op 09 december 2010 @ 22:40:

[...]

Opluchting als je van lichaamsvreemde objecten bevrijd bent, dat is ook Pro Happy.

Sommigen hebben een erwt of knikker in hun neus. Of hun tong zit vast in de vriezer. Of ze hebben een modelvliegtuigje aan hun voorhoofd. Dan ben je daarna heel gelukkig, elke dag dat je geen modelvliegtuigje aan je voorhoofd hebt.Oké, ik ben fan! En helemaal waar, dan ben je zeker blij zonder extra ballast in/ aan je. edit: ik zie opeens een vrouwelijke versie van Nico Dijkshoorn voor me
Brood bakken of appeltaart bakken.

Lekkere geuren zoals gras, hooi, sommige wierook, of het parfum dat mijn moeder altijd droeg toen ik klein was.

Foto's kijken van fijne tijden

Lachen met wildvreemden om iets stoms wat voorvalt op straat

In het lentezonnetje een boek lezen

Tuinieren
The sun does not compare or judge. It shines for all life.

[...]

Sommigen hebben een erwt of knikker in hun neus. Of hun tong zit vast in de vriezer. Of ze hebben een modelvliegtuigje aan hun voorhoofd. Dan ben je daarna heel gelukkig, elke dag dat je geen modelvliegtuigje aan je voorhoofd hebt.Er bestaat geen leuke smiley om te zeggen hoe leuk ik dit vind!
quote:Klontje schreef op 09 december 2010 @ 22:40:

Ga nog een poging wagen! Bij deze gelieve op te letten

Als je de zin: ´jij wordt blauw´ wil schrijven en je weet niet zeker of er wel of geen T achter moet, kan je dat controleren door ipv ´wordt´, een ander woord in te voeren. Bijvoorbeeld het woord ´loop´, of mijn favoriet ´smurf´. Als je dat woord in die zin gebruikt en er komt een T achter (jij smurft blauw), dan komt er bij ´wordt´ dus ook een T achter. Want ´jij smurf blauw´ klinkt natuurlijk voor geen meter.

Ps: ik denk dat het niet volgen van een PABO opleiding een zeer verstandige keuze is geweest.

Volg je zowaar.

Maar ga je dat dan checken in Word?

Nou ja, ieder zijn ding Klont
quote:campari schreef op 09 december 2010 @ 22:46:

[...]

Volg je zowaar.

Maar ga je dat dan checken in Word?

Nou ja, ieder zijn ding Klont Haha, nee! ´t Is gewoon als grap/ uit meligheid, het is niet zo serieus bedoeld hoor

[...]

Of hun tong zit vast in de vriezer. Vroeger werden we gewaarschuwd om je tong niet tegen een latarenpaal te doen als het vroor en eerlijk gezegd kan ik me wel voorstellen hoe dat voelt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven