Mijn man had leukemie
donderdag 10 juni 2010 om 21:38
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.
UPDATE 5 augustus:
HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.
Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.
Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.
Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.
UPDATE 7 sep.
HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.
UPDATE 9 Oct.
HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.
UPDATE 10 dec.
HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.
UPDATE 12 dec.
HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
UPDATE 5 augustus:
HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.
Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.
Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.
Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.
UPDATE 7 sep.
HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.
UPDATE 9 Oct.
HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.
UPDATE 10 dec.
HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.
UPDATE 12 dec.
HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
zaterdag 11 december 2010 om 11:42
zaterdag 11 december 2010 om 11:55
popje85, 1 uur geleden
Als sterren konden spreken
Als sterren konden zien
Zou je dan heel even willen zwaaien
En twinkelen als groet
Zodat ik hier beneden weet
Hoe het zonder jouw verder moet
Dit is jouw motto al geweest voor je mams en nu is Pat ook weg Gecondoleerd. Ik ben met je mee aan het brullen.
Als sterren konden spreken
Als sterren konden zien
Zou je dan heel even willen zwaaien
En twinkelen als groet
Zodat ik hier beneden weet
Hoe het zonder jouw verder moet
Dit is jouw motto al geweest voor je mams en nu is Pat ook weg Gecondoleerd. Ik ben met je mee aan het brullen.
zaterdag 11 december 2010 om 11:56
Lieve lieve meid,
Lieve Ibi, wat een verdriet.
Wat kan er gezegd worden op dit moeilijke, wrede moment in je leven? Ik weet het niet, zit al een tijdje te staren naar het beeld, wil je laten weten dat ik aan je denk, dat ik jou zo stoer vind en een mooi mens, dat je fijne zussen hebt en dat ik het zo erg voor je vind.
Gecondoleerd met je verlies, met het verlies van jouw Patrick.
Lieve Ibi, wat een verdriet.
Wat kan er gezegd worden op dit moeilijke, wrede moment in je leven? Ik weet het niet, zit al een tijdje te staren naar het beeld, wil je laten weten dat ik aan je denk, dat ik jou zo stoer vind en een mooi mens, dat je fijne zussen hebt en dat ik het zo erg voor je vind.
Gecondoleerd met je verlies, met het verlies van jouw Patrick.
zaterdag 11 december 2010 om 11:58
Zulke dingen zouden niet mogen gebeuren... Gecondoleerd IBI en familie, met het verlies van jullie allerliefste Patrick. Heel veel sterkte gewenst voor de komende tijd en daarna .
Ik kan me niet voorstellen hoe het nu voor jou moet zijn IBI, je berichtje over het brullen en gillen klinkt zo hartverscheurend. Het lijkt me echter wel goed dat je je eraan overgeeft en het verdriet niet uit de weg gaat.
Daarom is het ook zo mooi dat je Patrick hebt helpen wassen IBI. Ik weet zeker dat jullie op een hele mooie en eigen manier afscheid van hem gaan nemen. Het laatste wat je voor hem kan doen nu, maar het helpt jullie straks ook, dat weet ik zeker.
Ik kan me niet voorstellen hoe het nu voor jou moet zijn IBI, je berichtje over het brullen en gillen klinkt zo hartverscheurend. Het lijkt me echter wel goed dat je je eraan overgeeft en het verdriet niet uit de weg gaat.
Daarom is het ook zo mooi dat je Patrick hebt helpen wassen IBI. Ik weet zeker dat jullie op een hele mooie en eigen manier afscheid van hem gaan nemen. Het laatste wat je voor hem kan doen nu, maar het helpt jullie straks ook, dat weet ik zeker.
zaterdag 11 december 2010 om 11:59
zaterdag 11 december 2010 om 12:27
zaterdag 11 december 2010 om 12:30
Lieve IBI, lieve familie..
ik kom nu pas op het topic (keek elke dag hier als eerste), en schrik.
Nu al. Ik weet dat het eraan komt, en toch.
Jouw Patrick is niet meer hier.
Door jouw woorden, door wat jij schreef, door wat jouw familie schreef, heeft hij een gezicht gekregen en heb ik een beetje kunnen voelen wat voor iemand hij was.
Jouw verlies is immens groot.
Jullie verlies is immens groot.
Heel, heel veel sterkte met het dragen hiervan.
Schreeuw, huil, doe wat nodig is.
Het is keihard, het is oneerlijk, het leven is onbegrijpelijk.
Patrick... waar jij nu ook bent, ik hoop dat het je goed gaat.
Alle liefs en sterkte voor de komende tijd.
ik kom nu pas op het topic (keek elke dag hier als eerste), en schrik.
Nu al. Ik weet dat het eraan komt, en toch.
Jouw Patrick is niet meer hier.
Door jouw woorden, door wat jij schreef, door wat jouw familie schreef, heeft hij een gezicht gekregen en heb ik een beetje kunnen voelen wat voor iemand hij was.
Jouw verlies is immens groot.
Jullie verlies is immens groot.
Heel, heel veel sterkte met het dragen hiervan.
Schreeuw, huil, doe wat nodig is.
Het is keihard, het is oneerlijk, het leven is onbegrijpelijk.
Patrick... waar jij nu ook bent, ik hoop dat het je goed gaat.
Alle liefs en sterkte voor de komende tijd.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
zaterdag 11 december 2010 om 12:40
Lieve lieve IBI,
gecondoleerd met het verlies van Patrick.... Wat is dit verschrikkelijk oneerlijk lieve meis.
Er zijn geen woorden voor, alleen herinneringen.
Herinneringen van jij, ik en Patrick op de middelbare school... Hoe oneerlijk is het, dat hij moest gaat? Ik denk aan je, dag en nacht. En ik ben er voor je....
Ik heb net al wat oudklasgenootjes geinformeerd, ze leven allemaal zo met jou mee!
Als ik iets voor je kan doen, laat je me het dan weten?
Ik zal je zo ook even smsen.
Sterkte ook voor je lieve zussen...
XXX
''Het regent harder dan ik hebben kan''
gecondoleerd met het verlies van Patrick.... Wat is dit verschrikkelijk oneerlijk lieve meis.
Er zijn geen woorden voor, alleen herinneringen.
Herinneringen van jij, ik en Patrick op de middelbare school... Hoe oneerlijk is het, dat hij moest gaat? Ik denk aan je, dag en nacht. En ik ben er voor je....
Ik heb net al wat oudklasgenootjes geinformeerd, ze leven allemaal zo met jou mee!
Als ik iets voor je kan doen, laat je me het dan weten?
Ik zal je zo ook even smsen.
Sterkte ook voor je lieve zussen...
XXX
''Het regent harder dan ik hebben kan''