Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
Alle reacties Link kopieren
Ook alle zusjes die hier schrijven (en familie) heel veel sterkte gewenst
Gecondoleerd...

Jee, wat snel gegaan, maar wel heel "fijn" dat hij thuis en in zijn slaap is overleden..

Voor jou en je familie en vrienden heel veel sterkte!!
Lieve IBI, ik ben gewoon een meelezer.

Gecondoleerd met het verlies van je lieve man. Ik wens jou en je hele familie heel veel sterkte toe de komende tijd.
Bedankt voor alle lieve reacties. Ik ben nu alleen thuis. Heb met de wijkverpleging Patrick (gek om dit gewoon te typen nu) verzorgd. We hebben hem gewassen, geschoren, zijn nagels geknipt, deo opgedaan, lippen gesmeerd enz.

Nu zit ik op de bank te brullen en te gillen.
Gecondoleerd IBI, heel veel sterkte voor jou en je familie
Het helpt helemaal niks maar ik denk dat er een hoop mensen met je mee zitten te brullen, sterkte!
Als tranen een trap konden bouwen

En herinneringen een brug

Dan klom ik hoog de hemel in

En nam je snel mee terug

Als sterren konden spreken

Als sterren konden zien

Zou je dan heel even willen zwaaien

En twinkelen als groet

Zodat ik hier beneden weet

Hoe het zonder jouw verder moet

IBI,vrienden en familie gecondoleerd met dit grote verlies.

Heel veel sterkte voor nu en de komende tijd.

Patrick,kanjer rust zacht...

Gecondoleerd
Lieve IBI, gecondoleerd en een hele dikke, dikke knuffel.
Lieve Ibi,

Waren er maar woorden die jouw verdriet konden verminderen, dan zouden we die nu met zijn allen keihard roepen...

Gecondoleerd met het verlies van je allerliefste Patrick.

Heel veel sterkte voor jou, jullie families en vrienden..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Gecondoleerd, IBI.

Héél veel sterkte.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 11 december 2010 @ 10:45:

Bedankt voor alle lieve reacties. Ik ben nu alleen thuis. Heb met de wijkverpleging Patrick (gek om dit gewoon te typen nu) verzorgd. We hebben hem gewassen, geschoren, zijn nagels geknipt, deo opgedaan, lippen gesmeerd enz.

Nu zit ik op de bank te brullen en te gillen.

Geen idee wat ik moet zeggen.
Ohh lieve ibi.. Gil alles wat je eruit moet hebben er maar uit...

Zo'n oneerlijke strijd, die je niet kon winnen.. Ik zou ook schreeuwen en gillen
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Lieve IBI, ik ken je niet, maar lees op het andere topic over dit vreselijke nieuws.

Heel veel sterkte gewenst
Allerliefste IBI,

Huil, schreeuw, en smijt alles in het rond.

Niet te geloven....wat een immens verdriet. Het leven is zo oneerlijk.

Jij en je hele familie gecondoleerd met dit immense verdriet.
Lieve IBI, wat een ontzettend verdrietig nieuws!

Gecondoleerd en heel veel sterkte toegewenst!
I am surrounded by morons

Gecondoleerd met het verliezen van jouw geliefde Patrick.

http://www.youtube.com/watch?v=qspKCpCJKA4
IBI, gecondoleerd en heel veel sterkte.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
Wat een kustreek van het leven, zoals iemand anders al typte.

Lieve IBI, vrienden en familie, gecondoleerd. Wat zullen jullie Patrick missen.

Heel veel sterkte. Woorden schieten eigenlijk te kort.

Ook namens Miss_understood gecondoleerd, ze kan nu niet meelezen, maar heeft erg met je meegeleefd en wil ongetwijfeld dat ik dit namens haar zeg.
LIeve Ibi, ik ken jou niet, ik ken Patrick niet, maar ik zit met tranen je bericht te lezen. Wat verdrietig. Wat erg. Dit is zo onvoorstelbaar, en nu is het 'echt' geworden.

Laat je troosten door je geweldige familie en laat de warmte van iedereen die met je meeleeft over je heenkomen. Ik leef met jullie mee...

quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 11 december 2010 @ 10:45:

Nu zit ik op de bank te brullen en te gillen.Wil je dat echt? Alleen zijn? Moet er niet iemand voor je zorgen?
IBI, wat bizar en onwerkelijk. Ik weet niet wat ik je kan zeggen, want er is niks wat je op dit moment echt kan helpen.

Heel veel sterkte
668, the neighbour of the Beast
IBI wat ontzettend knap dat je jouw lieffie zelf hebt verzorgd. Ook fijn om toch nog met hem bezig te kunnen zijn zolang hij nog bij je thuis is. Velen hebben het al gezegd hier maar wat een bewondering heb ik voor jouw kracht ook al heb je geen keus, je moet deze dagen door. Sterkte
gecondoleerd met dit grote verlies. Heel erg veel sterkte toegwenst..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven