Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
Veel sterkte vanavond en morgen
Alle reacties Link kopieren
Lieve Ibi,

mooi, zo'n avond om herinneringen op te halen. Mooi en soms ook pijnlijk, maar hopelijk vooral heel waardevol.

Voor straks en morgen: ik denk aan je, mijn lampje brandt. Heel veel sterkte, voor jou en iedereen die dicht bij jou en Patrick staat.

Lieve IBI sterkte
A dirty mind is a joy forever
IBi, sterkte straks!
Ik moet altijd huilen als ik jou topic lees.

Je bent zo sterk, iets heel moois maar ook heel gevaarlijk.

Succes en sterkte straks.

Ook in de Zaanstreek brand een kaars speciaal voor jullie.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Veel sterkte straks bij de condoleance, lieve sterke Ibi!

Hier in Haarlem staat weer een kaarsje te branden!

Heel veel sterkte vanavond
Sterkte straks lieve Ibi.

Ken je niet, maar je verhaal grijpt me zó aan. Die avond dat je jou topic opende weet ik nog. Ik kon later 't topic niet altijd volgen zo aangrijpend vond ik. Altijd dacht ik aan je, jullie. Het gevecht.

Het werd zomer, herfst en nu is het meer winter dan ooit. Zo heftig.

Wat zijn we als mens toch broos...

En toch, ook weer zó krachtig en sterk.

Ibi... lieve lieve Ibi.. heel veel sterkte vanavond
In het hoge noorden staat inmiddels ook een kaarsje te branden.

Denk veel aan jullie.
Veel sterkte morgen Ibi.
Heel veel sterkte
Heel veel sterkte vanavond en morgen Ibi
Je verhaal heeft me ongelofelijk aangegrepen. In Den Bosch is ook een kaarsje aangestoken. Ik wens je heel, heel veel sterkte.
In Breda wordt vanavond nog een kaarsje voor jou en Patrick aangestoken, IBI.

Heel veel sterkte!

(Ourse, ik schrik ook heel erg van jouw verhaal en wil ook jou bij deze heel veel sterkte wensen! )
Lieve IBI, ik wil je voor morgen heel veel sterkte wensen. Ik hoop dat het afscheid zo zal gaan zoals je voor ogen hebt en dat je veel liefde en steun krijgt. Ik denk dat ik namens iedereen op dit topic spreek als ik zeg dat we in gedachten allemaal morgen bij jou zijn.
Lieve IBI, hoe was de condoleance? Al die mensen die Patrick lief hadden, dat zal confronterend zijn. Hopelijk brengt het je wat troost.

Hier brandt weer een lichtje voor je.

Lieve IBI, ik heb je net gezien op de condoleance... gezien, vastgehouden en samen gehuild.

Ik zie je morgen lieverd, hoop dat je een beetje kan slapen...

X
Heb een kaars aangestoken bij de Efteling, deze waakt vannacht over Patrick, in de toekomst, waar jij hem ook mag voelen, Patrick zal eeuwig met je verbonden zijn!!

Heel de slinger kaarsen, die waar dan ook over de wereld voor hem zijn aangestoken, zullen over hem waken, deze bijzondere, maar ook moeilijke avond en nacht.
Heel, heel, heel veel sterkte morgen. In gedachten ben ik bij jullie, net als vele forummers denk ik en ik hoop dat je onze steun een heel klein beetje kunt voelen.
Ik wens jullie heel véél sterkte morgen! In gedachten zal ik ook bij jullie zijn.. En in Arnhem brandt ook een kaarsje/lichtje voor jouw Patrick.
quote:Mejuffrouw_Ooievaar schreef op 14 december 2010 @ 21:11:

Heb een kaars aangestoken bij de Efteling, deze waakt vannacht over Patrick, in de toekomst, waar jij hem ook mag voelen, Patrick zal eeuwig met je verbonden zijn!!

Heel de slinger kaarsen, die waar dan ook over de wereld voor hem zijn aangestoken, zullen over hem waken, deze bijzondere, maar ook moeilijke avond en nacht. Mooi MO!!!
A dirty mind is a joy forever
IBI, sterkte wensen lijkt zo nietig voor de vreselijke dag van morgen. De lichtslinger brandt door het hele land en ver daarbuiten en op al die plaatsen wordt aan jou en Patrick en allen die jullie dierbaar zijn gedacht

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven