En opeens had ik Aambeien .....
zaterdag 11 december 2010 om 09:48
Wist amper wat het precies was ' aambeien' en nu heb ik er eentje aan mn kont hangen (even plat gezegd). Het is een uitwendige zo te zien. schrok me rot. Wat doet zo'n ding daar en nog belangrijker ...hoe gaat het weg? Heb het een dag of 5 geleden ontdekt en er eerst weinig aandacht aan geschonken, maar nu begint het toch wel wat wat te kriebelen en voelt het gewoon niet prettig meer. Heb er sperti op gesmeerd, maar helpt dat alleen voor de pijn of gaat het er alleen mee weg.
Nou simpel gezegd ben ik op zoek naar Aambei experts...hi.
Nou simpel gezegd ben ik op zoek naar Aambei experts...hi.
zaterdag 11 december 2010 om 10:05
quote:Marels schreef op 11 december 2010 @ 09:59:
Sperti zetpillen? Aambeien zijn nu niet het eind van de wereld hoor.
Dat zegt ze ook niet, maar aambeien zijn wel heel erg vervelend.
Sperti kan helpen en heel gek..trainen van je sluitspier en daarmee de aders versterken.
Ik ken mensen die na het dragen van een buttplug aambei-loos waren...
Sperti zetpillen? Aambeien zijn nu niet het eind van de wereld hoor.
Dat zegt ze ook niet, maar aambeien zijn wel heel erg vervelend.
Sperti kan helpen en heel gek..trainen van je sluitspier en daarmee de aders versterken.
Ik ken mensen die na het dragen van een buttplug aambei-loos waren...
zaterdag 11 december 2010 om 10:38
Curanol kun je gewoon (zonder recept) bestellen hoor: http://www.curanol-pharmo ... rmulier-particulieren.asp

zaterdag 11 december 2010 om 11:21
@loesesnoes: ik vind dat je niet overdreven reageert, want als je dat voor de eerste keer ontdekt, schrik je je eigen rot. Mijn 'eerste ervaring' met aambeien was dat er eentje ontstoken was. Heel erg pijnlijk en je voelt je er ook aardig ziek van. Ben ook bij de huisarts geweest en ik bespaar je de rest van het verhaal maar.
Een eerste zet is in inderdaad smeren met Sperti en daarna in de gaten houden. Eventueel naar de huisarts.
Heb zelf ook al twee keer een behandeling met elastiekjes gehad in het ziekenhuis. Dat werkt wel, maar je blijft je leven lang 'gezegend' met aambeien, wat inhoudt dat je op moet letten qua ontlasting --> veel vezels eten, water drinken en bewegen.
Er wordt ook wel gezegd dat ananas en kersen de wanden van de bloedvaatjes erg dun maken en aambeien dus in de hand werken.
Ik hoop dat je er wat mee kunt.
Een eerste zet is in inderdaad smeren met Sperti en daarna in de gaten houden. Eventueel naar de huisarts.
Heb zelf ook al twee keer een behandeling met elastiekjes gehad in het ziekenhuis. Dat werkt wel, maar je blijft je leven lang 'gezegend' met aambeien, wat inhoudt dat je op moet letten qua ontlasting --> veel vezels eten, water drinken en bewegen.
Er wordt ook wel gezegd dat ananas en kersen de wanden van de bloedvaatjes erg dun maken en aambeien dus in de hand werken.
Ik hoop dat je er wat mee kunt.
zaterdag 11 december 2010 om 11:45
Vervelend! Ik had er voor mijn zwangerschap ook wel eens last van, sperti hielp bij mij niet, ik had meer verlichting van hamameliszalf van dr vogel.
En vooral: goed op je voeding letten, zorg dat je voldoende drinkt en genoeg vezels binnenkrijgt, eet vooral geen " verstoppers", hoe zachter je ontlasting hoe beter, dan kan het een beetje herstellen en heb je er minder last van.
(s ochtends op je nuchtere maag een groene kiwi eten helpt ook goed om de boel zacht te houden)
En vooral: goed op je voeding letten, zorg dat je voldoende drinkt en genoeg vezels binnenkrijgt, eet vooral geen " verstoppers", hoe zachter je ontlasting hoe beter, dan kan het een beetje herstellen en heb je er minder last van.
(s ochtends op je nuchtere maag een groene kiwi eten helpt ook goed om de boel zacht te houden)

zaterdag 11 december 2010 om 13:21