Ik ben een verrader.
dinsdag 14 december 2010 om 15:57
Dag Dames,
Ik voel mij hartstikke klote.
Naar aanleiding van een ander topic, biecht ik het volgende op.
Ik heb een collega aangegeven bij de kinderbescherming.
de situatie in het kort.
Ik werk in de horeca, met diensten van 10-19 of 19-0100.
Een collega van mij, wilde 's middags even weg, of ik haar werk kon overnemen.
Ze was met een kwartiertje terug.
Later vertelde ze mij, dat ze haar zoontje van school had gehaald.
Op mijn vraag, " waar is hij nu", zei ze "thuis".
Ik vroeg, wie past op hem?
Ze zei, niemand.
Het mannetje is net 4.
Ik zei dat ik dat niet vond kunnen, ze zei ik doe dat al een half jaar, ik kan de oppas niet meer betalen.
In het kort, ze zet hem achter de tv, met wat lekkers en is 's avonds om 19.45 thuis.
Als ze avonddienst draait, is hij ook alleen thuis.
Van 18.00 tot 01.30.
Gaat alleen naar bed.
Haar oudste kind is van haar weggenomen, en ze heeft hem gedreigd, dat als hij de deur openmaakt voor wie dan ook, met hem hetzelfde zal gebeuren.
Wederom heb ik mijn afkeer uitgesproken.
Eens in de maand werken we samen op zaterdag.
Het manneke was wederom alleen thuis.
Ik heb het verteld aan onze leidinggevende.
Die zei, " het zijn mijn zaken niet".
Ik heb mijn collega gezegd, dat ik met deze wetenschap niet langer met haar kon werken.
En aangeboden om samen met haar, een oplossing te zoeken.
Ze moest er om lachen.
Ik heb de kinderbescherming gebeld.
En het kindje is bij haar weggehaald.
Heb ik juist gehandeld, ik voel mij toch rot.
Graag jullie mening.
Ik voel mij hartstikke klote.
Naar aanleiding van een ander topic, biecht ik het volgende op.
Ik heb een collega aangegeven bij de kinderbescherming.
de situatie in het kort.
Ik werk in de horeca, met diensten van 10-19 of 19-0100.
Een collega van mij, wilde 's middags even weg, of ik haar werk kon overnemen.
Ze was met een kwartiertje terug.
Later vertelde ze mij, dat ze haar zoontje van school had gehaald.
Op mijn vraag, " waar is hij nu", zei ze "thuis".
Ik vroeg, wie past op hem?
Ze zei, niemand.
Het mannetje is net 4.
Ik zei dat ik dat niet vond kunnen, ze zei ik doe dat al een half jaar, ik kan de oppas niet meer betalen.
In het kort, ze zet hem achter de tv, met wat lekkers en is 's avonds om 19.45 thuis.
Als ze avonddienst draait, is hij ook alleen thuis.
Van 18.00 tot 01.30.
Gaat alleen naar bed.
Haar oudste kind is van haar weggenomen, en ze heeft hem gedreigd, dat als hij de deur openmaakt voor wie dan ook, met hem hetzelfde zal gebeuren.
Wederom heb ik mijn afkeer uitgesproken.
Eens in de maand werken we samen op zaterdag.
Het manneke was wederom alleen thuis.
Ik heb het verteld aan onze leidinggevende.
Die zei, " het zijn mijn zaken niet".
Ik heb mijn collega gezegd, dat ik met deze wetenschap niet langer met haar kon werken.
En aangeboden om samen met haar, een oplossing te zoeken.
Ze moest er om lachen.
Ik heb de kinderbescherming gebeld.
En het kindje is bij haar weggehaald.
Heb ik juist gehandeld, ik voel mij toch rot.
Graag jullie mening.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
dinsdag 14 december 2010 om 16:18
quote:Kezz schreef op 14 december 2010 @ 16:05:
Een redder ben je. Geen verrader.
Precies.
Held vind ik dan weer overdreven. Ik vind het namelijk normaal om ziets te doen en hoop dat er meer mensen zijn die net zoals TO zouden handelen.
Ongelooflijk dat je een kind van 4 jaar alleen thuis laat. Kan het bijna niet geloven. Ook omdat die moeder er zo over praat en het niet verorgen probeert te houden. Heel vreemd.
Een redder ben je. Geen verrader.
Precies.
Held vind ik dan weer overdreven. Ik vind het namelijk normaal om ziets te doen en hoop dat er meer mensen zijn die net zoals TO zouden handelen.
Ongelooflijk dat je een kind van 4 jaar alleen thuis laat. Kan het bijna niet geloven. Ook omdat die moeder er zo over praat en het niet verorgen probeert te houden. Heel vreemd.
dinsdag 14 december 2010 om 16:18
Verraden is iets anders dan aangeven. Verraden is als je iemands vertrouwen beschaamt om er bijv. zelf beter van te worden. Je hebt haar aangegeven, en terecht. Zelfs bij een hond zouden we dat al moeten doen, laat staan bij een kind.
Goed gedaan vrouw
Goed gedaan vrouw
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
dinsdag 14 december 2010 om 16:19
quote:sosofie schreef op 14 december 2010 @ 16:05:
Goed gedaan. Dit is ernstige verwaarlozing. Dit mannetje is op dit moment beter af bij een pleeggezin. Als moeder werkt aan zichzelf en de situatie verbetert, kan het kind weer teruggeplaatst. Je hebt dus gezorgd voor de veiligheid van een kind en je hebt niet een moeder en een kind voorgoed uit elkaar gehaald...Rationeel weet ik dat, maar het voelt wel anders.
Goed gedaan. Dit is ernstige verwaarlozing. Dit mannetje is op dit moment beter af bij een pleeggezin. Als moeder werkt aan zichzelf en de situatie verbetert, kan het kind weer teruggeplaatst. Je hebt dus gezorgd voor de veiligheid van een kind en je hebt niet een moeder en een kind voorgoed uit elkaar gehaald...Rationeel weet ik dat, maar het voelt wel anders.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
dinsdag 14 december 2010 om 16:20
Nou, jij hoeft je echt niet klote te voelen hoor. Dat mens zou zich klote moeten voelen. Ik vraag me af of het haar wel wat interesseert trouwens. Ongelofelijk wat een k*tw*f. Hoe kun je dat doen. Ik krijg er tranen van in mijn ogen. Wat zielig voor dat kind. En je zegt dat het al een half jaar zo gaat, misschien was ie pas 3 toen het begon. Wat erg zeg. Moest ie zeker zijn eigen luiers ook nog verschonen?????
Zulke mensen mogen NOOIT kinderen krijgen. Het is goed dat dat kind uit huis is. Wat een leven voor zo'n kleintje zeg, triest, heel triest. Mijn kinderen zijn bijna 9 en 7 en ik zou die nog niet eens alleen thuis laten. Het is gevaarlijk en je kunt ze toch niet aan hun lot overlaten.'
Wat kan er allemaal wel niet gebeuren? Brand, inbraak, mensen aan de deur, weet ik veel. Hoe at dat jongetje dan? Moest ie zelf koken?
Tandenpoetsen? Zelf zielig zijn bedje in gaan?
Dat er zulke mensen bestaan zeg. Steriliseren en in de gevangenis zetten. Het is een misdadigster.
Sorry hoor, maar ik ben hier echt woedend om........
Zulke mensen mogen NOOIT kinderen krijgen. Het is goed dat dat kind uit huis is. Wat een leven voor zo'n kleintje zeg, triest, heel triest. Mijn kinderen zijn bijna 9 en 7 en ik zou die nog niet eens alleen thuis laten. Het is gevaarlijk en je kunt ze toch niet aan hun lot overlaten.'
Wat kan er allemaal wel niet gebeuren? Brand, inbraak, mensen aan de deur, weet ik veel. Hoe at dat jongetje dan? Moest ie zelf koken?
Tandenpoetsen? Zelf zielig zijn bedje in gaan?
Dat er zulke mensen bestaan zeg. Steriliseren en in de gevangenis zetten. Het is een misdadigster.
Sorry hoor, maar ik ben hier echt woedend om........
dinsdag 14 december 2010 om 16:21
Goed gehandeld al snap ik het schuldgevoel heel erg goed.
Ik zit alleen nu met een beeld voor ogen van een heel klein kindje met zijn teddybeer alleen op de bank die uit pure vermoeidheid in slaap is gevallen tussen alle rommel. Mijn hart breekt als ik aan dat kindje denk... wat voor ouder doet dit in godsnaam. Kinderen brengen verantwoordelijkheid met zich mee en die moet je ook dragen. Ik hoop dat het kindje in een goed en warm gezin wordt geplaatst.
Ik zit alleen nu met een beeld voor ogen van een heel klein kindje met zijn teddybeer alleen op de bank die uit pure vermoeidheid in slaap is gevallen tussen alle rommel. Mijn hart breekt als ik aan dat kindje denk... wat voor ouder doet dit in godsnaam. Kinderen brengen verantwoordelijkheid met zich mee en die moet je ook dragen. Ik hoop dat het kindje in een goed en warm gezin wordt geplaatst.
dinsdag 14 december 2010 om 16:22
Ik ben door de KB keurig op de hoogte gehouden.
Heb ook alles doorgegeven, naam, adres, telefoon nummer.
Anoniem melden ging mij te ver.
Daar pas ik voor.
Mannetje zit inderdaad in een pleeggezin in afwachting van de uiteindelijke beslissing.
Heb ook alles doorgegeven, naam, adres, telefoon nummer.
Anoniem melden ging mij te ver.
Daar pas ik voor.
Mannetje zit inderdaad in een pleeggezin in afwachting van de uiteindelijke beslissing.
dinsdag 14 december 2010 om 16:22
Eindeloos,
jij hebt iets gedaan wat meer mensen zouden moeten doen; een kind in bescherming nemen tegen zijn ouders.
Je bent he-le-maal geen verrader en zo mag je jezelf echt niet noemen. Dit kind is nu veilig en daarom heb je dit allemaal gedaan. Je hebt zeer correct gehandeld in dit geval.
jij hebt iets gedaan wat meer mensen zouden moeten doen; een kind in bescherming nemen tegen zijn ouders.
Je bent he-le-maal geen verrader en zo mag je jezelf echt niet noemen. Dit kind is nu veilig en daarom heb je dit allemaal gedaan. Je hebt zeer correct gehandeld in dit geval.
This is not kosher!
dinsdag 14 december 2010 om 16:24
dinsdag 14 december 2010 om 16:25
quote:dreamer schreef op 14 december 2010 @ 15:59:
Eindeloos.
Ik kan me voorstellen dat je je rot voelt, omdat je je een verrader voelt. Toch vind ik dat je goed gehandeld hebt. Je hebt éérst met haar hierover gepraat. Je hebt geprobeerd met haar een oplossing te zoeken. Uiteindelijk heb je in het belang van het kind gehandeld, iets wat de moeder kennelijk niet van plan was te doen.
voor je gevoel
voor je daad!Eens met Dream.
Eindeloos.
Ik kan me voorstellen dat je je rot voelt, omdat je je een verrader voelt. Toch vind ik dat je goed gehandeld hebt. Je hebt éérst met haar hierover gepraat. Je hebt geprobeerd met haar een oplossing te zoeken. Uiteindelijk heb je in het belang van het kind gehandeld, iets wat de moeder kennelijk niet van plan was te doen.
voor je gevoel
voor je daad!Eens met Dream.
dinsdag 14 december 2010 om 16:28
Mijn hart brak, toen we 's morgens koffiepauze hadden.
Moeder zat te roken en lachen met andere collega's.
Ik dacht, " je jongen is nu alleen thuis."
Heb haar geroepen, en gezegd, vind je dit nu normaal?.
Volgens haar niks aan de hand.
Toen heb ik het gezegd, "of je onderneemt nu actie, of ik ga bellen".
Zo geschiedde.
Ben wel dankbaar voor de reacties hier.
Voelt wel als een pleister.
Dankjulliewel.!!
Moeder zat te roken en lachen met andere collega's.
Ik dacht, " je jongen is nu alleen thuis."
Heb haar geroepen, en gezegd, vind je dit nu normaal?.
Volgens haar niks aan de hand.
Toen heb ik het gezegd, "of je onderneemt nu actie, of ik ga bellen".
Zo geschiedde.
Ben wel dankbaar voor de reacties hier.
Voelt wel als een pleister.
Dankjulliewel.!!
dinsdag 14 december 2010 om 16:28
Ik heb het ook een keer moeten doen. De kinderbescherming heeft toen een OTS ingesteld.
Lange tijd heb ik me schuldig gevoeld. Maar ik heb later via derden begrepen dat de moeder uiteindelijk erg geholpen is, ze kon echt niet in haar eentje voor die kinderen zorgen.
Ze heeft nu begeleiding en het gaat goed met haar en met de kinderen.
Een enorme opluchting is dat.
Ik hoop dat jij, Eindeloos, ook nog goed nieuws krijgt over je melding, dat maakt een hoop goed.
Lange tijd heb ik me schuldig gevoeld. Maar ik heb later via derden begrepen dat de moeder uiteindelijk erg geholpen is, ze kon echt niet in haar eentje voor die kinderen zorgen.
Ik hoop dat jij, Eindeloos, ook nog goed nieuws krijgt over je melding, dat maakt een hoop goed.
dinsdag 14 december 2010 om 16:32
quote:Guinevieve schreef op 14 december 2010 @ 16:28:
Ik heb het ook een keer moeten doen. De kinderbescherming heeft toen een OTS ingesteld.
Ik hoop dat jij, Eindeloos, ook nog goed nieuws krijgt over je melding, dat maakt een hoop goed.Hartstikke bedankt.
Ik hoop dat jij, Eindeloos, ook nog goed nieuws krijgt over je melding, dat maakt een hoop goed.Hartstikke bedankt.
dinsdag 14 december 2010 om 16:34
Lieve eindeloos, ook wij hebben een keer (wel anoniem) een melding gedaan. Een tijdje later spraken we de buurvrouw en zij vertelde dat ze hulp kregen en dat het heel goed ging bij hen. Ze moest eens weten...
Ik weet niet of je de moeder nog kunt helpen. Ik denk dat als je je kind van 4 zo lang alleen durft te laten je niet meer te redden valt. Maar je hebt wel een kind gered. En daarom ben je een HELD.
Ik weet niet of je de moeder nog kunt helpen. Ik denk dat als je je kind van 4 zo lang alleen durft te laten je niet meer te redden valt. Maar je hebt wel een kind gered. En daarom ben je een HELD.
dinsdag 14 december 2010 om 16:39
quote:rider schreef op 14 december 2010 @ 16:36:
[...]
Is ook zo, maar in geval van directe nood kan het wat sneller via voorlopige maatregelen.Ja Rider, was het woord even kwijt, maar op die manier is het gegaan.
[...]
Is ook zo, maar in geval van directe nood kan het wat sneller via voorlopige maatregelen.Ja Rider, was het woord even kwijt, maar op die manier is het gegaan.