Gezondheid alle pijlers

Ik ben een verrader.

14-12-2010 15:57 171 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag Dames,

Ik voel mij hartstikke klote.

Naar aanleiding van een ander topic, biecht ik het volgende op.

Ik heb een collega aangegeven bij de kinderbescherming.

de situatie in het kort.

Ik werk in de horeca, met diensten van 10-19 of 19-0100.

Een collega van mij, wilde 's middags even weg, of ik haar werk kon overnemen.

Ze was met een kwartiertje terug.

Later vertelde ze mij, dat ze haar zoontje van school had gehaald.

Op mijn vraag, " waar is hij nu", zei ze "thuis".

Ik vroeg, wie past op hem?

Ze zei, niemand.

Het mannetje is net 4.

Ik zei dat ik dat niet vond kunnen, ze zei ik doe dat al een half jaar, ik kan de oppas niet meer betalen.

In het kort, ze zet hem achter de tv, met wat lekkers en is 's avonds om 19.45 thuis.

Als ze avonddienst draait, is hij ook alleen thuis.

Van 18.00 tot 01.30.

Gaat alleen naar bed.

Haar oudste kind is van haar weggenomen, en ze heeft hem gedreigd, dat als hij de deur openmaakt voor wie dan ook, met hem hetzelfde zal gebeuren.

Wederom heb ik mijn afkeer uitgesproken.

Eens in de maand werken we samen op zaterdag.

Het manneke was wederom alleen thuis.

Ik heb het verteld aan onze leidinggevende.

Die zei, " het zijn mijn zaken niet".

Ik heb mijn collega gezegd, dat ik met deze wetenschap niet langer met haar kon werken.

En aangeboden om samen met haar, een oplossing te zoeken.

Ze moest er om lachen.

Ik heb de kinderbescherming gebeld.

En het kindje is bij haar weggehaald.

Heb ik juist gehandeld, ik voel mij toch rot.

Graag jullie mening.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ik vind dat je goed gehandeld heb.
Eindeloos.

Ik kan me voorstellen dat je je rot voelt, omdat je je een verrader voelt. Toch vind ik dat je goed gehandeld hebt. Je hebt éérst met haar hierover gepraat. Je hebt geprobeerd met haar een oplossing te zoeken. Uiteindelijk heb je in het belang van het kind gehandeld, iets wat de moeder kennelijk niet van plan was te doen.

voor je gevoel

voor je daad!
Later is nu
Jee zeg, wat erg, 4? en alleen naar bed moeten gaan en al die tijd alleen zijn, djeez, Hoe verzint iemand het.
Heel goed van je! Dat mens is niet goed wijs zeg!
Ik vind ook dat je goed gehandeld hebt. Je kind tot midden in de nacht alleen thuis laten .

Hopelijk legt ze een knoop in haar eierstokken.
Goed gedaan.

Hoe rot het ook voelt, dit is beter voor het kind.

Die moeder is echt van de pot gerukt.
Ik vind dat je heel erg goed gehandeld hebt.

Om te huilen dit verhaal..... Wat zal dat kindje zich eenzaam hebben gevoeld. Nog los van wat er allemaal had kunnen gebeuren.....
Follow your heart, but take your brain with you....
Wat ontzettend zielig voor dat kindje dat hij altijd alleen zat. Ik vind dat je het goed gedaan hebt!
Goede actie, Eindeloos.
Helemaal eens met de post hiervoor.

GOed gedaan.
Ik heb altijd gedacht, stel dat er wat gebeurd, brand, of iets anders ergs, dan heb ook ik dat op mijn geweten.

Bovendien woont ze op een galerijflat, de buren weten het ook.

In deze tijd, bah, wat kan er allemaal wel niet gebeuren?
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Goh wat een vreselijk naar verhaal zeg!

Ik vind dat je echt super goed hebt gehandeld! Je hebt haar je hulp aangeboden, je afkeer uitgesproken over de situatie en uiteindelijk het enige juiste gedaan, namelijk handelen in belang van het kind. Het zal nu even rot aanvoelen maar ik vind je een topper! Menigeen had gereageerd zoals je leidinggevende waardoor kind nog jaren zo had moeten leven. Een kind van 4 hoort niet uren alleen thuis te zijn en zeker niet alleen naar bed te hoeven gaan zonder dat iemand voor hem zorgt...

Goed gehandeld!
oef...

Ik denk dat ik het ook zo had gedaan, maar ook zeker met een schuldgevoel zou blijven zitten

Wat sneu voor t kindje, waarvan het leventje door zo'n domme onverantwoordelijke moeke in de war wordt geschopt...
Die is echt niet goed snik!! Een kind van 4, wat onwijs zielig. Ik vind dat je het heel goed gedaan hebt!
Arm kindje.

Hoe bedenkt zo'n loeder het.
Van 18.00 tot 01.30 alleen thuis???

Arm kind dat kan echt niet nee. Dus ik vind ook dat je goed gehandeld hebt.
Maar ik kon aan niets ander denken dan aan dat manneke van 4, wat (op zijn eigen tijd natuurlijk), 's avonds in zijn bedje kruipt.

Helemaal alleen.
Tsja. Ik had hetzelfde gedaan. En blijkbaar is het niet de eerste keer dat Jeugdzorg in actie is gekomen want haar andere kind was al uit huis geplaatst.
Wordt een kind zomaar weggehaald dan? Zo snel? Ik dacht dat daar een hele procedure aan vooraf ging......

Wel goed dat je het hebt aangegeven.
Ik vind dat je geen keus had.. Als je zoiets hoort, moet je er iets mee doen. Stel je voor dat het kind iets overkomen was! Wat mij betreft: goed gedaan dus!
Goed gedaan. Dit is ernstige verwaarlozing. Dit mannetje is op dit moment beter af bij een pleeggezin. Als moeder werkt aan zichzelf en de situatie verbetert, kan het kind weer teruggeplaatst. Je hebt dus gezorgd voor de veiligheid van een kind en je hebt niet een moeder en een kind voorgoed uit elkaar gehaald...
Een redder ben je. Geen verrader.
Jij bent geen verrader, jij bent een Held.

Diep respect voor je ingrijpen! Ik snap dat je je rot voelt, want op korte termijn geeft zo'n ingrijpen natuurlijk veel verdriet. Maar op lange termijn is dit voor de kwetsbaarste persoon in deze situatie echt het beste.
quote:Zanne schreef op 14 december 2010 @ 16:04:

Wordt een kind zomaar weggehaald dan? Zo snel? Ik dacht dat daar een hele procedure aan vooraf ging......

Wel goed dat je het hebt aangegeven.Ik denk dat omdat de moeder al een voorgeschiedenis heeft, met een melding hierover sneller gehandeld word

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven