Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
IBI gecondoleerd en heel veel sterkte
Alle reacties Link kopieren
IBI,

Hier weer een meelezer....weet nu al helemaal geen woorden meer. Ik wil je iig heel veel sterkte, moed en kracht toewensen samen met je familie en vrienden.
Gecondoleerd lieve Ibi.

Heel veel sterkte.
Gecondoleerd, IBI, heel erg veel sterkte gewenst voor de komende tijd.

Er zijn eigenlijk geen woorden voor zo'n groot verlies voor jou en jullie naasten.

(een meelezer)
Lieve IBI, gecondoleerd en enorm veel kracht en sterkte gewenst...
Gecondoleerd

misschien is het wel zoals ze zeggen: beter iets moois te verliezen, dan het nooit te hebben gehad. Sterkte Ibi en familie. Mijn gedachten gaan naar jullie uit.
Gecondoleerd en heel veel sterkte gewenst bij het verlies van je Patrick.
Oh nee, wat erg ibi. Zoveel erger dan in woorden kan worden gevat. Gecondoleerd. Ik herinner me het foto-topic nog zo goed, jij onwijs trots in je trouwjurk, maar ook je verhaal over je huwelijksreis in de efteling. Dit hoort niet zo af te lopen.

Gisteren las ik de volgende zin: 'ze was weg en alles wat er resteerde was de ruimte waar je om haar heen was gegroeid, als een boom die om een schutting was gegroeid.' Zo zal het voelen, zo leeg. Ik wens jou en je familie onwijs veel kracht toe. En hoop dat de mooie herinneringen het verdriet snel af zullen wisselen.
Ibi, wat ongelofelijk verdrietig, ellendig, oneerlijk en zo kan ik nog heel lang doorgaan met woorden die jouw afschuwelijke pijn en verdriet toch niet kunnen verzachten. Dus, vanuit deze kant alleen maar heel veel kracht toegewenst ..... voor jou en je geweldige zussen en hun gezinnen.
Lieve IBI,

Gecondoleerd met dit grootse verlies.

Voor jou, zijn familie, jouw familie. Het is oneerlijk!

Maar godzijdank mocht hij bij je thuis komen en steven in jouw nabijheid!

Sterkte lieve IBI

Je***mina.... IBI, gecondoleerd en sterkte. Ik weet werkelijk waar niet wat ik moet zeggen, ben sprakeloos.

Omdat ik zelf de juiste woorden niet kan vinden een gedicht.

Stop all the clocks, cut off the telephone,

Prevent the dog from barking with a juicy bone,

Silence the pianos and with muffled drum

Bring out the coffin, let the mourners come.

Let aeroplanes circle moaning overhead

Scribbling on the sky the message He is Dead.

Put crepe bows round the white necks of the public doves,

Let the traffic policemen wear black cotton gloves.

He was my North, my South, my East and West,

My working week and my Sunday rest,

My noon, my midnight, my talk, my song;

I thought that love would last forever: I was wrong.

The stars are not wanted now; put out every one,

Pack up the moon and dismantle the sun,

Pour away the ocean and sweep up the woods;

For nothing now can ever come to any good.

W.H. Auden
Ow Ieb, wat verschrikkelijk. Gecondoleerd. Heel veel sterkte gewenst voor jou en je familie
Ibi, gecondoleerd met het verlies van Patrick en heel veel sterkte toegewenst voor jou en jullie naasten
Ibi, gecondoleerd. Ik vind het verschrikkelijk.

The time is now
Ibi, familie van ibi en Patrick, al jullie vrienden en iedereen die van jullie houdt.

Gecondoleerd.

Ah know`t, tha shunt
Gecondoleerd, Ibi en familie,

veel sterkte bij dit zo grote verlies,

Namens iemand anders:

Lieve IBI,

Ook al kom ik niet meer op het forum, zo af en toe hoor ik zijdelings toch nog dingen die me raken. Zo ook dit vreselijke bericht. Soms wil je mensen knuffelen, ook al ken je ze eigenlijk niet. Gewoon om wat ze meemaken. Ik wil je bij deze condoleren en je heel veel sterkte wensen.

Ex-Angel 6
Lieve IBI, familie en vrienden. Weet dat jullie Patrick nooit vergeten zal worden. Ik wens jullie alle kracht toe om er samen een mooi afscheid van te maken en om samen dit grote verlies een plekje te gaan geven.

Liefs, Juniper
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Och Ieb

Gecondoleerd en heel erg veel sterkte de komende tijd, voor jou en je familie/vrienden.
Normaal ben ik in het weekend niet zo actief op internet, maar had net het gevoel dat ik toch een op je topic moest kijken.....

Lieve IBI en alle andere dierbaren van IBI en Patrick, gecondoleerd met dit enorme verlies.

Dit is weer zo'n moment dat ik moet denken aan de tekst van Bram Vermeulen en die dus ook maar even hier neerzet:

Ik heb een steen verlegd in een rivier op aarde.

Het water gaat er anders dan voorheen.

De stroom van een rivier hou je niet tegen.

Het water vindt altijd een weg omheen.

Misschien eens gevuld door sneeuw en regen,

neemt de rivier mijn kiezel met zich mee.

Om hem dan glad en rond gesleten,

te laten rusten in de luwte van de zee.

Nu weet ik dat ik nooit zal zijn vergeten,

ik leverde bewijs van mijn bestaan.

Omdat, door het verleggen van die ene steen,

de stroom nooit meer dezelfde weg kan gaan.

Nu weet ik dat ik nooit zal zijn vergeten,

ik leverde bewijs van mijn bestaan.

Omdat, door het verleggen van die ene steen,

het water nooit dezelfde weg kan gaan.

(c) Bram Vermeulen

Ook Patrick heeft heel zeker een steen verlegd...........
Wat erg... Gecondoleerd en heel veel sterkte.
Gecondoleerd met het verlies van jullie Patrick...

Patrick: Rust zacht jongen...
Na regen komt regent, kijk maar in de woordenboek
Lieve IBI,

gecondoleerd met dit immense verlies. Wat een pijn en verdriet moet jij nu voelen! Maar hopelijk ook gerustgesteld bij de gedachte dat je allerliefste Patrick nu niet meer hoeft te vechten en te lijden.

Ik wens je ontzettend veel sterkte!

En wat fijn dat je zo'n lieve familie hebt om je te steunen.

Hij zal altijd bij je zijn, waar je ook gaat....

Wat een verdriet. Gecondoleerd Ibi.

Heel veel sterkte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven