Ik ben een verrader.
dinsdag 14 december 2010 om 15:57
Dag Dames,
Ik voel mij hartstikke klote.
Naar aanleiding van een ander topic, biecht ik het volgende op.
Ik heb een collega aangegeven bij de kinderbescherming.
de situatie in het kort.
Ik werk in de horeca, met diensten van 10-19 of 19-0100.
Een collega van mij, wilde 's middags even weg, of ik haar werk kon overnemen.
Ze was met een kwartiertje terug.
Later vertelde ze mij, dat ze haar zoontje van school had gehaald.
Op mijn vraag, " waar is hij nu", zei ze "thuis".
Ik vroeg, wie past op hem?
Ze zei, niemand.
Het mannetje is net 4.
Ik zei dat ik dat niet vond kunnen, ze zei ik doe dat al een half jaar, ik kan de oppas niet meer betalen.
In het kort, ze zet hem achter de tv, met wat lekkers en is 's avonds om 19.45 thuis.
Als ze avonddienst draait, is hij ook alleen thuis.
Van 18.00 tot 01.30.
Gaat alleen naar bed.
Haar oudste kind is van haar weggenomen, en ze heeft hem gedreigd, dat als hij de deur openmaakt voor wie dan ook, met hem hetzelfde zal gebeuren.
Wederom heb ik mijn afkeer uitgesproken.
Eens in de maand werken we samen op zaterdag.
Het manneke was wederom alleen thuis.
Ik heb het verteld aan onze leidinggevende.
Die zei, " het zijn mijn zaken niet".
Ik heb mijn collega gezegd, dat ik met deze wetenschap niet langer met haar kon werken.
En aangeboden om samen met haar, een oplossing te zoeken.
Ze moest er om lachen.
Ik heb de kinderbescherming gebeld.
En het kindje is bij haar weggehaald.
Heb ik juist gehandeld, ik voel mij toch rot.
Graag jullie mening.
Ik voel mij hartstikke klote.
Naar aanleiding van een ander topic, biecht ik het volgende op.
Ik heb een collega aangegeven bij de kinderbescherming.
de situatie in het kort.
Ik werk in de horeca, met diensten van 10-19 of 19-0100.
Een collega van mij, wilde 's middags even weg, of ik haar werk kon overnemen.
Ze was met een kwartiertje terug.
Later vertelde ze mij, dat ze haar zoontje van school had gehaald.
Op mijn vraag, " waar is hij nu", zei ze "thuis".
Ik vroeg, wie past op hem?
Ze zei, niemand.
Het mannetje is net 4.
Ik zei dat ik dat niet vond kunnen, ze zei ik doe dat al een half jaar, ik kan de oppas niet meer betalen.
In het kort, ze zet hem achter de tv, met wat lekkers en is 's avonds om 19.45 thuis.
Als ze avonddienst draait, is hij ook alleen thuis.
Van 18.00 tot 01.30.
Gaat alleen naar bed.
Haar oudste kind is van haar weggenomen, en ze heeft hem gedreigd, dat als hij de deur openmaakt voor wie dan ook, met hem hetzelfde zal gebeuren.
Wederom heb ik mijn afkeer uitgesproken.
Eens in de maand werken we samen op zaterdag.
Het manneke was wederom alleen thuis.
Ik heb het verteld aan onze leidinggevende.
Die zei, " het zijn mijn zaken niet".
Ik heb mijn collega gezegd, dat ik met deze wetenschap niet langer met haar kon werken.
En aangeboden om samen met haar, een oplossing te zoeken.
Ze moest er om lachen.
Ik heb de kinderbescherming gebeld.
En het kindje is bij haar weggehaald.
Heb ik juist gehandeld, ik voel mij toch rot.
Graag jullie mening.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
dinsdag 14 december 2010 om 16:06
Wacht even hoor, gaat dat zo snel? Mijn ervaring (beroepsmatig) is, dat er eerst een melding gemaakt wordt, dat er dan evt steun of een oplossing aangedragen wordt, maar "kind weggehaald" dat gaat zomaar niet. Of sla je een periode/ episode over?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:dreamer schreef op 14 december 2010 @ 15:59:
Ik kan me voorstellen dat je je rot voelt, omdat je je een verrader voelt. Toch vind ik dat je goed gehandeld hebt. Je hebt éérst met haar hierover gepraat. Je hebt geprobeerd met haar een oplossing te zoeken. Uiteindelijk heb je in het belang van het kind gehandeld, iets wat de moeder kennelijk niet van plan was te doen.
eens
Ik kan me voorstellen dat je je rot voelt, omdat je je een verrader voelt. Toch vind ik dat je goed gehandeld hebt. Je hebt éérst met haar hierover gepraat. Je hebt geprobeerd met haar een oplossing te zoeken. Uiteindelijk heb je in het belang van het kind gehandeld, iets wat de moeder kennelijk niet van plan was te doen.
eens
quote:Zanne schreef op 14 december 2010 @ 16:04:
Wordt een kind zomaar weggehaald dan? Zo snel? Ik dacht dat daar een hele procedure aan vooraf ging......
Wel goed dat je het hebt aangegeven.
In spoedgevallen (crisisgevallen) kan dit binnen een uur of twee geregeld zijn. Overleg met de kinderrechter, een crisisgezin bellen en bereid vinden en de kinderen worden uit huis (met politiebgeleiding, vaak) of van school gehaald.
Hoe verdrietig ook...
Wordt een kind zomaar weggehaald dan? Zo snel? Ik dacht dat daar een hele procedure aan vooraf ging......
Wel goed dat je het hebt aangegeven.
In spoedgevallen (crisisgevallen) kan dit binnen een uur of twee geregeld zijn. Overleg met de kinderrechter, een crisisgezin bellen en bereid vinden en de kinderen worden uit huis (met politiebgeleiding, vaak) of van school gehaald.
Hoe verdrietig ook...
dinsdag 14 december 2010 om 16:07
Dank voor jullie reactie's.
Mijn hoofd zegt, dat ik goed gehandeld heb, maar ik voel mij zo rot.
Ik heb nog nooit iemand verraden.
Het voelt echt zwaar k***e.
Het voelt echt zwaar k***e.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
dinsdag 14 december 2010 om 16:07
dinsdag 14 december 2010 om 16:09
dinsdag 14 december 2010 om 16:09
quote:Eindeloos schreef op 14 december 2010 @ 16:07:
Het voelt echt zwaar k***e.Het alternatief was niets doen en je had je nog veel rotter gevoeld als dat kindje iets was overkomen. Het is geen verraad, het is keuzes maken. En jij hebt goed gehandeld.
Het voelt echt zwaar k***e.Het alternatief was niets doen en je had je nog veel rotter gevoeld als dat kindje iets was overkomen. Het is geen verraad, het is keuzes maken. En jij hebt goed gehandeld.
dinsdag 14 december 2010 om 16:10
Goed gedaan! Zonder meer details van het verhaal te kennen, was deze "moeder" duidelijk niet in staat het kind te verzorgen. Mocht je je zorgen maken over de moraliteit, dan is dat niet nodig. Jouw handelen zou voor ieder persoon goed zijn in dezelfde omstandigheden en je kan er een soort van universele wet van maken, waarmee jou dus geen blaam treft
dinsdag 14 december 2010 om 16:10
dinsdag 14 december 2010 om 16:11
Ik heb haar de voor de keus gesteld, of je lost het op, of ik maak er werk van.
Ik was bereid haar te helpen.
2 weten meer dan 1.
Ze trok zich er niets van aan.
Vertelde vol trots, dat haar vriendin aan de deur was geweest, en aan het manneke vroeg om open te doen, ze had een kadootje.
(deze vriendin paste ooit op).
Nee, hij had NIET open gedaan.
Moeder was trots.
Ja, en hoe bang was het kind?
Ik was bereid haar te helpen.
2 weten meer dan 1.
Ze trok zich er niets van aan.
Vertelde vol trots, dat haar vriendin aan de deur was geweest, en aan het manneke vroeg om open te doen, ze had een kadootje.
(deze vriendin paste ooit op).
Nee, hij had NIET open gedaan.
Moeder was trots.
Ja, en hoe bang was het kind?
dinsdag 14 december 2010 om 16:14
dinsdag 14 december 2010 om 16:15
quote:Very Cherry schreef op 14 december 2010 @ 16:06:
Wacht even hoor, gaat dat zo snel? Mijn ervaring (beroepsmatig) is, dat er eerst een melding gemaakt wordt, dat er dan evt steun of een oplossing aangedragen wordt, maar "kind weggehaald" dat gaat zomaar niet. Of sla je een periode/ episode over?Ik heb zaterdag de melding doorgegeven VC, moeder was op het werk, ze zijn onmiddelijk gaan kijken, ik heb het adres doorgegeven, en hebben ter plekke ingegrepen.
Wacht even hoor, gaat dat zo snel? Mijn ervaring (beroepsmatig) is, dat er eerst een melding gemaakt wordt, dat er dan evt steun of een oplossing aangedragen wordt, maar "kind weggehaald" dat gaat zomaar niet. Of sla je een periode/ episode over?Ik heb zaterdag de melding doorgegeven VC, moeder was op het werk, ze zijn onmiddelijk gaan kijken, ik heb het adres doorgegeven, en hebben ter plekke ingegrepen.
dinsdag 14 december 2010 om 16:15
quote:Eindeloos schreef op 14 december 2010 @ 16:04:
Maar ik kon aan niets ander denken dan aan dat manneke van 4, wat (op zijn eigen tijd natuurlijk), 's avonds in zijn bedje kruipt.
Helemaal alleen.
Dat is toch hartverscheurend, dat beeld...
Ik vind echtbdat je er goed aan gedaan hebt. Hoe reageert die collega nu naar jou?
Maar ik kon aan niets ander denken dan aan dat manneke van 4, wat (op zijn eigen tijd natuurlijk), 's avonds in zijn bedje kruipt.
Helemaal alleen.
Dat is toch hartverscheurend, dat beeld...
Ik vind echtbdat je er goed aan gedaan hebt. Hoe reageert die collega nu naar jou?
dinsdag 14 december 2010 om 16:16