Wonen in Utrecht. Lunetten??

10-12-2010 14:02 10 berichten
N.a.v. mijn vorige topic, heb ik nu een woning op het oog in Lunetten, vlakbij het winkelcentrum(pje).

Ik ken van alle wijken in Utrecht Lunetten het slechtst, dus hoor ik graag ervarigen van (ex-)bewoners. Ik heb 2 kinderen, kleuter en peuter.

Gaat me dus puur om de wijk en de kindvriendelijkheid ervan; de woning is prima
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Lunetten prettig; woon er dan ook met veel plezier!

Er zijn veel jonge kinderen (3 basisscholen bij elkaar, 2 KDV's), er is een gezondheidscentrum, bieb, kleine sportschool, theater(tje) en het winkelcentrum(pje) biedt ook genoeg met een slager, 2 supermarkten, een blokker, bruna, kaasboer, videotheek, bloemist, opticien, drogist en meer. Wat een promopraat hè? Er is veel groen in de omgeving en als je wilt, ben je zo in de binnenstad (bus,m trein of fiets).

Als ik mijn verhaal zo teruglees besef ik pas goed hoe fijn ik het daar vind. He is eigenlijk een soort dorp in/bij de stad.
Een veelgehoorde klacht over Lunetten is onveilig naar huis fietsen vanaf het centrum naar de wijk toe.

Verder lijkt het me een prima wijk om in te wonen. En er is ook een treinstation, dat vind ik zelf altijd wel een pluspunt.

Ga er eens lekker doorheen wandelen, kijk eventueel ook vast naar scholen.
Ik heb zelf (nog) geen kinderen, maar volgens mij zijn er twee delen in Lunetten. Als je aankomt dan zie de lelijke paddestoel met 'Lunetten' erop, daar naar rechts is volgens mij een leuker gedeelte dan links. De eensgezinswoningen vind ik in Lunetten erg leuk en er is vrij veel groen, speelplaatjes etc. Er zijn diverse scholen en kinderdagverblijven. Ook zijn er stukken waar ik een kind al vrij snel zelf op zou durven laten gaan, lees: er is 1 weg die rondloopt door Lunetten en die is best goed te doen, wordt niet ontzettend hard gereden en er zijn veel veilige heuveltjes op de helft.
Zorba ik dacht dat lunetten wel typische bloemkoolwijk-problemen heeft?

kanskaart lunetten
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Oh en over het fietsen naar de stad, er zijn twee routes, een door Utrecht aangegeven veilige route door wijken heen en een weg langs het spoor en door een park. Ik fiets altijd langs het spoor en heb me nooit onveilig gevoeld al zal het anders zijn als je daar 's nachts in je eentje fietst. Verder ook erg blij met de wijk, de voordelen van een dorp en toch heel dicht bij de stad!
Ik heb er een tijdje gewoond, en ik vind het een prima buurt! Wel wat ver van het centrum, maar het is erg rustig en kindvriendelijk.
Ook wij (gezin met 2 kleine kids van 5 en 2) wonen erg prettig in Lunetten. Inmiddels wonen we hier al weer 10 jaar en absoluut geen plannen om weg te gaan. De wijk heeft (zoals eerder beschreven) veel faciliteiten en ligt heel centraal tov openbaar vervoer en snelwegen.

Het enige minpunt is het saaie winkelcentrum....
quote:lolapaloeza schreef op 10 december 2010 @ 14:15:

Zorba ik dacht dat lunetten wel typische bloemkoolwijk-problemen heeft?

kanskaart lunetten

Zie net pas je vraag, sorry.

Ik heb even snel dat rapport gescand (kende het niet), en ik geloof dat ik dan nét in dat gedeelte zit waar niet ingebroken wordt, er geen zaken worden beklad en rommel ook niet op straat blijft liggen...(hoopt dat dat ook zo blijft).

Zoals Playingtheangel zei, zijn er bepaalde gedeeltes prettiger dan andere (zoals in iedere wijk, denk ik).
Misschien bekijk ik de wereld te rooskleurig, maar van overlastkwesties heb ik nooit last gehad in Lunetten. Overall vind ik het een mooie, groene wijk, met een leuke grote speeltuin en ook een kinderboerderij en veel parken. Van alle wijken in Utrecht één van de meest kindvriendelijke. Er zullen wel eens dingen spelen, maar niet erger dan in andere wijken, lijkt me. De ene straat is wat mooier gebouwd dan de andere, dat wel. Ik heb een tijdlang 'links van de paddestoel' gewoond in een saai ogende flat, maar het appartement was van binnen wél heel mooi en ruim en ik had er keurige buren.

Lunetten heeft ook een eigen website; lunetten.nl. Daar zou je je vraag ook kunnen voorleggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven