Wat zou JIJ doen?

10-12-2010 21:16 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al sinds 9 jaar verhuur ik kamers aan studenten. Dit is al die jaren prima gegaan, tot vorig jaar. Toen bleek na een week dat ik een junk op kamers had, die ook nog eens heeft gestolen van me. Ik heb dus na een week de wijkagent ingeschakeld en hem uit huis gezet.

Om een lang verhaal kort te maken: Hij is opgepakt toen hij mijn gestolen digitale camera wilde verpatsen. Hij is opgepakt en veroordeeld en ik heb alle verslagen van de rechtbank gekregen, de wijkagent kwam af en toe vragen hoe het ging. Ook kreeg ik bericht dat hij moest zitten, maar dat ze bang waren dat ik mijn geld niet terug kreeg. Geld wat hij had gejat.

Nou ja, daar kon ik mee leven. Ik was al lang blij dat alles achter de rug was. Dacht ik...vandaag kreeg ik dus een mail van hem (na 1 1/2 jaar) dat hij 66 dagen gezeten had, clean was en nu bezig was met vergelding. Hij eindigde met: tot snel..

Nou ben ik niet zo snel bang, maar ik kreeg toch de kriebels van die mail. Hij doet alsof IK fout was!

Ik kan de wijkagent nu niet bereiken, maar ik zal hem maandag even bellen. Wat zou jij doen in mijn geval?

Momenteel is de kamer leeg (geen student), in januari komt er een studente van de politieacademie (veilig!), dus ik woon nu alleen...
Ik heb gebeld en de agente snapte dat ik me door de inhoud van de mail niet prettig voel. Ze raadde me aan de mail door te sturen naar het wijkbureau, waar ik destijds de aangifte heb gedaan. En ze zei: Als er echt iets gebeurt, kun je uiteraard 112 bellen, ze heeft in elk geval notitie gemaakt van dit alles.

Iemand zei: Misschien wil hij je komen terugbetalen...haha, dat denk ik echt niet. Hij schreef:

ik heb nu 66 dagen gezeten voor al die onzin maar ben nu weer op vrije voeten

en klaar voor actie ik ben nu helemaal clean en ben alleen maar bezig met vergelding

tot snel

Dat vind ik niet echt positief klinken......jij wel?
Tja, of hij bedoelt dat híj moet vergelden.

-getypt voor de nieuwste post van TO-
En mijn buren zijn 5 studenten theologie, die in het weekend naar huis gaan...
Dat kan ook, maar het klinkt niet erg aardig maar het kan zijn dat hij gewoon voor zijn 'clean' zijnvergelden met de mensen die hij heeft geschaad.
Namma, ik geef je groot gelijk. Ik krijg er ook geen prettig gevoel bij. Is er niemand die voor de time being even bij je kan logeren? Of heeft er iemand binnen je kring nog een flinke pitbull te leen?
Gatver Namma wat vervelend.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
idee.........in je mailbox kun je toch je mail terugkaatsen naar de afzender..........dan denkt hij dat je de email niet hebt gekregen en dat je emailadres niet meer bestaat.........
Ik heb geen middelvinger nodig, ik kan dat met mijn ogen !
quote:nadah schreef op 10 december 2010 @ 21:33:

Ik neem aan dat hij niet met een sleutel je huis nog binnen kan komen?Nee, ik heb vorig jaar na dat akkefietje overal andere sloten in laten zetten (nog eens 150 euro!)
Lekker...met een bitterbal graag.
quote:Ellen_Deling schreef op 10 december 2010 @ 21:43:

idee.........in je mailbox kun je toch je mail terugkaatsen naar de afzender..........dan denkt hij dat je de email niet hebt gekregen en dat je emailadres niet meer bestaat.........Dan komt hij het wel aan de deur vertellen, nee dankjewel.
quote:Ellen_Deling schreef op 10 december 2010 @ 21:43:

idee.........in je mailbox kun je toch je mail terugkaatsen naar de afzender..........dan denkt hij dat je de email niet hebt gekregen en dat je emailadres niet meer bestaat.........Hoe doe ik dat?
quote:Nammma schreef op 10 december 2010 @ 21:40:

Ik heb gebeld en de agente snapte dat ik me door de inhoud van de mail niet prettig voel. Ze raadde me aan de mail door te sturen naar het wijkbureau, waar ik destijds de aangifte heb gedaan. En ze zei: Als er echt iets gebeurt, kun je uiteraard 112 bellen, ze heeft in elk geval notitie gemaakt van dit alles.

Iemand zei: Misschien wil hij je komen terugbetalen...haha, dat denk ik echt niet. Hij schreef:

ik heb nu 66 dagen gezeten voor al die onzin maar ben nu weer op vrije voeten

en klaar voor actie ik ben nu helemaal clean en ben alleen maar bezig met vergelding

tot snel

Dat vind ik niet echt positief klinken......jij wel?Dat klinkt als iemand die niks geleerd heeft van zn straf, en idd uit is op vergelding.
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
ik heb incredimail, en als ik dan bovenin de balk op "bericht" klik dan zie je daaronder "blokkeren / afwijzen" en als je daar op klikt dan zie je bericht naar de afzender terugkaatsen
Ik heb geen middelvinger nodig, ik kan dat met mijn ogen !
quote:Nammma schreef op 10 december 2010 @ 21:43:

[...]

Nee, ik heb vorig jaar na dat akkefietje overal andere sloten in laten zetten (nog eens 150 euro!)Geen weggegooid geld in elk geval...
Brrr zou ook bang worden van zon mail, goed dat je het hebt gemeld, sterkte verder!
0900-tuig. als je van t naambellen bent.. t nummer wat hier al vaak genoemd is

heb je al gebeld? meteen doen! buren inlichten ook, en als je je echt ongemakkelijk voelt, iemand te logeren vragen?

succes!
Toen het vorig jaar net gebeurd was, woonde ik dus ook alleen en heb toen weken (met die hitte!) mijn slaapkamerraam dicht gehad., Dat slijt ook na een poosje hoor, want ik wil mijn (sociale) leven niet laten vergallen door zo'n knul. Die ook al vader is van 2 kindjes...

Ik weet nog toen de wijkagent er was en op die kamer ging kijken (ik had pilletjes gevonden onder de matras) en restanten zilverpapier vond. De jongeman beweerde dat die pillen waren om beter te slapen. Ik zei toen: AHa, daarom lagen ze onder de matras, om beter OP te slapen....
Makkelijker gezegd dan gedaan, maar probeer kalm te blijven. Die jongen wil jou waarschijnlijk vooral bang maken.
Ja, ik probeer ook kalm te blijven hoor, ik heb de voordeur op slot en kijk lekker Voice of Holland....

Het zou wel erg dom zijn van hem nu iets uit te halen, want de politie heeft inmiddels al een heel strafblad van hem. Hij was in elk geval bekende van de politie.
quote:Nammma schreef op 10 december 2010 @ 21:42:

En mijn buren zijn 5 studenten theologie, die in het weekend naar huis gaan...

Ik zou van Theologie studenten geen matpartij verwachten, die gaan hem hoogstens bekeren .

Weet je Namma, ik ken jou niet maar iets zegt mij dat jij je niet op je kop laat zitten door deze snotaap. Ik zou zeggen, mail terug met de woorden "kom maar op, eikel, ik lust jou rauw, de politie is op de hoogte van jouw dreigementen, dus make my day".
Paloma, dat is toch olie op het vuur? Die jongen wil een reactie uitlokken, die zou ik hem echt niet geven.
Oh en een cc van jouw mail aan hem naar het wijkbureau.
quote:HEMAlover schreef op 10 december 2010 @ 22:04:

Paloma, dat is toch olie op het vuur? Die jongen wil een reactie uitlokken, die zou ik hem echt niet geven.Sorry, maar zijn mail aan Namma was al olie op het vuur. Je laat je toch niet zomaar bedreigen? Er is helemaal niets mis mee om voor jezelf op te komen. Namma dreigt toch niet om zijn 2 kindjes iets aan te doen? Dát zou pas olie op olie op het vuur zijn.
Negeren en melden zou ik doen. maar snap wel dat het je niet lekker zit
Paloma, ik ben het niet met je eens. Denk ook niet dat de politie op uitlokkende teksten als 'kom maar op, eikel, ik lust jou rauw' zit te wachten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven