Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
En nog maar eentje:
En nog maar eentje:
Alle reacties Link kopieren
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Weet niks te zeggen, dus kom je maar een dikke knuffel brengen. En te laten weten dat ik steeds aan jullie denk.
Lieve IBI, ook hier een stille meelezer sinds de eerste dag. Wat is het ontzettend snel gegaan en wat ben jij sterk.

Ik hoop dat deze laatste tijd ondanks alle pijn een mooie herinnering wordt die je voor altijd met je mee kunt dragen.

Zorg goed voor jezelf en zorg dat je nergens spijt van hebt. Zeg alles wat je kwijt wilt en laat je omringen door alle lieve familie en vrienden, laat voor je zorgen. Voel je gedragen door alle liefde die om jullie heen hangt. Leef minuut voor minuut en denk niet teveel aan morgen.

Heel heel veel sterkte in deze ontzettend moeilijke tijd.
Ook hier een stille meelezer, heb zo voor jullie gehoopt, maar nu kan ik jullie alleen maar heel veel sterkte toewensen, en hopen dat HIH niet teveel pijn heeft en op een rustige manier deze wereld mag verlaten, hoe oneerlijk het ook is
Een gouden dag voor mij en MM maar met een zwart randje.. We denken aan jullie lieverds

IBI, je bent sterk. Je hebt nu simpelweg geen keuze. Maar vergeet je niet dat je ook zwak mag zijn? Laat anderen af en toe ook even voor jou zorgen, zodat jij je daarna weer op HIH kan richten.

*Ik werd op een gegeven moment heel boos als mensen me steeds sterk noemden, hoe lief bedoelt ook. Sterk, my ass. Alsof je iets anders kunt zijn als geliefden op sterven liggen.*
Hier nog een meelezer. Ik heb diep respect voor de manier waarop je omgaat met de ziekte van HIH.

Heel, heel veel sterkte
Vandaag, 10 december, is het precies een half jaar geleden dat jij dit topic opende, op de dag dat je te horen kreeg dat HIH leukemie heeft. Wat is er veel gebeurt in 6 maanden tijd en wat is het toch vreselijk dat HIH deze oneerlijke strijd niet zal kunnen winnen.......
Nog altijd veel in mijn gedachten.

Breng jij mij op weg tot aan de brug

Ik ben zo bang om daar alleen te staan.

Als wij daar zijn, ga niet direct terug

maar wacht totdat ik overga en zwaai me na

dan voel ik mij veilig en vertrouwd.

Breng jij mij weg tot aan de brug

ik heb geen idee hoe diep het water is.

De overkant lijkt mij zo ver

je kunt de oever hier niet zien

Zover het oog reikt, zie ik mist

Ik twijfel aan het verdergaan.

Je angst voor de dood

is als je angst voor het leven

het nieuwe lijkt te groot

om het oude op te geven.

In de diepte van je verlangen

ligt de kennis van het nieuwe leven.

Zoals de vlinder al weet van vliegen

in zijn donkere cocon.

Breng jij mij weg tot aan de brug

en ga dan niet te vlug terug

Zwaai jij me na, als ik er over ga

een heel klein duwtje in mijn rug

is alles wat ik nog verlang van jou

Ik ga nu gauw,

want het begin is reeds in zicht: ik voel

de warmte van een Licht.
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Er is zoveel wat we voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen....

Sterkte
Na regen komt regent, kijk maar in de woordenboek
@teddeke, dacht ik ook al aan!!

we omarmen jullie virtueel !! een hele grote virtuele kring om jullie heen!!!
Lieve IBI en HIH, ik denk aan jullie, had een paar dagen geen internet en vond het haast "eng" om dit topic te openen....

Hoe moeilijk moet dit wel niet zijn voor jullie beidjes als ik hier al bang ben om je topic te openen.

Optimist tot in de kist!
quote:lichtbron schreef op 10 december 2010 @ 15:00:

Breng jij mij op weg tot aan de brug

...
Ben een stille meelezer, woorden schieten te kort......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven