Wat zou JIJ doen?

10-12-2010 21:16 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al sinds 9 jaar verhuur ik kamers aan studenten. Dit is al die jaren prima gegaan, tot vorig jaar. Toen bleek na een week dat ik een junk op kamers had, die ook nog eens heeft gestolen van me. Ik heb dus na een week de wijkagent ingeschakeld en hem uit huis gezet.

Om een lang verhaal kort te maken: Hij is opgepakt toen hij mijn gestolen digitale camera wilde verpatsen. Hij is opgepakt en veroordeeld en ik heb alle verslagen van de rechtbank gekregen, de wijkagent kwam af en toe vragen hoe het ging. Ook kreeg ik bericht dat hij moest zitten, maar dat ze bang waren dat ik mijn geld niet terug kreeg. Geld wat hij had gejat.

Nou ja, daar kon ik mee leven. Ik was al lang blij dat alles achter de rug was. Dacht ik...vandaag kreeg ik dus een mail van hem (na 1 1/2 jaar) dat hij 66 dagen gezeten had, clean was en nu bezig was met vergelding. Hij eindigde met: tot snel..

Nou ben ik niet zo snel bang, maar ik kreeg toch de kriebels van die mail. Hij doet alsof IK fout was!

Ik kan de wijkagent nu niet bereiken, maar ik zal hem maandag even bellen. Wat zou jij doen in mijn geval?

Momenteel is de kamer leeg (geen student), in januari komt er een studente van de politieacademie (veilig!), dus ik woon nu alleen...
quote:Nammma schreef op 10 december 2010 @ 21:40:

Ik heb gebeld en de agente snapte dat ik me door de inhoud van de mail niet prettig voel. Ze raadde me aan de mail door te sturen naar het wijkbureau, waar ik destijds de aangifte heb gedaan. En ze zei: Als er echt iets gebeurt, kun je uiteraard 112 bellen, ze heeft in elk geval notitie gemaakt van dit alles.

Iemand zei: Misschien wil hij je komen terugbetalen...haha, dat denk ik echt niet. Hij schreef:

ik heb nu 66 dagen gezeten voor al die onzin maar ben nu weer op vrije voeten

en klaar voor actie ik ben nu helemaal clean en ben alleen maar bezig met vergelding

tot snel

Dat vind ik niet echt positief klinken......jij wel?Dat schreef ik, maar nee, na dit klinkt echt niet positief. Goed dat je gebeld hebt!
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Nee, ik ga hem zeker niet terug mailen. En ik ben inderdaad niet zo bang uitgevallen hoor, ik woon al 15 jaar min of meer alleen en er is nog nooit iets gebeurd. Bovendien heb ik een honkbalknuppel,,,

De agente zei ook nog: ik denk niet dat hij echt iets gaat proberen, hij is waarschijnlijk gefrustreerd en uit dat op deze manier.

Bovendien is de zwager van een vriendin ook niet zo'n lekkertje (ook een junk) en die heeft hem al eens gezegd: Jongen, als jij Nammma iets aandoet, krijg je behoorlijk klappen van mij...
quote:HEMAlover schreef op 10 december 2010 @ 22:10:

Paloma, ik ben het niet met je eens. Denk ook niet dat de politie op uitlokkende teksten als 'kom maar op, eikel, ik lust jou rauw' zit te wachten.

Nee ik denk niet dat de politie daarop zit te wachten, is toch een soort van uitlokking en dat mag sowieso niet volgens de wet. Het is niet exact wettelijke uitlokking, maar het is niet verstandig.

Ik zou idd, zoals al eerder gezegd gewoon negeren. Goed dat je wel een melding hebt aangemaakt, dan staat het in de computer en zien ze het gelijk als jij belt.

Sterkte, kan me voorstellen dat je toch niet helemaal rustig zit,,,
Inmiddels heb ik al antwoord op mijn mail naar de politie! Ze sturen de mail door naar de wijkagent en hebben melding gemaakt. Ook stond in de mail: Als u het niet vertrouwt of mocht er iets gebeuren kunt u ons uiteraard direct bellen.

Morgen komen er vrienden van me (was al afgesproken) en zij hebben me vorig ook gesteund toen dit net speelde.

Ik visualiseer een cirkel om me heen en daar komt niemand binnen...
He bah Namma, wat naar!
Als hij echt clean is zoals hij zegt, dan zou hij dus ook kunnen weten dat als hij nu weer domme actie gaat ondernemen, de politie hem zo weer te pakken heeft.

Ik ga nu lekker een warme douche nemen, en dan in warme ochtendjas de uitslag van de Voice kan kijken...

Iedereen bedankt voor een luisterend oor en advies!
quote:Nammma schreef op 10 december 2010 @ 22:53:

Als hij echt clean is zoals hij zegt, dan zou hij dus ook kunnen weten dat als hij nu weer domme actie gaat ondernemen, de politie hem zo weer te pakken heeft.Nou, als hij jou zo'n mail stuurt getuigt dat niet van hele hoge inteligentie! Hahahahaha. Laat je niet gek maken hoor. Je hebt actie ondernomen, en ws zullen ze hem nu wel in de gaten houden.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ja of hij denkt gewoon niet redelijk, en ben jij de kwaaie pier. Iemand heeft mij ook ooit bedreigd en die begon me daarna te stalken, bellen op de meest bizarre tijdstippen. En de eerste keer dat ik opnam de meest bizarre teksten uitslaan.

He, hoe bang je nu ook bent, het slijt wel. Bij mij is ze na die ene keer ook nooit tot verder handelen overgegaan. Succes Nammma!
Nee Fame, erg slim was hij ook niet.....
Ik kan niet kopiëren via mobiel maar in het begin staat -veilig-met een student van politie academie maar dat zegt ook niks tegenwoordig he dat weet je.voor de rest hoop ik dat die gek je met rust laat
Oké, dan geen Clint Eastwood mail terug . Maar dan toch zou ik hem een mail terugsturen met cc aan wijkagent en hem vriendelijk informeren dat zijn bericht in goed staat is ontvangen, waarvoor hartelijke dank en met vriendelijke groet .

Nee, zonder gekheid. Dit zijn geen prettige dingen. Sterkte ermee en goed dat je de politie hebt ingeschakeld.
Hoop dat je fijn hebt kunnen douchen en ik wens je een goede nacht!
Ja, goeienacht! Je hebt iig goed gehandeld. Meld je je morgen weer hier? Gewoon omdat we meeleven?
Namma, als het nodig mocht zijn dan heb je zo een Viva forum knokploeg geformeerd en dan zullen we deze cleane junk even in het aluminium folie rollen .
Dat zeker!
quote:paloma schreef op 10 december 2010 @ 23:24:

Namma, als het nodig mocht zijn dan heb je zo een Viva forum knokploeg geformeerd en dan zullen we deze cleane junk even in het aluminium folie rollen .wie houdt hem vast en wie het vlammetje eronder
Ik heb geen middelvinger nodig, ik kan dat met mijn ogen !
Goedemorgen! Ik heb heerlijk geslapen.

Iemand zei dat een student van een academie ook niet persé veilig hoeft te zijn....maar zij worden gescreend toch? Je bedoelt waarschijnlijk dat gedoe met Sander V. Zover in mijn denken wil ik niet gaan. Want dan zou ik helemaal niemand meer kunnen vertrouwen en zo wil ik niet in het leven staan.

Die ene keer is het dus mis gegaan, maar in de afgelopen (bijna) 10 jaar heb ik vele studenten zien komen en gaan en dit was echt een uitzondering. Mijn zus zei dat ik hád kunnen zien dat hij verslaafd was (pupillen), maar ik kijk iemand die hier komt kennis maken nou niet direct diep in de ogen, hij droeg trouwens ook een bril. Hij was mager, maar is dit dan altijd een teken dat iemand verslaafd is? Zij probeerde me dus een soort eigen-schuld-dikke-bult-gevoel aan te praten.

Pasgeleden nog een jonge Afghaanse student gehad hier, heel aardig en beleefd. Maar hij kon niet met geld omgaan en hij moest dus terug naar huis van zijn ouders!

Maandag zal ik contact opnemen met de wijkagent en hij zal me ongetwijfeld een goed advies kunnen geven. Hij heeft me vorig jaar erg gesteund en ik kon zelfs gebruik maken van slachtofferhulp. Heb ik niet gedaan overigens, want ik heb fijne vrienden met wie ik er over heb gepraat en toen ik 2 à 3 weken geleden een brief kreeg van de rechtbank dat hij zijn straf had uitgezeten, maar dat het gestolen geld moeilijk te innen was bij een kale kip (ik hád een procedure kunnen aanspannen), had ik echt zoiets van: Eindelijk is het afgelopen voor me. Ik kon het afsluiten. Ik was er in gedachten al lang niet meer mee bezig.

De andere dingen die hij heeft gestolen heb ik van mijn verzekering terug gehad. Mijn vertrouwen in mensen had wél een deuk opgelopen, maar ook dat is weer goed gekomen!

En als ik hem ga antwoorden, weet hij dat ik zijn bericht gelezen heb (ik gebruik dat emailadres niet meer, dus hij stond ook bij ongewenst, maar ik herkende zijn naam). Dus ik antwoord niét.
quote:Celeone schreef op 10 december 2010 @ 21:35:

Ben ik dan echt de enige die het niet als een dreigmail ziet, maar als een mail van iemand die iets goed wil maken? Waarom zou hij er anders in zetten dat hij aleen tijd clean is, bijvoorbeeld?dat dacht ik dus ook. Dat hij bezig is om zijn leven te beteren en binnenkort langskomt met een excuses, een bloemetje en wie weet het gestolen geld.
oh laat maar, ik was te snel. Dat mailtje klinkt inderdaad niet alsof hij bezig is met een spijtrondje.
quote:Nammma schreef op 11 december 2010 @ 08:14:

En als ik hem ga antwoorden, weet hij dat ik zijn bericht gelezen heb (ik gebruik dat emailadres niet meer, dus hij stond ook bij ongewenst, maar ik herkende zijn naam). Dus ik antwoord niét.Heb je je mail zo ingedeeld dat je het kunt lezen zonder open te klikken? Want dan krijgt hij ook geen seintje dat jij het gelezen hebt.
Bij Hotmail krijg je geen seintje als je bericht is gelezen.
Vanmorgen belde de politie nog even. Zij maken hier een melding van in zijn dossier en lichten tevens de wijkagent in. Ze gaf me ook nog twee nuttige sites, die ik kan raadplegen als je last hebt van bijv. een stalker etc. Hij heeft namelijk nog geen strafrechtelijk feit gepleegd...
quote:Celeone schreef op 10 december 2010 @ 21:35:

Ben ik dan echt de enige die het niet als een dreigmail ziet, maar als een mail van iemand die iets goed wil maken? Waarom zou hij er anders in zetten dat hij aleen tijd clean is, bijvoorbeeld?

Het woord VERGELDING misschien?

Ik zoiu zeker met die mail naar het politiebureau gaan, geheid dat de situatie van toen nog bekend is en dan kunnen ze die bedreiging erbij voegen en wellicht dat ze hem dan even een waarschuwing gaan brengen.

Snap dat je bang bent, maar ik denk ook dat het een mail is vanuit frustratie en dat er waarschijnlijk helemaal niets gaat gebeuren.

maar je weet maar nooit...
quote:Nammma schreef op 11 december 2010 @ 12:16:

Vanmorgen belde de politie nog even. Zij maken hier een melding van in zijn dossier en lichten tevens de wijkagent in. Ze gaf me ook nog twee nuttige sites, die ik kan raadplegen als je last hebt van bijv. een stalker etc. Hij heeft namelijk nog geen strafrechtelijk feit gepleegd...Mosterd :-) (mijn vorige posting)
Ze hebben inderdaad een heel dossier van hem. Blijkbaar was hij al bekend bij de politie. Dus misschien moet ik bij een volgende kamerbewoner eerst de politie raadplegen...

De politieagente zei ook dat hij waarschijnlijk uit frustratie deze mail heeft gestuurd. Hij beseft niet dat hij dit zichzelf aandoet....ik bedoel: Als hij niet van mij had gestolen, had ik geen aangifte gedaan...en was hij niet opgepakt. Trouwens, hij heeft destijds alles bekend....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven