Alleen naar Amerika

12-12-2010 16:05 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gezegend met hele fijne ouders die sinds kort ook nog eens een huis in Amerika bezitten.

Ze gaan er niet wonen alleen voor vakantie doeleinden, en mijn zus en ik mogen onbeperkt gebruik maken van het huis.

Ik wil er heel graag in maart naar toe, mijn ouders gaan dan zelf niet en mijn zus en haar vriend ook niet. Ik heb al zitten vissen bij vrienden maar allemaal geven ze aan dat het voor hun op korte termijn niet financieel haalbaar is.

Denken jullie dat ik alleen kan gaan?

Misschien een hele stomme vraag, maar ik weet het gewoon niet. Ik ben absoluut niet bang aangelegd. Vind het geen probleem om alleen te reizen. Ben alleen bang dat ik daar niet zo makkelijk mensen ga ontmoeten omdat ik daar in een 'eigen' huis zit.
Tuurlijk ga je dat redden. Waar ga je zitten trouwens?

Amerikanen maken niet gemakkelijk vrienden. Maar je kunt toch lekker uitstapjes maken.

Misschien kun je kijken of er meerdere Nederlanders zitten, reizen of wonen als je dat prettiger vindt. Er is hier een Amerika topic waar je heel veel info kunt vinden. Sommige vrouwen wonen daar ook en kunnen je vast wegwijs maken.
Waar is het, wat wil je doen en heb je een rijbewijs? 'Naar Amerika gaan' is nogal een wijd begrip namelijk.
In welk deel van Amerika is het?

Je zou de mogelijkheid kunnen nemen om contact te leggen met de buren? Nodig ze uit voor een lunch of breng een bloemetje langs (lekker Nederlands). Verder zou je de omgeving kunnen verkennen, korte dagtripjes maken of gewoon fijn van het huis genieten en de dagelijkse dingen. Ik zou het wel weten en gewoon gaan.
Waar staat het huis? Is dat in een omgeving waar je eventueel makkelijk mensen zou kunnen ontmoeten? Amerikanen zijn algemeen 'oppervlakkig' vriendelijk, ik weet niet of je heel makkelijk contacten met hen legt.

Ik ken een forummer die een aantal keer is gaan rondreizen in de USA. Zal haar eens op dit topic wijzen, misschien heeft zij goede adviezen voor je
Het huis staat in Davenport (half uurtje bij Orlando vandaan), het is de 3e keer dat ik daar in de regio een paar weken door zal brangen. Ken de omgeving e.d. dus wel een beetje.

Vrienden hoef ik niet perse te maken (is iig niet de doelstelling) maar het zou wel heel fijn zijn als ik hier en daar wat aanspraak heb.
Kijk op het reis topic (zie tip hierboven) of plaats er zelf één.
Lijkt me 'n beetje beperkt om op 1 vaste plaats te moeten verblijven terwijl de USA zoveel te bieden heeft. Maar goed, Orlando dus. Dan kun je in elk geval met 'n huurauto (of hebben je ouders daar ook 'n eigen auto?) de pretparken af en 's avonds goedkoop slapen in je eigen huis. Maar als je wat meer wilt zien dan ben je alsnog geld kwijt aan accommodatie onderweg natuurlijk.
quote:elninjoo schreef op 12 december 2010 @ 16:16:

Lijkt me 'n beetje beperkt om op 1 vaste plaats te moeten verblijven terwijl de USA zoveel te bieden heeft. Maar goed, Orlando dus. Dan kun je in elk geval met 'n huurauto (of hebben je ouders daar ook 'n eigen auto?) de pretparken af en 's avonds goedkoop slapen in je eigen huis. Maar als je wat meer wilt zien dan ben je alsnog geld kwijt aan accommodatie onderweg natuurlijk.

Ik ben al 5x in Amerika geweest. Heb een rondreis gedaan San Fransisco - LA - Las Vegas (incl alle bezienswaardigheden in de buurt. Ben in de regio van Washington rond geweest en 3x eerder in Florida, het is dus niet dat ik verder niets van Amerika gezien heb

Wel wil ik het eventueel nog combineren met een paar dagen New York (op de heen of terug weg).

Een auto hebben we daar bij het huis staan en ik heb ook een rijbewijs (en een Tomtom met de kaart van Amerika )
Het hangt er vanaf hoe veel je zelf gaat ondernemen en wat je onder 'mensen ontmoeten' verstaat. Ik ontmoet hier dagelijks mensen, maak een praatje en ken ze bij naam. Amerikanen zijn best gezellig en attent. Maar echt afspreken om samen iets te gaan doen, dat gaat niet zo snel. Misschien kan je via internet iemand zoeken die je op sleeptouw neemt?
Als je al zo bekend bent, dan zou ik zeker meer binnenlandse vluchten nemen, inderdaad naar NY, San Diego, of al het andere schoons wat dit continent te bieden heeft.
quote:yette schreef op 12 december 2010 @ 16:28:

Het hangt er vanaf hoe veel je zelf gaat ondernemen en wat je onder 'mensen ontmoeten' verstaat. Ik ontmoet hier dagelijks mensen, maak een praatje en ken ze bij naam. Amerikanen zijn best gezellig en attent. Maar echt afspreken om samen iets te gaan doen, dat gaat niet zo snel. Misschien kan je via internet iemand zoeken die je op sleeptouw neemt?

Ik wil niet op sleeptouw genomen worden hoor .

Dat praatje waar je naar refereerde zou al genoeg zijn. Daar gaat het alleen maar om. Ik kan heel goed alleen zijn, geen probleem. Maar hele dagen niets sosiaals lijkt me echt heel erg.

Het huis staat iig op een garded communitie, met voor gezamelijk gebruik een zwembad, sportruimte en golfbaan, msschien dat dat maakt dat een praatje maken om redelijk makkelijk wordt? Ik heb echt geen idee, ben nooit eerder alleen in Amerika geweest.
In dat geval heb je vast aanspraak Nici. Amerikanen vragen je altijd hoe het met je gaat (maar verwachten een antwoord van maximaal 3 woorden) als je het leuk aanpakt, heb je zó een praatje. Mijn ervaring is dat ze ook attent zijn. Als je vragen hebt, over waar de benzinepomp is of over welke dingen je absoluut moet gaan zien tijdens je verblijf, heb je natuurlijk ook al een onderwerp.
Ik heb zelf jaren in Amerika gewoond, waaronder Florida.

De Amerikanen maken ontzettend snel een praatje met mensen en nodigen je heel snel bij hun thuis uit, en vinden buitenlanders heel erg interessant. Maar een daadwerkelijke vriendschap bouw je niet snel met Amerikanen op. Iets wat ook zeker niet zal lukken in een paar weken daar.

Maar ik denk voor een praatje, of een keer een avondje wat drinken, dat Amerikanen makkelijker contact leggen dan de gemiddelde Nederlander.

Tips voor de omgeving heb je denk ik niet nodig, aangezien je er al vaker bent geweest.
quote:vivagirl schreef op 12 december 2010 @ 16:48:

Ik heb zelf jaren in Amerika gewoond, waaronder Florida.

De Amerikanen maken ontzettend snel een praatje met mensen en nodigen je heel snel bij hun thuis uit, en vinden buitenlanders heel erg interessant. Maar een daadwerkelijke vriendschap bouw je niet snel met Amerikanen op. Iets wat ook zeker niet zal lukken in een paar weken daar.

Maar ik denk voor een praatje, of een keer een avondje wat drinken, dat Amerikanen makkelijker contact leggen dan de gemiddelde Nederlander.

Tips voor de omgeving heb je denk ik niet nodig, aangezien je er al vaker bent geweest.

Ik sla geen tips af hoor misschien heb ik nog wel iets heel mooit gemist.

Wij hebben toch vooral de toeristische trekpleisters gehad.
En vrijwilligerswerk? (Ik zie bijvoorbeeld een link naar Habitat for Humanity, misschien dat ze je daar voor een enkele dag kunnen gebruiken) Of iets verder weg, op Sanibel Island (bijvoorbeeld hier)?
doen doen doen, het is zo goed voor je om een keer alleen op vakantie te gaan...

ik ben jaloers
quote:mymelody schreef op 12 december 2010 @ 17:06:

doen doen doen, het is zo goed voor je om een keer alleen op vakantie te gaan...

ik ben jaloers Ik heb ook al eens 4 maanden alleen in het buitenland gewerkt. Erg jammer dat dat in Amerika niet kan anders was ik echt lekker voor een paar maanden gegaan, maar helaas.
Nouja, in amerika kunnen doen alsof je er woont is ook al wat he...

luxeprobleem heb jij hihi

veel plezier he!!
Als je op 'n vakantiepark zit waar mensen een recreatiewoning bezitten, zul je waarschijnlijk meer tussen de toeristen zitten dan tusse locals.

Heb overigens in 't zuidwesten altijd wel makkelijk 'n praatje kunnen maken met amerikanen. Gewoon 'n oppervlakkig babbeltje, niets meer, niets minder. Maar gewoon genoeg wat mij betreft.
Als er mensen zijn die snel vrienden maken zijn het juist Amerikanen! Zeker als ze weten dat je alleen bent nodigen ze je al snel uit voor van alles en nog wat. Veel plezier!
Ik vond de Amerikanen ook altijd supervriendelijk (ookal is het misschien oppervlakkig maar toch). Ze maken heel snel een praatje met je (iets wat in NL nog maar weinig of te weinig gebeurd).
Je kunt kijken op website like-a-local - daar kun je afspreken met mensen om te gaan lunchen, wat eten of naar een museum te gaan. Het idee is dat locals vaak de beste tips hebben.

Ik zou lekker gaan, ik ben al een paar keer alleen naar NY gegaan en ik voel me er altijd op m'n gemak en nooit alleen en eenzaam, juist omdat je snel een kletspraatje met mensen hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven