Ik vind het zó jammer!

13-12-2010 23:48 169 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het zo jammer dat dit forum gewoon compleet dood gemaakt wordt door de acties/non-acties (doorhalen naar voorkeur) van de mods, communitymanagers, redacteurs, chef Twitter, koffiemiep, ánybody binnen Sanoma.

Alle kritische geluiden worden doodgemaakt door een permaban of lukraak verwijderen van posts. Ik zeg niet dat alles altijd pais en vree is geweest, en dat een forum helemaal geen mod nodig heeft. Maar ik vind er onderhand als meelezer geen bal meer aan. Die mooie, bijzondere, unieke forummers van weleer, waar zijn ze?

Bedankt Annerieke en consorten voor de janboel hier. Je hebt het aan jezelf te danken.
Ik kan ook erg slecht tegen onrechtvaardigheid en we kunnen er niet onderuit dat daar heel wat voorbeelden daarvan hier de revue hebben gepasseerd. Ik heb daarentegen niet een heel erg lange adem dus uiteindelijk laat ik het er dan bij. Dat punt heb ik nu zo ongeveer wel bereikt. En het is gewoon zonde van je energie als je totaal geen sjoege krijgt en dat is wat hier gebeurt. Je krijgt geen sjoege, hooguit een ban.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
quote:Vl43inder schreef op 14 december 2010 @ 10:07:

[...]

Ja, hoe slecht kan ik communiceren met moderators.

Want waar twee vechten hebben twee schuld.

De forummers die zich op de barricaden hebben geworpen hebben het minstens net zo onhandig aangepakt als de moderators, maar aangezien deze site niet van de overheid is maar particulier (en kennelijk niet afhankelijk van de op de barricade staande forummers), trekken de forummers aan het kortste eind. Logisch ook lijkt me.

Helder. En onvermijdelijk ook ja, dat "wij" aan het kortste eind trekken.

Ik vraag me dan oprecht af, hoe dat nou achter de schermen er aan toe gaat. Hoe ze het voor zichzelf rechtbreien, een beleid als dit.
quote:shahla schreef op 14 december 2010 @ 10:08:

Ik kan ook erg slecht tegen onrechtvaardigheid en we kunnen er niet onderuit dat daar heel wat voorbeelden daarvan hier de revue hebben gepasseerd. Ik heb daarentegen niet een heel erg lange adem dus uiteindelijk laat ik het er dan bij. Dat punt heb ik nu zo ongeveer wel bereikt. En het is gewoon zonde van je energie als je totaal geen sjoege krijgt en dat is wat hier gebeurt. Je krijgt geen sjoege, hooguit een ban.

Het scheelt misschien met welke verwachtingen je deze arena betreedt. Winnen, nope, dat zit er niet in.

De kans meelezers wat op te laten steken van zulk soort praktijken is er dan weer wel.
quote:Scuba schreef op 14 december 2010 @ 10:00:

[...]

Nou ik snap dat leerzaam wel. Hoe ga je niet om met je klanten? Hoe communiceer ik niet, hoe communiceer je slecht, hoe sla je een totaal verkeerde toon aan, .Dat zijn toch dingen die we al wisten? Door al minstens gemiddeld 30 jaar in de maatschappij mee te draaien? Toch?? Serieus, wat hebben we nu voor NIEUWS geleerd door ons maandenlang dag en nacht in die negatieve tot niets leidende discussie-die-in-kringetjes-blijft-draaien te storen?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:Bambi schreef op 14 december 2010 @ 10:03:

VC, het draait allemaal om onrechtvaardigheid. En daar zijn ondertussen tig voorbeelden van te noemen. Ik weet niet hoe dat bij jou zit maar ik kan daar erg slecht tegen.

Nou, welk recht wordt hier met voeten getreden dan? Welk recht denk je uberhaupt te hebben op deze site? Hij is niet van het OM ofzo, het is gewoon een particuliere site.

Net als een kroegbaas, scheidsrechter, schooljuf, etc. wordt er wel eens een beoordelingsfout gemaakt. Volgens mij wordt daar ook wel voor geexcuseerd maar de excuses worden niet aanvaardt, wat moet je dan?
quote:Very Cherry schreef op 14 december 2010 @ 10:11:

[...]

Dat zijn toch dingen die we al wisten? Door al minstens gemiddeld 30 jaar in de maatschappij mee te draaien? Toch?? Serieus, wat hebben we nu voor NIEUWS geleerd door ons maandenlang dag en nacht in die negatieve tot niets leidende discussie-die-in-kringetjes-blijft-draaien te storen?

De afgelopen jaren is alles, echt alles hier al besproken. Elk (vrouwen) probleem is besproken en gepasseerd.

Het huidige beleid is gewoon weer een nieuwe input aan prikkels om op te reageren. Of niet, kan ook.

Hier na tien jaar iets NIEUWS lezen/leren op dit forum lijkt me ook een verwachting die bijgesteld moet worden.
quote:Vl43inder schreef op 14 december 2010 @ 10:13:

[...]

Nou, welk recht wordt hier met voeten getreden dan? Welk recht denk je uberhaupt te hebben op deze site? Hij is niet van het OM ofzo, het is gewoon een particuliere site.

Net als een kroegbaas, scheidsrechter, schooljuf, etc. wordt er wel eens een beoordelingsfout gemaakt. Volgens mij wordt daar ook wel voor geexcuseerd maar de excuses worden niet aanvaardt, wat moet je dan?

Een particuliere site die keer op keer beloftes doet en die vervolgens nul komma nul nakomt. Daar mag op gereageerd worden, daar mag naar gevraagd worden en ja, na tien keer mag daar om gezeurd worden.

Of je dan gehoord wordt, is natuurlijk weer een ander iets... Gelezen in ieder geval wel. Door andere forummers.
quote:Scuba schreef op 14 december 2010 @ 09:56:

[...]

Vele, vele forummers maken een Forum leuk. Dat gebeurd hier helaas niet meer. Ik hang hier dagelijks toch ook vele uurtjes rond en vind het nog steeds afwisselend forummen. De ene dag wat leuker dan de andere uiteraard, maar dat heb je overal. Toch is er hier constant veel nieuwe aanwas waardoor er toch altijd wel weer topics ontstaan waar je je 'ns lekker in vast kunt bijten. Kletsgroepjes zijn aan mij niet zo besteed: teveel meer van 't zelfde en 'n soort inteeltcultuurtje. Misschien dat ik daarom ook niet echt iets mis terwijl andere forummers moord en brand schreeuwen.
Eens met elninjo. Ik merk wel dat het soms iets rustiger is maar heb daar eigenlijk geen last van.
quote:Djaza schreef op 14 december 2010 @ 10:11:

[...]

Het scheelt misschien met welke verwachtingen je deze arena betreedt. Winnen, nope, dat zit er niet in.

De kans meelezers wat op te laten steken van zulk soort praktijken is er dan weer wel.Djaza, zeker. Alleen ga je er op het moment dat je die arena betreedt nog wel vanuit dat er een dialoog mogelijk is, dat je iets kunt bereiken. Pas gaandeweg kwamen we erachter dat het niet zo was.
quote:Vl43inder schreef op 14 december 2010 @ 10:13:

[...]

Nou, welk recht wordt hier met voeten getreden dan?

Ik associeer onrechtvaardigheid eerder met onterechte beslissingen dan met een soort verworven of niet verworven recht.

quote:Volgens mij wordt daar ook wel voor geexcuseerd maar de excuses worden niet aanvaardt, wat moet je dan?Omdat het natuurlijk wel de bedoeling is dat je iets geleerd hebt na je excuses en niet vrolijk op de oude voet doorgaat.
quote:Djaza schreef op 14 december 2010 @ 10:15:

[...]

Een particuliere site die keer op keer beloftes doet en die vervolgens nul komma nul nakomt. Daar mag op gereageerd worden, daar mag naar gevraagd worden en ja, na tien keer mag daar om gezeurd worden.

Of je dan gehoord wordt, is natuurlijk weer een ander iets... Gelezen in ieder geval wel. Door andere forummers.

Het is niet handig dat de moderators beloftes hebben gedaan, gelukkig zijn ze daar ook mee opgehouden. Ik vind het alleen wel opmerkelijk dat er zoveel forummers zijn die denken dat oeverloos doorzeuren en zuigen de boel leuker zal maken.

Als je leidinggevende je iets belooft en niet over de brug komt dan wordt de situatie ook niet beter door er maar over door te blijven gaan. Dan trek je ook aan het kortste eind. Zeker als de belofte die is gemaakt niet direct van invloed is op jouw levensgeluk.

Neem je verlies en ga weer lekker forummen, hier of elders.
quote:shahla schreef op 14 december 2010 @ 10:21:

[...]

Djaza, zeker. Alleen ga je er op het moment dat je die arena betreedt nog wel vanuit dat er een dialoog mogelijk is, dat je iets kunt bereiken. Pas gaandeweg kwamen we erachter dat het niet zo was.

Klopt.

En toen ging de groepsdynamiek in werking. Interessant om te zien, hoe er gereageerd wordt door beide partijen. Ik blijf me verbazen en yep, dan wint het beleid hoor... die weten toch elke keer weer tòch dat ene oerstomme besluit te nemen, knap hoor.
quote:Vl43inder schreef op 14 december 2010 @ 10:25:

[...]

Het is niet handig dat de moderators beloftes hebben gedaan, gelukkig zijn ze daar ook mee opgehouden. Ik vind het alleen wel opmerkelijk dat er zoveel forummers zijn die denken dat oeverloos doorzeuren en zuigen de boel leuker zal maken.

Als je leidinggevende je iets belooft en niet over de brug komt dan wordt de situatie ook niet beter door er maar over door te blijven gaan. Dan trek je ook aan het kortste eind. Zeker als de belofte die is gemaakt niet direct van invloed is op jouw levensgeluk.

Neem je verlies en ga weer lekker forummen, hier of elders.

Ik denk, dat het feit dat het hier om een forum draait, wel meespeelt. Een forum is discussie, over van alles en nogwat.

Als je dan beslissingen neemt die op zijn minst stof doen op waaien, kun je tegengas verwachten.

Gelukkig beperkt dit zich tot één van de vele, vele pijlers en is dus makkelijk te mijden.

Ik vraag me dan ook oprecht af, wat diegene die vindt dat "wij" zeuren, hier op deze pijler doen? De topictitels zijn vaak al duidelijk genoeg (oh, wéér dat beleid) en anders kun je na één keer kijken al besluiten weg te klikken.

Simpel.
quote:shahla schreef op 14 december 2010 @ 10:25:

Omdat het natuurlijk wel de bedoeling is dat je iets geleerd hebt na je excuses en niet vrolijk op de oude voet doorgaat.

Het mes snijdt wel aan twee kanten natuurlijk. Na acceptatie van excuses is het ook niet de bedoeling dat er constant op het betreffende wordt doorgezeurd.

Actie = reactie. Beiden hebben evenveel schuld aan de situatie. En gezien de huidige hoeveelheid topics van forummers over deze kwestie en het aantal reacties van de moderators denk ik dat de moderators tot nu toe meer van deze kwestie hebben opgestoken dan de forummers die nog steeds ageren tegen het beleid.
Dat denk ik niet.
quote:Djaza schreef op 14 december 2010 @ 10:25:

[...]

Klopt.

En toen ging de groepsdynamiek in werking. Interessant om te zien, hoe er gereageerd wordt door beide partijen. Ik blijf me verbazen en yep, dan wint het beleid hoor... die weten toch elke keer weer tòch dat ene oerstomme besluit te nemen, knap hoor.

Vanuit die verbazing reageer ik er nog wel eens op maar het wordt minder. Sowieso heb ik door de tijden heen af en toe periodes dat ik me er tegenaan bemoei en dan weer tijden dat ik me er totaal niet mee bezig houd.

Uiteindelijk wint het beleid of de mensen die dat beleid bedacht hebben en erover gaan altijd. Ik heb nog nooit een andere tendens gezien, beleefd, vanaf de zijlijn gevolgd waarin het niet heel duidelijk was dat kritiek op beleid altijd 'afgestraft' wordt. En op zijn minst niet hartelijk ontvangen wordt.
quote:Djaza schreef op 14 december 2010 @ 10:29:

[...]

Ik denk, dat het feit dat het hier om een forum draait, wel meespeelt. Een forum is discussie, over van alles en nogwat.

Als je dan beslissingen neemt die op zijn minst stof doen op waaien, kun je tegengas verwachten.

Gelukkig beperkt dit zich tot één van de vele, vele pijlers en is dus makkelijk te mijden.

Ik vraag me dan ook oprecht af, wat diegene die vindt dat "wij" zeuren, hier op deze pijler doen? De topictitels zijn vaak al duidelijk genoeg (oh, wéér dat beleid) en anders kun je na één keer kijken al besluiten weg te klikken.

Simpel.De moderators verwachtten ook tegengas, ze hebben immers zelf discussietopics geopend juist hierover. Die topics liepen alleen telkens finaal uit de hand. Dat hebben de forummers wel aan zichzelf te wijten.
Wellicht is dat het goede woord: verbazing.

Kan natuurlijk ook zo zijn, dat ik zo naief als een deur ben en toch elke keer weer geloof wat er toegezegd wordt.

Ach ja, ik leer het wel...
quote:Vl43inder schreef op 14 december 2010 @ 10:30:

[...]

Het mes snijdt wel aan twee kanten natuurlijk. Na acceptatie van excuses is het ook niet de bedoeling dat er constant op het betreffende wordt doorgezeurd.

Actie = reactie. Beiden hebben evenveel schuld aan de situatie. En gezien de huidige hoeveelheid topics van forummers over deze kwestie en het aantal reacties van de moderators denk ik dat de moderators tot nu toe meer van deze kwestie hebben opgestoken dan de forummers die nog steeds ageren tegen het beleid.I dare to disagree. Wat heb je aan excuses als er daarna niks verandert? En in mijn ogen is het dan logisch dat mensen er op door blijven gaan. Ik was het met je eens geweest als er wezenlijk wat veranderd was en mensen blijven dan nog zeuren. En ja, die heb je er altijd bij maar in dit geval vond ik dat geen gezeur maar een logisch gevolg van wat er gaande is.
quote:Vl43inder schreef op 14 december 2010 @ 10:32:

[...]

De moderators verwachtten ook tegengas, ze hebben immers zelf discussietopics geopend juist hierover. Die topics liepen alleen telkens finaal uit de hand. Dat hebben de forummers wel aan zichzelf te wijten.Vind je? Mwah, dat ben ik dan niet met je eens. Ik vind dat het beleid de huidige situatie in de hand gewerkt heeft, niet de forummers.
quote:Djaza schreef op 14 december 2010 @ 10:34:

Kan natuurlijk ook zo zijn, dat ik zo naief als een deur ben en toch elke keer weer geloof wat er toegezegd wordt.

Ach ja, ik leer het wel...Djaza, laten we het er op houden dat als je het nu nog zou geloven je wèl naïef bent.
Ik denk het ook Shahla. Het wordt ècht tijd, dat ik 't leer...
quote:Djaza schreef op 14 december 2010 @ 10:34:

Ach ja, ik leer het wel...

Ik vind dat inderdaad naief. Ik kan me best voorstellen dat je beloftes doet mbt communicatie in een bepaalde situatie (wanneer er een stuk of 10 mensen zijn die een persoonlijke reactie willen), die je in een andere situatie (wanneer er 100 boze mensen zijn die een reactie eisen) niet meer na kunt komen.

Stel nou dat je een buurtcentrum leidt, dan wil je best om tafel met de mensen die kritiek op je beleid hebben, maar als er 100 man voor je deur staat te schreeuwen dan is dat niet meer een optie.

Ik vind het vooral verbazingwekkend dat forummers verwachten dat het vivaforum een soort van democratisch overheidsinstituut is. Op zich kan ik me dan wel heel goed voorstellen dat je je belazerd voelt ja.
Het gaat inmiddels weer over het beleid zie ik. Wat ik probeerde duidelijk te maken lag op een ander level. Het zou mooi zijn als er maar een paar mensen zouden zijn die inderdaad inzien wat ik bedoel. Discussieer ze verder
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven