Burnout?

22-08-2010 00:39 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb altijd gedacht hoe kan je nou overspannen raken/burnout raken als je in een winkel werkt.Stress kende ik niet, tuurlijk hard werken en deadlines halen wel, maar dat vond ik heerlijk,maar ook maakte ik me nooit zo druk, wat vandaag niet afkwam kwam morgen wel, maar eigenlijk kwam alles ( meestal) wel vandaag af.

En nu u ben ik op, gewoon helemaal kapot, slaap slecht , kan me niet concentreren en ben gewoon volledig de draad kwijt.

Ik weet nu niet zo goed wat ik hier mee aan moet.

Even een mijn verhaal in het kort, met niet al te veel details ivm herkenning.

werk al ruim 13 jaar bij dezelfde werkgever, prima naar mijn zin, af en toe wel eens minder leuke tijden, maar toch altijd met veel plezier naar het werk gegaan,

Ik ben heel trouw aan mijn werkgever en wil me eigenlijk niet ziek melden, maar hoe hou ik dit vol? ik ga dinsdag weer een gesprek met mijn leidinggevende aanvragen om dit te vertellen. Ik hoop dat we dan samen een oplossing kunnen vinden en daar ga ik eigenlijk van uit.

Verder zit ik een beetje te dubben of ik naar de huisarts moet gaan. Ik weet het antwoord eigenlijk wel, gewoon gaan dus, maar wat ga ik zeggen? ik moet altijd als ik bel voor een afspraak doorgeven wat er aan de hand is, moet ik dan gewoon zeggen dat ik denk dat ik ee burnout heb? ik ben altijd bang dat mensen dan denken, oh daar heb je er weer een die al weet wat ze heeft.

Sorry dat het misschien een warrig en lang verhaal is, maar ik ben gewoon zo van de kaart ik kan het ook niet helemaal helder deken en formuleren allemaal.

Wie heeft er ook een burnout( gehad) en hoe is het gegaan. En dan bedoel ik voornamelijk hoe is je ziekmelding gegaan en wat heb je gezegd, zowel tegen je leidinggevende als tegen de huisarts?

Als het niet helemaal duidelijk is,laat het maar weten, dan zal ik het proberen duidelijker te maken

groetjes

Ik heb even een deel van mijn post weggehaald, ben bang toch herkend te worden
Pffff....taart staat in de oven, bende in de keuken is weer opgeruimd, paps is de deur weer uit.... nu plat op de bank, radio aan (Q top 1000, zijn nu bij de laatste 60, leuk) en ga ook niets meer doen, behalve dan klazen vanavond.
Abc, is ook zo, mocht ik ooit zwanger raken dan ga je natuurlijk ook minder werken. Maar ik heb heel erg in mn hoofd dat ik tot die tijd gewoon 36 u blijf werken. Ik verdien best ok en kan het wel missen, maar vind deze financiele vrijheid wel fijn...ik zou het liefst 28 uur gaan werken, maar dan krijg ik maandelijks ruim 500 euro minder, dat vind ik wel veel....
Jullie hebben het over uren werken en salaris...

Voor de burnout werkte ik 32 uur, en ik heb een hele tijd voor ogen gehad dat ik daar weer naar terug wilde, ook vanwege salaris, en omdat het toch "normaal" is om min. 32 uur te werken als je geen kinderen hebt (vond ik).

Iedereen is anders, maar voor mij is dat niet haalbaar gebleken. Op een gegeven moment heb ik de knop om moeten zetten, en het aantal uren en salaris uit mijn hoofd gezet. De prioriteit kwam bij beter worden, daar moest ik alles voor doen en dus ook dingen voor laten of veranderen.

Ik ben er 1000 euro per maand op achteruit gegaan, dus dat is een flinke teruggang. Maar ik zit wel weer helemaal lekker in m'n vel, dat was mijn doel dat ik dus heb behaald! Waarschijnlijk ga ik wel weer eens meer werken, maar dat kan niet in mijn huidige baan dus dat ga ik doen als ik het aankan om met iets nieuws te beginnen.

Ik herken dus wel wat jullie schrijven, en het proces waar je dan inzit. Misschien voegt mijn ervaring wat toe voor iemand, daarom dacht ik, ik schrijf het hier even.
Ik kan niet anders dan jou best wel lief vinden lindy, dat je ons zo graag wilt helpen! Dikke pluim voor jou!
quote:lief_29 schreef op 10 december 2010 @ 15:01:

Ik kan niet anders dan jou best wel lief vinden lindy, dat je ons zo graag wilt helpen! Dikke pluim voor jou!

Oh, haha, en ik maar denken, zien ze me weer aankomen als een alleswetende egotripper die wel eens even komt vertellen hoe het allemaal moet. Want ik heb makkelijk praten, ik heb dat al allemaal achter de rug.

Maar goed, ik was me natuurlijk al gewoon bewust dat die negatieve gedachte best wel eens helemaal niet waar zou kunnen zijn, en dat mijn ervaring misschien toch wat toevoegt voor de één of ander. Dus dank voor je positieve bevestiging!
Lindy, juist omdat jij het allemaal al achter de rug hebt is het zo fijn om je verhalen te horen lezen. Jij weet hoe het is en hoe jij eruit gekomen bent. Ervaringsverhalen zijn altijd welkom.

Marriss, wat voor taart heb je gemaakt? Ik kreeg van jouw taartverhaal ook zin om iets te maken, dus ik heb nu een kruidkoek in de oven staan . Lekker op de bank blijven liggen de rest van de middag. Je hebt je energie vanavond nog hard nodig. Ik heb Sky Radio erop staan, ik hou niet zo van kerstversiering in huis, maar word wel helemaal blij van al die kerstliedjes op Sky. Prettige bijkomstigheid is dat je op Sky gewoon muziek hebt en niet aldoor dat gel*l wat op andere zenders wel is.
Ohja, die kruidkoek.... Ik krijg het nog druk!
Ja, die kruidkoek inderdaad. Maar deze keer met gewone bloem.

Hoe voel je je nu? Ben je al een beetje bijgekomen van vanmorgen op je werk?
Ik vind jouw bijdrages ook fijn lindy! Geeft me juist moed... Dus ga vooral door

Ik heb een speculaas-peren taart gemaakt, hij ruikt heerlijk en ziet er minstens zo heerlijk uit...jammer dat ik'm heel moet laten voor vanavond.

Kruidkoek is ook lekker! Weet je wat lekker is, plakjes (dunne schijfjes) appel erin drukken voor ie de oven in gaat.

Ik zit nu in mn boekje te schrijven over de mogelijkheden qua uren straks...misschien wat voorbarig, maar het zit nu eenmaal in mn hoofd, dus kan ik het maar beter op schrijven.
Ooh, dat recept heb ik ook gevonden toen ik zocht naar een taart die ik kon maken voor Sinterklaas. Uiteindelijk heb ik niks gemaakt omdat ik me niet goed genoeg voelde toen, dus ik was blij dat ik dat als verrassing wilde meenemen en dus niks gezegd had.

Appel in de kruidkoek is vast lekker, maakt het wat frisser. Leg je die er dan plat op of steek je ze er rechtop in?

Opschrijven wat ik je hoofd zit werkt altijd goed. Dat doe ik ook vaak.
Ik steek ze er altijd schuin in, zodat er alleen nog een kontje boven het beslag uitkomt. Rozijntjes en/of noten door het beslag roeren is ook lekker.

Ik kan echt genieten van koken en bakken, alleen had er nooit veel tijd voor. Nu ik thuis ben doe ik het wel wat vaker, alhoewel ik er ook heel vaak de puf niet voor heb.

Ik heb een constructie bedacht waarmee ik 30 uur ga werken. Maandag vrij, dinsdag, woensdag en donderdag op kantoor, en vrijdag 6uur thuis. Evt.kan ik nog 2 van die 3 dagen 9 uur gaan werken zodat ik op 32u kom. Maar dat lijken mij ook wel lange dagen... Ook nog maar even met vriend overrleggen. Ook tav de financiele gevolgen.

Toffe, gesprek al gehad?
Oh mensen ik ben zooooooooooooo gelukkig ik kan mijn BA wel zoenen, tis dat dat een beetje raar zou zijn, anders had ik het gedaan!!

Hij heeft het dringende advies gegeven om mij op mijn oude locatie terug te plaatsen!!!! en als ikhet goed begrijp moet werk dat advies opvolgen (please tell me dat het waar is !!).

Ik kan wel dansen en zingen en huilen van geluk en dat doe ik dan ook!

na de kerst ga ik langzaam opbouwen en dan elke 2 weken 4uur opouwen, dat benauwde me even omdat ik verkeerd zat te rekenen, maar medio mei dus terug op 100% ishet idee, en daar kan ik mee leven. als ik terug kan verwacht ik dat het ook zo zal gaan wellicht sneller.

Ik zie het zonnig in en ik wil er nog niet aan denken dat mn baas toch een andere locatie voor me uitkiest, ik hoop zo dat ze dat niet kunnen doen. als ze niet meegaan in het advies dan werken ze me herstel toch tegen??

anyway ik ga mezelf en gezin even trakteren op lekker eten..

tot straks!!
Heee meiden, jullie zijn goed bezig, het water loopt me in de mnond bij het voorbij zien komen van al die lekkere dingen. Misschien ga ik van het weekend ook eens even aan de slag.

Abc: Handig zo een broer die je af en toe wat influisterd, ik zou daar zelf idd ook nooit bij stil staan, waar hij heeft natuurlijk absoluut gelijk.

Ik ga ook 32 uur werken straks, en moet 1000 euro netto inleveren. Dat komt omdat ik waar ik nu ga beginnen natuurlijk weer helemaal onderaan kom. Maar ja, als ik er zelf uit eindelijk gelukkiger van word? Ik kan ook wel makkelijk praten, want alleen van mijn man zijn salaris zouden we het ook kunnen redden.

Ik denk dat het doodgaan van mensen in je droom, er wel iets mee te maken heeft, dat je aan het afscheid nemen bent van een stukje van jezelf. Maar dat ze toch weer opstaan en weer verdergaan, zegt imo ook wel dat je nog niet defintief afscheid wil nemen van dat stukje. (probeer ook wat te verzinnen)

Toffe: Ik kan me wel voorstellen dat jij moeite had om erin te komen vanmorgen. Ik zou ook behoorlijk zenuwachtig zijn in jou situatie. Maar zoals de anderen ook al zeiden, dan heb je tenmiste ook maar kort tijd gehad om je er druk over te maken.

Hoe is het afgelopen?

Marriss: Ben je tevreden met de kleur van je haar. Ik heb zelf heel zwart haar, en daar pakt bijna geen andere kleur op, vind ik best wel eens jammer hoor.

Fijn dat je er in ieder geval voor jezelf een eind uit bent wat werken betreft.

Veel plezier vanavond met je sinterklaasviering!

Lief: Goed van je dat je de ad toch genomen hebt.

Ben je je irritatie al een beetje kwijt? Ga je echt volgende week weer aan het werk? Ik vind het wel goed van je dat je de trein genomen hebt, ondanks dat het veel lastiger is.

Heb je het nog over de mogelijkheid van een taxi gehad?

Hier een drukke dag achter de rug, Vanmorgen naar de fysio geweest, en groen licht gekregen om te gaan sporten. Weliswaar medische fitness, maar het begin is er. Dus ik heb gelijk een afspraak gemaakt bij de sportschool. Maandag middag beginnen. Ben ik wel superblij mee. Ik hoop dat ik dat over drie weken nog steeds zeg, maar het geeft in ieder geval aan dat het lichamelijk echt goed gaat. Van het weekend ga ik ook over op methadon, dat nog drie weken en als het goed is, is het dan echt klaar.
Toffe: Ohh meis, wat super gefeliciteerd. En wat fijn dat hij je tijd geeft om rustig op te bouwen. Geweldig! Ga je dan toch terug in dezelfde functie?
Toffe, super! Dat is nog eens goed nieuws. Werkgever hoeft advies niet perse op te volgen, maar doet dat over het algemeen wel. Kom je dan in die nieuwe vestiging? En in je eigen functie of een stapje lager?

Fijn dat je mag sporten Annemie, dat is echt een goed teken. Krijg je in de sportschool dan begeleiding van een echte fysio of een gewone fitness instructeur?

Ben je over drie weken dan helemaal van de morfine en andere pijnstillers af? Dat is echt goed, heb je veel last gehad van afkick verschijnselen?

Je kunt mooie analyses maken van mijn dromen. Er zit wel wat in wat je zegt denk ik. Ik wil wel graag veranderen en ben dus afscheid aan het nemen van een stukje verleden en daarmee toch ook een stukje van mezelf. Maar tegelijk ben ik ook bang om te veel te veranderen en dus mezelf niet meer te zijn.

Als wij ons uitgavenpatroon een klein beetje aanpassen kunnen wij ook makkelijk rondkomen van alleen het loon van mijn vriend. Als ik 4 uur minder ga werken kan dat dus makkelijk.

Je hebt goede ideeën Marriss, ik ga er een keer iets van proberen. Ik ga altijd voor veilig als ik iets bak, maar misschien moet ik eens een gokje wagen en iets nieuws/onbekends maken.

Denk je dat je baas het een goed idee vindt als je minder wilt werken? Is dat makkelijk te realiseren in jouw functie? Je rooster klinkt wel handig, lekker lang weekend en rustig einde van de week door op vrijdag thuis te werken.
Hoiii

de bedoeling is dat ik uiteraard in mijn oude funtie terug kom, want ik heb nog niet aangegeven dat ik stape terug ga doen.

Maar zolang ik aan het opbouwen ben kan ik die functie nog niet doen.als ik weer 100% en dan ga ik mijn eigen functie weer doen. ik weet alleen niet of dat dan in deze winkel is want daar staat natuurlijk al iemand. Waar het mij om gaat is dat ik nu het heel erg nodig heb om in een vertrouwde omgeving met vertrouwde mensen weer uren op te bouwen. om dit bij vreemde mensen te doen kost me enorm veel energie. Ik ben nogal honkvast en beetje mensenschuw om het zo maar te noemen.ik meot lange tijd wennen aan nieuwe dingen. en ik heb enorm last van heimwee. ikben nog nooit op vakantie geweest inhet buitenland, in nl niet langer als 5 dagen, omdat ik bang ben datik niet terug kan naar huis, ik word letterlijk ziek.

met verhuizen heb ik ook heel veel moeite maar daar kan ik me langere tijd op voorbereiden.dat was nu dus ook ik zou tijdelijk weg gaan en dan weer terug komen, daar kon ik mee leven ook al vond ik de nieuwe mensen en omgevind heel heel eng. maar het is allemaal anders gegaan en ik zou niet terug komen, daardoor raak ik lichtelijk in paniek nu. dit is niet de reden van mijn bo hoor want toen was nog sprake dat ik terug zou gaan. maar dat ik niet terug mag zorgt er wel voor dat ik nog gespannener werd. Ik hoop maar zo dat ze mee gaan in het advies.inbenvergeten te vragen aan de arbo wat er gebereurd als ze advies niet op volgen maar ik lees overal dat het ze het officieel niethoeven te volgen, maar dat dit meestal,bijna altijd , wel gedaan word. ik denk dat dat ook het verstandigds is voor ze, want anders begint het weer van voor af aan ben ik bang. als ik nu daar uren op ga bouwen met de afspraak dat als ik 100% ben ik dan naar een andere winkel moet, heb ik daar vrede mee, omdat ik er dan naar toe kan leven en ik dan weer beter ben. snappen jullie me nog??

ik weet alleen niet wat ik nu moet doen, mijn baas mailen en vertellen wat er gezegt is n wat het advies is. hij zal het ok al hebben maar nog niet gelezen denk ik. of afwachten tot hij contact opneemt met mij? we zouden sowieso binnenkort afspreken over hoe nu verder.

maar mijn weekend kan denk ik nu niet meer stuk met alleen dit advies.....
Toffe, ik denk dat je nu één stap tegelijk moet nemen. Eerst weer opbouwen in een vertrouwde omgeving en als je dan weer volledig aan het werk bent verder kijken in welke vestiging je daarna weer aan de slag kunt.

Lastig om zo'n last van heimwee te hebben. Ik heb zelf ook wel last van heimwee maar zo erg als jij het hebt, heb ik het niet. Ik kan twee weken op vakantie net halen . Twee weken naar het buitenland zou ik niet snel meer doen, dan vind ik een week wel lang genoeg.

Ik denk dat het jou het meeste rust geeft als je nu gewoon een mail naar he baas stuurt met jouw verslag van het bezoek aan de ba en zijn advies. Dan weet je baas het vast en kan hij de dingen gaan regelen die geregeld moeten worden. Ik stuur na een bezoek aan de bedrijfsarts altijd een mail naar mijn baas. Mijn baas krijgt wel een verslag van de ba, maar dat duurt toch wel een dag of vier voor hij die heeft.

Geniet van je weekend! Je hebt het verdient dat er eindelijk iemand goed met je meedenkt op je werk.
Hoi

abc ja een stap tegelijk hoor.

ik ben hier gewoon al heel blij mee en we zien verder wel
oh ja ik ga nu niet mailen want dan zit ik hele weekend te stressen en mn mail te checken. ik wacht wel tot maandag.

en als hij negatief reageerd ben ik mijn fijne gevoel kwijt
Dat is een goede inderdaad om nu dus niet te mailen. Voor nu er gewoon van genieten en maandag pas weer verdere actie ondernemen.

Ik kijk naar The Voice en het is toch weer niet boeiend, ik doe elke week weer een poging maar na de leuke voorrondes is het toch gewoon weer een talentenjacht zoals we er nu al zoveel gehad hebben en waar ik eigenlijk wel genoeg van heb gezien.
Ik kijk ook abc, maar alleen omdat Lenny er nog in zit. Kennis van me, dus dan is het toch wel leuk. Ik ga 'm vragen de volgende keer als eerste te gaan, dan kan ik tussen 2030 en 2330 een dutje doen
even ego...lig al in bed maar kan niet slapen, voel me enorm kl*te :(

sint gevierd, had er al geen zin in omdat de helft van het gezelschap nog niet een keer de moeite heeft genomen om de telefoon te pakken en te informeren hoe het met mij gaat, terwijl ik al zo'n acht weken thuis zit... Diezelfde mensen hebben ook vanavond nauwelijks een woord met me gewisseld. Ik ben zelf altijd mega belangstellend naar anderen, en vind dit dus echt niet leuk. Is nota bene nog familie ook.

nou ja, thuis aangekomen (met barstende koppijn) zie ik op hyves allemaal berichten van hoe onwijs gezellig de stapavond van mijn sportteam is, en jeee wat steekt dat zeg. Ik had daar gewoon bij moeten zijn, ik hoor daarbij, het is mijn team... Maar door die klote burnout moet ik dat al weken missen. Ik mis het zoooooo....

Nou en dan ook nog het leuke vooruitzicht dat mijn vriend morgen naar een gezellig feest gaat, samen met onze vriendengroep, en ik het zoveelste avondje op de bank in het verschiet heb. en dat reageer ik af op vriend...ben eigenlijk gewoon strontjaloers dat hij lekker op stap gaat en mij 'laat zitten'...terwijl die gedachte helemaal niet fair is, want hij heeft al acht weekenden op rij naast mij op de bank door gebracht. Ik weet dus best dat ik niet mag zeiken en hem gewoon een stap avond moet gunnen, maar ik vind het heel moeilijk...Gadverdarre ik ben er zo zat van!! Ik mis mn leven!!
Maris, had ik dat geweten, was ik ook even uit bed gegaan. Rot is het he, dat de mensen waarvan je wat aandacht verwacht, niets laten horen. En dan kun je relativeren wat je wil, dat je niet kan weten waarom ze niet hebben gebeld, dat ze misschien niet durven, maar het voelt gewoon eenzaam en verlaten en ontzettend rot. En dan ben je al zo moe, dat helpt ook niet mee.

Je slaapt wel heel regelmatig heel slecht vind ik. Heb je al eens iets lichts geprobeerd, beetje melatonine of valeriaan? Dat is vrij verkrijgbaar, dus niet zo heel medicinaal maar misschien helpt het een beetje. Slaaptekort is heel erg, ik heb zelf erg veel behoefte aan slaap en zodra het een nacht niet lukt, voel ik me ook rot de volgende dag.

Denk je, dat je met de moeheid die je nu voelt, dat de stapvond een succes was geworden? Of was je daar ook zo moe van terug gekomen, wel met een iets meer voldaan gevoel, maar ook te moe om te slapen en dus met een nachtelijke piekerpartij?

Nou ja, dat wil je niet horen. Je bent vandaag gewoon zielig, en dat mag.
Marriss, voor jou
Dank voor de knufs. Het gaat wel weer. Ben huilend in slaap gevallen gister, was er even zo schijt- en schijtziek van! En nu kan ik alweer ietsjepietsje beter relativeren, die familie is schoonfamilie waar we nooit een hechte band mee hebben gehad, dus zij zijn ook niet de moeite waard om me druk over te maken. En die stapavonden.. zijn maar stapavonden. Er komen nog genoeg stapavonden waar ik wél weer gewoon bij ben. (zei ze dapper )

Lief, ik slaap al wel een stuk beter dan in het begin. Toen viel ik pas na 2 uur piekeren in slaap, en als ik weer wakker werd, kon ik ook echt met geen mogelijkheid weer in slaap komen, of dat nou om 5 uur, 8 uur of 10 uur was. Nu val ik gemiddeld denk ik na een uur in slaap, afhankelijk van hoe ik me voel. En ik kan nu ook wel weer redelijk goed in slaap komen als ik snachts of sochtends wakker word. Ik pak mn uren dus wel, al is het niet altijd in een 'goed' ritme. Vannacht heb ik bijv. van 2u tot 10u geslapen, ben tot 11u blijven liggen en zit nu in pyjama op de bank. Tis pisweer, dus er zal wel niet veel uit mn handen komen vandaag.

Ik heb even geen bijlees- en reageerpuf, sorry.

Wat zijn jullie weekendplannen? Ik ga denk ik morgen de kerstboom optuigen, vent is dan toch aan het sporten, vind ik wel een leuk klusje om in mn eentje te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven