Gezondheid alle pijlers

Ik ben een verrader.

14-12-2010 15:57 171 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag Dames,

Ik voel mij hartstikke klote.

Naar aanleiding van een ander topic, biecht ik het volgende op.

Ik heb een collega aangegeven bij de kinderbescherming.

de situatie in het kort.

Ik werk in de horeca, met diensten van 10-19 of 19-0100.

Een collega van mij, wilde 's middags even weg, of ik haar werk kon overnemen.

Ze was met een kwartiertje terug.

Later vertelde ze mij, dat ze haar zoontje van school had gehaald.

Op mijn vraag, " waar is hij nu", zei ze "thuis".

Ik vroeg, wie past op hem?

Ze zei, niemand.

Het mannetje is net 4.

Ik zei dat ik dat niet vond kunnen, ze zei ik doe dat al een half jaar, ik kan de oppas niet meer betalen.

In het kort, ze zet hem achter de tv, met wat lekkers en is 's avonds om 19.45 thuis.

Als ze avonddienst draait, is hij ook alleen thuis.

Van 18.00 tot 01.30.

Gaat alleen naar bed.

Haar oudste kind is van haar weggenomen, en ze heeft hem gedreigd, dat als hij de deur openmaakt voor wie dan ook, met hem hetzelfde zal gebeuren.

Wederom heb ik mijn afkeer uitgesproken.

Eens in de maand werken we samen op zaterdag.

Het manneke was wederom alleen thuis.

Ik heb het verteld aan onze leidinggevende.

Die zei, " het zijn mijn zaken niet".

Ik heb mijn collega gezegd, dat ik met deze wetenschap niet langer met haar kon werken.

En aangeboden om samen met haar, een oplossing te zoeken.

Ze moest er om lachen.

Ik heb de kinderbescherming gebeld.

En het kindje is bij haar weggehaald.

Heb ik juist gehandeld, ik voel mij toch rot.

Graag jullie mening.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Waren er maar meer zoals jij. Moeder spoort niet, als je niet snapt dat je een klein kind zo lang niet alleen kan laten gaat het nooit meer goedkomen. Je hebt haar aangeboden om samen een oplossing te vinden, heeft ze alleen maar op gelachen. Je hebt de moeilijke maar juiste weg gekozen!
Heb alleen de OP gelezen.

Lieve schat (Eindeloos) als dat kindje wat was overkomen, had je het jezelf nooit vergeven.

Je hebt juist gehandeld!
Geen reacties gelezen, alleen de OP, maar ik vind dat je erg goed hebt gehandeld. Arm kind!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
....ehm Eindeloos?....

Dat zal best wel wikken en wegen geweest zijn voor je!

.....Maareh, je mag Eindeloos trots zijn op jezelf, dapper hoor!!

Hopelijk gaat het niet tenkoste van je werksfeer....
goed gedaan hoor

je kan je kind van 4 toch niet alleen laten

levens gevaarlijk m er kan van alles gebeuren
Super gedaan!
Heel goed gedaan! Waren er maar meer mensen als jij.
Ik begrijp je moeite, maar vind het een héle dappere keuze!!!
Ik voel me zo moedellooos
En een kind wordt niet na een melding weggehaald. Je bent waarschijnlijk niet de eerste gewest die heeft gebeld en ze zullen haar al in de gaten hebben gehouden.
colalight heeft een goed punt: een kind wordt niet weggehaald bij een eerste melding.

voordat een kind bij zijn/haar moeder/ouders wordt weggehaald moet er onderzoek e.d. zijn gedaan.

eindeloos, je gevoel is begrijpelijk, maar wees gerust, je hebt goed gehandeld, en met jouw meerdere mensen die zich zorgen maakten.
quote:colalight schreef op 14 december 2010 @ 19:19:

En een kind wordt niet na een melding weggehaald. Je bent waarschijnlijk niet de eerste gewest die heeft gebeld en ze zullen haar al in de gaten hebben gehouden.tja zo gaat dat hier in nederland
quote:middje28 schreef op 14 december 2010 @ 19:29:

[...]

tja zo gaat dat hier in nederland

Ik snap niet zo goed of je dat een goeie zaak vindt of juist niet?

Maar het scheelt misschien in het schuldgevoel van Eindeloos. Als het alleen ging om alleen thuis laten en Eindeloos was de enige en eerste geweest die dat had gemeld, was het kindje niet zo snel uit huis geplaatst. Eindeloos, ik vind dat je goed hebt gehandeld. Trots!
Ik heb maar 1 woord voor je: RESPECT!

Echt super gedaan, waren er maar meer mensen die durven in te grijpen!
Ik krijg er een punthoofd van!
Waren er maar meer mensen zoals jij dat zou een hoop leed bij kinderen waar niet ingegrepen wordt besparen.

Goed gedaan Eindeloos!
wauw petje af. ik heb je post ook voorgelezen aan mijn man. en we zijn het eens dat je heel erg goed gehandeld hebt.

en idd waren er maar meer mensen zoals jij!

een hele dikke knuffel van ons
quote:Eindeloos schreef op 14 december 2010 @ 18:09:

Lieve Dames,

Nogmaals enorm bedankt voor alle lieve reacties.

Jullie hebben mij echt gesterkt.

Ik had echt niet durven hopen op zoveel positieve reacties.

( vind nog steeds, dat ik ze niet verdien)!.!

Ondanks dat je goed gehandeld hebt vind ik wel dat je reacties nogal overtrokken zijn.

Kom op, hoeveel veren in je reet wil je nog hebben zeg?? Ieder normaal mens had dit (hopelijk) gedaan, denk dan toch aan dat arme ventje, voel je je dan nog steeds zo schuldig?

Sterker nog, ik vind dat je medeplichtig bent als je van zoiets afweet en daar vervolgens niks mee doet. Goed gehandeld dus, en het woord 'verraad' vind ik hier dan ook absoluut niet van toepassing.
Voel je niet rot, je hebt moed en betrokkenheid getoond.

Dat zouden meer mensen moeten doen.
TO, ik heb alleen je openingspost gelezen en ik bewonder je dadkracht dat je het ook daadwerkelijk voor dit kind hebt opgenomen. Een kind dat geen stem had in deze materie, maar er wel voor op moest draaien.

Ik hoop voor je dat je je aan die wetenschap kunt optrekken. Deze moeder heeft nog een boel te leren! Laat ze dat eerst maar eens doen, zonder haar kind met de gevolgen op te zadelen.
Ja, het is al gezegd, maar volgens mij kan ik het best nog eens zeggen: super goed dat je dit hebt gemeld! Rot (doch begrijpelijk) dat je je nu zo voelt, maar ik weet zeker dat dit toch het enige goede is dat je hebt kunnen doen.

Dat zou iedereen moeten doen die zoiets constateert.
Ook ik vind dat je goed gehandeld hebt.

Heb ong hetzelfde meegemaakt.

Wij hadden voor zo'n 15jr terug buren die uit kosovo kwamen.

Meisje net zo oud als mijn oudste toen ong 5jr en een babyzoontje.

In die cultuur zijn zoons heilig, zo ook dit jongetje.

Meisje werd nauwelijks naar omgekeken.

Ging zonder ontbijt naar school, in de winter geen veters in de schoenen, had sokken om haar handen ipv handschoenen, ongekamde haren.

Kind werd alsmaar naar ons gestuurd om te spelen zodat moeders smiddags kon slapen.

De deur ging gewoon op slot zodat het kind er niet in kon.

Kind mocht niet mee naar begrafenis van een familielid omdat ze geen mooie kleding had, zoon mocht wel mee.

Huis vol visite, moeders staat zich uit te sloven, het meisje was ziek, heb ik aangekaart, maar ze besteedde er geen aandacht aan, vervolgens heb ik het kind met paracetamol bij mij op de bank gelegd.

En zo zijn er veel meer dingen gebeurd.

Moeder gaf veel geld uit aan mooie kleding voor zichzelf, zag er tiptop uit.

Maar verwaarloosde haar dochter.

Op een gegeven moment ben ik naar de school gegaan en heb ik een gesprek aangevraagd met o.a de leerkracht en directie.

Het e.e.a was hun al opgevallen en ze zouden er werk van maken.

Toen gingen wij verhuizen(nee, niet daarom uiteraard)

Het is wel goed gekomen met het buurmeisjhe, moeders adoreerd haar. Tja..ze is nu fotomodel, een prachtige meid geworden, zangeres en goed op weg.

Msar ik heb mij geen moment schuldig gevoeld dat ik de school ingelicht heb.
Ik sluit mij ook aan bij veel posters: je hebt het goed gedaan hoor!

En ik begrijp goed hoe je je voelt.

Zelf heb ik het ook gedaan, als leerkracht.

Het kind is weggehaald, en nu, na een jaar weer terug bij moeder.

Ze zijn naar een andere school gegaan, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik stiekem wel oplet, ze wonen wel bij mij in de buurt namelijk.

Ik heb me ook best rot gevoeld, dat kind (klinkt onpersoonlijk, maar ik houd het bij onzijdig in geval van herkenning) is bij 4 verschillende pleeggezinnen geweest, en ik heb me daar ook best schuldig over gevoeld.

Aan de andere kant weet ik ook, dat het waarschijnlijk heel anders was afgelopen als het kind bij de moeder was gebleven.

En ik denk ook dat je dat voor ogen moet houden!
quote:jilzz schreef op 15 december 2010 @ 09:01:

Ook ik vind dat je goed gehandeld hebt.

Heb ong hetzelfde meegemaakt.

Wij hadden voor zo'n 15jr terug buren die uit kosovo kwamen.

Meisje net zo oud als mijn oudste toen ong 5jr en een babyzoontje.

In die cultuur zijn zoons heilig, zo ook dit jongetje.

Meisje werd nauwelijks naar omgekeken.

Ging zonder ontbijt naar school, in de winter geen veters in de schoenen, had sokken om haar handen ipv handschoenen, ongekamde haren.

Kind werd alsmaar naar ons gestuurd om te spelen zodat moeders smiddags kon slapen.

De deur ging gewoon op slot zodat het kind er niet in kon.

Kind mocht niet mee naar begrafenis van een familielid omdat ze geen mooie kleding had, zoon mocht wel mee.

Huis vol visite, moeders staat zich uit te sloven, het meisje was ziek, heb ik aangekaart, maar ze besteedde er geen aandacht aan, vervolgens heb ik het kind met paracetamol bij mij op de bank gelegd.

En zo zijn er veel meer dingen gebeurd.

Moeder gaf veel geld uit aan mooie kleding voor zichzelf, zag er tiptop uit.

Maar verwaarloosde haar dochter.

Op een gegeven moment ben ik naar de school gegaan en heb ik een gesprek aangevraagd met o.a de leerkracht en directie.

Het e.e.a was hun al opgevallen en ze zouden er werk van maken.

Toen gingen wij verhuizen(nee, niet daarom uiteraard)

Het is wel goed gekomen met het buurmeisjhe, moeders adoreerd haar. Tja..ze is nu fotomodel, een prachtige meid geworden, zangeres en goed op weg.

Msar ik heb mij geen moment schuldig gevoeld dat ik de school ingelicht heb.Jillz, dank vj reactie, is dit meisje ook uit huis geplaatst, of lees ik het niet goed?
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:herfstrood schreef op 15 december 2010 @ 10:27:

Ik sluit mij ook aan bij veel posters: je hebt het goed gedaan hoor!

En ik begrijp goed hoe je je voelt.

Zelf heb ik het ook gedaan, als leerkracht.

Het kind is weggehaald, en nu, na een jaar weer terug bij moeder.

Ze zijn naar een andere school gegaan, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik stiekem wel oplet, ze wonen wel bij mij in de buurt namelijk.

Ik heb me ook best rot gevoeld, dat kind (klinkt onpersoonlijk, maar ik houd het bij onzijdig in geval van herkenning) is bij 4 verschillende pleeggezinnen geweest, en ik heb me daar ook best schuldig over gevoeld.

Aan de andere kant weet ik ook, dat het waarschijnlijk heel anders was afgelopen als het kind bij de moeder was gebleven.

En ik denk ook dat je dat voor ogen moet houden!

Ja Herstrood, dat moet je ook voor ogen houden.

Want anders gaat je schuldgevoel echt met je op de loop.

Maar een mede-forumster schreef het al, denk aan de gedachte , als het helemaal mis was gelopen.

Dan zijn de gevolgen helemaal niet te overzien.

In deze kwestie, was ook geen papa of andere familie in beeld.

Dat heb ik terdege nagevraagd.

Wat moet je dan?.
quote:Ste_ schreef op 14 december 2010 @ 20:33:

[...]

Ondanks dat je goed gehandeld hebt vind ik wel dat je reacties nogal overtrokken zijn.

Kom op, hoeveel veren in je reet wil je nog hebben zeg?? Ieder normaal mens had dit (hopelijk) gedaan, denk dan toch aan dat arme ventje, voel je je dan nog steeds zo schuldig?

Sterker nog, ik vind dat je medeplichtig bent als je van zoiets afweet en daar vervolgens niks mee doet. Goed gehandeld dus, en het woord 'verraad' vind ik hier dan ook absoluut niet van toepassing.

Ste, dank vj reactie.

Ik ken het forum al een poosje, en eerlijk gezegd had ik veel reacties verwacht van mensen , die het ook gemeen zouden vinden. Zeg maar een laffe daad.

Dat het anders is uitgepakt kun je lezen.

Je vindt mijn reacties overtrokken .

Ik ben ook erg verlegen met alle reacties en bijval.

Misschien dat het daardoor komt?
Je bent helemaal geen verrader.

Je hebt gedaan wat je moest doen. Dat kind weet niet dat, alleen thuis zijn, niet normaal is. Heel erg goed van je dat je bent opgekomen voor hem!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven